Recenze

9 Majitel

Ford Sierra

6,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 1 Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Sociální beruška Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1654 výkon [kW]: 59 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Recenzi píšu po roce a půl co vůz vlastním. Má druhá Sierra a mé druhé auto.

K zakoupení došlo velmi rychle. Naboural jsem svou modrou a jelikož jsem potřeboval rychle auto na denní ježdění, tak jsem neváhal, zvedl telefon a s členem Sierra klubu jsem se domluvil na odkoupení jím přebytečné Sierry 1.6 s výbavou CVH za 4500, což v překladu znamená Cvič hodně. A opravdu, zaparkovat auto prvně procvičí ruce na oknech, pak záda (výklon při parkování) a nakonec bicepsy při manévrování. Jsou to prostě jen volant a kola. Nic víc z výbavy tam asi není když opomenu dofušovanou loketní opěrku z jinak barevného interiéru jiné dosloužilé Sierry.

K zakoupení tedy došlo 17.5.2016.

Tachometr ukazoval x82 000 km (nicméně jsem byl ujištěn že více jak 182 000 nemá)
A že to byl šťastný den po těch útrapách s mojí modrou. Sierra byla v dobrém stavu. Za dané peníze to byla krádež za bíleho dne. Auto doteď jezdí (28.12.2017) každý den a to tento měsíc udělala novou technickou.
Nicméně se to neobešlo bez menší "investice" na emisní kontrole, kterou Sierra pozorovala z parkoviště a dvojnásobné (opakované) kontrole STK po investici 5000kč do nového stabilizátoru a komplet brzd. Fu, budiž.

Když si vzpomenu co se za ty necelé dva roky a 60 000km událo, tak dopředu říkám, že tenhle vůz nemůže zruinovat ani občana Venezuely (vtip pro zasvěcené).

Odešlo následující:

1. Alternátor (dostal jsem náhradní při koupi, nebo jsem byl varován, že auto už několikrát varovně hlásilo občasnými stávkami brzký odchod tohoto životabudiče) ... nakonec odešel necelých 10 měsíců po koupi. (400kč)

2. Postupem času stále více slábly brzdy až to jednoho dne tohoto léta vyústilo v selhání brzd. Přičinou byl brzdový válec. Naštěstí nebyl nikdo ohrožen na životě. (1350kč)

Spolu s ním bylo šáhnuto i po novém stabilizátoru na předním levém kole. (1100kč)

3. Začátkem prosince vyměněny zadní bubny na obou kolech, zbroušeny přední kotouče díky kopancům do volantu, opravena vytahaná ruční brzda a i vyměněn tentokrát i stabilizátor na druhém kole. To všechno z diktátu stanice technické kontroly.

Těch pár výměn svíček ve světlech a častého dolívání oleje nepočítám.

A právě dolívání oleje každých 1000km bylo důvodem proč raději Sierra pozorovala emisní z povzdálí. Usrkne si 300-400ml na 1000km a začoudí každé ráno.

Z posledních výdajů zmínim ten největší. 15 000kč (po odečtu DPH) za přestavbu na LPG. Přestavba byla provedena u doporučeníhodného servisu ze Strakonic. Ti jako jediní vyřešili problém, který nikdo jiný řešit nechtěl. Nechali vyrobit již nesehnatelný "Mix". Všechno proběhlo na sklonku léta, a protože Sierra od té doby již najela 15 000km, tak je investice již kompletně zpět a užíváme si jezdění za 1,2 koruny.

Nevím kde všude Sierra jezdila v minulých životech, ale se mnou se byla podívat do Rumunska, na Ukrajinu, do Polské Varšavy i Vratislavy a po celém Rakousku. Momentálně skoro denně otočí Hodonín a Brno a denně to vychází zhruba na 120km.

