Recenze

mitak (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Nissan Pathfinder 2.5 dCi SE + IT Pack

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Pathfinder, foto 1 Nissan Pathfinder, foto 2 Nissan Pathfinder, foto 3 Nissan Pathfinder, foto 4 Nissan Pathfinder, foto 5 Nissan Pathfinder, foto 6 Nissan Pathfinder, foto 7 Nissan Pathfinder, foto 8
Nissan Pathfinder, foto 9 Nissan Pathfinder, foto 10 Nissan Pathfinder, foto 11 Nissan Pathfinder, foto 12 Nissan Pathfinder, foto 13 Nissan Pathfinder, foto 14 Nissan Pathfinder, foto 15 Nissan Pathfinder, foto 16 Nissan Pathfinder, foto 17 Nissan Pathfinder, foto 18 Nissan Pathfinder, foto 19 Nissan Pathfinder, foto 20 Nissan Pathfinder, foto 21 Nissan Pathfinder, foto 22 Nissan Pathfinder, foto 23 Nissan Pathfinder, foto 24 Nissan Pathfinder, foto 25 Nissan Pathfinder, foto 26 Nissan Pathfinder, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Nissan Pathfinder Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2488 výkon [kW]: 126 kroutící moment [Nm]: 403 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 515 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.8

Popis vozu

Díky mým koníčkům, kdy je potřeba často sjet z asfaltu, jsem byl v podstatě přinucený koupit si čtyřkolku, protože oktávka, kterou jsem na tyto účely využíval dostávala hodně zabrat (otrhané všechny plasty a podběhy, proražená vana, ...). Výběr auta probíhal círka rok, mezitím stihnul Pathfinder splnit emisní normu Euro4 (snížením výkonu o 2 kW) a slevnit o 100 tisíc. Ve výběru byly japonské a korejské auta od Grand Vitary přes Santa Fe až po Pathfindera, který byl nejdražší, ale od počátku favorit kvůli vzhledu, motoru, terénním schopnostem a světlé výšce.

Auto je koupené v Německu jako nový skladový vůz. Když započítám všechny přidružené náklady na převozní značky, registrace, provizi ženě, která mi registraci zařizovala a v Německu tlumočila atd..., vychází úspora oproti oficiálnímu českému ceníku cca 200 tisíc. Navíc auto nebylo na českém skladě, takže bych na něj musel čekat dva měsíce.

Veškerý další popis spadá pod obvyklé hodnotící kategorie, které jsou ale příliš malé, takže je budu rozepisovat tady. Pokud bude nutno budu průběžně doplňovat.

SPOLEHLIVOST:
13.5.2007
Už se našlo pár věcí, které mi trochu vadí, nejedná se ale o závady, ale spíš nedokonalosti. Ve všech případech jsem se s nima vypořádal sám za pár minut způsobem, že nejde nic poznat. Nemám proto zatím důvod slevovat z absolutního hodnocení spolehlivosti. U dveří řidiče nebylo těsnění dveří nasazené na třech plastových čudlech, takže bylo trošku uvolněné - nasadil jsem. Táhlo, kterým se přední sedadlo spolujezdce překlopuje je trochu nedokonalé, není odolné na opravdu hrubou sílu. Pokud se s ním silněji "zacvičí" tak se uvolní z místa uchycení. Stačí to jen nacvaknout zpátky. Předpokládám, že to asi nebude potřeba detailněji řešit, protože toto sedadlo sklápím jen málokdy (přidána fotka sklopeného sedadla). Při zasunutí pogumovaného kufru do zavazadlového prostoru se odlepil rožek (10x5) filcové textílie, která kryje zadní stranu třetí řady sedadel, toho času dno zavazadlového prostoru. Tato textílie je přilepena k plastu silným lepidlem, kufr byl ale hodně těžký, takže do textílie vydřel rýhy (viz foto), musel jsem si s tím pár minut hrát, než jsem ten srulovaný slepený rožek dostal do původní polohy. Teď už vím, že příště tam budu podobné tvrdé předměty spíš pokládat než bezhlavě tlačit před sebou. Opět neberu jako vadu spolehlivosti, spíš ústupek pochybné luxusnosti zpracování praktičnosti při používání (už jsem viděl i Pathfindera s plastovým dnem zavazadlového prostoru - praktičtější, ale ne tak hezké na pohled a na spaní ;-)).
15.1.2008
Edituju po dlouhé době a přidávám jednu starou závadu. Po cca jednom měsíci od koupi (tzn. v létě 2007) se pokazil airbag spolujezdce (zahlásil to displej a pak taky diagnostika). Airbag byl pravděpodobně špatně namontován ve výrobě nebo měl nějakou jinou vadu z výroby, protože se po velmi krátké době z něho "utřepal" nějaký malý elektrický díl, který začal chrastit vpravo pod předním sklem a díky čemuž taky došlo k hlášení poruchy airbagu. Airbag byl vyměněn v záruce, snižuju spolehlivost na 9 bodů.

