Recenze

10 Majitel

BMW M3

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW M3, foto 1 BMW M3, foto 2 BMW M3, foto 3 BMW M3, foto 4 BMW M3, foto 5 BMW M3, foto 6 BMW M3, foto 7 BMW M3, foto 8
BMW M3, foto 9 BMW M3, foto 10
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta BMW M3 Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3999 výkon [kW]: 309 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 16

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "johnyM".

Jistě každému fandovi BMW srdce zaplesá vysloví-li se před názvem BMW písmenko M.

Právě písmenko M značí, že auto nebude zcela jistě v běžném stavu, ale že se do díla pustili mechanici ze sportovního oddělení mnichovské automobilky. Netřeba představovat velmi známou řadu M3, která odstartovala své působení v roce 1987 modelem M3 E30, auto mělo 4válcový motor o objemu 2,3 l a výkonem 143kw/192k, jako zajímavost uvedu i model E30 320is, který měl téměř identický agregát jako M3, u kterého byl snížen zdvih a tím pádem i objem na 2litry, jelikož v zemích kam se model 320is vyvážel ( Itálie, Portugalsko ), byla velmi vysoká sazba pojištění pro obsahy nad 2litry, vůz se od M3 ještě odlišuje tím že nemá pro M3 typické nafouklé blatníky, ale obsahuje kit M-technik II, 320is je daleko výjimečnější než M3, protože se vyrobilo pouze 3800kusů a nikdo neví kolik se jich do dneška zachovalo. V roce 1993 přišel další typ M3 a to s modelovým označením E36, který měl již šestiválec, objem 3.0l a výkon 210kw/286k, agregát byl v roce 1996 vyměněn za silnější 3,2litr s výkonem 236kw321k, hlavně tato výrobní generace se těšila a stále těší velké oblibě sportovněji založených jezdců a stále si drží svou prodejní cenu. Jako další přišla nová řada M3 a to původně z modelu E46, která je mezi námi od roku 2001, pod kapotou dumá stále šestiválec, nicméně s objemem téměř 3,3litru a výkonem již 252kw/343k. To jsme si v rychlosti a krátkosti představili rodinu M3 a teďka se vrhneme na představení nové M3ky která nese označení E90.

Zvenku auto na první pohled připomíná větší sestřičku M6, oproti běžné současné 3. řady jsou klasicky jako u všech M3 modelů jiné nárazníky, které přivádějí co největší množství vzduchu ke chladičům, přední nárazník nese tři veliké otvory, zadní zase difuzor, jiné jsou výfuky, které teď mají 4oválné koncovky, výdechy v předních blatnících jsou také zcela funkční, zrcátka dostala nový aerodynamický tvar, zkrátka a jednoduše M3 dostala celkově více sportovnější look, ostatně jako u všech generací . Samozřejmě jak auta rostou a roste jejich bezpečnost, tak jde celková váha nahoru ( kde jsou ty časy kdy auta podobné konstrukce kastle vážila okolo jedné tuny) s váhou se konstruktéři nechtěli tak lehko smířit a malinko jí srazily použitím věcí z lehkých uhlíkových vláken, například střecha je po vzoru z M3 CSL, nebo z M6 z karbonu, sice se ušetřilo pouze okolo 5ti kg, ale každé kilo dole se cenní. Jako standart se dodávají 18“ kola, která v rozšířených blatnících vypadají poněkud zapadle, proto se mi jeví jako rozumná volba nasadit za příplatek 19“ kola se šířkou pneumatik vpředu 245 a vzadu 265mm.

Otevřeme-li dveře, naskytne se nám pohled na interiér, který je dost totožný s běžnou verzí 3. řady, nicméně všechny provedené změny slouží k lepšímu řidičskému prožitku a také k tomu, aby řidič věděl co to vlastně řídí za bestii. Sedačky jsou samozřejmě jak jinak než u sportovně naladěného modelu anatomické s výrazným bočním vedením, můžeme si samozřejmě vybrat několik druhů čalounění a to jak materiálu, tak i barvy provedení.

Samozřejmostí je M-sportovní a zároveň multifunkční volant, tapety dveří dostaly speciální tvar, některé doplňky v interiéru jsou z karbonu, součástí standardní výbavy je také navigační systém.

Podvozek a motor
Podvozek je výhradně celohliníkový a používá základní koncepci a to je vpředu McPherson, vzadu pětiprvkové zavěšení, toto uspořádání můžeme nalézt i u sériových modelů 3. řady. Ovšem nejednalo by se o M3, kdyby i zde nebylo nějaké vylepšení, tak se na ta vylepšení pojďme pomaličku podívat. Tlumiče mají tři stupně nastavení pružnosti. Dále pak zmíním třístupňový stabilizační systém DSC+, spojený s asistenčními systémy ABS, ASC a CBC. U větších modelů M5/M6 můžeme nalézt dávkový spínač „MDrive“, jehož spínač je umístěný na volantu, u M3 se tento systém dočkal taky. Jedná se o to že jediným stiskem tlačítka se změní předem nastavené charakteristiky řízení Servotronic, tlumení a pracovní křivky motoru. Zkrátka jedním stiskem se změní během okamžiku cestovní kupé v ostrého sporťáka a jak je známo u M5/M6 není důvod konstruktérům nevěřit. Brzdy jsou ventilované a průměr kotoučů je 360 mm vpředu a 350mm vzadu s použitím jednopístkových brzdičů.

Jako nejhlavnější změnu v technice považuju nárůst dvou válců v agregátu, i když dostávat atmosféricky větší a větší výkon z šestiválce by nemuselo být špatné, takový šestiválec co by točil třeba 10.000ot/min by mohl být přinejmenším zajímavý :) Ale páni konstruktéři věděli co dělají a tak se pod kapotou nachází silně podčtvercový, celohliníkový osmiválec se zdvihovým objemem 3999cm a technologií bi-vanos. Motor je odvozený od V10, který se dává do modelů M5/M6 a dosahuje výkonu 309kw při 8300ot/min, což je pro osmiválec docela dost.

Kroutící moment končí na hodnotě 400N.m a je k dispozici již od 3900ot.min. Nové M3 je také vybaveno moderní technologií Brake Energy Regeneration, díky níž činí průměrná spotřeba pouhých 12,4 l/100km.

Tento osmiválcový motor je o 15kg lehčí než šestiválec z modelu E46, takže vyvážení na přední náprave zůstalo pořád vynikající. Převodovka je šestistupňová manuální s kratším stálým převodem, který má hodnotu 9,38:1. Později pravděpodobně dojde k možnosti zvolení zcela nově se vyvíjející dvouspojkové sekvenční převodovky, která dříve nešla označení ZSG (Zentral Synchron Getriebe) no uvidíme s čim nakonec automobilka přijde.

Nicméně s touto manuálně řazenou převodovkou se dokáže M3 při troše šikovnosti řidiče dostat na hodnotu 100km/h za 4,8s. Použitý diferenciál je samozřejmě samosvorný a je schopný až 100% sevření.

 


Přidat názorDiskuse: BMW M3

Další vozy BMW M3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…