Ford Focus (2005)
18.7.2007Nechal jsem si dovézt ojeté auto z Německa. Musím přiznat, že mě dost v mém výběru ovlivnila diskuze k tomuto autu na zdejším fóru. exteriér: velice…
Ford Focus II (lulipin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- pekne 18.07.2007 11:53 Richie11
- sony 18.07.2007 13:48
- bodování 18.07.2007 14:19 Focusman
- 10b 19.07.2007 09:51
- hodnocení 19.07.2007 11:08
- Body 03.08.2007 19:58
- Jo, jo 03.08.2007 20:52
- ahoj 04.08.2007 15:54
- ahoj 04.08.2007 15:54
- to jsem psal ja - mrkni na myho focuse 04.08.2007 15:56
- 1 Bod 07.08.2007 10:34 lulipin
- nafta 07.08.2007 10:49 Chuck Norris
- Spodni kryt vzadu? 25.08.2007 11:51
- cena 04.09.2007 22:29
- spojkový pedál 08.09.2007 14:02
- porovnání se služební O2 09.09.2007 17:44
- Tak ty to máš i s komplet rodinkou, 18.09.2007 19:43 Poustnik
- Kontakt 24.09.2007 14:41
- radio 28.09.2007 10:45
- pekný fofo 03.10.2007 20:34 rest
- Dobrá recenze 08.10.2007 18:58
- 10-10-9 26.03.2008 21:27 Elsin
- Spotřeba 07.08.2008 15:28 superkutil
- Barva 22.09.2009 20:57 štíreček1
-
Focusman 18.07.2007 14:19
bodování
moc hezké a navíc combi to nemá chybu.Jen to CZ sundej.Máš přece registrační značku EU.Dávám plný počet. :-) :yes:-
-
-
lulipin 19.07.2007 07:16
« Re: Re: Re: bodování
máš pravdu, koupil jsem stejnou cz i na služební, protože se mi designově hodila a celníci mě chtěli znovu vrátit, že nálepka musí být na bílém podkladě písmo podle nějakého vzoru a dokonce bez reklamy. Takže takové ty zdarma nálepky od aralu nebo jiné čerpačky jsou taky mimo mísu. Ale nakonec mě pustili, nic jsem neměnil a od té doby se na cz ani nemrkli. ;-)
-
-
-
-
"-- skrytý --" 19.07.2007 09:51
10b
Krásný auto a navíc kombík. btw: Nechtěl by sis přemazat poznávačky, opatrnosti není nikdy dost. Ale jinak se mi opravdu líbí, takže za deset bodů! :yes: ;-) -
"-- skrytý --" 19.07.2007 11:08
hodnocení
Moc hezký auto, slušná recenze, ale chtělo by to víc fotek a vyměnit kola, tydle se k tomu moc nehoděj.... ale dávám 10 :-) ;-) :yes: -
"-- skrytý --" 03.08.2007 19:58
Body
Dobrá recenze, bezva auto. To s tou nekvalitní naftou v Chorvatsku je dost překvapivé. Předpokládal bych, že Chorvati, už jen pro to, aby se u nich turisté cítili v pohodě, budou mít docela slušnou síť značkových čerpaček. Příští rok, bychom se ženou chtěli jet také někam za slanou vodou. Budeme se asi rozhodovat mezi Itálií a Chorvatskem. Mám sice benzínový motor, ale také bych do něj nerad tankoval nějakou břečku.No tak uvidíme.
