Recenze

10 Majitel

Škoda 1000 MB De Luxe

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 1000 MB, foto 1 Škoda 1000 MB, foto 2 Škoda 1000 MB, foto 3 Škoda 1000 MB, foto 4 Škoda 1000 MB, foto 5 Škoda 1000 MB, foto 6 Škoda 1000 MB, foto 7 Škoda 1000 MB, foto 8
Škoda 1000 MB, foto 9 Škoda 1000 MB, foto 10 Škoda 1000 MB, foto 11 Škoda 1000 MB, foto 12 Škoda 1000 MB, foto 13 Škoda 1000 MB, foto 14 Škoda 1000 MB, foto 15 Škoda 1000 MB, foto 16 Škoda 1000 MB, foto 17 Škoda 1000 MB, foto 18 Škoda 1000 MB, foto 19 Škoda 1000 MB, foto 20 Škoda 1000 MB, foto 21 Škoda 1000 MB, foto 22 Škoda 1000 MB, foto 26 Škoda 1000 MB, foto 27 Škoda 1000 MB, foto 31 Škoda 1000 MB, foto 32 Škoda 1000 MB, foto 33 Škoda 1000 MB, foto 34 Škoda 1000 MB, foto 35 Škoda 1000 MB, foto 36 Škoda 1000 MB, foto 37 Škoda 1000 MB, foto 38 Škoda 1000 MB, foto 39 Škoda 1000 MB, foto 40 Škoda 1000 MB, foto 41 Škoda 1000 MB, foto 42 Škoda 1000 MB, foto 43 Škoda 1000 MB, foto 44 Škoda 1000 MB, foto 45 Škoda 1000 MB, foto 46 Škoda 1000 MB, foto 47 Škoda 1000 MB, foto 48 Škoda 1000 MB, foto 49 Škoda 1000 MB, foto 50 Škoda 1000 MB, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta embéčko Rok výroby 1967 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 998 maximální rychlost [km/h]: 110 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Joch".

Embéčko je velice krásně zachovalý stroj, který strávil asi většinu svého života pěkně v garáži, v teploučku a suchu. Najít starou škodovku v tomto stavu je dnes už spíše poklad a jako takový je také s embéčkem nakládáno. Právě prodělává kompletní renovaci.
Embéčko bylo vyrobeno v roce 1967.

Silné stránky

Spolehlivost - pokud se o tohle auto jen trošku staráte, odmění se Vám nekonečnými kilometry spolehlivé jízdy. Mí rodiče jeli v sedmdesátých letech v embéčku do Bulharska, Německa a bez jakýchkoliv problémů.
Poctivá, silná karoserie - tohle se se nedá srovnat s "alobalovýma" karoseriema dnešních vozů :o)
Jednoduchost - vše si opravíte sami, pokud jste jen trochu zruční..
Krásné a ladné tvary prvního vozu Škoda se samonosnou karosérií a motorem vzadu.

Slabé stránky

Jednookruhové brzdy, nemožnost otevřít zadní okna dveří.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechen servis dělám sám ( tedy renovaci) a během těch asi 100km co jsem na embéčku před renovací najezdil jsem žádnou poruchu neměl.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Embéčko jsem koupil od klučiny na Olomoucku, který vlastnil škodovky dvě. Našel jsem auto na i-veteránu a tak jsem se hned zajel na škodovku podívat. Prolezl jsem ji celou komplet a dokonce jsem ji i podlazil. No to mě podržte = žádná rez, žádná hniloba či rakovina. Beru to!!!! Cena byla parádní - 7000Kč. Nádrž byla totálně vycucnutá a tak jsem tam nalil benzín z kanistříku. Napumpoval jsem benzín do karbecu, zatáhnul sytič a otočil klíčkem. Motor se otočil o půl otáčky a hned naskočil. Super!!! Vydal jsem se na první jízdu s embéčkem. Trasa Olomouc - Ostrava. Auto jelo pohodově a moje drahá ženuška mě trpělivě následovala v naší Felicii. Do Ostravy jsme dojeli v pohodě, jen v kopci u Kozlova se motor nějak začal zahřívat, ale nezavařil. No prostě dobrý kup!!!