PRAKTIČNOST:
Je to tank, narvete do něj cokoliv. Přední sedadlo spolujezdce se dá překlopit (dodám foto) a stěhovat tak předměty kolem tří metrů dlouhé vevnitř. Při sklopení zadních sedaček se v autě v pohodě dá ležet rozvalený (testoval jsem ;-) a měřím 193 cm). Auto má spoustu uložných prostor (i skrytých), háčků na zachycení sítí a podobných nesmyslů, kterýma se často lákají rodiny při koupi. Zadní dveře se dají otevírat dvojitě (tzn. sklo se může otevírat samostatně). S takto stavěným autem se opravdu nemusíte bát najet na obrubník nebo vyjet mimo cestu (je to sice jízdní vlastnost, ale pro mě vyloženě praktičnost). Dal bych autu desítku, ale svědomí mi to nedovolí kvůli špatnému výhledu dolů dopředu přes kapotu. Ta je sice rovná, ale přece jen člověk nemá úplnou jistotu. Mám pořád pocit, že jestli do toho hatchbacku před sebou jen ťuknu, tak ho přece musím rozmáčknout. Paradoxně je toto daleko větší problém než parkování dozadu, kde parkovací kamera, která perfektně funguje i v noci, ohlídá doslova každý centimetr. Pokud si pořídím parkovací senzory, tak jen dopředu, ale dnes už vidím, že s kamerou se to nedá vůbec srovnat. Auto má asi o metr větší průměr rejdu než u "běžných" aut, takže dvě kamery na předních náraznících při parkování na plných parkovištích by se hodili. Ale je to jen otázka zvyku a než dostanete rozměry auta "do oka" (prakticky stačí týden nebo dva ježdění). Za velice praktickou věc taky považuju "Keyless Entry", což je součástí příplatkové výbavy Navi (stejně jako kamera) - Klíček nemusíte vůbec rozdělávat, takže celou dobu vypadá jen jako dálkové ovládání. Klíček zůstává celou dobu u řidiče v kapse. když přijdete k autu tak máte (kromě obvyklých tlačítek dálkového ovládání na klíčku) možnost otevřít auto třemy body: levé a pravé přední dveře a dveře zavazadlového prostoru. Všechny tyto dveře obsahují tlačítko, které vnímá blízkost klíčku v kapse toho, kdo mačká tlačítko - funguje to asi do jeden a půl metru (tj. na vzdálenost natažené paže větší opice). Zmáčknete tlačítko, vůz zabliká a odemkne se. Stejně tak se dá zamknout. Považuju to za daleko lepší než plně automatické systémy, kdy jen od vozu odejdete a doufáte, že se zamknul. Poloviční kontrola člověkem se mi zdá bezpečnější. Auto se taky po určité době po opuštění a nezamčení zamkne samo. Musí to být ale nastaveno polohou klíčku resp. tlačítka zapalování. Toto má několik poloh - "lock" (kdy se auto automaticky při nezatížených sedačkách po nějaké době samo zamkne) a pak běžné další polohy, do kterých se dá přepnout jen při sešlápnuté brzdě (připomínám, že auto má manuální převodovku). Startování tudíž probíhá tak, že musíte sešlápnout brzdu a otočit tlačítkem. Klíček vidím jen když odemykám něco ostatníma klíčkama na svazku.
13.5.2007
Ano, je to opravdu stěhovák. Včera jsem vezl z letiště kromě mě dalších 5 lidí (jeden z nich na třetí řadě) a kromě nás se tam vešly ještě dva velké kufry (polovina zavazadelníku), dva menší kufry (za sedačkou třetí řady - protoru je tam skutečně dost) a několik malých batohů. Na třetí řadě seděla má matka (170 cm) a údajně se cítila pohodlně (obvykle nechodí pro kritiku daleko).

