reklama


Recenze

otakar57 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Ford C-Max Duratec HE 2.0 PFI (107kW)

8,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 3 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 6 Ford C-Max, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:4082 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,5

Popis vozu

9/2009 Ford C-Max

Zakoupen ojetý 3.8.2011

- pro rodinu - 2 rodiče, 2 malé děti
- zakoupeno kvůli automatické převodovce
- jde o téměř nový vůz s najetými čtyřmi tisíci km za 20 měsíců
- zatím se mě nepodařilo vyjednat u Forda doplacení prodloužené záruky
- při těch km co najedu by byla prodloužená záruka vyhozenými penězi

Duratec HE 2.0 PFI
Vrtání: 87.5 mm
Zdvih: 83.1 mm
Kompresní poměr: 10.8 : 1
Ventilový rozvod: DOHC
Počet ventilů na válec: 4
Řídící jednotka motoru: Visteon

107 KW (145 k) pri 6000 ot/min
185 Nm pri 4500 ot/min
Z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Max. : 192 km/hod

Video motoru:
http://www.youtube.com/watch?v=EEAKEPGJS3c

4.st. automatická převodovka 4F27E

výbava: GEN-X
Standradní výbava
* Elektronický stabilizační systém s protikluzovým asistentem TCS, bezpečnostním brzdovým asistentem EBA a ABS s EBD
* Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy
* Klimatizace digitální dvouzónová včetně vnitřní recirkulace vzduchu
* Rádio s CD, dálkové ovládání na sloupku řízení, zásuvka AUX pro připojení externího přehrávače - MP3, 6 reproduktorů
* Přední okna - elektricky ovládaná s jednorázovým stažením u řidiče
* Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná a vyhřívaná, v barvě karoserie
* 16" kola Design s 5 paprsky, pneu 205/55 R16
* Kožený volant
* Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
* Sedadlo řidiče nastavitelné ve 4 směrech s nastavitelnou bederní opěrkou
* Sedadla s úchyty pro dětské sedačky ISOFIX (krajní zadní sedadla)
* Palubní počítač
* Tónovaná skla - zelený odstín
* Výklopné stolky na zadní straně předních sedadel
* Schránka na sluneční brýle, schránka v podlaze před zadními sedadly
* Světla denního svícení
* Přední mlhová světla
* Zadní LED světla
* Zadní spoiler

Rozměry ve srovnání s O1 dle TP:
d 439,1 cm; O1 o 12,0 cm delší
š 182,5 cm; O1 o 9,4 cm užší
v 159,6 cm ; O1 o 16,7 cm nižší
rozvor 264,0 cm; O1 o 12,3 cm kratší

Spotřeba ve srovnání s O1 dle TP:
11.2; O1 o 0.6 méně
6.2; O1 o 0.2 méně
8.0; O1 o 0.3 méně

Provozní hmotnost:
1394 kg; O1 o 124kg lehčí

Tažné zařízení na:
1300 bržděných
695 nebržděných

Silné stránky

Jízdní komfort oproti O1.

Čekal jsem rozměrově vyššího Focuse, ale tohle je přece jen něco jiného.

Pocitově 80km/h v O1 odpovídá 100km/h v C-Max.

Pěkně odhlučněná, nevibrující, neoturbená, ne-downsizingovaná, dvoulitrová atmosféra, s lineárním nárůstem výkonu.

Automatická převodovka koní ubírá, ale jízda se stává pohodovější.

Ve městě, i při lehké noze, auto nenápadně letí kupředu. Pořád je tam 70tka.

Pro rodinu klidné a přijemné cestování, při kterém má řidič volnou jednu ruku a levou nohu.

Automat. Já si ho užívám.

Slabé stránky

- malý kufr (kvůli kočárku vyřešeno vyhozením prostřední sedačky a spokojenost; kočárek už nepotřebujeme a sedačka je zpět)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- po 8 měsících a 4tis km samozřejmě nic
- po 12 měsících a 7500km nic
- po 3 letech a 26 kkm ( 5 letech a 30 kkm) jen výměna akumulátoru

Auto máme rok

- najeli jsme 7.500km, průměrná spotřeba 9,5 - ale jezdíme jen po Brně.
- minimální spotřeba 6.5 a to jsem jel i 150, pokud jede kolem 105 bere nejméně

 
reklama

Novinky v recenzi

22.2.2015 06:30

Servisní prohlídka po 5 letech a 33kkm.

V Rašinu na Vídeňské. Olej jsem měl vlastní Ford Formula F 5W-30.
Doporučili výměnu klíňáku - trochu píská.