Co dál?

Rozhodnul jsem se embéčko zrenovovat. Začal jsem od zadu. Vymontoval motor, převodovku a nápravy. Na motoru jsem udělal komplet generálku a převodovku jen přetěsnil. Polonápravy komplet rozebrány a přetěsněny, nové ložiska, gufera, brzdové válečky... Nové trubky brzd a spojky,nová spojková lamela, ložisko, proste všechno rozebrat, zrenovovat a dát zase dohromady.

Když jsem dokončil zadní část agregátů, tak jsem se vrhnul na motorový prostor. Očistit, odmastit, nastříkat ochranným nátěrem "BODY" a nechat namíchat originální odstín. Pro nástřik jsem použil PPG akrylátovou dvousložkovou barvu, originální odstín SK1013 - levandulová šeď. Jak se mi to povedlo, posuďte sami na fotkách...

No a člověk míní, osud mění. Dostal jsem exlusivní nabídku práce v USA a tak jsem se odstěhoval na jižní Floridu. Embéčko samozřejmě s náma. Teď na něm pokračuju pomalu, ale jistě. Před pár dny jsem dodělal chladič ,zrenovoval ventilátor topení a zapojil elektriku. Tak se těším, že už ten motor konečně nakopnu... Motor vypadá jedovatě - kukněte na foto. Leskne se to jak psíííí kulky....No a pak přední náprava, karoserie, vnitřek a nový lak...tak už aby to bylo!!!

Brzy zkusím natáhnout video...

4.6.09 jsem namontoval dokončený ventilátor topení s pylovým filtrem a gumovou manžetou. Manžetu jsem stáhnul páskama (ziptajdy)- není to sice origoš, ale praktické. Ani se to nehne. Na záklopku jsem nalepil novou bílou mechovku - vypadá squele :o), jako z Mladé Boleslavi... No a barvu jsem použil kladívkovou ve spreji - není to origoš odstín, ale je hodně podobný...Před jízdou nezapomenout navlhčit pylový filtr olejem pro větší efektivnost!!! :o)))Kukněte na fotky!!

6.6.09 jeeee,děkuju všem za hodnoceníííí, moje embéčko předběhlo i Barunku ( a to si myslím, že embéčko zatím nevypadá ani zdaleka tak krásně jako Barunka). Hned jak budou nějaké nové fotky,určitě je natáhnu na web. Ještě jednou dík...

9.6.09 Tak dneska jsem poprve po generálce před skoro 9 měsíci nakopnul motor. Paaanoveee( nevím, jestli to čtou i dámy), to je zvuk. Sešteloval jsem karbec a předpal a fakt si krááásně pobrukuje, plynulá akcelerace a krásně drží volnoběh tak kolem 700 (měřeno podle poslechu...) Jediné co mi pokazilo radost je fakt, že mi teče vodní pumpa. Netěsní asi ucpávka protože to valí z odkapávací dírky vespod. Když jsem ji renovoval, dal jsem tam úplně novou ucpávku ze stodvacítky, ale v obchodě mi říkali, že pasuje na stovku. Je trošku vymakanější, ale pasuje i když je tvarově trošku jiná. tak nevím... Zkusím to rozkuchat a prozkoumat.

09/09 jsem si zacal pohravat s nahradnim motorem co jsem si privezl s sebou na Floridu. Očistit,přetěsnit, opravit poškozené díly, nalakovat a smontovat. Tak si tady po večerech hraju..kukněte na fotky.

No ale ta největší NOVINKA: Podařilo se mi v ČR zakoupit krásně zachovalou Š100L. Je po prvním majiteli, celý život garážována a udržována.Ihned jak mi dorazí fotografie, tak je natáhnu. Samozřejmě že i "stofka" pojede na Floridu. Tak se už těším..

 

Novinky v recenzi

6.6.2010 02:43

Výměna prahů

Tak jsem se po dlouhé době zase trošku pověnoval embéčku. Abych mohl dát auto do laku, musím kromě přípravy věech blatníků a karoserie vyměnit prahy. Potom už snad dám tu svářečku někam do kouta do garáže...


