Recenze

9 Majitel

Ford Focus combi, 1.6 TDCI, 80 kw

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta fofík Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:84000 palivo: nafta objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Nechal jsem si dovézt ojeté auto z Německa. Musím přiznat, že mě dost v mém výběru ovlivnila diskuze k tomuto autu na zdejším fóru.

exteriér: velice zachovalý, nepoškrábaný tm. šedý lak, plastové doplňky nejsou v barvě vozu, což právě tm. šedá barva laku dokonale maskuje. Světla jsou obyčejná + přední mlhová světla. Kola jsou na plechách 15". Podvozek ok. Auto nemá tažné zařízení a bohužel ani hagusy.

interiér a funkce: čalounění velice čisté stejně jako celý interiér a palubovka. Auto má: el. boční zrcátka a přední okýnka, multifunkční prostorově nastavitelný volant, tempomat, dvouzónová digitální klimatizace, zatím pouze radio CD 6000 (v brzké době bude vyměněno za sony),dále funkci ESP, vyhřívané přední i zadní okno, vyhřívané sedačky, palubní počítač, 6 airbagů, otáčkoměr a orig. handsfree nokie (bohužel nepasuje na můj telefon, jo a ještě loketní opěrka (ta by mi chyběla)

motor: 1.6 TDCI 80 kw, po pročištění turba, jezdí velice obstojně. Našinec, který přešel z Escorta by řekl šupa bomba. Pravda, že delší trasu teprve chystám, ale co jsem trochu najedzil po okolí, ukazuje se, že ho asi adoptuju jako rodiného příslušníka. Spotřeba se nedá moc komentovat, zatím zkouším různé polohy a otáčky, auto chvíli stálo a má zanesené potrubí. Ale myslím, že se asi vlezu pohodlně pod 6 l.

Silné stránky

- solidní motor
- prostornost a přehlednost interiéru
- vysoká pasivní bezpečnost
- delší sedáky
- velice pohodlné přední sedačky
- jízní vlastnosti
- nenápadný vzhled (není zbytečně extravagantní)
- no prostě se mi líbí

Slabé stránky

- menší kufr, ale i tak mi stačí
- možná spotřeba by mohla být trochu nižší, je to přece jenom "super moderní motor" vyvíjený s francouzema,
- nějěké to vrzání se vyskytlo, zatím spojkový pedál
- nelíbí se mi způsob otevírání kapoty která kryje motor. nevím co budu dělat až mi ukradnou fordův znak

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- v servisu jsem byl krátce po tom, co jsem auto koupil. Byla to nutnost mimo výměny oleje a filtrů a celkové prohlídky jsem měl vážný problém s turbem - bylo prostě mrtvé. Po městě to člověk nepozná ale jak jsem vyjel za cedule ukázalo se, že auto žije pouze někde okolo 3500 otáček a to když zařadím stejně udusím. Předjíždění nebylo možné. V práci jezdím s O2 1,9 tdi a vím jak má zabírat turbo a jak auto, které má nad 100 koní má jezdit. Naštěstí turbo nebylo zničené pouze zablokované lopatky. Asi jak auto déle stálo v autobazaru a tím, že nikdo doteď nevyměnil palivový filtr, celkově turbo znehybnělo a jeho nefunkčnost se projevila šnečí jízdou. Servis mi turbo vyčistil natankoval jsem shell Vpower diesel a frčí to jak drak. Naštěstí to pomohlo, oni se taky v servisu divily, že ani o případu problému s turbem u tohoto typu neslyšely, ona taky výměna by stála cca 22 tis. kč.
- další problém, který jsem koupil spolu s vozem byl vadný mikrospínač u pátých dveří, servisem odstraněno za 1000 kč
- Opravu vykonal Ford Malý Velký v Opavě, dříve jsem se s nimi trochu hádal, co se týče starého escorta, ale je vidět, že když mají trochu času a člověk s nimi mluví na úrovni, tak se s nimi dá. Za čistku turba, výměnu mikrospínače pátých dveří, projetí auta, diagnostiku a kompletní garanční prohlídku (olej, všechny filtry vč. palivového, mazání vrzajících dílů, prohlídka brzd ...) chtěli 7200 kč. Na dnešní poměry celkem slušná cena, a to nemluvím, že jsem jim v pondělí zavolal a večer auto přivezl a v úterý bylo vše hotovo a s úsměvem.
Takž pozor majitelé dieselů, když auto dlouho stojí, dát lepší naftu nebo nějaké aditivum a pořádně vyhnat pavouky z potrubí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce přímo neznám, nechal jsem si auto dovézt ojeté z Německa.
Zprostředkovatel se držel přesně mých požadavků a do splnění mise mu chybí už jen vyměnit dosavadní radio cd6000 za mnou požadované sony, které v autě už bylo, ale bylo dáno do opravy. Zprostředkovatel mi nezatajil celkový stav vozidla, přiznal škrábance v plastu v kufru aj maličkosti. Nepřiznal však, nebo zapomněl přiznat, vadný mikrospínač a ucpané turbo. O tom možná nevěděl, protože mu auto leželo dva týdny na vozíku, a při koupi v Německu mohlo turbo ještě pracovat. Radím všem, kdo kupujete ojeté auto na tento problém se zaměřit. Já se se zprostředkovatelem domluvím na kompenzaci těchto menších vícenákladů ale ne vždy je to tak jednoduché

 

Novinky v recenzi

16.9.2007 00:00

dneska jsem tu vložil celkem dost nových fotek, na dlouho si dám zase pokoj :-)

3.8.2007 00:00

** 20.-28.07.2007 - dovolená v Chorvatsku **- první delší test auta. Expedice se zúčastnily 3 dospělé osoby, 1 dítě a našlapaný kufr.

