Diskuse

Honda Civic (2015)

23.1.2016

Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…

 

Honda Civic (michal.t)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 24.04.16  14:24

    « divné prevodové pomery Civic 1,8 vtec

    Za tie grafy čo si vyprodukoval ti chcem vystrúhať hlbokú poklonu. V mene všetkých, ktorých záujem o autá nekončí na rečiach o dizajne.

    Chcem sa spýtať aké prevodové pomery si použil pri tvojom civicu. Chcel som si dáta o civicu nahodiť do môjho excelu a keď som tam naplnil údaje zo stránky [odkaz] , tak mi vyšli hlúposti. Keby toto boli pravdivé údaje tak, Civic pri 6500 otáčkach ide na šestke 200 km/h. A to nesedí s tvojim pílovým diagramom ani s hodnotami v iných testoch.

    Iné údaje ako tieto som nenašiel-
    I. 3,142, II. 1,869, III. 1,303, IV. 1,054, V. 0,853, VI. 0,727, st. prevod 5,333
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 24.04.16  14:01

    « Re: Re: moje poznámky k výbornej recenzii

    Chcel by som opraviť moje tvrdenie v diskusii, že 1,2 TSI EA 211 81 kW má v stredných a vysokých otáčkach okamžitú odozvu na plynový pedál. Včera som usúdil, že motor mojej novej Fabie už znesie plný plyn a 6000 ot./min. Bol som Fabiu trochu ponaháňať a zistil som, že pri jazde ustálenou rýchlosťou a následnom zarazení plynu na podlahu tam tá turbodiera je a to v celom otáčkovom spektre. V stredných a vysokých otáčkach sa to pohybuje niekde okolo 1s. Samozrejme takýto štýl jazdy je extrém. V prípade športovej jazdy sa pri výjazde zo zákruty dávkuje plyn pozvoľnejšie a tam turbodieru nebadať. Kajám sa za zavádzanie.
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 17.04.16  00:47

    « Re: Re: Re: Re: Chlape !!!

    Tzv. turbodíra je opět jeden z oblíbených mýtů. Ano, pod nějakých 3.000 ot.,kdy motor není v zátěži, prostě něco trvá, než se motor "natlakuje". Ve vyšších otáčkách a nebo v zátěži se tato prodleva zmenšuje až mizí.

    A i když bych ji bral do úvahy, tak bez činnosti turba motor plní a zrychluje "atmosféricky", takže 1.4TSi zabere od počátku silou jednačtyřky a během chvilky se přidá turbo a zatlačí silou atmosféry o litr větší.

    A pokud se chci tomuto jevu vyhnout, tak prostě podřadím.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 17.04.16  00:23

    « Re: Re: Re: Chlape !!!

    Na turbodíru jsem opravdu zapoměl, je to už asi dlouho, co jsem četl nějakou recenzi, kde se to nějak omílalo.
    Projevilo by se to hlavně při "zašlápnutí" plynu při pružném zrychlení, při přeřazování u vytočeného motoru to zřejmě nebude příliš patrné... však v extrému by se dalo řadit i pod plným plynem, pokud by někdo chtěl auto takto týrat.

    Pár desetin zpoždění v odezvě na plyn je však i u té honďácké atmosféry, což je škoda.
    Holt když si to rádobyekologové žádají, elektroničtí skřítci se musí činit.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 17.04.16  00:11

    « Re: Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    Civic s automatem (zvlášť s tím obstarožním 5-ti stupňovým, co nabízejí) by byl fakt těžký hřích.
    A ano, podobným hříchem by taky bylo snažit se provozovat motor do kopce na 800 ot. - ale když už jsem tam tu dvojku zapomněl, tak mě zajímalo jak se z toho motor sebere.
    Možná nám i ta atmosférická blbuvzdornost přijde brzy vhod... manželka nedržela 12 let volant v ruce, takže tolerantní motor nebude od věci.
  • « 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 16.04.16  23:18

    « Re: Re: Re: Re: Chlape !!!

    ved jasne. Oni sa tie motory brzdia z maxima do cca 1000 rpm, preto maju aj v tych najnizsich otackach take parametre. Lenze ako minimalne my dvaja a par zasvätenych vieme, toto je fakt len teoria, ktora sa da v praxi dosiahnut len napr. na tvojom priklade s kopcom... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 16.04.16  23:02

    « Re: Re: Re: Chlape !!!