PROSTORNOST:
Dávám opět jen devítku. Spousta lidí to může brát jako rozmařilost, když si sám za sebe při své výšce (viz výše) pohodlně sednu, ale přesto v porovnání s takovým Superbem, kde si pohodlně dám za sebou nohu přes nohu, nemůžu dát desítku. Šířka druhé řady v loktech je asi o 4 cm kratší než u konkurence, ale upřímně záleží na tom ? Na opravdu dlouhé trasy odmítám jezdit v pěti lidech, kvůli jejich pohodlí na zadních sedadlech i ve větších autech. Třetí řada sedadel je v této verzi v základní výbavě a docela mě zklamala. Nejspíš bezdůvodně, ale je to tak: Auto je svou velikosti a vzezřením porovnávané s Discovery 3, kde je třetí řada údajně prostorná. Tady je to ale opravdu nouzovka, kde sedím jako "slovanský skrčenec". Naštěstí jsou krajní opěradla druhé řady (prostřední sedadlo ne) v krátkém rozsahu nastavitelná, takže za cenu trošičku prkennějšího posazu v druhé řadě se dá zvětšit prostor ve třetí řadě na únosnou mez pro kratší postavy na krátké trasy.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
Dávám sedmičku, protože se snažím o objektivnost při porovnání s běžnýma autama, ale subjektivně hodnotím auto za devět, protože jsem čekal od takto velkého SUVčka (nebo Off-roadu jestli chcete) daleko daleko horší chování. Zatáčku si s tímto autem dovolím projet zhruba stejně rychle jako v oktávce. Náklon se sice nějaký koná, ale čekal jsem že to bude na sedadle řidiče aspoň pořádně poznat. Ve skutečnosti to člověk vnímá jen vizuálně při porovnání polohy předního skla se silnicí. Auto drží stopu v zatáčce překvapivě skvěle. Samozřejmě mám sice pořád na paměti, že auto má dvě a čtvrt tuny, takže si na nějaký smyk dávám velký pozor a snažím se jezdit opatrně, ale je to opravdu pro mě příjemné překvapení. Docela by mě zajímalo, jak to vnímá posádka na zadních sedačkách, kde náklony u zadní nápravy bývají víc poznat, ale pokud někdy pojedu vzadu, tak řidiči asi nedovolím takové chování, abych to mohl posoudit. Jízdní vlastnosti v terénu jsem zatím neměl možnost pořádně vyzkoušet, kromě jedné rozbité úzké panelové cesty a několika retardérů a příčných prahů, u kterých se v tomto autě nevyplatí vůbec přibrzďovat z padesátky, prostě je přejedete stylem, jakým se jezdí po pražské dlažbě (kdy už to tam spravíte ? ;-)). Jediným problémem při městských retardérech je to, že vás zpomalují ostatní auta a chodci, na které je lepší dávat bacha, protože přední maska je fakt vysoká a pro chodce by to asi byla smrt. Jízda na dálnici je jedním slovem pohodička, cítíte se trochu jako v náklaďáku, kdy vůbec nevnímáte nekvalitní povrch dálnice. S tím ale souvisí kapitola jízdní komfort.
13.5.2007 Dnes poprvé jsem absolvoval cestu v takzvaném "lehkém terénu" - tzn. asi kilometr do kopce po polní cestě, kde by třicítkou projelo i osobní auto s občasným přibržďováním v kritických místech. Já jsem to jel devadesátkou bez brždění s hlasitým smíchem a řevem autorádia :-)
15.1.2008
Už mám za sebou mnoho zkušenosti ve středně těžkého terénu, kam se ale přesto moc nepouštím, protože nechci přeceňovat silniční gumy. Pthfinder se osvědčil dokonale a jsem přesvědčený o tom, že má daleko větší schopnosti než budu ochotný vyzkoušet. Dokonce na běžných gumách vyjel i některé velmi prudké bahnité svahy, což jsem vůbec nepředpokládal. Silnou zbraní je v tomto případě redukční převodovka, která se kola opravdu doslova zakusuje do terénu. Stejně tak mám rád brodění rozjetýma kolejema po traktorech plných vody, kdy ridič netuší, jak můžou být hluboká, ale světlá výška je většinou dostatečná, abych netáhnul podvozek po zemi.

JÍZDNÍ KOMFORT:
Jízdní komfort je jeden z důvodů, proč si koupit SUV. Mám rád ostré nízké kostitřasy (Mazda 6, sestřin Civic 8G), ale z jakékoliv nerovnosti máte o jeden zlomený obratel víc. O přejíždění retardérů už jsem se zmiňoval v kapitole jízdní vlastnosti, takže ještě srovnání šestihodinové dálniční cesty s Mazdou a s Nissanem: Zatímto z Mazdy vždycky vylezu rozlámaný a doslova "vytřepaný", i když je její podvozek v rámci nízkých sedanů parádní, po cestě z Německa s Nissanem to bylo diametrálně odlišné. Člověk celou dobu sedí v přirozenější vzpřímenější poloze, měkčí podvozek je příjemný, udržet auto na dálnici jde bezpečně jednou rukou, takže si celou dobu spíš připadám jako na křesle v obyváku, kde se člověk může "lépe uvelebit". Dávám jednoznačně deset. Auto je perfektně odhlučněné, minimálně co se týká odporu vzduchu. Dieselový motor nýtuje hlavně na jedničku, pak už je to lepší. Je to moje první auto s dieselem, takže nemám žádné porovnání, ale jsem spokojený, takže to zas až tak hrozný ropák nebude. Přítelkyně říkala, že to auto hrozně řve (směrem na chodce), což mě docela zaskočilo, protože v kabině jsem nevnímal nic :-)
18.5.2007
Snížil jsem hodnocení z desítky na devítku - auto sice jezdí furt stejně (skvěle), ale přece jen chci být naprosto spravedlivý a desítku by si mělo zasloužit jen auto s pneumatickým podvozkem a chováním, kdy člověk vůbec neví že je na silnici (existuje vůbec takové, nebo je to jen můj zbožný sen ?).