Jinak dávám 10 b :-) -
"-- skrytý --" 03.08.2007 20:52
Jo, jo
Taky jsem si nemohl fokouska vynachválit při cestě do Itálie. Ale když píšeš, že jsi jel 1000 km 18 hodin, to jste sem tam i tlačili? To byl vtip. :-)
-
"-- skrytý --" 04.08.2007 15:54
ahoj
moc pekna recenze! a ta barva je super! podle me se na focuse hodi nejvice :-)
-
lulipin 07.08.2007 10:34
1 Bod
Tak a nějakej závistivec mi dal v bodování jenom 1 bod. No asi ta jeho recenze musí být úplně špicová, nebo má mindráky-
Chuck Norris 07.08.2007 10:37
« Re: 1 Bod
z toho si nic nedělej.. tady je to normální... já už ty jedničky raději ani nepočítám ;-) ber v úvahu že ti kdo je dávají většinou nebudou mít ještě za sebou ani ZŠ takže si jen hrajou ;-)
-
-
Chuck Norris 07.08.2007 10:49
nafta
jinak koukám že máš s tím dojezdem 0km stejný zkušenosti:) to stejný se mi stalo v rakousku když už jsem si myslel že budu moct natankovat na hranicích v čechách hups a dlouhá objížďka kzterá tam při cestě na druhou stranu nebyla:) po zjištění že ta objížďka nemá konce jsem s hrůzou zjistil že už několik km mám dojezd 0.. pak záchrana!!! nějaká čerpačka! dojedu k ní vypnu motor a splaskne mi úsměv protože je to jen pro místní na kartu a kód:) bylo mi jasný že do další vesnice už nemám šanci dojet a ke hranicícm už vůbec... nicméně hrdině jsem nastartoval a jel... a co se nestalo... po 50m jízdy další čerpačka ale teď už jako každá jiná, otevřená, plná nafty.. no prostě neuvěřitelně krásnej pohled:) od tý doby už si naftu fakt hlídám tak aby jsem měl pořád bezpečněj dojezd protože nafta neni benzín:)-
-
neregistrovaný: "zzbysek" [194.149.106.XXX] 21.08.2007 13:57
« Re: Re: nafta
máš bujný sny ty a tvuj focus but jsi me nehoraznej pech asi ses smolar >:D ja s lexusem RX v nafte tankoval v chorvatsku na vsech stanicich INA , petrol i neznackovejch a nikdy jedinej problem a jen tak mezi nama diesel V power je jen marketingova nalepka vim to moc dobre protoze v tomhle delam >:D >:D >:D je to normalni nafta s jinym napisem :-D-
lulipin 21.08.2007 15:55
« Re: Re: Re: nafta
no asi to nebude jen má představivost. Nejsem žádný zelenáč a poznám snad změnu chování auta. Vím, že zdejší čerpačky mají stejný zdroj, ale některé palivo ředí, třeba vyjetým ložiskovým olejem a některé je zase mohou přichutit aditivem. Tak mi nevykládej, že za všechny strčíš ruku do ohně. Těžko uvěřím, žes tankoval na všech čerpačkách v Chorvatku!!!!
-
-
-
"-- skrytý --" 25.08.2007 11:51
Spodni kryt vzadu?
Ahoj,
jsem 3. den majitelem FoFo kombi 1,8 TDCi 2005 a sbiram prvni dojmy, o ktere se pozdeji rad podelim. Protoze jsem vuz zakoupil ojety, nalezam postupne vetsi ci mensi vady na krase. Protoze mne prekvapil pomerne velky hluk od zadnich kol, dival jsem se, jak je zadek auta odhlucneny a zjistil jsem, ze skoro vubec. A ted k dotazu: ma mit tento kombik spodek auta zakrytovany (a tim padem jsem se nechal napalit) nebo od hrany zadniho narazniku neni vubec nic (krome zakrytovanych podbehu)? Diky za reakce. -
neregistrovaný: "Ivan" [83.240.16.XXX] 04.09.2007 22:29
cena
Tak o přesně takovém autě s touto výbavou uvažuji. Za kolik se to dá (při dovozu z Německa) koupit? (tedy jestli to není indiskrétní otázka)-
lulipin 05.09.2007 08:49
« Re: cena
já za něj dal 330 tis. se vším všudy, je to taková cena akorát, ale výbava velice slušná. Ale mám vystavenou fakturu přímo od Němce na cca 300 tis a nějaký drobný (záleží na kurzu EUR a ten je teď o mnoho lepší, dnes bych ušetřil cca 10000 kč), zbytek si schlamstl dovozce, když odečtu jeho náklady na cestu, nocleh, odhlášení, technickou aj. s tím spojené záležitosti, tak mu šlo 20 tis. čistého do kapsy. Ale v čechách jsem v té době neuměl tuhle výbavu sehnat pod 380 tis. A navíc pro česko není tahle motorizace určena, tady se prodává myslím 1,6 TDCI 74 Kw a já mám 80 kw
-
-
neregistrovaný: "Honza z Opavy" [213.195.210.XXX] 08.09.2007 14:02
spojkový pedál
Mám stejného fokuse jen s 1,8 TDCi motorem. Ten spojkový pedál mne taky zlobil vrzáním. Lehl jsem si pod volant a někam,kde jsem tušil čep pedálu jsem nastříkal olej WD-40. Přestalo to. Taky jsem moc spokojen - skvělé auto. -
"-- skrytý --" 09.09.2007 17:44
porovnání se služební O2
Zdravím
Někde jsi zmínil že v práci jezdíš s O2 1.9TDI.Tohle by mě totiž hrozně moc zajímalo.Přemýšlím právě o fofo ve sejný motorizaci jakou máš ty a O2 1.9TDI 77kw a potřebuju od tebe jen málé porovnání výkonu,podvozku,brzdy atd.
