Diskuse

Škoda Octavia (2003)

21.6.2007

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hooonza". Tento tuctový automobil v poněkud méně tuctovém provedení byl vysvobozen v květnu 2005 z…

 

Škoda Octavia Combi (Hooonza)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 21.02.10  22:02

    « Výtečná recenze

    Opravdu velmi povedená a obsáhlá recenze, i motorističtí novináři by si mohli vzít příklad, jak se to dělá! :yes:
    IMHO jsi udělal moc dobře, žes opustil používání long-life oleje, je to pro turbodieselové motory ten největší hrob!!
    Jen v MB to stále nepochopili (?)...nebo žeby tajná dohoda s BOSHem, aby šla turba na odbyt? >:-[]
    Ať Ti slouží, všehrabka!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.10  13:05

    « Re: super

    @ Bary: ďýk ;-)

    @ Talio II: No tak to né... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 12.02.10  11:50

    « Re: super

    já mám hezčí >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.10  10:13

    « super

    Moc pekny auto. 4*4 Tdi combi. Pro me rodinny ideal ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.10  17:19

    « Re: Čauky

    Já tě zdravím!
    Napadá mě čidlo teploty chladící kapaliny (podle toho se řídí i startovací vstřiky a kompenzace studeného běhu), AGR bych taky zkontroloval. Čistě teoreticky i váha vzduchu (tu neuvidíš v chybové paměti; musíš si změřit její hodnoty za jízdy).
    Nicméně, pokud jde o tuhé mrazy - připadá v úvahu i palivo. Jestli funguje regulace volnoběhu a otáčky dělají co popisuješ, tak to pravděpodobně svědčí o tom, že otáčky v daný okamžik naregulovat jednoduše nelze (např. kvůli potrubí či filtru ucpanému parafínem se nedostává dost nafty). Ohledně toho jsem někde (možnmá u mě v návodu k autu?) četl, že to má vyhřívanou palivovou soustavu, ale v tuhle chvíli nejsem schopen to dohledat.

    Co tam máš za olej? Kde tankuješ?
  • 00 Reagovat !

    foto Jack1989

    Jack1989 27.01.10  14:45

    « Čauky

    viděl jsem jak jsi řešil starty na Octavii II. s tím DSG, vypadá že tomu taky dost rozumíš. Já si teď nejsem moc jistý s tím co dělá moje auti. Sice jsou velké mrazy, ale baterka je OK a vždy něco podobného zvládala, navíc ségra má starou 66 TDI, jsou si tedy podobné a zvládá to o hodně líp. Jde o to že nastartuju někde na popáté. O to by nešlo, někteří taky takhle startují v těchto mrazech. Ale mi se to na první čtyři pokusy dusí někde v 500-700otáčkách a kouř jak z Liazky :-) No na popáte se to pomalu vyšplhalo na volnoběh a pak jede normálně, jak se zahřeje jede tím tuplem jak čert. Nevím, budu asi muset proměřit tlaky, svíčky, ktere mají 1rok a taky mě napadá AGR jestli to nedusí moc výfukem. Co myslíš? VAG mi neukazuje nic, takže čidla otáček a regulace by měla být OK. Jestli odepišeš tady, dej vědět přes SZ. Zatím díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.09  19:33

    « Re: 4Motion

    4Motion je jen obchodní značka Volkswagenu, nemá s typem rozvodu nic společného. Obdobně je tomu v případě známky "quattro" od Audi.

    Renault jsem vytáhl jen jako příklad (zejména proto, že je velmi často slyšet spojení renault = potíže s elektronikou, obdobně jako TDI = potíže s měřičem vzduchu a octavia = reznoucí dveře), a proto, že patří k nejprodávanějším autům u nás. Chyby se stávají opravdu všude, dokonce i dříve než po 6 letech a 100 000 km, a mohou být i závažnější než "jen" rezivějící dveře od kufru. Ještě bych mohl vytáhnout Mercedes E, BMW 7 a Volkswagen Touareg. Ty měly svého času tak masivní potíže s elektronikou, že bývaly nepojízdnými a většinu času trávily v bezradné dílně. Rezivějící dveře kufru provozuschopnost auta ani bezpečnost provozu neomezí.

    Pokud jde o Megana - myslím skutečně stehno. Ve dveřích je loketní opěrka, a reproduktor je právě v té opěrce.

