Recenze

harvym (muž 32 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Kia Ceed

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2 Kia Ceed, foto 3 Kia Ceed, foto 4 Kia Ceed, foto 5 Kia Ceed, foto 6 Kia Ceed, foto 7 Kia Ceed, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Silver Arrow Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

Jak to všechno začalo.

Před rokem, kdy byl představen model Kia Cee'd druhé generace jsem se do auta ihned zamiloval a řekl jsem si, že ihned jak vyjde tak se musím projet. Mám menší rodinku a tak jsem začal ihned uvažovat o kombi verzi, tedy o modelu SW.

Jako první byl v květnu na náš trh uveden krátký Cee'd a na autosalonu poblíž (Horejsek Litoměřice) měli verzi s motorem 1,4 a výbavou Exclusive.
V tomto autíčku jsem si prohlédl a vyzkoušel interiér a motor mě moc nezajímal, protože se jedná o ten nejslabší a také to bylo znát. Motor netáhl a osobně mi přišel velmi líný. V porovnání s mojí Fabii Combi 1,4 16V, 55kW to byl děs (ale je to můj pocit). V modelu SW bych si ho ani nedokázal představit.

V létě jsem se byl u jiného dealera (Autobranka Mělník) projet ve verzi 1,6 GDi, ale ve výbavě Comfort. Bohužel mě prodejce nechal jezdit jen po městě, a jestli jsme najeli 10km tak je to moc. Navíc polovinu cesty řídil prodejce a polovinu já.

Na začátku září jsem se byl podívat v Litoměřicích v Kia a tam už měli 2 modely SW, jeden červený a jeden v mé barvě. Poprosil jsem o termín předváděcí jízdy. Dostal jsem opět klíčky a jeďte si kam chcete, za hodinu přivést zpět. Tak jsem se byl s manželkou projet a při cestě zpět už jsme byly téměř rozhodnuti.

Po 14 dnech jsme si ještě autíčko vypůjčili na 3 hodiny a už ho nevrátili. Vlastně vrátili, ale jen na vyčistění a oficiální předání.

Moje roční čekání se vyplatilo a jsem rád, že jsem si nekoupil nic jiného.

To by bylo asi k historii, jak jsem se k Cee'du SW dostal.

Nyní recenze.

Design auta.
Jednoduše okouzlující. Pokud ho vidíte naživo tak je to úžasný pohled. Předek je dokonalý, bok excelentní, zadní část pěkná. Led světla v předních a zadních svítilnách jsou okouzlující.

Interiér.
Měřím 193 cm, vážím lehce přes 100 kg. V sedačce se mi sedí pohodlně. Boční vedení je tak akorát. Volant sedne pěkně do ruky. Na počet tlačítek si zvyknete a ovládání na volatnu je pohodlné. Téměř po celou dobu jízdy sundavám ruce jen na automatickou klimatizaci abych si trochu pohrál s teplotou. Loketní opěrka bude nejspíše lidem s menší výškou krátká, ale pro mě je akorát. Zařadím na dálcici 6tku a roku si opřu. Trochu mám ale strach o některé plastové části v interiéru. Nejspíše se časem poškrábou.

Motor.
Zatím nezajetý. Najeto 1200 km. 1,6 GDi, 99 kW. Spotřeba zatím 6,8 L na 100. Jel už jsem i za 6,6 ale většinu času jezdím po dálnici 150 takže to pak papá více. Dynamika je slušná. Na diesel to nemá, ale na benzín je to pěkné. V 50 zařadím 4 tku a 5 tku dávám až po 100 vce. Na té 100 jsem za pár sekund.

Převodovka.
1 a 2 stupěň je krátký. 3 a 4 je bezvadná tak akorát. 5 je tak mezi 80 - 110. 6 tka na více jak 110.

Podvozek a odhlučnění interiéru.
Podvozek je komfortní. Jedeme 170 a je slyšet jen vítr. Motor neřve a uvnitř se normálně bavíme. Nerovnosti tlumí pěkně. Kola nehučí. Pokud přejedete kanál tak o tom víte, ale nikde nic nebouchne. Kočičí hlavy poznáte také, ale hluk je nízký.