Jinak ta barva nemá chybu ;-)-
lulipin 09.09.2007 19:31
« Re: porovnání se služební O2
no co se týče pohodlí a celkového dojmu tak jednoznačně focus. Můj problém je ten, že umím jezdit z oběma a není mi hanba říct, že bych si koupil klidně i tu O2. Ovšem srovnatelný komfort nelze podle mě koupit pod 400 tis. Pro škodu mluví solidní design, čestká tradice, větší dostupnost servisů, větší kufr. a nižší spotřeba. Pro ford, lepší podvozek, takový ten sportovnější šmrnc a přitom nenápadnost. Můj pohled je takový, do fofíka nasednu a hned se cítím fajn a můžu jet třeba 10 hodin v kuse, ale v oktávce se furt nějak ošívám a neumím se uvelebit ovšem i tato volba není zřejmě špatná. Mě jen teď kazí dojem pokažená váha vzduchu ve fofíkovi, takže nízké otáčky jsou na pytel a do 1700 otáček to netáhne. Ale až to vyměním bude spokojenost dokonalá. JInáč oktávky na váhu vzduchu trpí více než focusy a navíc u oktávky bacha na turbo, mají tam poddimenzovaný díl a nám se to v práci už jednou vysypalo, v záruce vyměněno, ale po záruce nevím nevím. I když mě to teď v mém fofíkovi taky nějak podezřele píská ale zatím to připisuji té váze vzduchu tak po výměně uvidím. Až koupíš tak dej vědět :yes: -
lulipin 09.09.2007 19:35
« Re: porovnání se služební O2
no co se týče pohodlí a celkového dojmu tak jednoznačně focus. Můj problém je ten, že umím jezdit z oběma a není mi hanba říct, že bych si koupil klidně i tu O2. Ovšem srovnatelný komfort nelze podle mě koupit pod 400 tis. Pro škodu mluví solidní design, čestká tradice, větší dostupnost servisů, větší kufr. a nižší spotřeba. Pro ford, lepší podvozek, takový ten sportovnější šmrnc a přitom nenápadnost. Můj pohled je takový, do fofíka nasednu a hned se cítím fajn a můžu jet třeba 10 hodin v kuse, ale v oktávce se furt nějak ošívám a neumím se uvelebit ovšem i tato volba není zřejmě špatná. Mě jen teď kazí dojem pokažená váha vzduchu ve fofíkovi, takže nízké otáčky jsou na pytel a do 1700 otáček to netáhne. Ale až to vyměním bude spokojenost dokonalá. JInáč oktávky na váhu vzduchu trpí více než focusy a navíc u oktávky bacha na turbo, mají tam poddimenzovaný díl a nám se to v práci už jednou vysipalo, v záruce vyměněno, ale po záruce nevím nevím. I když mě to teď v mém fofíkovi taky nějak podezřele píská ale zatím to připisuji té váze vzduchu tak po výměně uvidím. Až koupíš tak dej vědět :yes:-
"-- skrytý --" 11.09.2007 19:50
« Re: Re: porovnání se služební O2
Dík za porovnání
Máme totiž v práci jednu O2 combi 1.9tdi,jezdí to dobře aspoň podle mě,ale já jsem zase těch aut tolik nevyzkoušel tak se my zdá že to jede přímo skvěle,až na ten podvozek.Nevím jestli je to tím že je to combi,ale mě se zdá že je to při vyšších rychlostech takový jankovitý.Je fakt že oproti O1 je to o dost lepší tam mám pocit že se v každy zatáčce převrátíme.Takže si mě u fofo potěšil s tím lepším podvozkem,ale jsem zklamanej tou spotřebou.U O2 na to docela šlapu a málokdy se dostanu přes šest litrů na průměru,jak jseš na tom teda ty,možná jsi to už psal,tak pro mě a taky jakým stylem jízdy.
-
lulipin 11.09.2007 21:53
« Re: Re: Re: porovnání se služební O2
no subjektivně teď bez 100% účinnosti na turbu, díky doufám pouze vadné váze vzduchu, je rozdíl na spotřebě až 1 l/100 km v neprospěch focusu. Ale i když bude focus úplně fit, nebude zřejmě nikdy dosahovat spotřeby této octavie, už v papírech má handicap 0,5 l (5 l vs 5,5 l a to musím říci, že i při normální jízdě je obtížné této spotřeby dosáhnout (50:50 město a dálkové jízdy) Spíše se pohybuju okolo 6,5 l ale jezdím více po městě. Jináč spotřebě octavie se můžeš vyrovnat opravdu úspornou jízdou, nízkými otáčkami. Focus má sice více kw ale octavia větší objem. a někdo tvrdí, že objem ničím nenahradíš. Řešíš stejné dilema jako já před půl rokem. Pro fofo stále ale hovoří cena, dneska jsem se znovu díval a srovnatelná výbava je u octavie o 80 - 100 tis dražší beru-li v potaz rok 2005, a to ještě neměla octavia esp a jako mají fordy vyhřívané přední sklo.
