Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia 1.2 HTP Classic

9,14 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Fabca Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:101000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18,5 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,9

Popis vozu

Co vlastne napisat o aute, ktory kazdy velmi dobre pozna? Auto opradene roznymi legendami, vtipmi a klebetami. H*vno To Pojede, Hosi To Posrali alebo jednoducho Hatapka. Legendarny trojvalcek s malym krutiacim momentom a este mensim vykonom skutocne nedosahuje take zrychlenie a elasticitu ako ine motory, avsak na moje prekvapenie motor nie je vobec az taky tragicky, ako je prezentovany. Avsak k tomu sa dostanem neskor.

Fabia je moje prve auto, mam ho uz viac ako tri roky a najazdil som na nom viac ako 40 tisic kilometrov. Kupoval som ho po prvom majiteli, ktory najazdil nieco malo cez 60000km. Momentalne svieti v aute takmer 101000km. Fabca bola prvykrat zaregistrovana zaciatkom roka 2004, teda tesne pred faceliftom, co ma aj celkom mrzi, lebo FL pridal Fabii kusok elegancie navrch (zmenena palubna doska, zadne svetla, predne hmlovky apod.). Ale aj napriek tomu povazujem design Fabie I ako nadcasovy (omnoho lepsi ako FII).

Interier:
Interier je pomerne minimalisticky (mam jednu z najnizsich vybav), ale prehladny. S mojimi 181cm sa dokazem posadit sam za seba a stale mi zostava cca. 2cm rezerva pre kolena aj pre hlavu - a to mam sedadlo sofera nastavene "jak v obyvacke" :) . Sedacky nepatria k napohodlnejsim, ale prezit sa to da.
Co sa tyka vybavy, fakt takmer uplny zaklad. Volant, sedacky a pedale :) Ziadna klima, ABS, palubny PC, dialkovy central (obycajny tam je) atd. Som toho nazoru, ze clovek musi postupovat krok za krokom. Preto som ako 18-rocny chalan od mojho prveho auta nic viac ani neziadal.
V interieri som spravil par malych DIY uprav ako napr. vymena budikov za budiky po FL (su krajsie), montaz laktovej opierky, nove radio a podobne. Male zmeny, ktore ale sprijemnia pobyt za volantom.

Exterier:
Velke plus patri podvozku. Ten je velmi kvalitne spracovany, dokaze auto podrzat aj v prudkych zakrutach vo vyysej rychlosti. Mozem sa nan spolahnut, v kombinacii so standardnymi 185/60/R14 kolesami dokaze rezat zakruty velmi sebaisto. Takisto sa mi prva Fabia paci designovo ako celok, mozno by som jej pridal par centimetrov do sirky, to vyriesila az Fabia III.

Motor:
HTP je kapitola sama o sebe. Vravi sa, ze do mesta ano, dalej uz nie. Ja na tomto aute jazdievam pravidelne 200km cesty, teda uplne ine aky bol primarny ucel auta s tymto motorom. Pokial sa nikam neponahlam, tak nie je ziadny problem. Auto nema problem udrziavat cestovnu rychlost 95-100km/h pri relativne slusnej spotrebe. Problem nastava na dialnici a pri potrebe zmeny rychlosti. V tomto ma HTP vyrazne problemy, pruznost je na velmi zlej urovni. Kazde predbiehanie kamiona si treba dvakrat premysliet, pomodlit sa, podradit a zatlacit plynovy pedal. V tomto vidim navacsiu nevyhodu mojho auta a preto momentalne riesim nove auto. HTP zrychluje len vlacne, viac osob v aute zrychlenie este viac komplikuje. Dialnicne stupania v 130km/h na 5RS bez sance, bud treba pod kopcom zrychlit na 150 a pozvolna stracat rychlost alebo podradit do stvorky, co je uz dost hardcore :)
Spolahlivost motora je vdaka jeho jednoduchosti velmi dobra, minimalne toho mojho. Za viac ako 40000km sa v motore menil iba olej. Pred rokom absolvovalo auto cestu do Talianska, plne nalozeni, v aute okrem mna styria kamarati (dobrovolne!) a plne nalozeny kufor. Spartanske podmienky, ale auto slapalo 3000km cestu (95% dialnice) jak hodinky. Spotreba podla dotankovani do plna cca. 7 litrov / 100km, cestovna rychlost 130-135 tacho.
Poslednych cca. 3500km si pocitam beznu spotrebu, vychadza mi momentalne 6.3l/100km, 2/3 casu styria v aute, 1/3 casu sam, zlozenie ciest 30% dialnice, 60% okresky, 10% mesto - co je celkom slusny vysledok vzhladom na moju pomerne dynamicku jazdu (60/105/130 tacho).

Moja Fabia je uplne obycajne auto, ktore nijak nevytrca z davu. Nepotrebujem mat Bentley za x penazi len aby som mal. Celkovo je toto auto vhodne pre nenarocnejsich vodicov, ktori maju na prvom mieste nizke prevadzkove naklady a hladaju male sikovne auto do mesta.

A co dalej? Fabiu uz neplanujem mat dlho. Pre moje potreby (dlhe medzimestske cesty) jednoducho nie je vhodna. Kazdopadne vela som sa pri tomto aute naucil, hlavne predvidat (nevyhnutnost pri predbiehani) a jazdit s rozumom. V najblizsej dobe chcem poriesit nove vozitko, momentalne je najhorucejsi kandidat Kia Rio 1.4 CVVT 80kw, pripadne Rapid Spaceback 1.2 TSI 77kw. Tato otazka je zatial otvorena, ale nejaku dobu po kupe urcite cakajte novu recenziu ;)

Silné stránky

lacne prevadzkove naklady a ND
spolahlivost
rychle zahriatie motora v zime (cca. 2-3km)
kvalita podvozku

Slabé stránky

biedna pruznost mimo mesta
nizsi komfort sedaciek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

neoficialny servis, lacne diely (zbytocne tlacit do stareho auta originalne diely), ziadny zasadny problem

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

auto kupene od prveho majitela, bezproblemove a ferove jednanie

 

Novinky v recenzi

26.1.2015 12:12

Fabca bola predana

Dnes som predal Fabcu novej majitelke so stavom tachometra 101115km. Prajem vela stastnych kilometrov!

2.1.2015 13:05

Pridane fotky interieru

Pridal som par fotiek z interieru auta + k nim kratky popis, exterier bude neskor, ked auto nebude cele spinave od soli :-)


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

motoricky bez ziadnych problemov, za 40tis km vymenene len spotrebne veci (olej, filtre, brzdy, vyfuk, ...)

praktičnost
9

pre jedneho cloveka fajn, pre rodinu nie

prostornost
9

pre jedneho (dvoch) ludi fajn, pre rodinu nie

jízdní vlastnosti
8

prekvapivo kvalitny podvozok, ale slaby motor

jízdní komfort
8

takmer 11 rokov je na tlmicoch poznat

provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
6

najvacsie minus auta, do 70km/h pruznost vyborna, dalej je motor mrtvy

spotřeba
9

namerana kombinovana spotreba 6.3l/100km je vzhladom k stylu jazdy velmi prijemna

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8

ma male problemy pri brzdeni nalozeneho auta, ale nic vyrazne

zavazadlový prostor
8

primerany, avsak pridal by som mu par cm do sirky


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…