reklama


Recenze

matrex (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C4 N 1,6 VTi 120 TENDANCE NC5FS

9,76 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 23 Citroën C4, foto 24 Citroën C4, foto 25 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29 Citroën C4, foto 30 Citroën C4, foto 31 Citroën C4, foto 32 Citroën C4, foto 33 Citroën C4, foto 34 Citroën C4, foto 35 Citroën C4, foto 36 Citroën C4, foto 37 Citroën C4, foto 38 Citroën C4, foto 39 Citroën C4, foto 40 Citroën C4, foto 41 Citroën C4, foto 42 Citroën C4, foto 43 Citroën C4, foto 44 Citroën C4, foto 45 Citroën C4, foto 46 Citroën C4, foto 47 Citroën C4, foto 48 Citroën C4, foto 49 Citroën C4, foto 50 Citroën C4, foto 51 Citroën C4, foto 52 Citroën C4, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:6500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Podrobný popis:
1,6 VTi 120 - TENDANCE - šedá metalíza "Shark"
+ Paket Komfort
+ Connection box
+ 16" hliníková kola "Boston"
(i když lépe by slušely 17")

Předmluva:
Původně jsme nechtěli kupovat nový vůz takto brzo, nicméně s příchodem nového člena rodiny se stala tato otázka aktuální. Při vybírání autosedačky jsme si řekli, že byť bude sebe kvalitnější tak po instalaci do 22 let starého Peugeotu 205 asi moc bezpečná nebude.

Nejprve se mi dostala do hledáčku Kia Ceed SW (kterou vlastní již dva kamarádi a jsou s ní spokojeni, navíc má sedmiletou záruku). Nejsem odborník na auta, takže jsem ani na nic jiného nekoukal. Projel jsem Ceeda ve zkušební jízdě a pak porovnával jednotlivé výbavy...

Nicméně jsem se čistě náhodou dostal do autosalonu Citroen. Nová C4 mě okamžitě zaujala. Překvapila mě především cena, která se blížila Ceedu. Domluvil jsem si tedy testovací jízdu... a bylo rozhodnuto :-) jakmile jsem do tohoto vozu sednul, věděl jsem, že to je ten pravý. "Předváděčka" měla doplňkovou výbavu která mi vyhovovala a navíc byl zrovna skladem vůz s ještě lepší výbavou v přijatelné ceně a barvě která se líbila i manželce...

Recenze:
S vozem mám najeto zatím poměrně málo kilometrů, ale musím potvrdit to co už zmiňovali ve svých recenzích kolegové majitelé - na každou jízdu se těším :-)

Mám za sebou nějaké to popojíždění po městě i dálku. Palubní počítač ukazuje na delší cesty spotřebu 6,2 litru. Po městě je to však cca 8 litrů (toto připisuji dravějšímu stylu jízdy, i když se snažím auto zpočátku moc netrápit)

Pohodlí při jízdě je skvělé, neumím posoudit jak vypadá jízda s některým z koncernových vozů, ale já jsem nadmíru spokojen (ostatně nepotřebuji sportovní vůz, spíše rodinný)

Motor mi připadá celkem svižný, i když si musím dost zvykat - přesedlal jsem totiž z malého Peugeotu 205 v provedení 1,9 diesel. Postupně se ale učím dopřávat motoru vyšší otáčky než u předchozího vozu. Akcelerace mi přijde skvělá - radost předjíždět.

Co musím jednoznačně ocenit je odhlučnění interiéru a vůbec jeho celkové zpracování, které působí dojmem vozu vyšší třídy (kdo si přesedne z Octavie do C4 bude vědět o čem mluvím)
Interiér navíc obsahuje spoustu "vychytávek" jako například úložné prostory pod předními sedačkami, originálně řešené opěrky hlavy, různé úchyty v kufru a mnoho dalších.

Hodně jsem si musel zvykat na nepřeberné množství ovládacích prvků, tlačítek a kontrolek a to nejenom na palubní destce, ve dveřích, na stropě ale zejména na volantu. Musím říci, že vše je dobře vyřešeno a tlačítka jsou velká a logicky umístěná. V současné době nemám s obsluhou problém (pomohl také baculatý manuál, který jsem skoro celý přečetl)

Jako negativum vidím poměrně vysokou nakládací hranu kufru, nicméně ten pojme pohodlě celý kočárek i nákupem, takže budiž odpuštěno (ostatně toto nešlo vzhledem k designu vozu asi jinak vyřešit) Další slabina kufru je také poměrně měká podlaha kufru (pod podlahou je rezerva), takže převážení např. betonových obrubníků je třeba důkladně zvážit (tyto práce naštěstí zastane starý vůz)
Škoda také zbytečného odskoku při sklopení zadních sedaček (navíc zadní sedák je nedělený)

Nová C4 splnila moje představy.
Je elegantní, prostorná, svižná, pohodlná - prostě přesně taková jaká jsem čekal že bude.
Navíc věřím, že i za 5 let to bude vůz, za který se dcera nebude muset stydět, až jí poprvé povezu do školy :-)

Recenzi budu později aktualizovat ;-)

