reklama


Recenze

9 Majitel

Renault Mégane 1.5 dCi 60kW

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Megouš Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:48500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,3 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední

Popis vozu

Vůz již nevlastním...

-----------------------------

Mégane hatchback, s kontroverzní „prdelí“. Někomu se design líbí, někomu ne, dle mého názoru i dnes vypadá auto velmi nadčasově a moderně. Já se na něj dívám rád.

Auto pocházi z doby, kdy Renault vyráběl auta jako Vel Satis a Avantime, stejná filozofie je použita i tohoto Megánu. Jak v designu, tak v komfortu, praktičnosti.

Jsme v nižší střední a navíc v Čechách a já mám zkušenosti i s vozy Škoda Octavia II 1.9 TDI 77kW Elegance combi, která byla o něco mladší než Megáne a nyní i s novou Octávkou II po faceliftu 1.6 TDI 77kW Elegance combi. Tak pro někoho může být zajímavé porovnání s Megánem. Vím, Megáne je hatchback, Octávky jsou kombíky, ale když si tento rozdíl odmyslíme, srovnávat se auta dají, a Megáne se jako kombík taky nabízí.

Takže vše co níže píši, je v kontextu srovnání s těmi Octávkami. Přišlo mi to takové zajímavé srovnání, třeba to někomu pomůže vybrat auto, které mu bude vyhovovat.

Komu se to nechce číst celý: obecně bych řekl, že Megáne je auto vymyšlený „pro lidi“ – i když nějaké mouchy má, každý den budete oceňovat prakticky a chytře udělané detaily a drobnůstky, pružněj a tichej motor, pohodový cestování. Octávie je lepší po mechanické stránce (vynechme teď motor 1.9 TDI PD), asi má lepší podvozek na naše tankodromy. Ale něco ji chybí, prostě lidkost, je studená, jak psí čumák. A za některý věci byste škodovku pověsili za koule do průvanu – viz netopí v zimě, low-cost sedačky, schránka, do který se nevejde mapa, zmíněné 1.9 TDI PD apod. :)

Asi jste už pochopili, že mám Renaulty rád (měl jsem předtím i Clio, mám i nějaké zkušenosti s Lagunami), lépe odpovídají mému pohledu na svět. Naopak Škodovky moc ne (taky jsem jezdil ve Fábii I, proti ní je Octavia zlatá), tak to celý berte jako můj subjektivní pohled. Vy můžete mít na svět zcela jiný pohled :)

Silné stránky

Megáne je velmi tiché a komfortní auto, radost v něm cestovat. S Octávií 1.9 TDI se to nedá srovnávat, to je super hlučný auto (no zase stodváca nebo favouš to není, ale dnes máme naštěstí jiná měřítka). Po faceliftu a s 1.6 TDI je to s Octávií daleko lepší, řekl bych, že i lepší než tento Megáne. Ale tady by již bylo relevantní porovnání s novou generací Megánu. Octávka je obecně větší kostitřas, Megáne má pohodlnější pérování.

Perfektní sedačky v Megánu – když je zkusíte, do Octávky se vám zpátky chtít nebude :) Nebolí z nich záda ani na dlouhých cestách a mají lepší boční vedení. Navíc ty sedačky v Octávii vypadaj, jako by je někdo „spíchnul“ doma, no nic moc, na to že to je Elegance za cenu přes půl míče. Francoužští soudruzi mají na sedačkách také lepší systém štelování sklonu opěradla – zmáčknete čudlík a zády nastavíte sklon a čudlík povolíte – v Octávii točíte kolečkem do aleluja.

Megáne má tak nějak celkově lépe dotaženou ergonomii a praktičnost – centrální displej rádia, hodin, teploměru pěkně nahoře pohromadě, netřeba študovat a přepínat několik displejů, jako v Octávii, a odpoutávat pozornost od řízení. Ovládání rádia na volantu v Megáne je silně návykový. Naopak v Octávii se mi neustále plete knoflík hlasitosti rádia a teploty na Climatroniku, hlavně v teda v tý novější, kde jsou blízko sebe díky 2-DIN rádiu. Zbytek je stejnej, v Octávii i Megáne najdete pedály, řazení a vše ostatní tam, kde to očekáváte.

