Honda Civic (2015)
23.1.2016Civic tourer jsem si pořídil v roce 2015 jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný…
Honda Civic (michal.t)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
tesnav 16.04.16 21:36
« Re: Re: Atmosféra vs. turbo
Ano, z tohoto pohledu ten malý přeplňovaný benzín tak blbovzdorný nebude, ale na druhou stranu pokud je někdo často taková řidičská "lama", asi pro něj bude vhodnější automat, protože pod 1.500 ot. je to v zátěži trápení pro každý motor, atmosféru nebo jakékoliv turbo. Kolikrát se ale taková situace stane vyježděnému řidiči? -
tesnav 16.04.16 21:26
« Re: Re: Atmosféra vs. turbo
Jenže takových lidí, kteří neví, jak motor funguje, bylo, je a bude většina. A tito jezdili svého času s těmi atmosférami, protože na trhu nic jiného nebylo. K tomu posledních 20 let poslouchají řeči o superdržácích TDi, které jezdí za pět, nezničitelných benzínových atmosférách a sekačkách, které nedožijí těchto vánoc.
Přeplňované benzíny jsou v širokém měřítku v cenově dostupných autech otázkou možná posledních 5 let a když pak takový neznalý člověk do toho sedne, tak je vypleštěný jak puk, že ta sekačka jede líp, než jeho stará a z dnešního pohledu líná 1.4/1.6-ka a k tomu s výrazně nižší spotřebou.
BTW: Pokud třeba tvoje drahá polovička ví, jak se jezdí s motorem s Pmax v 7.800 a dokáže i příslušně podřazovat v případě potřeby, tak gratulace a nejvyšší obdiv. -
zetr007 16.04.16 08:49
« Graf a jeho vypovídající hodnota
Gratuluju a obdivuju tě za tak rozsáhlou práci, muselo tě to stát hodně času. Každopádně je to velice zajímavé.
Jen si myslím že praxe a reálný provoz se od tvých grafů budou trošku lišit. Nebral si třeba v podtaz že skutečný výkon motorů TSI je ve většině případů vyšší než udávaný a to někdy o dost. Mohu potvrdit že můj motor 1.2 TSI 77 KW r.v. 2015 tedy nová generace, má ve skutečnosti podle měření na brzdě cca 90 KW a toč. m. 196nm. A rovnou píšu že tenhle motor není rozhodně trhač asfaltu.
Bohužel s atm. 1.8 od Hondy zkušenost nemám. Takže porovnávat nemohu.
Mám, ale zkušenost s motory od Hjondai/Kia 1.6 GDI a 1.4 Cvvt a těm se nejslabší TSI více než vyrovná >:D . O spotřebě ani nepíšu.
Občas jezdím i s naftou 2.0 TDI 110 KW a to je pro mě ideální motor co se týká výkonu.
No udělám si čas půjdu si projet i Hondu určitě to bude zajímavé.
Každopádně znovu opakuji že obdivuju jakou práci si s těma tabulkama dal. -
Jopino 21.08.16 22:49
« Re: Re: Grafy
Díky. Přistupoval jsem k tomu stejně, když jsem do toho auta prvně sedal, čekal jsem "zdechlinu". Nicméně to fakt překvapilo. Mám najeto dost kilometrů s různými profily jízd a výkon nechybí. VTI taky dole nejelo, ale od 4.500 ot./min. kopanec a "nebyl soupeř". Kdo měl atmo Hondu, nebo řídil, pochopí, kdo je zastáncem přeplňování, zavrhne. Ve srovnání s 1.6 GDI od Kie (ve Sportage), je i-VTEC rychlík a hlavně - jezdí za babku. Civica jsem chtěl taky, verze Sport mě i skoro nahlodala, ale "jak jednou sedíš výš, nechce se k zemi". :-) -
michal.t 21.08.16 22:03
« Re: Grafy
Dík... i uTvé recenze jsem si hezky početl... a ačkoli osobně nejsem nadšenec do crossoverů či SUV, z Tvé recenze cítím, že Ti HR-V perfektně poslouží. :-)
Každopádně palec nahoru :yes: za vysokootáčkový motor bez turba do takového auta... skoro se mi chce říct, že maximum krouťáku až v 4800 ot/min. působí v takovém autě celkem peprně. Ale říkám si, že pro běžné "civilní" použití mimo hrubý terén je tahle volba úplně stejně racionální jako např. u sportovněji se tvářícího civicu. Nejen díky nízké spotřebě to dává smysl. -
michal.t 23.07.16 14:03
« Re: serviska
Na toureru je hezky vidět, jak rozporuplné pocity dokáže jeho design vzbudit… Já naopak, když jsem poprvé viděl fotky (ještě v době kdy jsem o koupi jakéhokoliv auta vůbec neuvažoval), si vzpomínám, že mi hned blesklo hlavou, že za tohle bych se rozhodně nestyděl. Připadá mi takový svěží ten design na dnešní dobu. Mě zas se třeba nelíbí soudobé Fordy s maskou tvářící se jak kakabus – tím bych se i trochu bál jezdit, že si na mě kvůli toho nasupeného výrazu zasednou policajti a budou mě častěji stavět.