Jízda na dálnici.
Jak jsem psal jezdím po dálnici teďka rychleji abych motor držel ve středních otázkách, cca. 3.500 takže jedu průměrně 150 na tempomat.

Místo na zadních sedadlech a kufr.
Na zadních sedadlech se osoba měřící jako já 193 cm nemusí nijak krčit. Místo nad hlavou tam nějaké je. Místo na nohy také. Pěkné je, že osoba na prostředním sedadle nemusí mít roztažené nohy do boků. Nemá totiž pod nohama tunel jako je např. ve Fabii. Samozřejmě pokud bude mít nohy větší tak ano, ale např. dítě nemusí.
Kufr má dvojité dno. Je to dobré např. na nářadí, lékárničku, ... Ovšem dvojité dno snižuje výšku kufru a pak může být problém pokud máte větší kočátek. Bude problém zavřít horní plato. Pokud už ovšem máte golfky tak je to v klidu. Narvete je tam 4x :)

Na závěr bych rád dodal, že nejsem expert na žádné recenze tak se prosím nezlobte na můj styl. Jsem obyčejný člověk jako většina zvás. Budu sem postupně dávat další fotografie a i další zkušenosti. Dost mě zajímá jak to zvládne v zimě.

Kia Cee'd SW je mé vysněné auto. Jsem rád, že jsem rok čekal, vyplatilo se.

Budu sem psát častěji a rád zodpovím Vaše otázky.

Silné stránky

Motor
Design (především exteriér)
Rozvržení interiéru
Sedadla
Velmi kufr
Místo na zadních sedadlech
Automatická klimatizace
Financování na třetinky bez navýšení

Slabé stránky

Dvojitá podla snižuje výšku kufru.
Při převážení většího kočárku je problém zavřít plato.
Dítě v autosedačce (1, 5 roku) má problém s výhledem z vozidla. Linie oken se postupně zůžuje směrem k zádi auta.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po ujetí cca. 1.200 km začalo v interiéru něco povrzovat. Nyní jsem zjistil, že je to sedadlo řidiče buď někde ve své konstrukci a nebo tím jak se "otírá" o madlo ruční brzdy. Je to vždy když projíždím větší zatáčku doleva a tělo se lehce sune směřem doprava.

Bohužel po roční tahanici a maratonech po servisu mi sedadlo řidiče stále vrže. Auto bylo celkem 4x v servise u GERHARD HOREJSEK v Litoměřicích. Já jsem byl v servise ještě vícekrát, protože jsem to tam jezdil řešit osobně.

Jelikož mi sedadlo stále vrže a servis GERHARD HOREJSEK v Litoměřicích mi při poslední opravě sdělil, že se řídil pokynem výrobce a již neví co dále dělat. Jinak řečeno, už to nebude řešit. Tak nemohu tento servis doporučit!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno u GERHARD HOREJSEK v Litoměřicích.
Prodávající pan Tomáš S. byl velmi milý a rád mi pomohl ať už s předváděcími jízdami tak s odpovědmi na mé otázky.

Celkem jsem absolvoval 3 předváděcí jízdy, cca. 5 hodin.

1. byla jízda v Cee'du krátké verze s motorem 1,4 (1 hodina)
2. byla jízda v Cee'du SW s motorem 1,6 GDi (1 hodina)
3. byla jízda v Cee'du SW s motorem 1, 6 GDi (3 hodiny)

Přístup, lidskost, pomoc a touha po zisku až na posledním místě.

Tento autosalon doporučuji.

 

Novinky v recenzi

24.9.2013 12:06

Servis GERHARD HOREJSEK v Litoměřicích

Bohužel po roční tahanici a maratonech po servisu mi sedadlo řidiče stále vrže. Auto bylo celkem 4x v servise u GERHARD HOREJSEK v Litoměřicích. Já jsem byl v servise ještě vícekrát, protože jsem to tam jezdil řešit osobně.

Jelikož mi sedadlo stále vrže a servis GERHARD HOREJSEK v Litoměřicích mi při poslední opravě sdělil, že se řídil pokynem výrobce a již neví co dále dělat. Jinak řečeno, už to nebude řešit. Tak nemohu tento servis doporučit!

