Recenze

otakar57 (muž 43 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Ford C-Max Duratec HE 2.0 PFI (107kW)

8,17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 3 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 6 Ford C-Max, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:4082 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,5

Popis vozu

9/2009 Ford C-Max

Zakoupen ojetý 3.8.2011

- pro rodinu - 2 rodiče, 2 malé děti
- zakoupeno kvůli automatické převodovce
- jde o téměř nový vůz s najetými čtyřmi tisíci km za 20 měsíců
- zatím se mě nepodařilo vyjednat u Forda doplacení prodloužené záruky
- při těch km co najedu by byla prodloužená záruka vyhozenými penězi

Duratec HE 2.0 PFI
Vrtání: 87.5 mm
Zdvih: 83.1 mm
Kompresní poměr: 10.8 : 1
Ventilový rozvod: DOHC
Počet ventilů na válec: 4
Řídící jednotka motoru: Visteon

107 KW (145 k) pri 6000 ot/min
185 Nm pri 4500 ot/min
Z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Max. : 192 km/hod

Video motoru:
http://www.youtube.com/watch?v=EEAKEPGJS3c

4.st. automatická převodovka 4F27E

výbava: GEN-X
Standradní výbava
* Elektronický stabilizační systém s protikluzovým asistentem TCS, bezpečnostním brzdovým asistentem EBA a ABS s EBD
* Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy
* Klimatizace digitální dvouzónová včetně vnitřní recirkulace vzduchu
* Rádio s CD, dálkové ovládání na sloupku řízení, zásuvka AUX pro připojení externího přehrávače - MP3, 6 reproduktorů
* Přední okna - elektricky ovládaná s jednorázovým stažením u řidiče
* Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná a vyhřívaná, v barvě karoserie
* 16" kola Design s 5 paprsky, pneu 205/55 R16
* Kožený volant
* Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
* Sedadlo řidiče nastavitelné ve 4 směrech s nastavitelnou bederní opěrkou
* Sedadla s úchyty pro dětské sedačky ISOFIX (krajní zadní sedadla)
* Palubní počítač
* Tónovaná skla - zelený odstín
* Výklopné stolky na zadní straně předních sedadel
* Schránka na sluneční brýle, schránka v podlaze před zadními sedadly
* Světla denního svícení
* Přední mlhová světla
* Zadní LED světla
* Zadní spoiler

Rozměry ve srovnání s O1 dle TP:
d 439,1 cm; O1 o 12,0 cm delší
š 182,5 cm; O1 o 9,4 cm užší
v 159,6 cm ; O1 o 16,7 cm nižší
rozvor 264,0 cm; O1 o 12,3 cm kratší

Spotřeba ve srovnání s O1 dle TP:
11.2; O1 o 0.6 méně
6.2; O1 o 0.2 méně
8.0; O1 o 0.3 méně

Provozní hmotnost:
1394 kg; O1 o 124kg lehčí

Tažné zařízení na:
1300 bržděných
695 nebržděných

Silné stránky

Jízdní komfort oproti O1.

Čekal jsem rozměrově vyššího Focuse, ale tohle je přece jen něco jiného.

Pocitově 80km/h v O1 odpovídá 100km/h v C-Max.

Pěkně odhlučněná, nevibrující, neoturbená, ne-downsizingovaná, dvoulitrová atmosféra, s lineárním nárůstem výkonu.

Automatická převodovka koní ubírá, ale jízda se stává pohodovější.

Ve městě, i při lehké noze, auto nenápadně letí kupředu. Pořád je tam 70tka.

Pro rodinu klidné a přijemné cestování, při kterém má řidič volnou jednu ruku a levou nohu.

Automat. Já si ho užívám.

Slabé stránky

- malý kufr (kvůli kočárku vyřešeno vyhozením prostřední sedačky a spokojenost; kočárek už nepotřebujeme a sedačka je zpět)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- po 8 měsících a 4tis km samozřejmě nic
- po 12 měsících a 7500km nic
- po 3 letech a 26 kkm ( 5 letech a 30 kkm) jen výměna akumulátoru

Auto máme rok

- najeli jsme 7.500km, průměrná spotřeba 9,5 - ale jezdíme jen po Brně.
- minimální spotřeba 6.5 a to jsem jel i 150, pokud jede kolem 105 bere nejméně

 

Novinky v recenzi

24.3.2018 17:15

Najeto 55kkm

Autu je skoro 8,5 roku. Začal jsem si ho více vážit, protože jsem najel pár set km v 2013 Fabia II 1.2 TSI, 40kkm, super stav. Oproti Fabii je to pocitově luxusní vůz.

22.2.2015 06:30

Servisní prohlídka po 5 letech a 33kkm.

V Rašinu na Vídeňské. Olej jsem měl vlastní Ford Formula F 5W-30.
Doporučili výměnu klíňáku - trochu píská.

S autem jsem zatím spokojený.
Hlavní nevýhody:
- řidič má málo místa na nohy do stran
- zbytečně velká palubovka a středový panel
- špatný výhled přes sloupky co rámují ta malá trojúhelníkovitá okénka vepředu, už 2x jsem při vjezdu na kruháč přehlédl cyklistu
- malý kufr a navíc s hranou
Hlavní výhody:
- 8 airbagů, ESP, digiklima, palubní PC, centrál na DO, denní svícení
- vysoký posaz

31.7.2014 12:11

Hodnocení auta po 3 letech užívání - autu bude 5 let

Zatím slouží dobře - najelo za 3 roky 26 kkm.
Nejdelší cestu jelo 1100km nonstop, jen dálnice. Spotřeba 8,2.
- má tvrdé sedačky, tak sedím na 2 polštářích - už mě chybí jen klobouk :-)
- je blbě vidět přes A sloupky, je tam navíc trojuhelníkový miniokýnko (k ničemu), které to velmi zhoršuje
+ vysoký posaz, automatická klimatizace, automatická převodovka

Mělo 2. a 3. servisní prohlídku ve Ford Carent Bělohorská (4. servisní prohlídku jsem vynechal) a 5. servisní prohlídka bude na podzim ve Ford Rašino Vídeňská.