    Na prostor v oktávce jsem zvyklý, mám slušný kus přes 160 cm, a jak vidíš na fotkách v mojí recenzi, tak se tam vejdu s docela slušnou rezervou ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 12.12.09  18:59

    « Re: Dveře

    Sice nechápu proč taháš Renault do diskuze o zrezlých dveřích Octavie, asi ti nezbývá než uhýbat od tématu. Možná tě dráždí můj nick, ale na tohle jsem si již zvykl.

    Ad Megane. To s těmi repráky je docela dovrý vtip. >:D Ale chápu to, přecejen jsi zvyklý na prostor na zadních sedadlech z Octavie, kdy člověk vyšší než 160 cm musí nohy doširoka roztahovat a krčit směrem ke dveřím a proto by zastínil reprobedny ve dveřích. To se samozřejmě v Meganu Grandtoure s prodlouženým rozvorem nestane, tam je místa dostatek. ;-) Mimoto reprobedny v zadních dveřích ma kdejaké auto a mohli bychom jmenovat do nekonečna >:-[] Ani si nějak nedokážu představit tak dlouhé stehno, nemluvě o tom, že myslíš zřejmě lýtko a to si pro změnu nedokážu tak široké představit.
    Pokud reprobedny ve voze VW zrovna v zadních dveřích nejsou, tak je to proto, že jsou za příplatek >:D Každopádně pokud tohle je hlavní problém Megana, tak to musí být asi nejlepší auto na zeměkouli.

    Jinak Renaulta nikomu nevnucuju, jak se mylně domníváš (sám ani Renaulta nemám), ale rozhodně taky nikomu nevymlouvám Octavii I.

    Příště k tématu, nechat testosteron ve varlatech (aby nebyly přehnané reakce) a ke svému miláčkovi nepřistovat jako k nadautu ;-)

    Jen tak mimochodem, nejsem odborník na náhony 4x4, nikdy jsem o něm neuvažoval, ale není mezi 4x4 u Octavky a 4 motion nějaký rozfíl, jako např. že 4x4 je "jen" Haldex?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.09  18:22

    « Re: Dveře

    Vono se to netýká paušálně všech oktávek 1U. Ty nejstarší tím netrpěly. Smůlu má ten, kdo chytil dveře z vadné série...

    Ad Kamarádi: Já bych si Renault nekoupil (nenabízí co chci a vyznávám jiné uspořádání přístrojů apod.), takže to z mojí vlastní zkušenosti nikdy nezažiju ;-)

    Á propos Renault: Něco k Méganu Grandtour 2006.
    Prostor na zadních sedadlech je skutečně super, jsou tu však dvě podstatná "ale." První, nepříliš kritické - zadní reproduktory jsou umístěny ve dveřích v úrovni stehen. Zadní cestující svými stehny tyto reproduktory spolehlivě odstíní, takže nejsou vůbec slyšet :-)
    Druhé (a kritické) ale: Zadní bezpečnostní pás nelze seřídit výškově, a ať sedím jak sedím, jde mi vždycky PŘES KRK. Nejsem žádný velikán, avšak za zrovna malého bych se nepovažoval (dle posledního měření 173 cm). Tohle prostě být NESMÍ. Takovéhle nedodělky u aut skupiny VW nenajdete.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 12.12.09  16:50

    « Re: Dveře

    Můj kamarád, můj kamarád, můj kamarád... Zajímavé pánové...

    Nicméně aniž bychom mluvili o svých kamarádech, co mají Astony Martiny s problémy s elektronikou a Bentleye s upadnutým kolem, tak by se chtělo vrátit k věci.

    Horší je, že výrobce vyráběl již 7 let (od r.1996) Octavii a ani za těch 7 let nebyl schopen vychytat místa, kde auta nejčastěji korodují. Nejde dokonce ani o první modely, auto s obrovským počtem km bez patřičné péče a s největší pravděpodobností je tohle auto nebourané... Negarážuješ náhodou dokonce své auto?
    Tohle, když se stalo C´eedovi s prvními kusy, tak z toho byl celonárodní mediální humbuk, že první Kie ze Žiliny reznou. Kdepak, to je pro Octavku maličkost. ;-)

    Každé auto má své problémy a chyby. Jak sami víte, tak ani Octavia od nich není oproštěna a je třeba poukázat, že by se tohle prostě nemělo stávat, nejen si říkat, že jiným praskla poloosa. ;-)

