Recenze

Stepix (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda 1000 MB

9,55 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 1000 MB, foto 1 Škoda 1000 MB, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Heduš Rok výroby 1968 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 32 zrychlení 0-100 km/h [s]: 25 maximální rychlost [km/h]: 120 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

zde na serveru je o technických parametrech "Mbéček" napsáno myslím si už dost a opakováním faktů nikono nepotěším, protose budu snažit psát to co nevygooglujete :-).

Takže moje mbéčko, alias Heduš, byla vyrobená v roce 1968 a byla šedivá. Bohužel v roce 1972 se majitelovi přes vozidlo prošli opilci a poškodili ho na tolik, že vyměnil karoserii a dal nový žlutý lak, nanesený původní technologií. Rovněž udělal face-lift, proto ten široký sloupek a plastová lišta... Pán se o něj náležitě staral po celých 42 let, co ho měl. Auto nepoznalo zimu. To se sice hezky poslouchá, ale realita je jiná. Když přivezete mbéčko po prvním majiteli, celoživotně garážované, tak neznamená, že to bude kup roku. Původní majitelé už často z mnoha důvodů nevěnují pozornost mnoha detailům, díky kterým pak auto chátrá. Byť vzhledově vypadá úžasně.

Silné stránky

je to české autíčko, technika použitá na tomto voze se v československu používala na autech až do konce 80. let, tudíž motoristická veřejnost je s ní velice dobře seznámena a defakto každý druhý si na opravy buď ještě pamatuje, nebo servis umí přímo řešit. To znamená i přístup k odborné literatuře, dílům a hlavně možnosti zaměnitelnosti některých dílů z novějších modelů škodovky. Tisícovky se rovněž těší dosti silnému fanouškovskému zastoupení, takže řešení problémů on-line je samozřejmostí.

A teď skutečně k vlastnostem auta :-) v porovnání s dnešními moderními vozy bych silnou stránku hledal marně. Ale jelikož jsem veteránista tak přeci jen něco vydupu. Krom již zmiňované techniky, která se dá řešit i v domácích amaterských podmínkách je velkou devizou jeho vzhled. Litr prostě budí pozornost všude, kde se objeví a vykouzlí úsměv na tváři většiny lidí. Takže takový auto pro exhibicionistu. Kdo litry blíže nezná, bude velice mile překvapen množstvím serepetiček, které tehdy inženýři vymysleli... jednoduchost a funkčnost završená, alespoň pro mne, mistrovským designovým dílem. Osobně jsem byl přímo nadšen z kufříku pro rezervu, zvláštního vypínače na osvětlení přístrojové desky, otevírání trojúhelníčků pomocí kliček atp... vůbec otevírání trojúhelníčků je výmysl na nobelovku. za jízdy stačí otevřít trojůhelníčky v předních dveřích a v zadních a máte přírodní klimatizaci, teda alespoň do doby než zastavíte :-D

Každý pamětník potvrdí, že litry prostě jely. Je to pravda, spartaky, oktávie či stovky s dobře seřízeným litrem předjedete poměrně snadno. I se spotřebou to není zlé, kdy s vyhlídkovým ježděním si to prdím za 7l/100km a při razantnější jízdě (rozuměj 90 -100 km/h) se dostanu na 9 litrů.

Pokud je brzdové ústrojí v pořádku, tak budete velice mile překvapeni účinností bubnových brzd bez posilovače.

Slabé stránky

Asi tak jako u silných stránek, je těžké objektivně hodnotit, co je špatné a dobré, ale budiž.

Jelikož už se jedná o veterána, auto potřebuje více péče než je normální... mazání, doplňování, seřizování. Já říkám, že moje Heduš je jako Messerschmidt za druhé světové války... potřebuje 8 hodin servisu na hodinu letu :-D (samozřejmě přeháním, ale bez péče nevyjedu).

Auto nejede, hůř brzdí, plave (nevejde se do vyjetých kolejí) a v zatáčkách se naklání... ale to krucinál dělá MBčko, Mbéčkem a jízda je skutečný zážitek a proto nás tak baví.

Ve všech prospektech se chlubí lůžkovou úpravou... nedoporučuji to ani zkoušet. Člověk jako já (175 cm vysoký a cca 95kg hmotný) se v litroplánu určitě nevyspí.

Jako velikou nevýhodu vidím to, že se tato auta dostali do hledáčků překupníků, takže ceny jak vozů tak náhradních dílů jsou zbytečně uměle šroubovány do nesmyslných částek. Ale kdo hledá, najde a lze pořídit i dnes mnoho dílů za rozumné peníze - je to o trpělivosti.

A přátelé, v neposlední řadě musím zmínit náchylnost ke korozi a netěsnostem (a to nejen motoru ale hlavně brzdového aparátu).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jelikož nejsem technicky vzdělaný a jsem i tak trochu patlal, překvapilo mne, kolik věcí jsem si zvládl (i za použití selského rozumu) sám udělat i opravit. Musím zaklepat, ale do teď byla jediná závada prosakující gufero na zadní poloose, tudíž mi tekl olej do bubnu... opravil mechanik.

Jak zub času hlodá, tak se objevují další a další bolístky. Možná taky už slyším trávu růst, možná je to tak tím, že nejsem zvyklý jezdit s podobnými vozy denně... prostě furt vidím chybky a nutnosti opravit a jen čas mne omezuje to všechno udělat. Už je přetěsněný motor, seřízený, přetěsněné poloosy a vyměněné zadní brzdy... čeká nás oprava přední nápravy a výměna brzdového a spojkového válce. Do budoucna bych se rád dostal na pořádné ošetření podvozku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

měl jsem to štěstí a pořídil bourák od prvního majitele, takže mi odpadlo handrkování se s překupníkem...

 


Další vozy Škoda 1000 MB



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

vždy mě autíčko dovezlo domů, ale je to za úrok pořádné péče...

praktičnost
8

vlastní kufřík pro rezervu, prosor za a pod zadními na "krámy"... já tam vozím leštivo, mazivo a jiné provozní kapaliny či utírací textil

prostornost
7

žigul je proti tomu jezdící obývák, nicméně co je malé, to je hezké... dá se :-)

jízdní vlastnosti
8

hlavně nesrovnávat s dnešními vozdy, v 60. letech to byl určitě pořádný bourák. Nemám s ní problém jezdit a moc mě to baví!

jízdní komfort
8

Pro lidi většího vzrůstu to není nejideálnější vůz, ale furt lepší než fiat 600.

provozní náklady
7

štvou mne překupníky vyšponované ceny náhradních dílů. Na druhou stranu, mnoho věcí se dá i dnes sehnat "za pár"

náhradní díly
8

jsou věci hůře dostupné a věci běžné... od toho se odvíjí cena

výkon motoru
8

myslím, že v poměru k podvozku a brzdám je akorát, výkon nikoho nezatlačí do sedačky a předjíždět se jen tak taky nedá... ale na závodění litrofón není

spotřeba
8

proboha, kdo počítá spotřebu u nedělních vyjížděk?

hlučnost motoru
8

no,tak to je horší... milovníci ševelení větru budou mít po jízdě potíže se sluchem

kvalita sedadel
5

koženka vydrží hodně, ale ty spocený zadky! To je labůžo! Takže látkové potahy, korálkový přehoz nabo riskovat vlka? :-D

brzdy
9

vzhledem k bubnům na všech kolech a absenci posilovače... za mě velice solidní výkon!

zavazadlový prostor
8

pidi kufřík... zde motorista pochopí, proč se na dovolenou jezdilo se zahrádkou a přívěsem


Více o modeluŠkoda 1000 MB
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…