NÁHRADNÍ DÍLY:
21.5.2007
Koupil jsem si střešní příčníky. Chtěl jsem originály, které se vzepřou (vešroubují) mezi lyžiny. Zatímco běžné příčníky stojí něco přes tisíc korun, tak tyto originální stály sedm tisíc. Prostě klasická zlodějina. Taky jsem si objednal český manuál (v Německu prodávaném autě pochopitelně nebyl). Původně jsem chtěl manuály oba (uživatelský i pro navigaci), kdžy jsem ale zjistil, že navigace je v ČR nepoužitelná a každá z těchto 300 stránkových brožurek stojí 1500 Kč, tak jsem otočil a objednal si jen uživatelský manuál. Zatím tedy dávám za náhradní díly 7 bodů, protože jsem zlodějinu čekal, na druhou stranu mohlo to být i horší.
15.1.2008
V létě jsem při otáčení na značně svažitém malém dvorku opřel auto o zadní pravý reflektor. Bylo potřeba vyměnit reflektor, opravit zadní dveře, vyměnit nárazník a vše nalakovat. Oprava stála cca 28000,-Kč. Když už jsem zmiňoval cenu originálních příčníků, tak musím taky připsat, že se na ně nedají bezproblémově (s dodávaným příslušenstvím) nasadit střešní boxy HaKr, ale Thule se dá nasadit bezproblémově a navíc daleko rychleji, takže stojí zato kupovat dražší boxy.

VÝKON MOTORU:
Dávám "jen" za devět, protože jsem novinářema přesvědčený, že existují i lepší diesely. Ve skutečnosti jsem ale agilnosti auta opět příjemně překvapený (po kolikáté už ?). Zrychlení sice papírově není nic extra, ale když se ta masa kovu dá do pohybu, tak to dělá docela svižně a s každým kilem navíc oproti běžným autům se zdá auto rychlejší, i když dá stovku za průměrných 11,9 s. Dvouapůllitrový motor má 170 koní a opravdu dobrých 400 Nm. Papírově pěkné hodnoty, které dovolují dvouačtvrttunovému autu závodit na semaforech s běžnýma plečkama, které jezdí v ČR a porážet je. Pružné zrychlení je dobré jak bývá u dieselů zvykem. Maximální rychlost je uváděna 175 km/h. Do 160ti zrychlujete tak, že si vůbec nepřipadáte jako v SUV, do 180ti (tachometrových) to ještě jde. Pak už je to jen o trpělivosti a délce rovinky :-) Rychleji jsem zatím ještě nejel (autu už se fakt nechtělo), asi není ani důvod snažit se to auto prohánět rychleji. Není na to stavěné a při 180ti už jde poznat i odpor vzduchu při hranaté karoserii. určitě ještě ale maximální rychlost vyzkouším, společně s tím zkusím taky GPSkou změřit rozdíl mezi skutečnou rychlostí a tachometrem.
13.5.2007
Je to neuvěřitelné, ale i s plně obsazeným autem (6 lidí, 4 kufry) jede auto na dálnici v pohodě 160+ km/h bez zadýchání.
14.5.2007
Pomalu se učím správně předjíždět s dieselovým motorem. Při kickdownu v 90 km/h je zbytečné řadit trojku, kdy se motor dostane na necelých 4000 otáček, odkud se otáčky můžou ještě o minimálně tisíc zvyšovat, ale motor už netáhne prakticky vůbec. Na čtyřku je to daleko lepší.
15.1.2008
V létě jsem vyzkoušel maximální rychlost při nezatíženém autě a na úplně nové dálnici a podle GPS to bylo 193 km/h. Tachometr ukazoval pořád o cca 5-7 km/h méně, než byla skutečná rychlost, což značí, že je sice přesný, ale má nastavený malý "offset", díky kterému se člověk nemusí bát porušení předpisů, když jezdí podle tachometru.

