Recenze

mitak (muž 37 let) Poslat zprávu
 
4 Majitel

Škoda Octavia 1.8 20V SLX

8,53 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Klementýna Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 173 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,6

Popis vozu

Ojetá (75000 km) oktávka koupená v době, kdy jsem ještě o autech nic nevěděl.

Silné stránky

V době koupení poměrně solidní motor, který šel svižně už od středních otáček. V roce výroby to byl nejsilnější motor a výbava, které oktávka měla, dnes je to spíš rarita. Motor smotný je bezporuchový. I když je to liftback, dá se v tom odvést i psací stůl.

Slabé stránky

Raritní motor, který dřív pěkně táhnul dnes netáhne vůbec, ale pořád žere asi 9.5 litru. Prodejní hodnota auta minimální, motor sice jede, ale vše ostatní na autě se kazí, člověk by řekl, že se kazí jen zbytečnosti, ale je jich tolik že je to neúnosné furt nechat opravovat.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Stručný výčet závad: Časté výměny zadních žárovek. Zavírání všech oken pokaženo. Bylo nutné vyměnit všechny zámky, protože je otevře každý kluk se šroubovákem. Špatně těsní střešní okno. Prakticky obden svítí kontrolka nefunkčního ABS, těžko říct, jestli je to jen čidlo, když to nechám spravit, tak do druhého dne se to projeví znovu. Zadrhla se konzole ovládájící stěrače, v dešti mě to nepotěšilo. Špatně se do DIN prostoru instaluje autorádio, je tam srašně málo místa na kabeláž. Schránka před spolujezdcem se samovolně otevírá. Poutko na snadnější zavírání kufru se urhlo jakmile jsem na něj šáhnul, nahrdil jsem ho silnějším provazem. Panty od předních dveří se prověsily tak moc až je bylo potřeba vyměnit. Kolem stěračů zatéká do ventilace, pochopitelně se pak extrémně mlží přední sklo. Voda pak protéká až do prostoru před spolujezdcem. Přední hlavové opěky drží v určené výšce pouze "na dobré slovo". Při řazení lichých rychlostních stupňů (1,3,5) se špatně trefuje do určených drah. Občasné problémy s imobilizérem při startování.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Do autosalonu Araver už nikdy nepojedu, neudělali to co jsem po nich chtěl, ale uděli spoustu jiných věcí, něteré z nich špatně, takže jsem pak byl překvapený, že mě garanční prohlídka stála 17000 Kč, poté jsem na garančky rezignoval, protože auto je stejně velmi často v servisu kvůli jiným poruchám.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3

Člověk by si řekl, že když funguje motor, tak je to to hlavní, ale omylem je pravdou: Pokud se neustále kazí drobnosti, tak auto stejně furt stojí v servisu, i když je pojízdné.

praktičnost
7

Kufr oktávky je navždy legendou a opravdu se do něj vleze prakticky vše. Jako příklad (ve verzi liftback) můžu uvést psací stůl velikosti 130x70x73 cm (samozřejmě se sklopenýma zadníma sedačkama a zavřenýma pátýma dveřma kufru). Odkládacích schránek bohuž

prostornost
3

Mám 193 cm, proti předním sedadlům nemám výhrady - ostatně u málokterých lepších aut dnešní doby jdou obě přední sedadla výškově nastavovat v rozmezí posedu na podlaze až mlácení hlavou do stropu. Když se ale pohodlně posadím za volant, tak ze čtyřmístnéh

jízdní vlastnosti
7

Auto je sice deset let staré, ale oktávky vždycky jezdily poměrně dobře, znám sice lepší auta co se držení v zatáčkách týká (v oktávce si toho tolik nemůže člověk dovolit), ale jízdní vlastnosti určitě nejsou to, za co bych měl autu nadávat.

jízdní komfort
7

Podvozek není ani příliš tvrdý ani příliš měkký. Přenos dezolátního povrchu Djedničky do interiéru je sice větší než by bylo příjemné pro pro lidi zvyklé na drahé auta, ale odcestoval jsem s oktávkou mnoho cest po Evropě a nestěžoval jsem si.

provozní náklady
2

Provozní náklady jsou neúměrné celkové kvalitě auta. Spotřeba 9.5 litru byla obhajitelná u nového motoru, který měl ještě papírově udávaný výkon, ale už ne u deset let starého auta. Hlavní náklady jsou ale na neusálé opravy (viz jejich výčet) a náhradní d

náhradní díly
5

Náhradní díly jsou veskrze drahé a hlavně konstrukčně nedokonalé: To co je ze slabého plastu a prasklo si koupíte opět ze slabého plastu a opět praskne.

výkon motoru
5

Kdysi dávno u nového auta platilo to co u 1.8 VTECu od Hondy: Jednaosmička s výkonem dvoulitru. Bylo toho dosaženo pěti ventily na válec. U deset let starého motoru se ale síla hodně vytratila.

spotřeba
3

Spotřeba je velmi velká, žere to skoro jako atmosférický dvouapůllitr.

hlučnost motoru
6

Není na co si stěžovat

kvalita sedadel
7

Přední sedadla jsou docela povedená, dají se přežít i delší cesty. Vzadu jsem se moc nevozil.

brzdy
5

Brzdy brzdí, jsou průměrné. Horší je konstrukce náprav, kdy se auto při prudkém brždění opravdu hodně přední nápravou "ponoří" a zadní část jde naopak silně nahoru. Posledně se mi takto podařilo utrhnout brzdovou hadici na zadním levém kole (nekecám)

zavazadlový prostor
9

Zavazadlový prostor je špička i dnes.


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 






Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…