    Ano, točivý moment a jeho křivky jsou obvykle v dolní části nereálné, ale zase je to relativní. Nedávno jsem narazil někde na článek o měření motorů a v podstatě jde o metodiku, kdy ty tovární grafy jsou křivky motoru v zátěži. A ty vychází výrazně lépe , než když to z minimální zátěže natvrdo zadupneš.

    Ve druhém případě skutečně nedostaneš deklarované (a často již maximální) hodnoty v dnes běžně udávaných 1.500 - 1750 ot., ale reálně to pocítíš až někde okolo 1800 - 2.000 ot., protože motor potřebuje nějaký čas se naplno nadechnout přes turbo a mezitím i zrychluje "atmosféricky".

    Rozdíl je ovšem v případě, že motor v (plné) zátěži už máš a padají ti otáčky (třeba v prudkém stoupání). Zde ten deklarovaný krouťák směrem dolů turbo udrží výrazně déle.

    Tohle jsem si ověřil na svých současných autech se stejným motorem, kdy v tom těžším a slabším automat podřazuje v prudkém kopci dokonce ještě později, než já "pocitově" řadím v lehčím a výkonnějším manuálu. A v případě automatu jde o ameriku, žádný diskuzně oblíbený bruselský ekovýstřelek.
  • « 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 16.04.16  22:03

    « Re: Re: Chlape !!!

    :-)
    Kedysi davnejsie som aj ja robil s klimatizaciami. Teda robil... >:D
    Stala sa mi zaujimava vec: Znamy mi vola: Mam 2 chalanov, co robia klimy a sef ich oj€bava. Nechces ich zobrat pod seba ? Budu robit vsetko, ty sa budes starat len o menezment a biznis, v tom su oni ľaví ... JA - OK ! >:D
    Takto fungovali podo mnou par rokov a potom sa uz osamostatnili uplne. :-)
    Sice mi to obcas sposobilo nejaku tu vrasku na cele, ale to obdobie hodnotim kladne.
    Tie presne cisla - mozem sa po tom pozhanat, ak by si fakt nemal co ine na praci... >:D
    Ale princip je pochopitelny pre kazdeho, kto chce princip pochopit. S jednou malou poznamkou mna - motorara-amatera ( bavit sa s motormi ma bavilo az tak, ze kamarat, co ich ma vystudovane do mna nalial 4 roky uciva z VŠ za 4 mesiace ! >:-[] )
    Totiz - maximum toc. momentu, jeho nabeh a dostupnost...:
    Firemne grafy su sice pekna vec, ale realita je obcas trosku ina. Hlavne nabeh toc. momentu do jeho maxima - nikdy !!!!! - nebude podla grafu, lebo turbodiera ! :-!
    Teda bol by, ak by si plny plyn dal este o par stoviek rpm nizsie a turbo by malo cas roztocit sa na jeho max. prac otacky. ak ma ale motor max. kr. moment od napr. 1500 rpm, ty mas 1500 rpm a das plny kotol, chvilku potrva kym sa motor "nafuka" a v tomto case nemas ten toc. moment, aky ti slubuje krivka v grafe. Vo vyssich otackach sa toto zmazava, ale tiez nie do nuly.
    Váženie...:
    Hmotnost pri nehode je dvojsecna zbran, ale to by sme debatovali este hoooodne dlho.
    A ano, tucne Mondeo nastartovalo ten problem, koli ktoremu sa o to zacali vsetci serioznejsi novinari viac zaujimat. V jeho pripade to robilo myslim az 220 kg !!!, C-klasa 160 kg...No a toto uz su cisla fakt alarmujuce !
    Ver ze na to vazenie ja tlacim fakt silno, a hadam sa coskoro dockame aj vysledku.
    ;-)
    A diskusie ? Tie niesu vzdy len o cislach, ale aj o osobnych skusenostiach, pripadne inych uzitocnych vedomostiach. Ako vidim, ty ich mas. Preto by bolo dobre, keby si svojou ucastou zdvihol to prabiedne % tych, ktori ich maju tiez... :-!
    Takze este raz ja tebe dakujem, a do skoreho "citania / pisania" ... ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 16.04.16  21:36

    « Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    Ano, z tohoto pohledu ten malý přeplňovaný benzín tak blbovzdorný nebude, ale na druhou stranu pokud je někdo často taková řidičská "lama", asi pro něj bude vhodnější automat, protože pod 1.500 ot. je to v zátěži trápení pro každý motor, atmosféru nebo jakékoliv turbo. Kolikrát se ale taková situace stane vyježděnému řidiči?