V zimě oceníte, že automatická klimoška topí v Megánovi během 1-2 minut. V Octávii si počkáte na zahřátí motoru, což oboum typům TDI trvá v zimě hooodně dlooouho – škodovácký inženýři (nebo rozpočtáři?) na něco v Climatronicu zapomněli – na přídavný topný těleso. No nepěkná věc... Tady jen malý update, podle aktualní zkušenosti - až nyní nastaly venku nízké teploty - to vypadá, že Climatronic v 1.6 TDI má také topné těleso, ale aktivuje se až když je teplota pod 5 °C... V 1.9 TDI, co jsem měl předtím, Climatronic nepřitápěl ani v největších mrazech.

Odkládací prostory, to je jasná parketa Megánu – schránka před spolujezdcem je v Megánovi asi tak 3x větší než v Octávii (tam se nevejde ani autoatlas), schránka v loketní opěrce je v Megánovi větší tak 5x. Plus má Megáne další schránky ve dveřích a v podlaze (ale ty teda moc využitelný nejsou, mám přes ně koberečky). V Octávii je dobrá zavírací schránka nahoře na palubce, kam si dávám sluneční brejle. Schránka na brejle, co je v Octávii na stropě, je blbá, protože se tam sluneční brejle nevejdou – pokud nemáte lenonky :)

Praktická vychytávka v Megáne je dešťovej senzor, který sám „cykluje“ stěrače. Jak si zvyknete, nechcete jinak :) V Megáne byl ve standardu, v Octávkách není, asi ho dávali jen za příplatek nebo jestli vůbec. S tím souvisí i světelný senzor, který je už dnes trochu pasé, svítíme furt. Tady může být zajímavé, že u Megáne, když máte zapnutý světla a vypnete auto, tak se světla sami vypnou, a když pak chcete zase vyjet, stačí nastartovat a světle se sami zapnou. Stará Octávie vás v této situaci „vypípala“ a museli jste světla růčo vypnout a pak při další jízdě nezapomenou zapnout. Nová Octávie to už má naštěstí řešeno stejně dobře jako Renault.

Startování tlačítkem v Megáne ja prostě frajeřina. Sednu do auta, dám tam kartu, zmáčknu Start, o nic se nestarám, sám si nažhaví, jak potřebuje, a nastartuje, já si mezitím nasadím pás a vyrážím. V Octávii zasunu klíček, otočím, čekám na žhavení, otočím ještě jednou, čekám až naskočí. Pak až si můžu nasadit pás a vyrazit. Renault to umí ještě o level posunout, pro otevření a nastartování vozu stačí mít kartu u sebe (v kapse, v tašce), netřeba mačkat čudlíky a něco někam strkat, bohužel to ale není ve výbavě mého vozu :(

Automatické zamykání po rozjezdu – výborná věc, kterou si můžete v Megáne nastavit. Ve starší Octávii to zapnout nešlo (možná přes diagnostiku?), v novější to lze přes menu. Každopádně to má škodovka zase nějaký nedomyšlený – když je to zamknutý, musíte vzít za kliku 2x po sobě, abyste dveře mohli otevřít. Což spolujezdce znervózňujě, protože si myslí, že se nedostanou ven, a já jim musím říkat „zkus to ještě jednou“ :)

Řekl bych, že Megáne má lépe vychytaný zvuk autorádia. V Megánu mám standartní rádio s CD, v Octáviích byly taky ty standardy, co se dávají do Elegance. Ve starý bylo 1-DIN rádio a to hrálo opravdu tragicky. V novější Octávii je to 2-DIN rádio a to hraje už celkem dobře. Přesto se mi přijde poslech příjemnější v Megánu, maj to nějak líp zvukově naladěný nebo lepší repro.

Megáne má dobrej motor – „starý dobrý“ 1.5 dCi 60 kW. Má smysl ho srovnávat s 1.9 TDI PD? Hlučnost, tady to smysl nemá, to je ostuda VW... Je jasný, že když 1.9 TDI udržíte mezi 2 a 3 tis. otáček, jede to o hodně líp, více kW a Nm je znát. Pod 2 tisíce, tedy běžná jízda, ale na dCi nemá ani náhodou – Megáne není při rozjezdu takovej chcípak jako TDI a celkově se motor sbírá z nižších otáček nesrovnatelně líp, bez znatelnýho turboefektu. Srovnání s 1.6 TDI CR je něco jinýho, první dízl od VW, o kterém můžu po osobní zkušenosti říci, že se povedl. Tady se mi to těžko srovnává, chtělo by to srovnávat se silnější 1.5 dCi, s kterým jsem však nejel... Kultivovanost je do 1500 otáček lepší u dCi, tam 1.6 TDI duní o něco víc. Ve vyšších otáčkách (přes 3 tis.) je lépe odhlučněné 1.6 TDI. Ve středních otáčkách je to hodně podobný. Co se týče využitelných otáček, řekl bych, že dCi je na tom stále o něco málo lépe vespod, to asi souvisí i s tím zvukem, 1.6 TDI zase vadne později ve vysokých otáčkách. Ale jak s 1.5 dCi, tak 1.6 TDI se jezdí opravdu dobře. A hlavně buďme rádi, že se VW zbavil 1.9 TDI PD , aspoň u nových aut :)