Co se motoru týče, tak je to neuvěřitelný lenoch s trochu dieslovým zvukem. Může to být ale i tím, že občas si oleje usrkne až příliš a hladina oleje se dostane na kritickou úroveň. Motor tak běží "na sucho" než zasáhnu já. S autem totiž jezdí zaměstnanci, kterých to zase tolik nepálí :-). V plánu je výměna celého motoru za dva roky až bude problém projít emisní kontrolu díky novému systému. Třeba ale zase šikovní češi vymyslí jak se systémem vyjít po svém a nebude to třeba.
Předjíždění je třeba důmyslně zvažovat, nebo výkon 54kW (někdy hodně dávno) rozhodně neposkytuje pohodu k předjíždění a tak se často stává, že holt musíte za náklaďákem než uhne z cesty.
Lehký motor 1.6 ale ještě umocňuje pohodlí Sierr oproti těžkým dvoulitrům. Není tak třeba ani měnit silentbloky tak často jak u dvoulitrů a dieslů.

Interiér Sierr prostě nevrže a neskřípá, a tak auto skýtá pohodlí a pocit mnohem novějších povozů. Všechno je hezky po ruce a pokud zasadíte mobil na držák do větrání, tak ho máte k sobě i krásně ergonomicky natočen. Jako v BMW :-). Celkově i na zimu je to takové levnější BMW.

A tak auto s pověstí povozu pro nejchudší dál vydělává pro naši firmu peníze svými naprosto minimálními náklady na provoz. Prostě Sierra.


Silné stránky

Pohodlí
Spolehlivost
Na svůj věk velmi tiché a festovně postavené auto.
Relativní ticho.

Slabé stránky

Zvuk motoru - trochu benzínový diesel.
Výkon motoru - nic pro horkokrevné řidiče.
Nemá posilovač řízení.
Spotřeba na benzin okolo 8,5litrů. LPG 8 až po 10l v zimě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V servisu Ford jsme byli jen jednou při zimní prohlídce pro starší vozy zdarma :-) ... že někdo dojede se Sierrou ale zrovna neočekávali.

 

Novinky v recenzi

31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018




31.12.2017 00:43

Rok 2017 a výhled na rok 2018

Rok 2017 nám končí po odjetí 85 000km na všech třech Sierrách co vlastníme a nových technických na další dva roky pro všechny tři.

Šedá si tento rok odkroutila 32 000 a dočkala se přestavby na LPG ... momentálně najeto 232 000km

Modrá světlá si tento rok odkroutila pouze 3 000km a prošla kompletním vyvařením, doděláním nových výztuh a částěčně i novým lakováním. V lednu ji čeká přestavba na LPG. Momentálně najeto 185 000

A nakonec největší pracovník tmavě modrý LPG kombík si letos odkroutil 50 000km a momentálně má najeto 485 000km a po pár opravách stále žije, i když by nejeden člověk řekl, že je to naprostý vrak. Viz moje recenze.

Na rok 2018 plánujeme denodenní byznys zase se Sierrama v každodenním provozu. Světle modrá má v plánu tento rok vyrazit za polární kruh do Finska a v létě pak jednu z nich čeká obligátní cesta k moři. Ať už se rozhodneme pro Černé, či Středozemní moře.

Všechny potřebné dálniční známky na rok 2018 zakoupeny (viz foto v galerii)

Nakonec popřeji všem čtenářům auto.cz pohodový nový rok 2018





Další vozy Ford Sierra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10

Těžko najdete levnějšího společníka.

náhradní díly
6

CVH nebylo tak moc, takže díly na motor problém.

výkon motoru
3

Kola lze utrhnout jen na sněhu :-)

spotřeba
9

Na tak staré auto vynikající

hlučnost motoru
5

Hlavně po ránu diesel - má trochu problém s mazáním :-)

kvalita sedadel
9
brzdy
5
zavazadlový prostor
7

Více o modeluFord Sierra
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Lídr Sparty Stanciu: Pořád tvoříme lepší partu, Plzně se vůbec nebojíme

Lídr Sparty Stanciu: Pořád tvoříme lepší partu,…

Při přechodu na rozestavení 3-5-2 se posunul do středu pole. A doručil jeden z nejlepších zápasů v rudém dresu.…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel, Paroubek i Konvička. Koho vybere Ostrava?

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel,…

Do senátních voleb v Ostravě jde letos půjde 9 kandidátů, je jich tedy o dva více než v posledních volbách v…