HLUČNOST MOTORU:
Viz výkon motoru. Je to můj první diesel, doteď jsem byl zarytý odpůrce ropáků, ale není to až tak hrozné jak jsem čekal. Odhlučnění směrem k chodcům je ale "prý" horší.
14.5.2007
Dnes jsem nějakou dobu jezdil se staženým oknem a stala se bizarní věc: Benzínovému puristovi se začíná líbit hlasitý hukot dieselového čtyřválce při strašení chodců :-)
18.5.2007
Snižuju hodnocení z devíti na osm. Absolvoval jsem delší cestu, kdy jsem vezl rodiče na letní byt do Semmeringu a tudíž jsem nemohl mít puštěné rádio tak nahlas jako obvykle. Celou cestu jsem proto musel poslouchat dieselový motor. Zatímco při strašení chodců mi jeho zvuk lichotí a dává pocit dvouapůltunové síly tak při dlouhé cestě a pozvolném zrychlování mě jeho zvuk nudí. A když je něco nepěkné a nudné a člověk s tím musí být, tak to obtěžuje. Taky jsem se nechal trochu ovlivnit fabikovýma zkušenostma. Osmička je pořád skvělé číslo, protože říkám, že odhlučnění je opravdu dobré, přesto ale jde poznat, že je to diesel, takže "jen" osmička. Pokud by to byl diesel zkonstruovaný nebo odhlučněný tak, že bych si připadal jako v elektromobilu nebo v benzíňáku, tak bych neměl s vyšším hodnocením problém.

SPOTŘEBA:
Toto opravdu není auto, se kterým byste mohli jezdit za pět litrů. Nicméně na to jak je těžké a velké je spotřeba přijatelná. Ptáte se jaká teda je ? Auto je nezajeté, ale na historicky první plnou nádrž (80 litrů) jsem najel 800 km. Z toho 600 km po dálnici (většinou víc než 160 km/h), 100 km klidně po okreskách a 100 km zuřivě po městě, abych si auto užil při malicherném závodění na křižovatkách. Vychází to zhruba na 10 litrů na 100 km. Na to, že je nezajeté a oficiální kombinovaná spotřeba je uváděna 9,8 je to paráda, čekal jsem větší spotřebu. Navíc je pravděpodobné, že se spotřeba dostane ještě níž na úroveň devíti na sto, jak psali v některých recenzích. Stejně je to prašť jak uhoď - s Mazdou i s Oktávkou jsem jezdil se stejnou spotřebou, jedině sestřin Civic se spotřebou vymyká (směr k úspoře). Daleko víc mě proto těší tzv. akční rádius, kdy fakt na jednu nádrž Pathfinder ujede 800 km bez jakéhokoliv spoření typu nízké rychlosti, vypnuté klimatizace nebo podobného nesmyslnýho trápení sebesama.
13.5.2007
Palubní počítač při kalkulování dojezdu jako obykle nestydatě lže. Na plnou nádrž mi to při klidné jízdě ukazuje dojezd 600 km, přičemž jsem posledně ujel 800 km bez šetření.
18.5.2007
Další kiláky za mnou, po vyjetí dvou a půl nádrže to zatím vychází na průměrných asi devět a půl litru na sto kilometrů.

KVALITA SEDADEL:
Dávám devět, protože asi existují i lepší sedadla, na druhou stranu ale není nic co bych změnil, snad jen přidání elektrického nastavení a vyhřívání bych uvítal. To se ale dává jen do kožených sedadal, kterým se snažím za každou cenu vyhnout, protože mi kůže přijde nepohodlná a tvrdá. Látka sedadel je opravdu příjemná, na rozích se mění, vypadá to zajímavěji. Na údržbu bude asi tmavě šedá barva v pohodě, interiér vypadá v této barvě neutrálně, mám radši tmavé interiéry, takže se mi líbí. Boční vedení předních sedadel není nic extra, u těchto aut se ale nějaké řezání zatáček neočekává, takže to neberu jako mínus, možná spíš naopak, protože pocit obyvacího pokoje je na dlouhé cesty, to co potřebuju. Opěrky hlavy na všech zadních sedadlech se dají zasunutou (snížit), aby nepřekážely při výhledu vzad, když tam nikdo nesedí. Opěrka se nahoru vysunuje poměrně těžce, jednou rukou to skoro nejde. Zadní řada je rozdělena na třetiny, krajní opěradla se dají v krátkém rozsahu sklápět. Celkové sklopení sedadla i s opěradlem pro nástup do třetí řady je velmi jednoduchý úkon jedné ruky. Zadní řada (opěradla i sedáky) je dělená na třetiny a všechno je samostatně sklopné.