1. návštěva - dle slov servisu výměna sedadla za jiné.
2. návštěva - kontrola a schválení, že se jedná o závadu
3. návštěva - nalepení kusu molitanu mezi sedadlo a středový tunel, posunutí madla ruční brzdy dále od sedadla, dle slov servisu sedadlo kompletně odkryto a zkontrolováno.
4. návštěva - nalepení ještě většího kusu molitanu mezi sedadlo a středový tunel.

Při 3 návštěvě mi byl špatně usazen středový tunel a na pár místech poškrábán.

Při poslední návštěvě jsem řekl dost, protože jsem byl 3 dny bez auta a podle servisního protokolu bylo auto na dílně pouhé 3 půlhodiny (tedy 1,5 hodiny).

Poslední kapkou bylo sdělení servisního technika, že první garanční prohlídka mě bude stát až 7 tisíc Kč. Jen pro informaci, dle informací od Kia klubu, v Praze se dělá první garančka za průměrnou cenu 5.000 Kč s DPH.

24.9.2013 11:56

Statistiky

Po dlouhé době jsem si udělal čas napsat nějaký text k autu.

Přidám nějaké statistiky:

Nejméně mám podle tankování: 5,7
Nejvíce mám podle tankování: 7,17 (plné auto, plný kufr, neznámá cesta a dálnice)
Průměr mám podle tankování: 6,23
Průměrně najedu na nádrž: 850 km
Průměrně mě litr stojí 34,5 Kč
Průměrně mě 1 km stojí 2,15 Kč
Celkem jsem najel od začátku měření: přes 12.000 km
Celkem jsem projel od začátku měření: cca. 26.000 Kč
Celkem jsem natankoval od začátku měření: cca. 756 litrů paliva
Celkem mám najeto přes 28 tisíc km

Rád bych upozornil, že spotřebu a data, která uvádím mi měří 2 programy, jde o reálná data z provozu. Spotřeba, které dosahuji je z 80% dosahována na stejné cestě (do práce), ve voze sedím sám, jezdím cestu co znám a tak vím kdy a jak se na cestě chovat.

22.4.2013 13:06

15.000 km

Tak mám najeto 15.000 km. Z toho 14.000 km na zimních pneu (GoodYear ULTRA GRIP 8, 195/65/R15).

Spotřeba
Celou zimu jsem jezdil za průměrných 6,7 l / 100 km. Jízda jak jsem již dříve psal hlavně dálnice (70%), město (20%) a trochu okresní silnice (10%). Maximálně se spotřeba vyšplhala na 7,2 (mráz -20 °C). Celou dobu jsme jezdili ve 2 lidech a občas ve 3.

Posledních 14 dnů mám přezuto na letní pneu (přímo ty co se dodávají s autem) a nyní na poslední nádrž po ujetí 550 km ukazuje PP spotřebu 5,7. Dojezd na tuto nádrž je nějakých 880 km. Jízda stále stejná dálnice, ... Jen jezdím sám. Když jedu pomalu a na dálnici nastavím tempomat na 100 km / hod tak je spotřeba cca. 5 litrů. Při 90 km / hod na okresní silnici není problém se dostat na 4,4.

Výkon motoru
Pokud je potřeba nějaký výkon tak stačí podřadit a motor točit. Zatím jsem ještě netočil nad 5.000 (nebylo potřeba). Většinou volím klidnější jízdní styl, ale pokud chci předjíždět tak výkonu je dostatek. Buď sešlápnu víc plynový pedál (pokud mám otáčky nad 2000) nebo podřadím. Motor si vždy poradí.
Poznámka k oleji motoru: pravidelně kontroluji stav oleje (resp. jeho hladinu) a ta se ještě ani nehnula, resp. nebylo potřeba dolívat olej.

Jízda na letních pneu
Dodávané letní pneu jsou o něco hlučnější než zimní pneu GoodYear ULTRA GRIP 8. Jestli je to tím, že to jsou větší nevím, ale jsou hlučnější. Nicméně mi připadá, že jízda přes díry nebo nerovnosti je na nich tišší a příjemnější než na zimních.