    Jinak ještě třeba pochválit Škodu, že dveře ihned vyměnila za nové. Kdyby tomu tak bylo vždy, bylo by to super. Viz kauza černé ovce a voda ve Fabii.
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 12.12.09  16:18

    « Re: Dveře

    FRPE:to byla jen řečnická otázka.. večer si zapni zprávy na Nově, tam jich je >:D >:D a má nejoblíbenější: a kdo to všechno zaplatí?? >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 12.12.09  16:08

    « Re: Dveře

    Zdravím pane Lorenc - dveře interiérové automobilové dělíme na dvě skupiny :

    1. Dveře obložkové včetně obložkových zárubní - jsou moderní pěkné a do Vašeho vozu bych volil variantu z 1/3 prosklené, zámek dozický

    2. Dveře klasické osazené do ocelových zárubní - opět bych volil variantu s prosklením a dozický zámek - trošku již vycházejí z módy

    Jinak Talio horší je snad už jen vyhořet a nebo se stěhovat - nesnáším to ... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 12.12.09  16:03

    « Re: Dveře

    kamarád má 2roky starou Corsu a 2x mu upadl motor na nápravu a minulý týden mu praskla poloosa ;-) co je horší ?? >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.09  09:20

    « Re: Dveře

    Ber to tak, že kámoš si koupil nový twingo, a po roce se mu vysrala elektronika zamykání, blbl děšťový senzor a světla...

    Dali mi dveře, kde už by se to stát nemělo. Karoserie jako taková je (zatím) úplně bez potíží.
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 10.12.09  22:31

    « Dveře

    Je fajn, že je vyměnili, ale z druhé strany je trochu smutné, že za 6 let a 97 000 km už korodují dveře :-( I když chyby se stávají všude
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.09  21:49

    « Re: pozn

    Právě proto, že ty gumy jako takový jsou tichý, se to dá naprosto přesně identifikovat. Kdybych tam měl zimní gumy Kumho jako tehdá na tom půjčenym Toledu, tak bude slyšet akorát odvalování pneumatik. S těma Kumhama jsme se nemohli bavit ani mezi sebou v autě, jakej dělaly kravál.
  • « 00 Reagovat !

    foto macegt

    macegt 01.12.09  21:27

    « Re: pozn

    Tak uz si to aspon dopresnil na zvuk motoru v zaberu. I tak mi to pripada jako nebetycna pitomost, abys poznal vliv tvrdosti a profilu pneumatiky na zvuku motoru diky ovlivneni frekvence kmitani v jeho ulozeni pres soustavu pruzin. Zvlast jestli ti gumy pri jizde pripadaji zticha. Ale tak v twingu je takovej randal ze se tezko neco rozlisuje. mozna to neni tak nerealny, zkusim to priste nezavrhnout az si zase vsimnu nejaky zmeny na zvuku motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.09  20:02

    « Re: pozn

    Motor není s koly spojen pevně. Mezi motorem a převodovkou je soustava torzních pružin (aka dvouhmotový setrvačník). Jelikož záběr motoru není plynulý (jsou to pulzy), tak nějak kmitá kliková hřídel, blok motoru ve svých ložiscích, dvouhmotový setrvačník a ve výsledku i kola. Všechno se navzájem ovlivňuje. Gumy a převodovka jsou zticha, dvouhmotový setrvačník mám vpořádku (takže nerachotí), kliková hřídel nemá vůli (akorát se kroutí) a vlastní zvuk spalování je v interiéru velmi tichý. Tyhle frekvence vydává motor jako celek, jak kmitá ve svém uložení, jehož frekvence je teď díky pneumatikám rozhozená. Nejsem hluchej, dokonce si myslim, že slyšim velice dobře. Zvuk motoru v záběru je to jediný, co se změnilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto macegt

    macegt 01.12.09  19:50

    « Re: pozn

    podle me kdyby to nebylo misenim zvuku, zak ti to nemuze oscilovat jinak. na tech zimakach se ti tam zmenila nejaka frekvence, ty zvuky se potom jinak skladaj a jinak to zni. Ale zvuk motoru je furt stejnej, pokud nepocitam ze se zmenil za nizsich teplot, coz myslim ze jo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.09  19:34

    « Re: pozn

    Ne, to neni mísením hluků. Jak jsou ty zimní měkčí a maji větší profil, tak se v záběru víc kroutí a celá ta soustava osciluje jinak. Je to opravdu úplně jiný zvuk motoru, ty pneumatiky samy o sobě jsou poměrně tiché.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…