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR:
Pod roletou je 515 litrů místa. Už jen to je samo o sobě dostatek na cokoliv. Nad roletou je prakticky to samé, to už máme 1000 litrů. Po sklopení druhé řady je celkový objem 2090 litrů, při použití všech tří řad sedadel zbývá poměrně solidních 190 litrů. Tolik suchá čísla, z nichž je zřejmé, že v tom převezete cokoliv. Roleta zavazadlového prostoru je dvojdílná - Tak aby se dala používat jen za třetí řadou. Pokud ale třetí řadu použijete nouzově, dá se větší díl z rolety stejně složit za třetí řadu. V základní výbavě je síť zavazadlového prostoru, který se dá upevnit vícero způsobem. Okno dveří zavazadlového prostoru se dá otevřít samostatně a dveře samotné se otevírají tak nahoru, že i já si pod ně pohodlně stoupnu.
13.5.2007
Vnitřek zavazadlového prostoru je pokryt textílií, která není úplně odolná vůči čemukoliv, takže je lepší si dávat pozor při použití. Konkrétní případ uveden u spolehlivosti, přidána fotka.
18.5.2007
Patřím mezi ty, kteří si libují v přepravování veteše mezi svýma několika bydlištěma, proto zvedám hodnocení zavazadlového prostoru na jedenáct bodů ;-) Je prostě dokonalý!
15.1.2008
Nikdy nekupuju auto podle objemu kufru (při výběru osobních aut například preferuju sedany), ale kdyby to šlo, tak zvýším počet bodů za zavazadlový prostor na 12, tolik krámů co už jsem převezl a nemusel si při tom hrát Tetris a prostě to tam sypat a sypat...

NAVIGAČNÍ SYSTÉM:
21.5.2007
Kdybych bydlel v tzv. Západní Evropě tak bych nemohl říct křivého slova. Bohužel bydlím na Jižní Moravě. Dodavatelem map je firma NAVTEQ, která je známa velmi kvalitním pokrytím Západní Evropy a Ameriky. Na navigačním DVD jsou letopočty 2004 a 2005 (a Map Version Code E0E 314R 25920 EA25A DVM-1401E), za tu dobu se v mém okolí ohledně stavu silnic věru hodně změnilo. Ale datum vzniku mapě určitě vyčítat nemůžu. Nemám žádné praktické zkušenosti s mapovými podklady té doby, TomTom Navigator jsem začal používat až v roce 2006 a Mio/iGo ještě později. Nicméně jsem zvyklý na to, že kdejaká polní cesta už je v TomTomu uvedena a díky programu iGo (resp. MioMap) v Mio c710 si pohodlně zajezdím i kdekoliv na Slovensku, kam to mám co by kamenem dohodil. Proto pro mě byl mapový podklad nepříjemným zjištěním. Mapa má na jednu stranu světlá místa, např. v Brně zná kdejakou cestičku, která je za bránou v soukromém vnitrobloku, když ale opustíte větší Brno a zamíříte půl kilometr za Slatinu (kde je Nissan autosalon) do blízkých Šlapanic ocitnete se na obrovském bílém fleku. Čert vem Šlapanice, ale třeba Uherské Hradiště (cca 25000 obyvatel) kama vede silnice I50 do Trenčína je jedna jediná čára na mapě. Při průjezdu Břeclaví na Vídeň nějaké ulice vidíte. Přejedete hraniční přechod Reintal, vjedete do rakouské dědinky, kde chcípnul pes a na mapě dokážete rozpoznat každý obslužný chodník mezi vinohrady. Ve Vídni byste díky starému mapovému podkladu při průjezdu na Graz už ale zase bloudili. Podle obrázku na navigačním DVD by měla být pokryta celá Západní Evropa včetně Irska a Velké Británie, Skandinávie (až po Finsko) a východní hranicí je Německo, ČR, Slovensko, Rakousko, Itálie, o pokrytí Slovenska si ale žádné iluze nedělám. Shrnuto a podtrženo: Mapa je použitelná pouze při hledání ulic (občas s čísly popisnými) v Praze a Brně, chraň vás ale bůh myslet si, že zná každou vesničku několik kilometrů od centra města.
Kromě ČR a SR je použití ale vážně dobré, protože sám navigační systém je dobrý. Na svědomí to má velký čitelný displej hodně vysoko (téměř ideálně) umístěný, takže nemusíte hledat podobu křižovatky někde u kolene. Navigační DVD se vkládá do přehrávače pod sedačkou, můžete proto poslouchat během navigace hudbu z CDček. Při hlasové navigaci (neumí česky) se hudba ztlumí. Navigační funkce jsou vesměs běžný standard, neměl jsem zatím čas hledat nějaké podrobné mouchy, ale nenapadá mě nic, co by mi na první pohled chybělo. Teda až na jednu věc: Displej není dotykový, vše ovládáte joystickem pod ním nebo z volantu. Dotykový displej je rychlejší. Díky velikosti displeje umožňuje navigace před odbočením rozdělit displej na poloviny, přičemž jedna z nich nadále zobrazuje jeden ze zvolených navigačních pohledů (obvykle 3D z pohledu ptáka kousek nad autem - BirdView) a druhá polovina zobrazí ve 2D náhled z vrchu na křižovatku a pruh s ubýhající vzdáleností. Ztratit se nemůže ani ten, kdo anglickému navigování nerozumí.
Jak už jsem psal výše pro plnohodnotnou navigaci po ČR si ale musíte pořídit další navigaci. Dá se pohodlně umístit na sklo, kdy bude mezi volantem a pevně zabudovanou navigací. Dvanáctivoltové zásuvky jsou na palubní desce dvě (další dvě jsou ve středové loketní opěrce a v zavazadlovém prostoru). Sám jsem si objednal klip a držák od firmy Brodit (www.brodit.com), ještě ho nemám, ale už teď mi přijde dokonalý :-) Klip se bez montáže a nevratných změn připne jedním koncem mezi spoje dílů palubní desky a druhým koncem k výdechu ventlace u displeje. Na tento klip se přišroubuje držák na zvolený navigační přístroj, PDA nebo telefon (Brodit má naprosto vyčerpávající nabídku) a do něj se umístí navigace nebo PDA. Já jsem si ale přesto vybral aktivní držák, kdy bude nutné demontovat palubní desku a skrze výdech klimatizace protáhnout kabel k napájení. Dělám to proto, že nehodlám nějakou dobu mé PDA měnit a nechci mít v interiéru plandající kabely. Dodání přes SunnySoft bude trvat ještě asi 14 dnů, takže pak vše nafotím a popíšu.
15.1.2008
Aktivní držák na PDA značky Brodit s nadsázkou považuju za nejlepší expediční věc na tomhle autě hned po redukční převodovce. Budu teď měnit PDA za jiný menší smartphone, takže fotky dodám asi až na jaře, až bude hotovo předělání.