Tak jsem se do toho pustil. Odbrousit a odsekat a připravit k navaření nových prahů, které jsem sehnal ještě před odjezdem z ČR. Chtěl jsem hned nový práh navařit, ale déšť mě zahnal do garáže, kde nemám momentálně dosti místa na práci. Tak snad příště.

Ale hned druhý den jsem to dokončil.Takže práh jest hotov...
Koukněte na foto..

14.3.2010 04:55

Luxusní nálepky!!

Dneska jsem do motorového prostoru nalepil luxusní nálepky, které mi poslala z ČR moje sestřička! Má reklamní agenturu a tak pro ni výroba těchto nádherných replik dobových nálepek byla otázkou pár dnů... Jsou nádherné a v motorovém prostoru se krásně vyjímají. Kukněte na foto..

21.2.2010 02:17

Testovací jízda

20.2.2010
Jéééé - dneska jsem konečně dal dohromady všechny systémy (brzdy,spojku,palivo) a vytáhnul ještě zdaleka nedokončenou škodovku na první testovací jízdu ... no zážitek. Kukněte na foto!

19.1.2010 15:16

Oprava přední části karosérie

19.1.2010

No a tak jsem se do toho pustil. Hniloba kastle je sviňa a jak začnete do toho tím šroubovákem píchat, tak se Vám ježí vlasy na hlavě. Takže k podběhům přibyla shnilá podlaha jak u řidiče tak u pasažéééra. Spodek byl celkem dobře zakonzervovaný tlumexem, ale bohužel to shnilo zevnitř. Inu je tomu už 43 let, co tato škodověnka sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi.
Od kamaráda jsem si zajel půjčit MIG svářečku, nakoupil jsem plechy a huráááá na to. Levou stranu už mám hotovou a pustil jsem se do pravé. Tam jsem zjistil, že si už tam někdo se svářečkou (tedy ještě autogenem) hrál. Horní část podběhu byla už vyvařena v minulosti.Tak doufám, že už brzo natáhnu nějaké fotky hotových podběhů... Zatím kukněte na fotky hotové nápravy a jak tam řádím se svářečkou :o)

26.1.2010

Tak je to vyvarene. Kdyz uz to budu natirat, tak tou barvou nastrikam i vnitrek kufru a misto pro rezervu. Koupil jsem za 50 $ specialni barvu na restaurovani starych aut. Podle popisu barva chemicky reaguje s korozi a pod svou vrstvou ji neutralizuje... no to je parrraaaada :o) tak ted jeste odstranit ty vrstvy ruznych barev z toho kufru :o) Odstranovacem ve streji to bude hotovo raz dva. No a pak uz nanest pekne tu barvu :o) uz at to je...

7.2.2010

Dneska jsem dokončil přední část karoserie, takže teď už makám na brzdovém vedení, ať tam můžu nasadit tu krásně zrenovovanou nápravu. Nechal jsem si namíchat opět originální barvu a nastříkal jsem podběhy a přední čelo. Vnitřek kufru musí ještě počkat, páááč se mi tam udělaly rybííí oka....hmmm. Ale už to mám znovu v základu a zítra koupím odmašťovač a nastříkám i vnitřek kufru... kukněte na fotky!

2.11.2009 05:32

Generálka přední nápravy

1.11.09
Tak jsem se konečně rozhoupal a začal s generálkou té přední nápravy. Když jsem auto zvednul a nápravu vykuchal ven, tak jsem zjistil, že je celkem dosti porezlá, takže odmontuju řízení a nechám ji celou jak je opískovat. Pak ještě nevím, jestli do černého komaxitu a nebo jen nalakovat... Zatím jsem teda rozebral, vyčistil a nastříkal nehořlavou černou barvou brzdové čelisti ( teda rozumí se pouze kovové části ), komplet rozebral a přetěsnil brzdové válečky. Taky jsem je pěkně nastříkal červenou barvou... Takže další krok bude to pískování. Kukněte na fotky a já doufám, že brzo natáhnu fotky krásné zrenovované nápravy ...