31.5.2000 00:00

- výlety po Chorvatsku, celkem 418 km, Ø spotř. 6,2 l/100 km, Ø rychlost 48 km/h. Většina výletů vedla po pobřežní magistrále, kde se ani moc rychle jet nedalo. Bohužel kvalita jízdy byla hodně ovlivněna nekvalitní chorvatskou naftou. Jeninou kvalitní značku jsem viděl OMV ale jejich zastoupení na chorvatských silnicích je velice řídké. Bohužel jsem na dálnici tak dlouho hledal kvalitní čerpačku až jsem měl dojezdovou vzdálenost už 0 km a pouze silou vůle jsem dojel ke značce Petrol. Po natankování se jízda změnila v noční můru, motor se dusil, otáčky nerostly, 80 km v hod jsem musel jet pomalu na trojku. Jak na potvoru jsem měl apartmán na nejvíce hornatém území v Chorvatsku a sjezd k němu vedl po velice strmé a klikaté snad jednosměrné uličce. Na nekvalitní naftu jsem si vzpomněl vždy, když jsem se snažil velice rychlým rozjezdem do strmého kopce dostat na magistrálu. Můj studený dusící se motor vždy velice skučel a někde při 1800 otáčkách poskočil a vyprodukoval hrozný kastrólový zvuk. Takto se ovšem motor choval i po zahřátí, vždy okolo těchto otáček, při touze trochu zrychlit a zapojit do hry turbo. Vyšší otáčky už byly O.K., ale auto více žralo. Zjistil jsem, že takhle se tam trápí více majitelů dieslových motorů. Nespravilo to ani částečné natankování u nejvíce zastoupené značky Iny a dokonce ani dočerpání na dálnici u OMV. Motor mi výlečil až když jsem jel zpátky rakouský Shell Vpower diesel. Do oběhu se dostal sice až jsem byl v Čechách, ale mé srce zajásalo, že nemusím do servisu.

31.5.2000 00:00

- cesta zpět Brela-Krnov, 1121 km, Ø spotř. 6,2 l (spotřeba poznamenána špatnou naftou i vysokou rychlostí po dálnicích - po 850 km byla 6,7 l a jakmile se dostal do oběhu shell vpower tak během 250 následujících km jsem se dostal na konečných 6,2 l - to je důkaz místo slibů), Ø rychlost 91 km, celkový dojezdový čas vč. všech přestávek 14 hodin, tedy o 4 hodiny méně než, když jsem jel tam. Taky to je vidět na průměrné rychlosti. Opět 3/4 tvořily dálnice a využití tempomatu bylo více než 1/2 celé trasy.
Co se týče auta:
- velice dobrý jízní zážitek, celá trasa byla super, pominuli tu špatnou naftu, za což fofík nemohl.
- dostatečný komfort pro celou posádku, především pohodlná přední sedadla držela i má chronicky bolavá záda tak, že ačkoliv jsem celou dobu řídil sám, záda byly po cestě naprosto v pořádku
- podvozek krásně držel a mohl jsem si klidně nastavit tempomat na 130 km a rakouské klikaté dálnice projet i v noci konstantní rychlostí šikana nešikana.
- velice mě překvapil dříve mnou velikostně podceňovaný kufr, no posuďte sami naložil jsem do něj: 1 kočárek sportovní, 1 opravdu velký lodní kufr, 1 velký kufr, 2 cestovní kabele, 2 batohy, 1 tašku s notebookem, 1 igelitku s jídlem, 1 igelitový pytel s hračkami, 1 pakl 1,5 l vod, 3 skládací matracové lehátka na pláž a taky nočník pro prcka.
- využil jsem i celkem velký prostor mezi sedačkama, protože v zadu seděl prcek na auto sedačce a na zem před něj mi vešla autolednička a taky batoh s jídlem a potřebami pro malého na cestu.
Shrnu-li celé své povídání, tak musím konstatovat, že fofo je velice příjemný a spolehlivý společník na cesty, jen se musí dobře krmit. Příště si asi do rezervy vezmu kanistřík s lektvarem od shella. Ne nechci tu pět ódy na shellku, taky má své mouchy, ale mé auto vyléčila. Radím všem raději si v Chorvatsku natankujte včas u OMV a nespoléhejte na to, že by tam kvalitní čerpačky byly nějak často zastoupeny. I když já následně taky natankoval u OMV eurodiesel a musím říci, že se to po tom chorvatském brajglu moc nezlepšilo.
Tak hodně šťastných kilometrů přátelé.

30.4.2000 00:00

- cesta tam Krnov-Brela, 1078 km, Ø spotř. 5,6 l/100 km (s tím, že česká část cca 250 km byla pouze 4,7 l), Ø rychlost 63 km/h. Celkový dojezdový čas vč. častých přestávek a zácpy na chorvatské dálnici 18 hodin. Auto jelo krásně a plynule, natankován Shell Vpower diesel, 3/4 cesty po dálnicích, asi 1/5 cesty jsem jel na tempomat,


Přidat názorDiskuse: Ford Focus combi, 1.6 TDCI, 80 kw

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

praktičnost
9

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

prostornost
9

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

jízdní vlastnosti
10

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

jízdní komfort
10

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

provozní náklady
8

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

náhradní díly
9

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

výkon motoru
10

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

spotřeba
8

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

hlučnost motoru
9

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

kvalita sedadel
10

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

brzdy
10

zatím, po větších zkušenostech zaktualizuji

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…