31.7.2014 11:51

Výměna akumulátoru.

Vydržela téměř 5 let a to jsem na ni nesáhnul (neumím ji vyndat).
Provedl Ford Rašino Vídeňské na počkání - test starého aku, demontáž, montáž nového aku - 3.250Kč

20.4.2012 22:46

Zrychlení z 0 na 100

Chystám se uskutečnit v létě 2012. Videozáběr na rychloměr a otáčkoměr s plynem nadoraz. AUUUUU.
31.7.2014 Test neproveden, nemám na to srdce to tak trápit ...

18.11.2011 16:47

Sevisní prohlídka po 2 letech

Faktura v galerii. Navíc vyčistli klimu a promazali sedačku řidiče

8.8.2011 16:52

Spotřeba dle palubního počítače.

Brno - Hodonín
- 8,5 litrů / 100km
-150 km, průměrnou rychlost nevím
- trochu bloudění po měste, jinak hlavně dálnice
- s klimou tak polovina cesty

6.8.2011 19:20

Kolik točí. Srovnání s O1.

Údaje dle tachometru

Octavia 1; 1.6 74kW; najeto 266 kkm

4050 ot. - 140 km/h
ot. - 90 km/h

2000 ot. - 70 km/h
2500 ot. - 85 km/h
3000 ot. - 102,5 km/h
3500 ot. - 120 km/h
4000 ot. - 137,5 km/h
4500 ot. - 147,5 km/h
5000 ot -

C-Max 2.0 107kW; najeto 4kkm

3500 ot. - 140 km/h
2250 ot. - 90 km/h

2000 ot. - 90 km/h
2500 ot. - 100 km/h
3000 ot. - 120 km/h
3500 ot. - 140 km/h
4000 ot. - 160 km/h
4500 ot. - 180 km/h
5000 ot. -


Další vozy Ford C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Ukáže čas, po 8měsicích a 4tis km samozřejmě nic

praktičnost
7

Pro rodinu výhoda vyššího posazu-děti se dobře nakládají. Vyhodil jsem prostřední sedačku a s kufrm jsem náhle spokojený. I děti rády nastupují kufrem.

prostornost
6

Řidičova pravá noha potřebuje do strany více místa. Proč dělají tyhle středové panely? Volič automatu měl být pod volantem bylo by po problému. O1 v tomto byla perfektní - žádný středový panel.

jízdní vlastnosti
7

Pro klidnou jízdu dostačující - optimální rychlost 90-100km/h. O1 horší.

jízdní komfort
7

Je to skoronové, tak dobrý. Ale už jsem řešil vrzající sedačku ridiče-to ještě šlo, ale i občas něco hrká v palubce. Jinak spokojenost.

provozní náklady
4

Samozřejmě benzín si to bere víc než 1.6 v manuálu.

náhradní díly
0

O tom nechi slyšet.

výkon motoru
8

Oproti 1.6 74kW 5 rychl. Megane (katastrofický vysavač), ale dokonce i oproti Ceedu 1.6 92kW 6 rychl. (ten celkem šel) nebo Peugeot 1.6 88kW 5rychl. (nejlepší z nich) je 2.0i spojený s automatem úžasný. Při rozjezdu musím s plynem opatrně. Ale 440cui....

spotřeba
6

Vezme si 9,5.

hlučnost motoru
8

Krásná. 1.6 je nesrovnatelná, uhrkaná, vysavačovitá. Ale jsou i vyjímky. O 1.4 nebo 1.2 - nechi je hanit.

kvalita sedadel
6

Pro mě by mohlo být řidičovo kapánek širší. Peugeot 308 je měl fakt lepší.

brzdy
7

Používám minimálně.

zavazadlový prostor
1

Oproti 01 hatchback je malý vzadu měli udělat větší převis, aby kufr byl delší. Alespoň o metr. Vyhozením prostřední sedačky je problém s kufrem vyřešn.


Více o modeluFord C-Max C214 (2003-2010)
Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce Tohle je Ford C-Max Sport: Švihácké MPV, co umí jet na dva válce

Nová verze kompaktního MPV od Fordu má sice Sport v…

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

 





Blesk.cz

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Marie Doležalová (31) sice s partnerem Markem Zelinkou (31) čeká miminko, svatbu ale zatím rozhodně nechystá.…

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku selhala zbraň!

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku…

Rozešla se s ním a našla si jiného! Argentinec Anibal Fernandez nedokázal ukočírovat žárlivost a rozhodl se…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé skalních obydlí ve vesnici Meymand

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé…

Vesnička Meymand leží na jihu Íránu, daleko od všech známých turistických atrakcí. Její svérázní obyvatelé…

Opravdu za stejnou práci dostávají ženy méně peněz než muži? Proč ženy nevytlačily muže z trhu práce?

Opravdu za stejnou práci dostávají ženy méně peněz…

Jedním z relativně hojně diskutovaných témat posledních let je platová nerovnost mužů a žen. Muži údajně berou…