23.11.2009 jsem si dovezl díly přední nápravy z opískování. To je neuveřitelné, co to pískování dokáže.Použití jemného média způsobil dokonalý vzhled a tak teď náprava vypadá jako nově vyrobená = celá kovově stříbrná. Musím to hned nalakovat, ať mi to nezrezaví. Tento týden to snad dám dohromady tak natáhnu nějaké foto. Zatím kukněte na opískovanou nápravičku :o)

27.11. jsem trošku popracoval na té nápravě. Už ji mám v lakum tak to dávám celé dohromady. Teď pracuju na řídícím soutyčí a svislých čepech. Čekám každým dnem balík dílů z ČR na dokončení nápravy. Kukněte na fotku nápravy. Vypadá celkem dobře...

25.12.09

Dneska jsem si kromě oslavení vánočního svátku udělal čas a popracoval na nápravě. Poskládal jsem levou stranu nápravy. Celkem jsem se zapotil u stlačení pružiny, ale dalo se to. Kukněte na fotky a já co nejdříve popracuju na pravé straně... Přeju všem šťastný nový rok !

19.1.2010

Tak náprava je hotova. Mám radost - zase kousek blíže k vysněnému prvnímu výjezdu embéčka po renovaci...
Nicméně po očištění podběhů jsem zjistil celkem fatální skutečnost. Oba podběhy jsou prohnilé... Takže můj plán "vyčistit a natřít barvou na spodky karosérií" se odkládá a mění na "vyčistit, vyvařit, obrousit a natříííít".


Přidat názorDiskuse: Škoda 1000 MB De Luxe

Další vozy Škoda 1000 MB



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
7

Měřím 194cm a tak tam sedím jak v krabočce od sirek...

jízdní vlastnosti
6

Jsem rozmazlený z nových aut, ale na svou dobu určitě exclusivní..

jízdní komfort
7

Jako v limuzíně...

provozní náklady
7
náhradní díly
3

To je dneska už problém, nicméně jsem měl druhou škodovku na díly. Takže OK

výkon motoru
7

Jede co může, ale ten zvuk....

spotřeba
7

V pohodě

hlučnost motoru
0

Hlučíííí - ještě aby ne...

kvalita sedadel
10

Prostě luxus

brzdy
10

Brzdííííí

zavazadlový prostor
8

Podle toho kam jedete...






Blesk.cz

Kruté majitelce množírny čivav z Plzně hrozí pět let. Mrtvé psy zakopávala na zahradě

Kruté majitelce množírny čivav z Plzně hrozí pět…

Žádná podmínka, ale tvrdý trest za mřížemi. Tisíce milovníků a ochránců zvířat z celé země s nadějí ve…

David Gránský končí v Modrém kódu! Z důvodu, který uvedl, vám spadne brada

David Gránský končí v Modrém kódu! Z důvodu, který…

Pořídil si pozemek, zařídil hypotéku a už si staví vysněný dům. Další peníze David Gránský (27) investuje do…

 

iSport.cz

Strýcovou kanár nepoložil, předvedla parádní obrat a je v semifinále

Strýcovou kanár nepoložil, předvedla parádní obrat a…

Po divokém průběhu si tenistka Barbora Strýcová vybojovala na antuce v Istanbulu postup do semifinále. Nad…

Kontroverzní zákrok pod lupou. NHL se omluvila a potrestala rozhodčí

Kontroverzní zákrok pod lupou. NHL se omluvila a…

Úterní hokejový zázrak v podání San Jose neunikl asi žádnému fanouškovi NHL. Stejně jako situace, která obratu z…

 

Reflex.cz

Jandák vám dá přes hubu. Přímočarý neherec hraje dlouhodobě sám sebe, hulváta s primitivním vyjadřováním

Jandák vám dá přes hubu. Přímočarý neherec hraje…

Vítězslav Jandák je herec, který už léta dělá politiku u socialistů. Protože jeho ministerská i poslanecká…

Ropákem roku je Skalický z Vodní cesty, Zelenou perlu za antiekologický výrok získal Foldyna

Ropákem roku je Skalický z Vodní cesty, Zelenou…

Antiekologickou cenu Ropák dostal za rok 2018 předseda představenstva společnosti Vodní cesty Jan Skalický, mimo…