Silné stránky

Hlavní:
- Design (neokoukaný, zatím jsem potkal jen jednoho "kolegu")
- Dobré odhlučnění interiéru
- Tichý a přitom svižný motor (1,6 benzín)
- Interiér působí dojmem luxusnějšího vozu
- Kvalitní provedení interiéru (měkčené plasty)
- Vzhledem k velikosti vozu dostatek vnitřního prostoru
- Spousta ovládacích prvků na volantu (tempomat, omezovač, mp3, handsfree, osvětlení interiéru) i když to chce trošku cviku :-)
- Pohodlné sedačky s parádním bočním vedením a nastavitelnou bederní opěrkou
- Do kufru se vejde bez problémů kočárek a ještě velký nákup k tomu :-)
- 5 let záruka

Detaily:
- Mnoho originálních řešení
- Pěkný klíč od vozu (lze sním i jedním stisknutím zavřít/ otevřít všechna okna - praktické v létě když přicházíte k rozehřátému vozu)
- Libovolné nastavení intenzity displejů včetně jejich úplného zhasnutí (pak je vidět jen lehce podsvícený mechanický ukazatel)
- Možnost nastavit si veškeré zvuky kterými s vámi vůz komunikuje ze 4 variant (zvuková schémata)
- Conection box: Mp3 lze pouštět i přes bluetooth přímo z mobilního telefonu, a ten mít navíc zapojen do USB (takže se během jízdy nevybíjí)
- Automatická klimatizace a dešťový senzor
- Při zapnutém topení začíná ventilátor na automatický režim foukat až po zahřátí motoru (takže nejste zbytečně ofukováni studeným vzduchem)

Slabé stránky

Hlavní:
- Méně přesné řazení (i když po přesedlání z Peugeotu 205 je to zlepšení o 100%)
- Poměrně nízko posazený přední spoiler (daň za dravější vzhled) - na toto si budu muset zvyknout
- Horší výhled z vozu (zadní okno prakticky nepoužitelné, kompenzováno velkými zrcátky)
- Zadní mini stěrač
- Zadní sedačky po sklopení nejsou vrovině se spodkem kufru
- Spodní hrana kufru je poměrně vysoko
- Měkčí podlaha v kufru (pod podlahou je umístěna ještě rezerva)
- U mého vozu absence parkovacího asistenta

Detaily:
- Při zavírání kufru je třeba více bouchnout.
- Přední ostřikovače začnou stříkat až když už je stěrač v pohybu (možná jsem na to jen ještě nepřišel)
- Vůz s vámi komunikuje anglicky (čeština lze dohrát, ale je to investice několika tisíc)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem kupoval u Auto Špinar, s.r.o.
- perfektní přístup
- solidní jednání
- vybraný vůz byl skladem, takže velice rychlé

 
reklama

Novinky v recenzi

11.1.2012 23:08

Zimní pneu

V listopadu přezuto do zimních pneumatik Continental winter contact TS 830 (205/55 R16)
Pneumatiky se zdají být dobrou volbou. Zatím mi nikde "nepodklouzly" a taktéž hluk při jízdě je minimální (vzhledem k členitému vzorku)


Přidat názorDiskuse: Citroën C4 N 1,6 VTi 120 TENDANCE NC5FS

Další vozy Citroën C4


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluCitroën C4 N (2010-dosud)
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 

reklama





Blesk.cz

New York chce 880 milionů za ochranu Trumpa v jeho mrakodrapu. Platit má vláda USA

New York chce 880 milionů za ochranu Trumpa v jeho…

Americké velkoměsto New York požádalo vládu Spojených států o příspěvek 35 milionů dolarů (880 milionů korun),…

Jak na čistá okna? K oslnivému lesku pomůžou staré noviny, papírové utěrky nebo jelenice!

Jak na čistá okna? K oslnivému lesku pomůžou staré…

Mytí oken je činnost, která je spjatá s předvánočním úklidem. Poradíme vám pár triků, které vám jinak celkem…

 

iSport.cz

Zmrzlý trávník na Bohemians? Vrba v Rusku prohrál v přívalech sněhu

Zmrzlý trávník na Bohemians? Vrba v Rusku prohrál v…

Není zima jako zima. V sobotu se muselo odložit zápas 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians a Plzní kvůli…

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak vidí Rosického návrat

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak…

Zatím netuší, zda na jaře povede Spartu jako hlavní trenér nebo asistent, ale minimálně na podzim jí v roli…

 

Reflex.cz

Policie po 20 letech zveřejnila fotografie z místa sebevraždy Kurta Cobaina

Policie po 20 letech zveřejnila fotografie z místa…

V rámci opětovného otevření případu smrti frontmana kapely Nirvana byly vyvolány i snímky z dubna roku 1994.…

Putin řekl umělcům, že svoboda tvorby musí být, ale mají mít sebeovládání

Putin řekl umělcům, že svoboda tvorby musí být, ale…

Před pěti lety prezident Vladimir Putin doporučil ruským filmařům, aby přijali etický kodex. „Nejde o to, snažit…

 
 
reklama