S tím prostorem nad hlavou Tě chápu, zvlášť když jsi zvyklý na sportsvan… když třeba přesednu do firemního Yetiho či Caddyho, připadám si tam jak v gotickém chrámu… Ale u toureru mi to osobně nevadí – klobouk nenosím, prostor nad hlavou stejně nikdy nevyužiju (to už raději vozit ten vzduch v kufru) a klaustrofobické pocity jsou mi cizí. Ale stejně tak jsem za celý rok třeba nevyužil ani to vyklápění zadních sedadel nahoru, pokud jde o tu variabilitu. Uvidí se časem, zda tourer vyhoví i místem na zadních sedadlech, jakmile bude potomstvo (a jeho sedačky) více odrůstat.
-
Verny_2013 23.07.16 09:45
« serviska
Schodou okolností jsem byl taky na první servisce a protože jsem měl chvíli času a můj autosalon prodává i hondy tak jsem šel na obhlídku. Musí říct že jak jsem byl zpočátku ostře vyhraněný vůči tourerovi tak už mi nepřipadá tak nehezký jako před rokem. Asi jsem ten design tak nějak akceptoval. Co mi ale stále vadí tak když si do něj sednu tak se cítím hrozně stísněně zejména málo místa nad a vedle hlavy. ale ta variabilita a přepravní kapacita je opravdu ohromující. -
michal.t 11.06.16 00:35
« Re: VIF a spotreba
Hoj, a díky za pochvalu....
Je pravda, že ty 4 deci, respektive pokles o 8 % z původní spotřeby, se mi také zdají jako až podezřele krásný výsledek. Ale zatím to tak opravdu vypadá – včera jsem jel do práce zas autem a těch 12+12 km, co obvykle jezdím za 6,1 až 6,4 l/100 km, jsem najednou zajel za 5,6 l/100 km. A to rozhodně nepanovala nejlepší dopravní situace (+ dvě zastávky po cestě navíc).
Vím, že změna teploty či protivítr jsou znát… Ale spíš si říkám, jestli fígl není v tom, že ten aditivovaný benzín se zlepšenými maznými schopnostmi nějak mate „spotřeboměr“ palubního počítače. Netuším jaký princip měření je zde použit a zda třeba změněná viskozita benzinu měření nějak nezkreslí.
Bohužel, počítadlo vynulované přímo po natankování do plné jsem později několikrát resetoval, takže ověření spotřeby z dotankování a vyjetí další nádrže budu mít až za pár týdnů.
-
michal.t 10.06.16 18:58
« Re: Grafy
Díky… ale rozšiřováním tohoto typů grafů se mi teď moc nechce trávit čas, byť by to bylo u tubodiselu asi celkem zajímavé srovnání, vzhledem k vyšší hmotnosti auta, která bonus lepšího průběhu krouťáku zřejmě částečně degraduje. Nevylučuju někdy v budoucnu, až zas přijdou dlouhé zimní večery. :-)
Je pravda, že mi jako člověku lačnému po číslech chybí podobné porovnání všech běžných aut, ale bylo by to hodně práce, hlavně s dohledáváním a ověřováním důvěryhodných technických parametrů. A umím si představit ty polemiky a námitky, že tenhle či onen vstupní parametr nesedí, že jsem tomu či onomu autu uškodil, atd.
-
michal.t 10.06.16 18:56
« Re: Re: Re: Civic
Zní to pozitivně, Tvoje zkušenosti s japonci… uvidíme, jak to bude s korozí u civicu. Zejména okraje plechů v laku karoserie, které zůstávají cca 10 mm vykukovat zevnitř v podbězích pod plastovými lemy okrajů blatníků, považuji za velmi zranitelné odlétávajícími kamínky. Mám chuť nechat celý ten spodek něčím nastříkat. -
Ambrose 10.06.16 13:53
« Re: Re: Civic
S tou korozí to snad nebude tak zlý. O japoncích se sice říká, že víc reznou, ale já měl předtím Almeru a Lancera, obě šest let, a nic. Tu Almeru vídám jezdit po Budějcích (teď je jí 16 let) a je úplně v pohodě.
Jinak musím naprosto souhlasit s tím, že rozdělení přístrojovky je skvělý. Při pohledu na tacho člověk jen lehce pohne očima. A pro mně je taky hodně potřebný sklápění zrcátek jedním tlačítkem, protože zajíždím do domu úzkým průjezdem. Nechápu, že u současný verze Civicu Sport to nenabízí, až od vyšší výbavy.