  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  21:28

    « Re: Chlape !!!

    Hej díky, až takové pochvaly jsem teda nečekal. ;-)
    Jj, parametry jsou jen z internetu… ale věřil bych, že převodové poměry mezi jednotlivými rychlostními stupni jsou v pořádku, jen přiřazení skutečných jízdních rychlostí aut k určitým otáčkám motoru z některých zdrojů občas trochu nesedělo… no použil jsem to, co vypadalo nejrelevantněji.
    Hmotnosti jsou fakt otázka… je mi jasné, že Octavia 1.2 TSI bude určitě lehčí než s 1.4 TSI (což jsem zde zanedbal)… Ale jak je to s udáváním/zkreslování hmotností u jednotlivých automobilek, to netuším. A máš pravdu, že by se hodilo to znát. A to bez přikrášlování – kdysi jsem četl, že např. u Mondea byl rozdíl udávaná/skutečná hmotnost snad hodně přes metrák. A to už zamrzí… I když na druhou stranu, vyšší reálná hmotnost může být plusem při autonehodě, kdy při střetu s lehčím autem řidič těžšího nebude vystaven takovým přetížením.
    Dík za nabídku – předělání na jiné parametry by nebylo zas takovým problémem, jde jen o výměnu několika řádků se vstupními daty v programovém kódu a export nových grafů.
    Pokud máš nějaké „páky“ k tomu, aby si někoho přiměl udávat skutečné (věrohodně změřené) hmotností aut, tak jen a jen držím palce!
    No na diskuzích opravdu moc nejsem, vyjádřit své subjektivní pocity je určitě fajn, ale často je lepší přispět i něčím číselně podloženým… a to bych pak nedělal nic jiného, než počítal a počítal :-)
    Teda nevím, jestli jsem úplně z oborou, já spíš pracovně počítám chlazení, atd…. Ale numerické řešení diferenciálních rovnic tepelných procesů i dynamiky aut je celkem podobné :-)
    Dík, Tobě taky hezké dny!
    ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 16.04.16  21:26

    « Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    Jenže takových lidí, kteří neví, jak motor funguje, bylo, je a bude většina. A tito jezdili svého času s těmi atmosférami, protože na trhu nic jiného nebylo. K tomu posledních 20 let poslouchají řeči o superdržácích TDi, které jezdí za pět, nezničitelných benzínových atmosférách a sekačkách, které nedožijí těchto vánoc.

    Přeplňované benzíny jsou v širokém měřítku v cenově dostupných autech otázkou možná posledních 5 let a když pak takový neznalý člověk do toho sedne, tak je vypleštěný jak puk, že ta sekačka jede líp, než jeho stará a z dnešního pohledu líná 1.4/1.6-ka a k tomu s výrazně nižší spotřebou.

    BTW: Pokud třeba tvoje drahá polovička ví, jak se jezdí s motorem s Pmax v 7.800 a dokáže i příslušně podřazovat v případě potřeby, tak gratulace a nejvyšší obdiv.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:54

    « Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    Moje řeč... já si s řazením taky rád vyhraju... a než bych např. ve stoupání nebo při zrychlování drtil plný plyn (byť by to taky nějak jelo), raději si podřadím a plyn jen lechtám do půlky třeba, atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:51

    « Re: Graf a jeho vypovídající hodnota

    Dík za pozitivní ohlas... no nedělal jsem to Excelu, tak zas takové utrpení to nebylo :-)
    Jo, to často vídávám např. ve Světě motorů, že turbomotorům naměří větší výkon i krouťák... O honďácké 1.8 těžko říct, spíš jsem někde zahlíd, že tovární parametry na brzdě moc nepřekračuje... Ale co můžu aspoň posoudit z praxe - při stoupání 6,5 %, kdy na šestku pod plynem Civic při 110 km/h nezrychluje ani zpomaluje, ten výkon vypočítaný pro překonání stoupání sedí s výkonem na "oficiální" výkonové křivce (se započítáním ztrát v převodech samozřejmě).
    Ty grafy v porovnání jsem prostě pojal jen jako "rozšířené" porovnání firemních údajů při stejných předpokladech pro všechna auta... Mít věrohodně proměřené skutečné charakteristiky na brzdě u všech aut, neváhal bych je pro to porovnání použít.
  • « 01 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:32

    « Re: Atmosféra vs. turbo

    Dík... jj, s těmi 15% by to tak nějak mohlo vycházet.
    Souhlas, třeba to TSI 81 kW je myslím pro běžné pohodové ježdění srovnatelný... a zátahem z běžných cestovních otáček často i trochu pružnější než ta atmosférická 1.8....