-
-
-
-
neregistrovaný: "Pepíno007" [80.188.36.XXX] 24.09.2007 14:41
Kontakt
Ahoj,
jsem z Opavy a sháním solidního dovozce. Můžeš mi prosím poslat kontakt na toho tvého, na email josef.makovicka@seznam.cz? Chci si nechat přivézt něco velmi podobného. Dík-
lulipin 24.09.2007 15:15
« Re: Kontakt
no víš po pravdě, ti toho mého dovozce ani doporučit nechci. Tento způsob nákupu zdá se mi být velice riskantní, ačkoliv jsem dovezl už druhé auto. Toho, co mi to dovezl znám přes kamaráda, čili ne osobně. Jeho povinost zkončila dovezením auta, protože peníze už zinkasoval dopředu. už dva měsíce čekám, že mi dle domluvy vymění rádio a to nemluvím o problémech s turbem, co jsem měl od první jízdy. sice to bude asi jen váhou vzduchu, ale i tak se k tomu staví, že se ho to netýká a tak abych si to bud´vyřešil sám, nebo přímo u Němce. Protože kupní doklad je vystaven Němcem přímo na mě. Tohle je zlaté podnikání, zinkasovat provizi a to ještě vlastně na černo. Jsou to čistý prachy bez závazků. Jestli máš opravdu zájem, mohu ti dát kontakt na jiného, tentokrát známého z Holčovic, nemá sice až takové kontakty jako ten, co mi dovezl focuse, ale chová se o moc férověji. Záleží na tobě, pokud budeš vyloženě chtít, dám ti nakoc i kontakt na toho co dovezl focuce, auto je pěkný fak čistý, ale budeš si ho muset pohlídat a auto odzkoušet před ním, pak se to těžko dokazuje
-
-
"anonym" [85.207.202.XXX] 28.09.2007 10:45
radio
ma radio 6000cd cd changer? prosim o odpoved -
Elsin 26.03.2008 21:27
10-10-9
Moc hezké fotky, o autu samotném ani nemluvě...jen by jsi mohl doplnit recenzi o technivké údaje(tento motor se tuším u nás ani neprodával...)
A ještě k tomu korektoru laku...to jsi koupil nebo jsi to dostal k autu...taky bych potřeboval. Měj se a at jsi s autem spokojenej-
lulipin 31.03.2008 22:00
« Re: 10-10-9
díky za hodnocení, korektor laku jsem si koupil sám, objednal jsem si ho v autorizovaném servise ford, je to barva a lak zvlášť. Stálo to dohromady asi do 200 kč. na drobné oděrky k nezaplacení. Ve fordu nahlásíš VIN code a oni ti to bez problému objednají. Jináč co se motoru týče, není to nic na krátké vzdálenosti, dlouho se zahřívá a je slabý v nízkých otáčkách. Na delší trasy je už velice uspokojivý. Nechal jsem si ho dovézt z Německa, nechtěl jsem tu slabší varzi 1,6, která se prodává u nás. Dnes bych si v naftě koupil raději tu 1,8 - je to litiňák a proto tak rychle nevychladne, no a navíc vyšší objem.