Soused si mezitím koupil Golfa 7 a kámoš teď novýho Focuse, a když to srovnám, tak vůbec nelituju, že jsem šel mimo hlavní proud... :-) -
melonsvk 10.06.16 09:49
« VIF a spotreba
Ahoj, v prvom rade chvalim vynikajucu recenziu, analyzy a grafy. Vidno, ze ta to bavi a urcite si vela ludom pomohol :-)
Co sa tyka VIFu a jeho vplyvu na spotrebu - takisto som ho zacal pouzivat, skor z preventivnych dovodov az mam motor pekne cisty. Ja mam 1.4 CVVT (atmosfera, nepriamy vstrek) a vplyv na spotrebu to ma minimalny. Tu istu trasu jazdim s aditivom aj bez neho za +- to iste (odchylka max. 1-2 deci, pri spotrebe 7l/100km je to max. 2%).
Inak pol litra na rovnakej trase moze spravit takmer cokolvek - od teploty, cez vietor az po premavku. Spominam si na jeden veterny den kedy som mal spotrebu na 200km o viac ako liter vyssiu ako obycajne - jazdim stale rovnako, takze ludsky faktor zanedbam. :-) Skus to sledovat dlhsie, ale podla mna to je len placebo. -
martinST 10.06.16 09:17
« Grafy
Přidávám další poklonu a zároveň poděkování ke grafům. Zajímavé počtení a za mě naprostý souhlas s tím, že atmosféra pobaví daleko víc, než turbo motory.
Měl bych jednu prosbu, pokud to nezabere moc času - nešlo by ke grafům přidat ještě porovnání s dieslem? Např. Octavia II 2.0 tdi CR 103kw - když už je v porovnání octavia zahrnuta..
Ještě jednou díky za pěkné grafy a ať auto dělá radost. -
michal.t 09.06.16 23:37
« Re: Civic
Dík za uznání, manželka už mi taky tvrdí, že bych to měl někde vydat. :-)
Je to zajímavé, jak rozporuplné pocity design civicu vzbuzuje – buď se prostě hodně líbí, nebo hodně nelíbí… a jen málo kdy něco mezi tím. Osobně se mi na krátkém civicu méně líbí ta záď s předělem, co vypadá jako náznak spojleru za zadním oknem… ale kdybych nepotřeboval převážet rozměrnější věci, určitě bych šel právě do krátké verze, záď nezáď.
Nevím zdaje ta pro kuny chutná izolace pouze specialita Hond, ale kamarád u kterého mají v rodině všichni Hondy mi potvrdil, že návštěvě kuny neunikla žádná. Já taky parkuju v centru sídliště mezi paneláky a kolikrát vidím tu mrchu chlupatou promenádovat se po parkovišti… kdyby se tam nepohybovaly i děcka, nastražil bych pod auto rovnou železa.
Barvu jsem neřešil vůbec, když to nemusí být růžová či fialová… Bílou perleť má kolega na Jazzu, vypadá skvěle, ale je to od běžné bílé poznat jen z blízka. Mimochodem, právě ten kolega ve mně trochu vzbudil obavy ohledně antikorozní ochrany Hond – u jeho Jazzu již objevil první známky rzi na plechu dveří, rok a čtvrt po zakoupení nového auta. Takže jak píšeš – kéž nám dlouho slouží… Snad to nebude jen zbožným přáním ;-)
-
Ambrose 09.06.16 13:46
« Civic
Dnes jsem náhodou narazil na tvoji recenzi Civica a jsem z ní naprosto nadšený. Ty by ses mohl živit jako novinář. Já mám Civic 1,8 Sport (2013, najeto 38000 km) a všechno, co jsi napsal do puntíku potvrdím. Na konci léta 2013 jsem začal řešit, jaké další auto pořídím a když jsem uviděl na internetu nový Civic, byla to láska na první pohled. Zašel jsem si u nás k dealerovi pro prospekty a ukázal je doma manželce. Bál jsem se její reakce, protože design je u hodně lidí nestravitelný (nechápu), ale byla nadšená, stejně jako já. Jedinou podmínkou bylo, že musí být v bílé perleti (já bych bral i tu červenou, ale v bílé je ještě hezčí). Potom nastaly nervy, protože ceníková cena byla nad moje možnosti, ale zjistil jsem, že od začátku léta byla akce -80 000 Kč, takže vyhlídnutá výbava Sport za rovných 400000. Jenže už byl konec srpna a byl problém ho sehnat. Nakonec se mi to povedlo v MB u Denaru. Slouží naprosto dokonale, má skvělé jízdní vlastnosti, ergonomii, nic nevrže, apod. Jen mně rozesmála zmínka o kuně, protože mně se stalo to samé a to parkuji v centru ČB! Asi tam dávaj nějakou chutnou izolaci, že si to potvora vyčenichala...Tak ať nám ty Hondy dlouho slouží ke spokojenosti!