    Nevím však, zda jsou malé turbomotory až tak blbuvzdorné jako ta 1.8 atmoséra - nedávno jsem třeba před křižovatkou zapomněl zařadit za jedna a nechal tam dvojku... rozjed do mírného stoupání při 800 ot./min proběhl s 1.8 velice hbitě a hladce (byť zvukově už to nebylo to pravé)... Mám trochu obavy, že z takových otáček by mě malé turbo do kopce tak snadno nevytáhlo... zvlášť, když dvojka je poměrně dlouhá a těžká. Ale nezkoušel jsem osobně, třeba se pletu.
  • « 01 Reagovat !

    foto SrandistaSK

    SrandistaSK 16.04.16  20:31

    « Re: Atmosféra vs. turbo

    Pokial vodic nerad vytaca motor, tak si holt nema co kupovat atmosferu. Sice volakedy nikto turbo nemal a vsetci s tym dokazali jazdit, ale ok, beriem, dnes su ludia lenivejsi.

    Kazdopadne, ked si niekto kupi atmosferu a nechce sa mu ju vytacat a v nizkych a strednych otackach sa stazuje na nedostatok vykonu, tak nepochopil, ako motor funguje, a je to len a len jeho chyba. Ked u mojej 1.8 viem, ze ma najvyssi vykon v 7800 otackach, tak holt nemozem byt na okreske lenivy a nemozem sa pokusat predbiehat zo 6. Ked chcem predbiehat, tak holt podradim do 3 a predbieham, ako sa od atmosferickeho motoru ocakava.
  • « 01 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 16.04.16  20:18

    « Re: Re: Atmosféra vs. turbo

    No on je ten nejsilnější benzín v Civicu Tourer zároveň i základní motorizací a v tomto kontextu má nad základní motorizací Oktávky pro změnu navrch, o ceně ani nemluvě. Jen jeden benzín v nabídce se zdá třeba směšné… ale na druhou stranu, svými parametry může více než uspokojit velké procento zákazníků, kteří by jinak z racionálně-ekonomických důvodů skončili u základních (či těsně nadzákladních) slabších motorizací jiných značek. A dopadl bych tak taky, kdyby Civic nebyl k dispozici.

    To věřím, že někomu může diesel vyhovovat… někomu, kdo třeba jezdit musí, pracovně a mnoho hodin týdně. Můj případ to není, mě baví si s autem hrát, a to i s převodovkou a řadit… Osobně mě diesely v autech, která občas projedu v práci, moc neberou, ani ty slinější… spíš jsem rád za tu kultivovanost benzíňáku. Nedivím se, že někomu 1.8 iVTEC přijde v nižších otáčkách mdlý. Ale mě baví - když je např. nějaká příležitost k předjetí a pořádnému vytočení, tak si to „probuzení“ motoru užiju o to víc. U turbomotorů to táhne pořád tak nějak stejně (i když třeba s mohutným zátahem), dřív zvadnou a to mě zas tolik nebere osobně.
  • 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 16.04.16  17:11

    « Chlape !!!