Megáne má nádrž 60 litrů, Octávie 55. Tady je více vždycky lépe, nestavíte tak často na benzínkách :) S tím souvisí i praktický způsob tankování, Megáne má "automatické" víčko od nádrže, stačí odklopit dvířka a tankovat, žádné šroubování uzávěru.

Bezpečí – Megáne ve standardu 6x airbag, 5 hvězd, vypínatelný airbag u spolujezdce. U starší Octávky je toto slabší, nová je na tom už dobře, dokonce i ESP tam už dali. Ale furt tam jsou „jen“ ty 4 hvězdy.

Slabé stránky

Jak má Megáne slabší motor, tak na dálnici už jde dost do otáček. Při 130 točí 3 tis. otáček a je to ještě v pohodě. Jak ale jedete rychlejc, otáčky rostou ještě víc a začíná to být hlučný. Octávky točej míň otáček (při 130: 1.9 TDI asi 2800 ot., 1.6 TDI dokonce 2400 ot.), takže je to u nich lepší. Ale zase na druhou stranu ten, kdo si koupí 1.5 dCi 60kW, asi nebude čekat dálniční žihadlo.

Interiér – provedení mého Megáne je základní a je to na něm znát. Je celý nudně šedý a hodně plastový, i když plasty jsou celkem kvalitní, určitě by je ocenili i oblizovači. Chybí mi kůže na volantu. Prostě tomu chybí trochu stylu a materiály z vyššího provedení Megánu. Octávie Elegance před faceliftem taky nic moc, u tý novější mě to přijde lepší, má aspoň koženej volant. V Octáviích se mi líbí ty ozdobné lišty, co jsou v interiéru. Co se mi u Octávky naopak nelíbí jsou imitace „chromu“ na řadící páce, páčkách dveří a na čudlících, to je kýč jak prase. Brrrr.

Megáne o trochu více povrzává v interiéru než Octávie. Ale ani Octávie v tomto směru není bez chybičky, ale je to o něco lepší.

V Megáne je méně prostoru na nohy spolujezdce, Octávie to má líp udělaný, palubka je tam líp tvarovaná.

V Megáne chybí dálniční „trojblik“, Octávky ho mají, což se hodí.

Podvozek – jízdní vlastnosti mě přijdou na dobrejch cestách hodně podobný, né-li dokonce v Megáne lepší, tak je to hatchback, takže je o něco mrštnější, kombík může bejt jinej. Na špatný silnice, a těch máme v ČR více, že jo, mě přijde lepší Octávie. Tam jako by podvozek Megánu trpěl, občas je slyšet rána. Ale i přes to je Megáne komfortnější, líp ty díry žehlí. Taky řízení má Megáne takový víc „plejstejšnový“, cítíte tam více posilovač než v Octávii.

Pak je tady jedna věc, která mě na autě asi jako jediná opravdu štve :) Když prší a otevřu dveře kufru, teče z nich voda i s těma všema "sračkama", co jsou na dveřích přichycený. Pokud máte bílej svetr, zaručeně budete mít po manipulaci s věcmi v kufru záda jako dalmatin :) No řešit se to dá tak, že počkáte pár sekund až to odkape...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pak tady mám věci, které nevnímám ani jako slabá nebo silná stránka, ale přišlo mi dobrý je sem napsat:

V Megánu je jiný posezení než v Octávii, takový víc MPV. Sedíte výš a dál od čelního skla. Subjektivně mě to přijde pohodovější, než když jste zapadlí někde dole jako v Octávii a zboku skoro nevidíte ven. Zase správní závodníci :) ocení sezení blíže k asfaltu, jako je v Octávce.