CELKOVÁ SPOKOJENOST:
Za deset - je to nové auto a očividně z něj mám radost, co jste čekali ? ;-)
18.5.2007
No dobrý no, už jsem vystřízlivěl - není to věc nějakých závad nebo nedokonalostí nebo dokonce, že by se mi auto "okoukalo" (to ani omylem, spíš naopak). Prostě jen chci dostát svému přesvědčení, že si žádné auto nezaslouží absolutní ohodnocení, protože dokonalé auto prostě neexistuje. Celkové hodnocení devět bodů z deseti. Takto holt hodnotím já.
15.1.2008
I když z výše uvedených důvodů nechávám devět bodů, tak subjektivně bych po třičtvrtě roce užívání opět zvýšil na desítku, protože mě auto nenechalo nikde v bryndě a slouží věrně, spolehlivě a prakticky s přidanou hodnotou jeho přirozené hranaté krásy ;-)

Silné stránky

Motor, prostornost, praktičnost, variabilita interiéru, obrovský zavazadlový prostor, relativně dobré jízdní vlastnosti na silnici, jízda v terénu, pohodlné cestování, pohodlný a promyšlený bezklíčkový systém, parkovací kamera, vynikající audio s mp3 přehrávačem a měničem v palubní desce, hlasem nebo z volantu ovládatelné bluetooth handsfree.

Slabé stránky

Tato výbava nemá xenony a vyhřívání sedadel, člověk se nesmí bát řídit velké auto (navíc je to jen otázka zvyku, mě už to ani nepřijde), zastaralá a velmi nedokonalá mapa navigace - především na východě ČR (naštěstí používám i přenosné přístroje), třetí řada jen nouzová jako u většiny konkurence, na jedničku industriální hluk dieselu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem zatím žádné zkušenosti nemám. V Nissan-JPN (Brno-Slatina) jsem zatím objednal příčníky a český manuál, doposud se tam ke mě chovali velmi slušně a vstřícně.
16.5.2007
V Nissan-JPN mi poradili, kde si nechat rozleštit vyškrábaný flek na kapotě, takže jsem tam zajel - Lakovna Jantar, Vídeňská 127, Brno. Jsem VELMI spokojen. Byli šikovní, vstřícní, rychlí a levní. Po škrábanci není ani památka, od mého příjezdu do mého odjezdu to zabralo asi dvanáct minut a stálo to jednu českou stokorunu. Těď akorát ještě zjistit, jak se k tomu laku chovat, abych tam nemusel jet znovu.
15.1.2008
Pokazil se airbag (viz kapitola Spolehlivost), aby mi mohl být airbag vyměněn v rámci záruky, tak bych musel mít vyplněnou originální servisní knížku od německého prodejce, což jsem vlastní vinou neměl. Musel jsem tudíž zaplatit (cca 3000,-Kč jestli si správně pamatuju) a podstoupit jednodenní "předprodejní prohlídku", na základě které mi byla vyměněna sará servisní knížka za novou českou a airbag opraven v záruce. Taky jsem si nechal opravit ťuknuté zadní dveře (28000,-Kč) viz. kapitola Náhradní díly - toto trvalo jeden týden. Myslím, že už mám hodně zkušeností s brněnským autosalonem a servisem Nissan-JPN, abych spolehlivě (i na základě potvrzení jedním jiným známým, který tam jezdil) prohlásil, že pánové, co tam pracují jsou sice ochotní a šikovní, bohužel ale VELMI pomalí, což je dáno malou konkurencí v Brně a okolí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je koupené jako nový skladový vůz v Autohaus Perras (www.perras.de) v Sindlbachu poblíž Norimberku. Veškeré jednání bylo zatím naprosto průhledné a v pořádku. Jakmile doplním auto o české značky, podám daňové přiznání (DPH) a zajedu si pro DPH depozit k prodejci do Německa, tak sepíšu zkušenosti s koupí nového auta v zahraničí. Na českém netu jsem zatím nic k této problematice nenašel.
15.1.2008
O autě jsem díky Nissan-JPN Brno posléze zjistil, že pochází z Francie, kde ho koupil dotyčný německý dealer a mně posléze prodal. Osobní vrácení plné zálohy za DPH v hotovosti proběhlo v Německu bez sebemenších komplikací i bez německé tlumočnice (komunikace v angličtině proběhla bez problémů na obou stranách), můžu tohoto prodejce bez skrupulí doporučit fanouškům japonských vozů, kterých mají skladem opravdu hodně. Navíc je to autosalón v miniaturní dědince za Norimberkem, moc lidí ve velkém autosalonu nepotkáte, takže se Vám mají čas věnovat.