S autem jsem zatím spokojený.
Hlavní nevýhody:
- řidič má málo místa na nohy do stran
- zbytečně velká palubovka a středový panel
- špatný výhled přes sloupky co rámují ta malá trojúhelníkovitá okénka vepředu, už 2x jsem při vjezdu na kruháč přehlédl cyklistu
- malý kufr a navíc s hranou
Hlavní výhody:
- 8 airbagů, ESP, digiklima, palubní PC, centrál na DO, denní svícení
- vysoký posaz

31.7.2014 12:11

Hodnocení auta po 3 letech užívání - autu bude 5 let

Zatím slouží dobře - najelo za 3 roky 26 kkm.
Nejdelší cestu jelo 1100km nonstop, jen dálnice. Spotřeba 8,2.
- má tvrdé sedačky, tak sedím na 2 polštářích - už mě chybí jen klobouk :-)
- je blbě vidět přes A sloupky, je tam navíc trojuhelníkový miniokýnko (k ničemu), které to velmi zhoršuje
+ vysoký posaz, automatická klimatizace, automatická převodovka

Mělo 2. a 3. servisní prohlídku ve Ford Carent Bělohorská (4. servisní prohlídku jsem vynechal) a 5. servisní prohlídka bude na podzim ve Ford Rašino Vídeňská.

31.7.2014 11:51

Výměna akumulátoru.

Vydržela téměř 5 let a to jsem na ni nesáhnul (neumím ji vyndat).
Provedl Ford Rašino Vídeňské na počkání - test starého aku, demontáž, montáž nového aku - 3.250Kč

20.4.2012 22:46

Zrychlení z 0 na 100

Chystám se uskutečnit v létě 2012. Videozáběr na rychloměr a otáčkoměr s plynem nadoraz. AUUUUU.
31.7.2014 Test neproveden, nemám na to srdce to tak trápit ...

18.11.2011 16:47

Sevisní prohlídka po 2 letech

Faktura v galerii. Navíc vyčistli klimu a promazali sedačku řidiče

8.8.2011 16:52

Spotřeba dle palubního počítače.

Brno - Hodonín
- 8,5 litrů / 100km
-150 km, průměrnou rychlost nevím
- trochu bloudění po měste, jinak hlavně dálnice
- s klimou tak polovina cesty

6.8.2011 19:20

Kolik točí. Srovnání s O1.

Údaje dle tachometru

Octavia 1; 1.6 74kW; najeto 266 kkm

4050 ot. - 140 km/h
ot. - 90 km/h

2000 ot. - 70 km/h
2500 ot. - 85 km/h
3000 ot. - 102,5 km/h
3500 ot. - 120 km/h
4000 ot. - 137,5 km/h
4500 ot. - 147,5 km/h
5000 ot -

C-Max 2.0 107kW; najeto 4kkm

3500 ot. - 140 km/h
2250 ot. - 90 km/h

2000 ot. - 90 km/h
2500 ot. - 100 km/h
3000 ot. - 120 km/h
3500 ot. - 140 km/h
4000 ot. - 160 km/h
4500 ot. - 180 km/h
5000 ot. -


Další vozy Ford C-Max


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Ukáže čas, po 8měsicích a 4tis km samozřejmě nic

praktičnost
7

Pro rodinu výhoda vyššího posazu-děti se dobře nakládají. Vyhodil jsem prostřední sedačku a s kufrm jsem náhle spokojený. I děti rády nastupují kufrem.

prostornost
6

Řidičova pravá noha potřebuje do strany více místa. Proč dělají tyhle středové panely? Volič automatu měl být pod volantem bylo by po problému. O1 v tomto byla perfektní - žádný středový panel.

jízdní vlastnosti
7

Pro klidnou jízdu dostačující - optimální rychlost 90-100km/h. O1 horší.

jízdní komfort
7

Je to skoronové, tak dobrý. Ale už jsem řešil vrzající sedačku ridiče-to ještě šlo, ale i občas něco hrká v palubce. Jinak spokojenost.

provozní náklady
4

Samozřejmě benzín si to bere víc než 1.6 v manuálu.

náhradní díly
0

O tom nechi slyšet.

výkon motoru
8

Oproti 1.6 74kW 5 rychl. Megane (katastrofický vysavač), ale dokonce i oproti Ceedu 1.6 92kW 6 rychl. (ten celkem šel) nebo Peugeot 1.6 88kW 5rychl. (nejlepší z nich) je 2.0i spojený s automatem úžasný. Při rozjezdu musím s plynem opatrně. Ale 440cui....

spotřeba
6

Vezme si 9,5.

hlučnost motoru
8

Krásná. 1.6 je nesrovnatelná, uhrkaná, vysavačovitá. Ale jsou i vyjímky. O 1.4 nebo 1.2 - nechi je hanit.

kvalita sedadel
6

Pro mě by mohlo být řidičovo kapánek širší. Peugeot 308 je měl fakt lepší.

brzdy
7

Používám minimálně.

zavazadlový prostor
1

Oproti 01 hatchback je malý vzadu měli udělat větší převis, aby kufr byl delší. Alespoň o metr. Vyhozením prostřední sedačky je problém s kufrem vyřešn.


Více o modeluFord C-Max C214 (2003-2010)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 

reklama





Blesk.cz

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak nepřijít o nervy, čas i peníze

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak…

Pražský magistrát začátkem ledna upozorňoval na svém webu všechny řidiče, kterým prochází platnost řidičského…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým bodováním

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama