Recenze

9 Majitel

Kia Ceed 1.6 CRDi 7DCT

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5 Kia Ceed, foto 6 Kia Ceed, foto 7 Kia Ceed, foto 8
Kia Ceed, foto 9 Kia Ceed, foto 10 Kia Ceed, foto 11 Kia Ceed, foto 12 Kia Ceed, foto 13 Kia Ceed, foto 14 Kia Ceed, foto 15 Kia Ceed, foto 16 Kia Ceed, foto 17 Kia Ceed, foto 18 Kia Ceed, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Cednik Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1582 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

PROLOG

Je rano. S kavou si sadam k pocitacu, otvaram automobilove portaly a citam prvy nadpis: "Diesel v osobnych autach je mrtvy". Neviem, ci sa mam smiat alebo plakat kedze pred par dnami som kupil takmer nove dieslove auto. Ale ono to asi az tak horuce nebude. ;-) Staci zobrat dotacie na elektromobily a predaje zrazu prudko klesnu (vid. Dansko) - kto by to bol cakal… ;-)

--------------------
UPOZORNENIE - nasledujuca kapitola obsahuje vela mojich subjektivych nazorov a myslienkovych pochodov, ktore nemusia byt pre vsetkych zaujimave - je tam opisany cely proces vyberu a prvych dojmov z auta a jazdy. O ziadne zasadne fakty o aute nepridete, takze pokial sa vam to nechce citat, kludne preskocte az k nadpisu DESIGN :-)
--------------------

Hlavna otazka, ktoru si stale kladiem dokonca aj ja - preco sakra nafta? Skusim to pekne poporiadku. Moje sucasne Rio je sice super auto, ale na moj profil ciest nie tak uplne vhodne. Kedze 90% casu stravim na okreskach a dialniciach, navyse casto s viacerymi pasaziermi, maly atmosfericky motor nie je to prave orechove. Pokial som jazdil sam, pripadne dvaja, bolo to uplne dostacujuce. S kazdym dalsim kilom navyse uz bolo nedostatok vykonu citit. Preto som zacal uvazovat nad vymenou. Moje poziadavky boli zhruba nasledovne:

- Hatchback z nizsej strednej triedy
- Vykon okolo 95-100kw (vsetko nad by bol prijemny bonus)
- Objem motora minimalne 1400cm3
- Spotreba do 7 litrov v kombinacii
- Max. 2-rocne auto, cena do 400tis.

Dalsie veci mi prisli ako menej podstatne (z vybavy mi bohate staci klima, el.okna, parkovacie senzory a tempomat). A samozrejme musi sa mi auto pacit, to je ale dost subjektivne. A teraz prichadza najvacsia sranda. O dieslovom aute som ani len neuvazoval, vsetky auta z uzsieho vyberu mali benzinove motory. Prechadzal som bez predsudkov vsetky hatchbacky z nizsej strednej triedy (dokonca aj francuzov ;-) ). Vyslo mi z toho nieco taketo:

MEGANE - dostupne len 1.2 Tce a 1.6 TCe kruto nad budget

C4 nieco podobne, navyse dost cenovo prestrelene

PEUGEOT 308 - na tu palubku a minivolant by som si fakt nezvykol, aj keby mi nahodou motoricky vyhovoval, co aj tak nevyhovuje…

AURIS, COROLLA - vyborny atmosfericky motor, ale designovo sa mi auta bohuzial nepacia, interier je este horsi - inak by urcite boli obe auta v uzsom vybere

ASTRA - pekne auto, interier bez chyby, bohuzial 1.4T ma velke problemy s klepanim a trhanim motora, ktore snad este ani po dvoch rokoch nevyriesili - kvoli tomuto Astra nie

GOLF, OCTAVIA - ten prehnany hype a medialna masaz okolo tychto modelov mi tie auta dost zhnusili, navyse sa hodne kradnu v nasich koncinach, takze ideme dalej

LEON - na rozdiel od koncernovych bratrancov najsympatickejsie auto, 1.4 TSI sa zda byt vhodna motorizacia, vybava FR s LED svetlami - parada, skladovky sa blizia budgetu - prvy vazny kandidat

I30 - nova generacia fajn, bohuzial jedna pouzitelna motorizacia 1.4 T-GDI je cenovo daleko nad budget, taktiez mam silnu averziu voci agresivnej reklame Hjonde, takze i30 spada do rovnakej kategorie ako Octavia - takze nie

MAZDA 3 - jednoznacne najlepsie motory v triede, dvojlitre Skyactiv maju predpoklad dlhej zivotnosti v kombinacii s realnou spotrebou na urovni malych turbin, designovo vyborne, cena trochu vyssia, ale obcas sa vyskytne zaujimava predvadzacka - dalsi vazny kandidat

CEED - Kia je mi sympaticka uz dlhsie, ziadna ofenzivna reklama, prijemna cenova politika a hlavne 7-rocna zaruka. Rio slape jak hodinky, preto nemam dovod pochybovat o kvalite znacky, GDI su vyborne atmosfericke motory - treti vazny kandidat.

FOCUS - v podstate s Golfom etalon triedy, podvozok vyborny, 1.5 Ecoboost ma sily na rozdavanie, trochu by mi vadil design, predna maska a zadne svetla su take… divne, navyse "len" obycajna zaruka, co by bolo v pripade predvadzaciek len par mesiacov, max. rok… musel by sa vyskytnut fakt zaujimavy kus, aby som realne uvazoval

Z tejto mojej amaterskej analyzy mi vysli traja kandidati - Kia Ceed 1.6 GDI 99kw, Seat Leon 1.4 TSI 92kw a Mazda 3 2.0 88kw. Napisal som si skripty na skenovanie skladoviek, na Dasweltauto, Skodaplus a podobne servery a cakal… A cakal… A cakal… Bohuzial, Mazda 3 sa za polroka nedostala pod 420 tisic a to len s vybavou Challenge. Za tu cenu by som si vedel predstavit aspon xenony. Leon mal velmi zaujimave skladovky na hranici 400 tisic, ktore sa ale rychlo vypredali a mam pocit, ze je to coraz drahsie. Este pred pol rokom bolo par Leonov FR za 400-410 tisic, k dnesnemu dnu je najlacnejsia skladovka za 429 tisic. To uz by som radsej vzal tu Mazdu s dvojlitrom. Ceedy tiez neboli ziadne terno, v ponuke boli hlavne verzie SW, ktoru nepotrebujem a nechcem. Ked sa objavil nejaky hatch s 1.6 GDI, stal vacsinou o max. 5-10 tisic menej ako v cenniku, co zas nie je ziadna vyhodna ponuka, na to ze je to skladovka.

Potom som si jedneho dna listoval ponuku na Skodaplus a vidim Ceeda 1.6 CRDi s novou dvojspojkou 7DCT. Cena - 360 tisic. Stava sa zo mna Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Jeden neustale hovori "Co si sa zblaznil? Diesel? Ved pockaj na dieslovy trojboj vstreky - turbo - dvojhmota, ekonomicka samovrazda! Navyse je tam strcene DPF! Fuj!" Ale druhy to berie pragmaticky "No a co, auto mas este 6 rokov v zaruke, dovtedy si pojazdis a po 4-5 rokoch to predas. Ked sa nieco pokazi, zaruka to isti. A je tam dvojspojka, ktoru v testoch novinari chvalia. Daj tomu sancu!" Toto sa v mojej hlave odohravalo zhruba dva tyzdne. Potom som mal zhodou okolnosti cestu do Prahy, tak skontrolujem inzerat, ci este stale nie je zmazany. Nie je, dokonca je este o par tisic lacnejsi. Tak si vravim, no co, za skusku nic nedam, zavolam tam a dohodnem si skusobnu jazdu.

V pondelok si to valim po rzobitej D1 z Brna do Prahy a stale rozmyslam, co to asi bude. Ved ja a diesel, to nie je mozne. Prichadzam do autosalonu Femat v Radotine. Na parkovisku vidim viacero Ceedov, vsetky max. 1-2 roky stare, ale vacsinou SWcka. Prichadzam k onomu bielemu hatchbacku. V prvom momente ma zaujme agresivna predna maska facelifotvaneho modelu. Je daleko krajsia ako ta pred FL. Proste sa mi strasne paci. Kontrolujem karoseriu, vyfuk, tlmice, z mojho laickeho pohladu vyzera byt vsetko ok. Diely licuju, tlmice sa nehojdaju, podvozok vyzera byt v dobrom stave. Startujem. Spod kapoty sa ozyva hruby dieslovy zvuk, ktory ale ani za studena nerusi. Je to trochu nezvyk oproti Riu, kde motor na volnobeh vobec nie je pocut, ale s tym treba ratat. Pocuvam motor, pride mi, ze ziadne neobvykle pazvuky, klepanie ani nic podobne nepocujem. Prvy dojem fajn.

Sadam za volant. Moja prva automaticka prevodovka, neviem co mam od nej cakat. Paka do polohy D, pomaly pustam brzdu. Auto sa pohne. V prvom momente som sa zlakol, je to trochu nezvyk. Taktiez na prvej krizovatke som hladal spojku, az ked som sliapol do prazdna mi doslo, ze soferujem dvojspojku. DCT radi krasne plynulo, prechod na vyssi stupen nie je prakticky vobec citit. Skusam riadenie, brzdy, nastup brzd je hodne ostry oproti Riu. Vidno, ze ma platnicky este prakticky nove. Volant nevibruje, geometria sa zda byt fajn. Zastavujem, otacam sa, skusam jemny kickdown. Malu chvilku trva, kym prevodovka zisti, ze chcem zrychlovat. Nic hrozne, odhadom tak pol sekundy. Okamzite podradi o dva stupne a plnych 300Nm ma tlaci do sedacky. Posobive! Vraciame sa do salonu, este si chvilku auto prechadzam a mozog mi srotuje naplno - co teraz? Po asi piatich minutach padne finalne rozhodnutie - beriem! Pravdu povediac, nebol som s tym v tej chvili este uplne vyrovnany. Ale snad to bude dobry kauf. S pani predajkynou riesime dalsi postup. "Mozem vam ponuknut uver s 0% urokom pri akontacii 70% na dva roky". Moj ekonomicky zmysel spozornie. Kde je hacik? Toto je predsa vyhodnejsie ako to proste vycashovat. Pytam sa na poistenie, vyslo nam to velmi jemne nad 1000kc mesacne - POV + HAV (All Risk). Nakolko za mensi objem v Riu v sucasnosti platim 12500kc, okamzite suhlasim a spisujeme uverovu zmluvu. Teraz uz len odoslat akontaciu a cakat. Tie dva dni boli neskutocne dlhe, nedokazem si predstavit, ako moze niekto cakat na auto x mesiacov. :D V stredu mi pani vola, akontacia prisla, vybavime plne moci, auto umyjeme a mozete si ho prist prevziat. Okamzite si beriem na stvrtok pol dna dovolenky a valim smer Praha. Po prichode sme podpisali asi milion roznych papierov a konecne dostavam kluce od auta. Je krasne vylestene a pripravene na odjazd. Podakujem, rozlucim sa, lepim dialnicnu znamku a plny ocakavani odchadzam smer Brno.


DESIGN
Moj subjektivny pohlad - predna maska je nadherna. Po facelifte sa "tygri nos" zuzil a lepsie navazuje na svetla, ktore vdaka bielej linii z hornej strany posobia zamracene. Tie su aj napriek absencii xenonov velmi pekne, kedze maju projektorovu cocku a nie halogenovu parabolu. Na kapote su na bocnej strane vidiet zvysene ostro rezane linie, ktore dodavaju prednej casti smrnc. Auto posobi spredu sportovo, ale nie prehnane agresivne. Zadok auta je uz viac konzervativnejsi a "obycajnejsi", co ale celkovy dojem z auta nekazi. Na interier som si uz zvykol z Ria, takze som presne vedel, do coho idem. Je to dost podobne, jednoduche, ale prehladne. Ziadne tablety ci digitalne displeje. Skoda len toho archaickeho cerveneho podsvietenia radia a budikov, to je fakt vec, ktora v inak krasnom koncepte zamrzi. Keby sa da priplatit rozumna ciastka za budiky Supervision, okamzite by som to bral. Bohuzial, ako som sa dozvedel, vymena by stala "desattisice korun", co je absurdne a nerentabilne.

Auto som dostal na 15" plechovych diskoch s puklicami. Cakal som, ze to bude horsie, ale zle to vobec nevyzera. Samozrejme, nie su to elektrony, ale pekne zapada do davu a nikto si nepovie "Aha, ta Kia ma pekne hnusne plechace." Proste standard. :-) Este zjazdim gumy, co tam momentalne su, na plechace hodim zimne gumy a buduce leto vymyslim nejake fesacke sezonne prezutie. ;-)


ZA VOLANTOM
Sadam si do auta. Sedacky ma neprekvapuju, su podobne ako v Riu (tym ale netvrdim, ze su zle!). Sedacky v Riu mi uplne vyhovuju, takze nepredpokladam v tomto smere ziadne zhorsenie. V com ale zhorsenie vidim je stredovy panel v oblasti praveho kolena. Tu to malo Rio vynikajuce, nic netlacilo ani neombedzovalo. Ceed ma bohuzial dost vyrazne bocnice odkladacej priehradky, ktore do kolena tlacia. Chvilu mi trvalo, kym som si nasiel tu najmenej otravnu polohu. Teraz je to uz lepsie (alebo som si zvykol?).

Volant je tak akurat hruby, v spodnej casti pogumovany. Oproti lesklemu dekoru v najvyssej vybave je guma daleko viac prakticka, cize za mna super. Ovladanie na volante je dobre, prepinace typu hore/dole su pogumovane a celkovo posobia odolnejsie ako tie v Riu. Laktova oprierka je na moj vkus prilis vzadu a nie je polohovatelna, co taktiez zamrzi. Vnutri sa nachadza velky odkladaci priestor, co je fajn, pokial ste zvyknuti v aute nosit kopec blbosti ako ja. :-) Volant je nastavitelny v styroch smeroch v dobrom rozsahu, rovnako sedacka sa da nastavit podla kazdeho vkusu. V najnizsej polohe je vyska posedu dobra, necitim sa, ze sedim na aute ale v aute a to je super. Volic DCT prevodovky je kombinaciou koze a leskleho plastu, na ktorom vidno bordel a puntickari ho budu kazdu chvilu cistit. V stredovom paneli sa nachadzaju taktiez 2x 12V zasuvky, konektor na USB a AUX. Medzi laktovou opierkou a volicom prevodovky su dve priehrady na flase/pohare, pripadne na odlozenie cohokolvek ineho. Vyssie vybavy ich maju oddelene roletou, moja vybava ich ma odokryte.

Stredovy panel je opat z matneho plastu (za mna velke plus oproti lesklemu plastu v najvyssej vybave). Palubna doska je z makcenych plastov, nic nebucha ani nevrze. Na vsetkych styroch ovladacoch okien je oznacenie AUTO, co je v tejto triede skor rarita a cenim si Kiu, ze tuto ficurku strcila uz do strednej vybavy (a ze ju vobec pouziva oproti niektorym konkurentom).


VNUTORNY PRIESTOR A VYBAVA
Vyborny, dovolim si tvrdit, ze jeden z najlepsich v triede. Vpredu maju vodic a spolujazdec dost priestoru do sirky aj do dlzky. Dozadu sa pohodlne usadia dvaja dospeli, na nudzove presuny aj traja ludia bez toho, aby to bolo nejak extra nepohodlne. Od idealu to ma daleko, ale dalo by sa - relativne v pohode.

Auto je vo vybave Comfort Plus, teda druha z troch. Z mojho pohladu ma takmer vsetko, co potrebujem. V skratke tie podstatne veci - manualna klima, 4x elektricke okna, elektricke zrkadla, tempomat, obmedzovac rychlosti, radio s MP3, USB, AUX a BT rozhranim pre handsfree, projektorove svetlomety a kozenny volant + rucnu brzdu. Trosku ma mrzi absencia automatickej dvojzonovej klimy, to sa ale da prezit. Naopak mi nevadi, ze tam nie su tie rozne senzory (svetelny, dazdovy a neviem aky), pre mna zbytocnosti a do buducna iba "kurvitka". Taktiez leskle dekory vo vyssej vybave su akurat zdrojom odtlackov a bordelu. Tiez sa mi velmi paci pritomnost dojazdovej rezervy a absencia systemu Start/Stop. Vybava teda na 95% splna moje poziadavky, zvysnych 5% budem musiet nejak prezit. :-)


A STARTUJEME…
PREVODOVKA
Beriem do ruky kluc, ktory vyzera celkom dobre a neposobi ako najlacnejsi cinsky plastak. Vkladam ho do spinacej skrinky, otacam a po par sekundach startujem. Spod kapoty sa ozve typicky hruby dieslovy zvuk. Na volnobeh ho je v kabine pocut, ale nijak neotravuje. Nie je to benzin, ale na dieslove pomery je to fajn. Cakam 20-30 sekund, kym sa olej dostane vsade, kam potrebuje a vyrazam. Jednotka je snad vhodna iba na prve dve sekundy, DCT tam okamzite hadze dvojku a rozbiehame sa.

Pri normalnej jazde DCT radi uz pri nejakych 1800 otackach, teda vyssi stupen v tom momente toci nieco okolo 1200-1300 otacok. Pri ustalenej jazde sa tam DCT neboji nasypat vysoky prevod a tocit len nieco nad 1000 otacok, co mi pride hodne nezmyselne a radsej tuknem do padla pod volantom na nizsi stupen, co znamena 1500 otacok a daleko lepsi zvuk motora. Vidno, ze je to auto ladene na spotrebu a to aj bez zapnutia carovneho tlacitka Active ECO, co ani radsej nechcem vediet, co spravi s logikou radenia. Na druhu stranu, pokial pride kopec alebo zatlacim plynovy pedal trochu silnejsie, prevodovka okamzite podradi niekam do spektra maximalneho krutiaceho momentu, podla toho ako vela pedal zatlacim. V tomto ohlade je logika obcas az moc citliva a aj pri cca. 110 sa neboji podradit aj na patku aj napriek tomu, ze sestka dany kopec s prehladom zvlada.

Co sa mi este pri prevodovke nepaci, je jazda v kolonach. Ked sa rozbehnem na nejakych 10-15km/h a pustim plyn, ocakaval by som okamzite vyradenie na neutral. Namiesto toho tam DCT necha jednotku alebo dvojku a potom to dost neprijemne cuka a intenzivne brzdi motorom. Ten zvuk tiez nie je moc prijemny, obcas mam aj o tu prevodovku strach, ale mozno este upravia riadiaci software, predsalen, 7DCT je uplne nova prevodovka, ktora ma este priestor na odladenie.


MOTOR
Co sa tyka vykonu, ten je na 99% beznych situacii dostatocny. Pri obiehani a plnom kickdowne si prevodovka zaradi stupen najblizsi maximalnemu vykonu a aj ked to pocitovo netaha, objektivne to auto zrychluje najlepsie. Nemam to presne zmerane, ale pruzne zrychlenie 80-120 zaberie nieco medzi 6 a 7 sekundami, co je dost slusny vysledok vzhladom k vyssej vahe auta (pohotovostna hmotnost je 1430kg).

Odhlucnenie je vyborne. Na dialnici pri 140tke nie je motor takmer vobec pocut, v ten moment si toci nejakych 2400 otacok a je v idealnom pasme otaciek, kde vrcholi max. krutiaci moment. Vyraznejsi hluk ide iba od kolies, pripadne pocut aerodynamicky hluk okolo zrkadiel. Kazdopadne hluk je podla mna velmi dobre odfiltrovany a ani dialnicne cesty nie su nijak otravne. A aj ked idem 100-110 po okreskach, tak mam pocit, ze idem o dobrych 20-30kmh pomalsie.


Co sa tyka jazdnych vlastnosti, nie je to ziadna extra trieda, ale na druhej strane urcite nie su zle. Akurat spadaju do priemeru triedy. Tazky motor a prevodovka sa prejavuju v zakrutach, kedy sa mu nechce moc zatacat a spatna vazba od kolies je taktiez prakticky nulova, ale nejak si v zakrute vzdy poradi a nevznikaju ziadne necakane situacie. Ocenujem taktiez viacprvkovu zadnu napravu, ktora pekne drzi stopu a nema tendenciu uskakovat. Pokial chcete zabavne auto, urcite su daleko vhodnejsi kandidati. Ale s beznymi presunmi si Ceed bez zavahania poradi. Podvozok tlmi nerovnosti pomerne dobre a pusta do kabiny len minimum razov - a to len pri vacsich nerovnostiach.


V kopcoch sa prijemne prejavuje naftovy charakter motora. Pekne "tahne vocpoda". :-)

V usekoch, kde som bol zvyknuty s Riom chodit na stvorke pri 4000 otackach si Ceed hodi sestku a s kludom anglicana udrzuje zvolenu rychlost. Tu sa asi najviac prejavuje rozdiel v motorizaciach, Ceed ma daleko vacsiu chut zrychlovat v kopcoch, kym Rio treba tocit aby si rychlost vobec udrzalo.


SPOTREBA
"…a to je to, voc tu bezi"… Alebo nie? Priznam sa, spotreba nebol primarny dovod kupy naftoveho motoru. Bol to pragmatickejsi dovod. Ked som dostal ponuku na Ceeda s 1.6 CRDi a dvojspojkou za cenu GDI s manualom, prislo mi to ako rozumnejsia volba. Hlavny dovod bola zrejme uz spominana dvojspojkova prevodovka, diesel s manualom by som za tychto podmienok urcite nepreferoval. Ale to je uz teraz jedno, spat k spotrebe. V skratke - je o zhruba liter a pol nizsia ako v Riu, vo vsetkych jazdnych rezimoch. Dialnica pri 140km/h znamena spotrebu na urovni 6 litrov, kombinacia 1/3 dialnica a 2/3 okresky zrazi spotrebu niekde na uroven 5.5 litra na sto. Trasa Praha - Brno a striedanie rezimov 140 a 80 znamenalo 5.1 litra na sto. O spotrebe po meste sa neviem moc vyjadrit, kedze v meste jazdim len minimalne, ale par kratkych jazd vacsinou so studenym motorom znamenalo spotrebu okolo 7 az 7.5 litra.

Spotreba sa zvysi pri regeneracii DPF filtra, ktora prebehla za poslednych 1000km asi len raz - teda aspon co som postrehol. Mozno aj dvakrat, ale to si nie som isty, kedze pani inzinieri z Korey nedali ziadnu kontrolku regeneracie - ale vraj sa to sa odsledovat cez Torque a nejaky snimac teploty niecoho, nie priamo DPF filtra, ale vyfukovych plynov alebo niecoho takeho, ked to zrazu vyskoci zo 180 na 600+. Skusim, uvidim.


EPILOG
Ak si sa dostal az sem, mas moj obdiv. Ani mne samemu sa mi to nechcelo znova citat. :-) Kazdopadne Kia Ceed 1.6 CRDi 7DCT bolo zrejme zatial najprekvapujucejsie rozhodnutie v mojom doterajsom zivote. Som zvedavy, co si v najblizsich rokoch este vymyslim. :-) Ale po zhruba 1000 kilometroch mozem povedat, ze to vyslovene zla volba urcite nebola. Ked prihliadnem k cene a ponuke u konkurencie, myslim, ze to bolo fajn rozhodnutie. Auto samozrejme nie je dokonale a jazdne vlastnosti nie su na urovni Golfu alebo Mazdy, tie su ale cenovo niekde inde a Ceed bol zrejme vhodny kompromis medzi cenou a kvalitou.
Na poslednu chvilu som sa rozhodol zmenit hodnotenie z 10 na 9. Uvedomil som si jednu vec - cennikova cena je zhruba o 120 tisic korun vyssia ako ta, za ktoru som auto kupil. Stale hodnotim auto pomerom cena:vykon, keby boli vsetky rovnake Ceedy v cene pod 400 tisic, okamzite tam strielam bez vahania 10. Ale za cennikovych 480 tisic to predsalen nie je uplne dokonale.

Silné stránky

silny a kultivovany motor
takmer vzdy vyborne fungujuca prevodovka DCT
design auta
pomer cena:vykon
7-rocna zaruka

Slabé stránky

len drobnosti - stredova konzola tlaci do kolena
archaicke budiky a radio
pritomnost DPF filtra moze byt v buducnosti problem
spravanie DCT pri jazde v kolonach

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

FEMAT Radotin, kupovane vramci programu SkodaPlus Rocne vozy. Neutralne dojmy, sice spravili vsetko co bolo treba, ale komunikacia bola trochu tazsia a nepocitil som ziadny extra zaujem o zakaznika.

 

Novinky v recenzi

26.5.2018 11:56

Rok so Ceedom

Presiel rok odkedy som kupil Ceeda a je cas na kratku rekapitulaciu. Najazdil som zhruba 15000km, priemerna spotreba podla dotankovania je 5.54l/100km. Najnizsia zaznamenana spotreba bola 4.3l (okresky, noc), najvyssia 6.2l (cisto dialnica, plne auto). Celkovo som so spotrebou spokojny vzhladom k dost vysokej hmotnosti (1433kg) a faktu, ze vacsinu ciest jazdim nalozeny batozinou a styri osoby v aute.

Upravy ktore som zatial stihol:
- LED ambientne osvetlenie interieru - dioda napojena priamo na lampicku https://www.youtube.com/watch?v=PuSD_RDTATg
- vytlmene dvere alubutylom - vonkajsi aj vnutorny plech - dost sa zlepsil zvuk z originalnych reproduktorov, urcite odporucam, za malo penazi vela muziky
- vytlmene podbehy gumopenou + kufor alubutylom - efekt minimalny az ziadny, zrejme by som musel vytlmit komplet podlahu aby sa znizil hluk od kolies
- letne 17" disky spolu s 225/45 pneu (Sava Intensa UHP 2) - obrovsky rozdiel v stabilite na ceste a v zakrutach oproti zakladnym 15" Hankook, navyse Savy maju udavanu hlucnost 66dB, rozdiel je realne citit, na dobrom asfalte je auto krasne tiche, az nad moje ocakavania = moja rada znie, hluku od kolies sa zbavite vhodnymi pneu, tlmenie podbehov nepomaha
- ziarkovky Philips WhiteVision, prijemne biele svetlo, osvetluju urcite lepsie ako obycajne H7, ale vykon NightBreakerov necakajte

Par postrehov za rok pouzivania:
- DPF sa regeneruje pravidelne kazdych cca. 300km, nemam s nim ziadny problem kedze jazdim dlhe trasy a vzdy sa vypali cely
- Motoricky nemam problem, tych 100kw tam je, akurat trochu vyssie v otackach, co vzhladom k automatu nehra rolu. Ked vykon potrebujem tak ho pomerne rychlo od auta dostanem
- Dvojspojka DCT radi presne, pri sportovej jazde reaguje trochu pomalsie, ale na bezne pouzitie uplne v pohode.
- Designovo sa mi stale velmi paci, stale mi pride ako jeden z najkrajsich HB kat.C na trhu
- Namerane casy zrychlenia (kickdown, bez turbolagu a reakcnej doby prevodovky):
40-60mph (zhruba 64-96kmh) 3.7s
80-120kmh 6.3s
0-100 10.3s

Celkovo som s autom spokojny, mozno si ho necham dlhsie ako som si povodne myslel. ;)

28.8.2017 13:28

3 mesiace so Cee'd-om

Ubehlo to rychlo, v piatok to budu tri mesiace, odkedy mam Ceeda. Zatial som najazdil zhruba 5000km, takze mozem o aute povedat trochu viac, ako je uvedene v recenzii po bezprostrednych dojmoch.

MOTOR:
Vykon je na danu triedu pomerne slusny, motor zacne zaberat od nejakych 1500-1600 otacok, nizsie sa da jazdit iba pri kludnej jazde na rovinke. Nad 2000 ma sily na rozdavanie, ktora subjektivne graduje niekde okolo 3000 (objektivne vsak motor taha az do 4000, akurat krutiaci moment uz pada a nie je az tak citit akceleraciu). Reakcia na kickdown nie je nejak extra rychla, ale tiez sa da zvyknut - pri obiehani staci dat plny plyn sekundu pred tym, ako prejde posledne auto v protismere, prevodovka stihne podradit o 2-3 stupne, turbo sa natlakuje a auto leti dopredu. Co mi vadi, je reakcia pri rozbehu. Uz sa mi parkrat stalo v krizovatke, ze som sa rozbiehal z vedlajsej do diery medzi autami a motor prvu sekundu skoro vobec netahal, potom zaberie a uz je to fajn. Pri plnom plyne je reakcia omnoho lepsia, ale nie je nic prijemne odbacat na hlavnu cestu s plnym plynom, v aute to lieta jak na kolotoci :D Atmosfera bola v tomto daleko prijemnejsia, zrychlenie bolo plynule a rovnomerne. Len tak pre zaujimavost - pri cca. 20-25 stupnoch vonku sa voda zohreje nad 80 uz po zhruba 3km, olej ale az po 15-20km (v zavislosti na trase).

PREVODOVKA:
Ziadne nove poznatky oproti recenzii, radi pomerne logicky, obcas az prilis citlivo smerom dole - hlavne na tempomate, parkrat mi hodila sestku aj pri rychlostiach nad 140, aj ked to nebolo uplne nutne vzhladom k stupaniu. Jazda v kolonach je kapitola sama o sebe, ale to je asi problem vsetkych dvojspojok ako tak citam recenzie inych aut.

DPF:
Regeneruje sa na moj vkus az prilis casto. Regeneracia trva tak 15-20min, bvykly interval mam cca. 300km, ale stalo sa mi uz aj, ze sa spustila po necelych 200km. Podla Kie je to vraj v poriadku, mne to tak teda nepride. Ocakaval by som tak 500+ nakolko jazdim takmer vyhradne dlhe trasy, ale hold asi s tym nic nespravim. Pri regeneracii je vykon v nizsich otackach uplne tragicky, akoby soferujem auto s polovicnym vykonom. Spotrebu to nijak zasadne nezvysuje, ale o tom neskor.

JAZDNE VLASTNOSTI:
Mal som moznost si zajazdit par horskych usekov, kde sa da celkom pekne vyblaznit. Som prekvapeny, ze podvozok pekne drzi aj vo vyssich rychlostiach, riadenie je sice umele a nemam az taky prehlad co sa deje pod kolesami, ale drzi to pomerne slusne. Myslim, ze momentalne su skor limitujuce gumy, ktore mam na aute ako podvozok. Uvidime ked prezujem na nieco lepsie, kazdopadne na limite auta jazdit urcite neplanujem, aj ked je fajn vediet, ze podvozok je naladeny podla mna dobre. Auto je dobre odhlucnene, ani pri vysokych rychlostiach nie je v kabine velky hluk. Najviac pocut kolesa a pri 140+ aj jemne aerodynamicky hluk okolo zrkadiel.

SPOTREBA:
Papierovych kombinovanych 4.4 je nonsens, fakt neviem ako by som musel jazdit, aby som ju dosiahol. Najmenej som mal 4.8 cisto na okreskach (bolo tam vela dedin, takze stale zrychlovanie 60-100 a opacne), maximalne som mal trasu za 6 litrov - cisto dialnica a plne auto. Pokial nejdem skutocne ostru jazdu, nie je problem sa drzat medzi tymito dvoma cislami. Na dialnici to pri (realnych podla GPS) 140 zerie medzi 5 a 5.5, ked zrychlim na 150 tak je to okolo 6 na sto. Okresky sa daju zajazdit okolo piatich, mesto nejazdim, ale za to malo co som nabehal tak nad 7 len vynimocne.

Celkovo som s autom spokojny. Vysoky krutiaci moment je citit hlavne v kopcoch a pri plnom aute, aj ked okakmzita reakcia na plyn z atmosfery mi obcas chyba. Na dieslovy klepot pri zrychleni som si uz tiez zvykol, za to na dialnici je motor vdaka nizkym otackam a dobremu odhlucneniu tichy. Auto by som doporucil hlavne na dialnicny profil, pokial niekto jazdi iba po okreskach, tak mu je diesel zbytocny. GDi nebude mat o moc vyssiu spotrebu a je to daleko jednoduchsi motor bez DPF, turba a podobnych konin.


Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

neviem posudit, ale sucasne Ceedy nemaju vela technickych problemov, tak snad fajn

praktičnost
9

SW je urcite praktickejsie, ale nepotrebujem

prostornost
10

vramci triedy vyborna

jízdní vlastnosti
8

mierne nedotacave kvoli tazkemu motoru, nulova odozva od kolies, ale nic hrozne

jízdní komfort
10

nemam ziadne namietky

provozní náklady
9
náhradní díly
0

zatial neviem posudit

výkon motoru
9

dostatocny, vzhladom k vahe auta by mu ale este 10-15kw navyse neuskodilo

spotřeba
9

od papierovej spotreby to ma daleko, ale s tym som ratal

hlučnost motoru
10

motor je vyborne odhlucneny, pri ustalenej jazde o nom ani neviem

kvalita sedadel
9

sedel som uz v lepsich, ale vzhladom k cene auta su fajn

brzdy
10

ostry nastup, vyborna ucinnost

zavazadlový prostor
10

pre mna uplne postacujuci






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…