-
-
superkutil 07.08.2008 15:28
Spotřeba
Teda od motoru 1.6TDCI ve Focusu bych čekal nižší spotřebu. Vloni jsem byl v Chorvatsku s Mondeem 2.2TDCI a spotřeba byla ve 4 lidech 6,5litru při průměrné rychlosti 104km/h.-
lulipin 07.08.2008 20:16
« Re: Spotřeba
spotřeba se v této chvíli pohybuje okolo 5 l když beru vyváženou dálkovou trasu. Je však velký rozdíl jestli tankuju naftu verva a obyčejnou neznačkovou ošizenou, to je úbytek výkonu motoru snad i 20%.V loni v Chorvatsku se mi podařilo natankovat extra šmejd a to moje super citlivý vstřikování to dost špatně neslo, od té doby jsem změnil tankovací návyky a spotřeba je dle tabulek. Jo a taky jsem přestal jezdit s tempomatem, subjektivně si myslím, že tady spotřeba také není nejnižší.-
"-- skrytý --" 14.11.2008 07:30
« Re: Spotřeba
Mám stejný vůz a spotřeba 5L je dobrá hodnota v kombinaci. Delší trasu jsem dal i za 4,2L/100km, ale většinou se to pohybuje kolem 5,2L...kazí mi to město :-) jinak já jezdím s tempomatem, myslím si že to rozhodně spotřebu nezvyšuje, auto si přidá přesně tolik kolik potřebuje, dle mýho by měla být spotřeba nejmenší-
zeneva 20.12.2013 17:34
« Re: Re: Spotřeba
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak moc ovlivní spotřebu, když auto delší dobu stojí nebo je zapnutá klimatizace, jízda v silném větru atd... minulý týden jsem koupila Focus 1,6 TDCi, 80KW rok 2006, na půl nádrže jsem najela cca 300 km ale včera jsem jela po dálnici Bohumín - Ostrava a během krátkého úseku mi zmizelo zbytek půl nádrže... ;-\-
Bully_ 20.12.2013 23:48
« Re: Spotřeba
Jestli odhadujete spotrebu jenom podle ukazatele stavu paliva v nadrzi, pak je to snad u vsech aut stejne: rucicka ukazatele se nejdriv dlouhou dobu ani nehne, potom zacne pomalu klesat a zaverecnou cca tretinu vylozene pada rychle dolu az na nulu. Jde jenom o informativni ukazatel, pres rozdilnou "rychlost vyprazdnovani nadrze" byva spotreba porad zhruba stejna.
Stojici auto s bezicim motorem ma zpravidla spotrebu do 1 litru ZA HODINU, po zahrati agregatu klesne cca na 0,5l. . Neni to nic, co by nejak dramaticky ovlivnilo celkovou spotrebu na plnou nadrz, motor by (chudak) musel jet na volnobeh az hodiny, aby se to nejak vyrazneji promitlo do prumeru.
Se zapnutou klimatizaci se spotreba samozrejme zvysuje. Motoru pri jejim plnem vykonu v lete "ubyde" treba i 20k, ktere se clovek snazi dohnat silnejsim seslapnutim plynoveho pedalu = vyssi spotreba. Zvlast u techhle slabsich aut je to znat o to vic. Kazdopadne v zime neni klimatizace zadnou vyraznejsi energetickou zatezi, prakticky se spina jenom klasicke topeni.
Silny protivitr muze samozrejme spotrebu zvysit, predevsim s rostouci rychlosti vozu. Zase plati to co u klimy- cim nizsi vykon motoru, tim vyraznejsi ma vliv, klidne az v radu nekolika litru. Uz samotny aerodynamicky odpor narusta exponencialne, vuz muze mit spotrebu (priklad) pri 100 km/h 6 l., pri 120 6,5 l. , pri 140 7,5, pri 160 10 l., ... Pri protivetru si k rychlosti treba tech 120 km/h prictete silu vetru 40 km/h a vysoka spotreba je na svete.-
zeneva 23.12.2013 21:42
« Re: Re: Spotřeba
Děkuji za vyčerpávající odpověd :-)
Spotřebu jsem neodhadovala podle ukazatele nádrže, ale podle toho, že jsem tankovala 36,5 litrů nafty a najela 300km...
To stojící auto jsem nemyslela nastartované ale pokud auto stojí třeba půl roku v autobazaru..jistě mě napadlo že to auto asi nemohlo vkuse stát třeba půl roku jestliže se v něm někdo zkoušel projet tak jako já, když jsem uvažovala o koupi. :-)
Nicméně včera jsem opět tankovala a pro změnu mi ukazuje ukazatel, že nádrž je z 3/4 plná po natankování cca 14 litrů, takže spíš vidím problém v tom ukazateli než ve spotřebě. Ještě jednou děkuji za odpověď... Jak mi řekl bratr, musím jezdit, seznámit se s autem at vím co a jak..přece jenom minulé auto bylo benzín a o hodně slabší motor... :-)-
Bully_ 24.12.2013 21:36
« Re: Spotřeba
Popravde, spotreba pres 12l./100km u turbodieselu mne pri normalni jizde prijde vic nez vysoka. Te se u "TDI" neda dosahnout ani s plnym plynem na Autobahn, snazil bych se tomu radeji prijit na kloub.
Jinak prestup z benzinu na naftu znam. Taky jsem jezdil na zacatku za 8,5, nez jsem zjistil, ze to pri stejne rychlosti jde i s 2 litry min :-)
-
-
-
-
-
-