Stále vrzající sedačka
Oficiálně jsem podal reklamaci na vrzající sedačku. Jak jsem dříve psal, ta už mi vrže téměř od pořízení. Konečně se začalo něco dít a moje reklamace na výrobní vadu byla předána do výrobního závodu na Slovensku. Snad se to už konečně vyřeší.
Natočil jsem videa, kde je vrzání slyšet. Pokud se chcete podívat tak klikněte sem: http://www.youtube.com/watch?v=kgTjMieaQnQ

Ostatní
Jinak jsem se vším spokojený. Autíčko je super. Za 2 měsíce se chystáme s rodinou na 12. sraz KIA CLUBU CZ/SK, kterým jsem čelenem a dost se tam těšíme. Pokud chcete tak se přijeďte za námi podívat. Rádi Vám ukážeme naše autíčka.

23.1.2013 12:36

NAJETO 7.500 KM

Tak mám najeto 7.500 km. V tomto zimním počasí se spotřeba stále drží lehce pod 7 litrů na 100 km. Na nádrž ujedu nějakých 700 km. Dnes jsem jel sám do práce tak jsem ubral a jel jsem spíše klidnou jízdu s lehkou nohou na plynovém pedálu. Spotřebu jsem dostal na zajímavých 6,1 l / 100 km. Jsem zvědav na cestě domů.
Jinak sedačka mi stále vrže. Byl jsem s ní v servise, ale to popíši až někdy jindy. Začala zlobit i zadní roletka v kufru, která se nechce zatahovat. Jako dře v těch kolejničkách. Auto je až na tuto drobnost v pohodě. Nemám jediný problém, jsem spokojený a autíčko mi dělá radost při každodenní jízdě do práce a zpět.

14.12.2012 07:49

Najeto 5.000 Km

Dnes ráno se na tachometru objevily číslice 5.000 Km. Po necelých 2 měsících co auto mám, jsem stále nadšený a velmi spokojený. Tento týden už si začínám hrát s motorem, zkouším ho vytáčet (ale ještě ne moc).

Motor dokáže zrychlovat už od nějakých 1.500 otáček. Samozřejmě to zrychlování je pomalé ( není to žádné turbo :)), ale nedusí se, neškube, prostě jede. Jakmile se motor dostane nad 4.500 otáček tak začne být hlučný, dle mého názoru poměrně dost, ale ten zátah to vynahradí a hluk se přestane vnímat. Např. včera jsem roztočil 2. stupeň až na 70 km / hod, pak jsem tam lupnul 3 na 110 km / hod. To zrychlení bylo ohromující. Jen dodávám, že jsem nikdy ničím co má více jak 99 kW nejel, takže pro mě je to opravdu ohromující :)

Jednoduše jsem stále spokojený a autíčko mě stále překvapuje a každý den mi zpříjemňuje cestu do práce.

PS: dlouhodobá spotřeba je na 6,9, tento týden, ale jezdím za 7,1 (mrazy a sníh).

20.11.2012 07:57

Najeto 3.000 km

Po najetí 3.000 km je takovýto stav.

Spotřeba
Při 70% dálnice (130 - 150km, tempomat), 20% Praha, 10% obyč. silnice, je 6, 7 L / 100 km. Při eko jízdě se dá jet za 5, 2 stejná trasa, ale dálnice je max. 100 a lechtání plynového pedálu. Při lehčí jízdě se dá jet za 6,1.

Spotřeba při tempomatu je o něco vyšší než při udržování rychlosti nohou. Můj odhad je tak o 0,5 L / 100 km. Ale cesta je o dost pohodlnější.

Na jednu nádrž ujedu necelých 800 km.

Co se mi na autě hrozně líbí.
- Automatické odmlžování předního skla.
- Rychlo odmlžování předního skla - do 2 s je celé sklo odmlžené.
- Interní paměť 1,2 GB v rádiu. Vezme se si CD s MP3 a celé si ho nakopírujete do paměti rádia.
- Automatická klimatizace (resp. teďka v zimě topení) - nastavím si max. teplotu po ujetí 10km ji stáhnu na 22 stupňů a celou cestu je mi příjemně.
- hlasové ovládání - stačí zmáčknout tlačítko na volantu, říci např. Call Mamka a voláte :) výborně to rozpozná i háčky a čárky.
- Automatické rozsvěcování světel a snížení intenzity podsvícení přístrojů.
- Prostornost

Co mě trochu mrzí
- nelze přeskakovat adresáře MP3 ovládáním na volantu.
- hlasové ovládání bez podpory češtiny.
- zatím stále drobná mezera výkonu mezi otáčkami 3.300 a 3.500 - motor jakoby polevý a pak táhne. Takové den, den, den, uff, hem, hem, hem :) Nevím jak to popsat.