    Klobúk dole !
    Malokedy sa mi stane, ze sa dostanem k citaniu nejakych recenzii, na tento tvoj clanok som narazil uplne nahodou len vdaka tomu, ze som sa pozeral, kto je on-line na MACZ a pri tvojom svietilo pri nadpise o porovnani tych motorov, ze "dnes"... a bolo to hned 2. z hora >:D
    Jednym duskom som precital tvoju analyzu a vzdavam ti hold a obdiv ! :-! :yes:
    Takze vdaka tomu, ze som si to precital viem, ze je tu o jedneho technicky vyspeleho cloveka, ktory ma chut a nervy detailne analyzovat veci, viac.
    To som este ani nestihol pozriet tvoje grafy, ale uz text mi stacil. ;-)
    Pravdou ostava, ze ma mrzi, ze si nemal vsetky spravne vstupne parametre:
    realne hmotnosti, realne vykony z brzdy, Cx, celne plochy, prevodove pomery v prevodovkach pri "koncernovcoch"...
    Neviem ako casto citas diskusie pri testoch, a ci vobec...ak ale ano, vies, ze som jeden z najostrejsich presadzovatelov vazenia aut v testoch.
    dovody som rozoberal - je to uzitocna pomocka pri vybere vhodneho rodinneho / pracovneho ( viac zatazovaneho ) auta, ktora v pripade, ze by doslo k pretazeniu auta a tym zhorseniu jeho jazdnych vlastnosti, malo by to negativny ( a pri troske prehanania az katastroficky ) vplyv na jeho jazdne vlastnosti a aj opotrebenie pneumatik, pripadne pri poddimenzovanom podvozku ( zdvih pruzin / tlmicov ) aj na jeho udrzbu / servis.
    Ale naprava je vraj na ceste ( vypada tak, ze moje slovo zacina u jedneho redaktora, ktory na to ma vplyv, zacina padat na urofnu pôdu...).
    Este k tvojej analyze:
    Vobec nechcem, aby si to prerabal, ale ak chces, skusim zabruzdat ja po nete a vyuzit svoje moznosti, aby som ti dodal aspon relevantne udavane parametre, ktore som schopny zistit. ;-)
    Este raz ti dakujem !
    Tak ma napada - preco ta v diskusiach nevidno ? :-O
    Viem, ze s niektorymi nemlehetmi je to o nervy a palcekari by ti hned nadelili... >:D
    Ale je potrebne medzi ludmi sirit osvetu ! Ludia ako ty su potrebni !
    btw.: Dufam, ze kedze si z "oboru", a budem mat nejaky technicky problemcek, budem sa moct na teba obratit... ;-)
    Takze prajem pekny zvysok vikemdu ;-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.04.16  10:14

    « Re: Atmosféra vs. turbo

    To je jedna věc...a druhá věc je ta, že to potvrzuje to, že nejsilnější benzín Civicu je slabší než střed nabídky Octavie ;-) jak Civicu mává řidič s 1.8TSI.

    Já jel v Civicu tenhle motor a utvrdilo mě to v tom, že pro to denní ježdění turbo bude vhodnější.
    Jinak 2.0 TDI určitě fajn, ale včera jsem s ním jel v Laurin a Klement a teda pořád je hlucnejsi než konkurence :-|
  • 11 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 16.04.16  08:49

    « Graf a jeho vypovídající hodnota

    Gratuluju a obdivuju tě za tak rozsáhlou práci, muselo tě to stát hodně času. Každopádně je to velice zajímavé.
    Jen si myslím že praxe a reálný provoz se od tvých grafů budou trošku lišit. Nebral si třeba v podtaz že skutečný výkon motorů TSI je ve většině případů vyšší než udávaný a to někdy o dost. Mohu potvrdit že můj motor 1.2 TSI 77 KW r.v. 2015 tedy nová generace, má ve skutečnosti podle měření na brzdě cca 90 KW a toč. m. 196nm. A rovnou píšu že tenhle motor není rozhodně trhač asfaltu.
    Bohužel s atm. 1.8 od Hondy zkušenost nemám. Takže porovnávat nemohu.
    Mám, ale zkušenost s motory od Hjondai/Kia 1.6 GDI a 1.4 Cvvt a těm se nejslabší TSI více než vyrovná >:D . O spotřebě ani nepíšu.
    Občas jezdím i s naftou 2.0 TDI 110 KW a to je pro mě ideální motor co se týká výkonu.
    No udělám si čas půjdu si projet i Hondu určitě to bude zajímavé.
    Každopádně znovu opakuji že obdivuju jakou práci si s těma tabulkama dal.
  • 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 15.04.16  23:50

    « Atmosféra vs. turbo

    Klobouk dolů za pěkné srovnání podložené i množstvím přehledných grafů, k tomu prostě není co víc dodat. Na základě exaktních dat jsi mi jen potvrdil i moje subjektivní osobní zkušenosti, kdy už možná 10 let na různých forech tvrdím, že:

    1) kvůli rozdílným průběhům křivek obou konstrukcí je potřeba v případě, že chceš držet krok při jízdě na krev s turbomotorem, tak pak musíš mít atmosféru s cca. 15% vyšším výkonem (viz. Civic vs. Audi)

    2) Pokud je někdo řidič, který nerad vytáčí motor (a těch je u soukromých aut na rozdíl od služebáků spousta ;-) ) a pohybuje se v běžně využívaném spektru 1.500 - 4.500 ot., tak mu nepomůže ani výrazně silnější atmosféra, protože v tomto rozsahu malý a slabý turbomotor těží z relativně vysokého točivého momentu (viz. Civic vs. TSi 81kW)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…