 

Novinky v recenzi

15.1.2008 00:00

Po dlouhé době se vracím s doplněním mnoha zkušeností.

21.5.2007 00:00

Přišly střešní příčníky, objednán manuál, doplněno hodnocení náhradních dílů, přidán odstavec o navigaci.

18.5.2007 00:00

Auto má za sebou dalších x set kilometrů a dohromady jsme spolu strávili 2000 kiláků, takže už jsem se mu dostal docela pod kůži. Snižuju hodnocení hlučnosti motoru o jeden bod (viz text recenze) a taky celkové hodnocení na devět. Ne že bych si ale myslel o autě něco horšího než včera. Prostě si jen myslím, že si žádné auto nezaslouží absolutní desítku a už jsem vychladl po koupi nové káry. Ze stejného pochybně objektivního důvodu jsem snížil jizdní komfort na devět (viz text recenze). Teď už zůstávají na desítce jen spolehlivost (nemám důvod měnit, až pokud by se pokazilo něco významějšího) a zavazadlový prostor - tomu bych naopak klidně zvednul hodnocení na 11, mám z něj čím dál tím větší radost a to jsem rozmlsaný z praktického a objemného kufru z oktávky. Výsledné hodnocení tímto považuju za uzavřené při snaze o střízlivost posuzování a budu měnit (snižovat) jen po negativních zkušenostech.

16.5.2007 00:00

Byl jsem si nechat rozleštit ten flek na kapotě, viz "Zkušenosti se servisem"

14.5.2007 00:00

Auto je kompletně registrované, má české značky, DPH zaplacena a podáno daňové přiznání. Poslední operací k dokončení koupi už zbývá jen zajet si do Německa pro MwSt deposit (záloha za DPH kvůli možnému daňovému úniku). Taky jsem bohužel auto nepěkně "pokřtil". Přímo doprosřed kapoty se vysral pták. I přes opatrnost při odstraňování je tam nehorázně odporně vyškábaný flek. Uvidíme, jestli to půjde nějak rozleštit. Dozvěděl jsem se cenu českého manuálu. Je nestydatě drahý - cca 1500 Kč za 350 stránkovou brožuru. Nechci kvůli tomu zatím hodnotit cenu náhradních dílů, protože to není objednávané přes servis, ale musí to shánět přímo autosalon.

13.5.2007 00:00

Doplnění některých informací (viz text oddělený datem), fotek překlopené sedačky a motoru

7.5.2007 00:00

Koupeno jako nový vůz v Německu.


Přidat názorDiskuse: Nissan Pathfinder 2.5 dCi SE + IT Pack

Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Auto mám od 7.5.2007, je to japonec takže dávám optimisticky dopředu 10 bodů a budu případně snižovat. Za poruchu airbagu spolujezdce dávám spolehlivost 9.

praktičnost
9

Viz text recenze

prostornost
9

Viz text recenze

jízdní vlastnosti
7

Viz text recenze

jízdní komfort
9

Viz text recenze

provozní náklady
0

Zatím žádné kromě vody do ostřikovače, nafty a stokorunové opravy černého laku, který jsem rozškrábal, netroufám si hodnotit dopředu.

náhradní díly
7

Viz text recenze

výkon motoru
9

Viz text recenze

spotřeba
9

Viz text recenze

hlučnost motoru
8

Viz text recenze

kvalita sedadel
9

Viz text recenze

brzdy
9

Brzdy brzdí. Auto je velké a těžké, ale zatím jsem neměl žádné problémy, co víc napsat ?

zavazadlový prostor
10

Viz text recenze






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…