V Octávii jde lehčeji spojka, v Megánovi je tužší. Řazení je jiný, v Megáne takový hodně „mechanický“, pěkně tam kvalty zapadaj, o Octávii nevím, co bych řekl, tam je to takový, no „klasika“, normálka. V Megáne zabírá spojka více „nahoře“, to je renaultí klasika, pro někoho nezvyk, pro jiného možnost, jak tam rychle sázet kvalty jen s napůl vymáčklou spojkou :)

Spotřeba – ve městě nemá Octavie na Megána šanci, s Megánem jezdíte do 6 litrů i v pražským provozu. 1.9 TDI PD ve stejným režimu tak za 7-8. Zase 1.9 TDI je dobrý na dálnici, tam mě přijde mega-úsporný. Co se týče 1.6 TDI, tak s ním jsem po Praze tolik nenajezdil, tak těžko říct. 1.6 TDI CR je mega-úsporný na jízdu třeba po Jaderský magistrále nebo „státní“ silnice, to jedete za 4-5 litrů :) Na dálnici bych řekl, že papá o trochu víc než 1.9 TDI, ale jen o trochu. Možná je to tím, že je tišší, tak jezdím rychlejc :) No a jak jsem psal výše, Megáne na dálnici už hodně točí, takže i více papá, pokud se bavíme o rychlostech 150km/h a více, klidně 8 litrů. Jeho parketa je město, běžné silnice a když dálnice, tak v rámci zákonných limitů, pak se lehce vejdete i při svižnější jízdě do 6 litrů. Při klidnější jízdě se dostanete snadno pod 5 litrů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádnou poruchu jsem nezaznamenal, prostě nic. Takže jen výměna spotřebáku, servisní interval 30 tis. km nebo 2 roky. Takže pohoda :)

 
reklama

Novinky v recenzi

5.12.2010 21:12

Vůz byl prodán...

27.11.2010 14:41

Mégane je na prodej

Mégane prodávám, podrobný popis viz výše, v případě zájmu mě kontaktujte na tel. XXX XXX XXX.


Další vozy Renault Mégane


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nikdy žádný problém, ani jeden, ani drobnost

praktičnost
10

super praktické auto

prostornost
8

méně místa pro kolena spolujezdce

jízdní vlastnosti
8

na dobrým povrchu perfekt, na špatným je to horší

jízdní komfort
10

výborný

provozní náklady
10

minimální, dlouhý servisní interval

výkon motoru
8

na divočiny to není, ale běžnou jízdu zcela ok, oceníte pružnost motoru

spotřeba
9

celkově ok, papá na vysokých rychlostech na dálnici 150+

hlučnost motoru
9

obecně velmi tichý a kultivovaný, zvyšuje se hlučnost motoru ve vyších rychlostech na dálnici 140+

kvalita sedadel
9

pohodlná s dobrým bočním vedením

brzdy
10

ostré :)

zavazadlový prostor
8

když prší, tak vás otevřené dveře pokapou, jinak je prostor zcela ok, i když to díky zkosené "prdeli" na první pohled nevypadá


Více o modeluRenault Mégane X84/M (2002-2008)
Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream? Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream?

Nový Renault Mégane vsadil na výrazný design karoserie,…

Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích

Krátce před zahájením ženevského autosalonu se…

 

reklama





Blesk.cz

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi rapidně ubylo turistů

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi…

Turecké hotely bojují s vážnými problémy, protože jejich obsazenost prudce klesla a je nejnižší v Evropě. Hotely…

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše Nobelovku. Ministr je na prášcích

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše…

Miloš Zeman ve středu přišel do Poslanecké sněmovny u příležitosti schvalování státního rozpočtu pro příští rok.…

 

iSport.cz

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem Beckerem

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem…

Srbský tenista Novak Djokovič po sezoně, v níž přišel o post světové jedničky, ukončil spolupráci s koučem…

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí, Barcelona i Kyjev nadělovaly

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí,…

Švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým prohrála v posledním utkání základní skupiny Ligy mistrů s…

 

Reflex.cz

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív fotografovali zesnulí

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív…

Morbidní, nebo kouzelné? Zvyk, který přivedla na svět Daguerrotypie, neboli předchůdce moderní fotografie,…

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Na Mikuláše Česká televize zveřejnila naprosto pekelná čísla o finanční uvážlivosti našeho národa. Je těžké si…

 
 
reklama