14.11.2012 06:58

První drobný nedostatek

Po ujetí cca. 1.200 km začalo v interiéru něco povrzovat. Nyní jsem zjistil, že je to sedadlo řidiče buď někde ve své konstrukci a nebo tím jak se "otírá" o madlo ruční brzdy. Je to vždy když projíždím větší zatáčku doleva a tělo se lehce sune směřem doprava.

6.11.2012 08:32

Spotřeba 6,1

Tak jsem si zkusil trochu eko jízdu. Jel jsem klasiku cestu z práce. Je to cca. 11 km Praha, 40 km dálnice a 5 km okrska.
Na dálnici jsem jel 120 km, víc ne. Praha nebyla moc ucpaná a červených také moc nebylo.

Spotřeba po 56 ujetých kilometrech 6,1 l / 100 km, najeto v tuto chvíli 1600 km, na autě jsou zimní pneu, viz. novinka dříve.

30.10.2012 12:28

Zimní pneu

Tak autíčko v současné době čeká v garáži na zimní kola, která by měla dorazit zítra :)
Objednal jsem si GoodYear ULTRA GRIP 8, rozměr tuším 195/65/R15 + Alu disky. Cena okolo 3.360 Kč za jedno kolo.
Až budou nasazené na Cee'du tak sem hodím foto.

29.10.2012 08:40

Otáčky vs. rychlost

Rychlost km/hod | Převodový stupěň | Otáčky
090 | 5. | 2.500
090 | 6. | 2.250 (asi mám to rozmazané)
100 | 6. | 2.500
110 | 6. | 2.750
120 | 6. | 3.000
120 | 5. | 3.500
130 | 6. | 3.250
140 | 6. | 3.500
150 | 6. | 3.750
160 | 6. | 4.000
170 | 6. | 4.250

Vše měřeno na tempomat.

Víc jsem zatím nejel :)


Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím není moc co hodnotit po ujetí 1200 km vše bez chybky.

praktičnost
10

Velké auto. Silný motor. Prostor pro posádku a kufr.

prostornost
10

Velký kufr. Místo na zadních sedadlech.

jízdní vlastnosti
10

Bez chyby.

jízdní komfort
10

Viz. recenze. Jízda je pohodlná, příjemná, nikde nic nehučí, nevrže, podvozek je příjemně odladěn, kola nehučí.

provozní náklady
8

Zatím jen ta spotřeba, 6,8 l na 100 (nezajetý motor). Nic jiného nebylo potřeba.

výkon motoru
10

Táhne od 2.000 otáček. Zatím točím max. 3.500. Zrychlení je pěkné. 100 máte na tachometru ani nevíte jak.

spotřeba
8

6,8 l na 100 (nezajetý motor) jízda 70% dálnice, 20% praha, 10% okrsky.

hlučnost motoru
10

Až na stupeň 1, kdy o motoru víte z důvodu, že je 1 hrozně krátká. Tak je téměr neslyšitelný. Pokud se ho nesnažíte točit do vyšších otáček.

kvalita sedadel
10

Bez chyby. Měřím 193 cm a vážím lehce přes 100 kg a sedí se perfektně.

brzdy
10

Excelentní. Zkoušel jsem zpomalit ze 100 na 0 a bezvadné. Kotouče na prdní i zadní nápravě. Jako plus beru i signalizaci při panickém brždění.

zavazadlový prostor
10

Až na ten kočárek super. Hlavně dvojitá podlaha. Viz. recenze.


Více o modeluKia Ceed (2012-)
Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Kia Sportage 2,5 TDI Kia Sportage 2,5 TDI

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v…

 





Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…