Recenze

9 Majitel

Ford Sierra 2.0 DOHC

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 1 Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7 Ford Sierra, foto 8
Ford Sierra, foto 9 Ford Sierra, foto 10 Ford Sierra, foto 11 Ford Sierra, foto 12 Ford Sierra, foto 13 Ford Sierra, foto 14 Ford Sierra, foto 15 Ford Sierra, foto 16 Ford Sierra, foto 17 Ford Sierra, foto 18 Ford Sierra, foto 19 Ford Sierra, foto 20 Ford Sierra, foto 21 Ford Sierra, foto 22 Ford Sierra, foto 23 Ford Sierra, foto 24 Ford Sierra, foto 25 Ford Sierra, foto 26 Ford Sierra, foto 27 Ford Sierra, foto 28 Ford Sierra, foto 29 Ford Sierra, foto 30 Ford Sierra, foto 31 Ford Sierra, foto 32 Ford Sierra, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Sirka Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:245325 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 171 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,7 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

První setkání s Fordem Sierra proběhlo v roce 2006, kdy za mnou přišel kamarád s tím, že bude prodávat své auto, aby si mohl pořídit starší pětkové BMW. Jelikož jsem v té době drandil po českých silnicích Škodou Favorit, byla pro mě možnost pořídit si novější a výkonější auto za dobrou cenu velkým lákadlem. Nakonec jsem neodolal a na podzim téhož roku si Sierru přivezl domů. Bylo to zároveň mé první seznámení s automatickou převodovkou. Pár dní mi tak trvalo, než jsem si zvykl na absenci spojky a přestal jsem používat levou nohu k řízení. Můj automobil byl vyroben v roce 1992, jedná se o výbavu CLX Sapphire, kterou jsem postupem času trochu vylepšil. V současné době bych ji trochu nesměle mohl nazvat Ghia:-)
Najdeme zde přední i zadní elektrická okna, elektrická zrcátka, ABS, automatickou převodovku, centrální zamykání, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, loketní opěrku v přední i zadní části vozu. Přední světla i blinkry jsou čiré, zadní světla pak zatmavená.

Přechodem z Favoritu jsem byl unešený pohodlím, které Sierra nabízí. Sedačky jsou krásně měkké a na delších cestách mě vůbec nebolela záda. Další vymožeností pro mě byla klimatizace, která dodnes krásně chladí! A do třetice ten krásný pocit, když přijedete do podzemních garáží a nemusíte točit kličkou, abyste si otevřeli okénko. Auto bylo původně obuté na 14" plechových discích, které brzy vystřídala litá kola 15" značky Enzo. Tím Sierra dostala trochu sportovnější vzhled, přesto jsem už tehdy věděl, že nezůstane jen u těchto kol, ale že by si zasloužila dostat kola originální. Originální Cosworth kola jsem si přivezl letos z Německa a ty už bych asi za žádné jiné nevyměnil. Akutálně jsou na nich pneumatiky v rozměru 195/55. Původní výfuk nahradil sportovní výfuk Ulter, aby nás bylo i trochu slyšet. Jestli Sierra dostane i sportovní prahy a přední nárazník, aby se více přiblížila cosworthu je zatím ve hvězdách.

Čeho si na tomhle voze opravdu vážím je spolehlivost! Nikdy mě nenechala ve štychu a to má v současnosti najeto téměř 250 000 km. Motor šlape jak švýcarské hodinky - aby ne, když je auto ze Švýcarska:-) Pod kapotou se nachází čtyřválec o výkonu 88 KW (120 koní), v dnešní době to dokáže "natřít" i mnohem mladším vozům. Převodovka je čtyřstupňová automatická, to se samozřejmě trochu projevuje na spotřebě, takže častěji navštěvujete benzínovou pumpu. Se zadním náhonem a motorem vpředu můžou být problémy na sněhu na horách, ale vše se dá zvládnout. S autem jsem byl několikrát v Chorvatsku a v okolních zemích a cestování bylo vždy bez problému. Abych auto jen nevychvaloval, vyjmenuji i pár nedostatků. Prvním je pasivní bezpečnost - airbagy tu rozhodně nehledejme, zadní náhon může být na mokru trošku zrádný a proto se nevyplatí zbytečně blbnout (do smyku se auto dostane poměrně snadno), kufr sedanu je sice prostorný, ale pro stěhování velkých předmětů nepraktický, zpracování plastů by také někomu nemuselo připadat kvalitní, musíme ale brát v potaz, že auto má už více jak 20 let.


Sierra zvenku…

Sierra už v dnešní době působí možná nemoderně, ale ve své době to bylo velmi nadčasové vozidlo s velmi líbivým designem. Typ CLX Saphirre z roku 1992 měl už zatmavená zadní světla a přední čirá světla, čiré blinkry jsem kupoval dodatečně a nahradil původní oranžové, zrcátka jsou v barvě vozu. Nárazník je „chudší“ a nemá přední mlhovky (do budoucna ho možná nahradí cosworth nárazník), zadní nárazník auto elegantně rozšiřuje a sportovní nádech dodává křídlo. Osobně se mi provedení sedan líbí ze všech nejvíce, auto má „šmrnc“ a je líbivé ze všech stran.

Nastupujeme…

Po usednutí za volant na nás dýchne atmosféra 80. a 90. let, palubní deska je hranatá, někomu může působit konzervativně a usedle, ale je velmi jednoduchá a přehledná. Tříramenný volant má ideální rozměr a příjemně padne do ruky, klakson uprostřed volantu je poměrně citlivý a tak stačí chvíle nepozornosti a nechtěně troubíte :-) Uprostřed volantu, resp. v jeho zadní části najdeme typické červené „forďácké“ tlačítko varovných světel, po stranách pak páčky světel a stěračů. Přepínání dálkových světel jde trochu ztuha. Palubní deska se v prostřední části natáčí ke straně řidiče, což zaručuje lepší kontakt a máte vše na dosah ruky. Najdeme zde hodiny (vozy měly jak analogové tak i digitální) a tlačítko na ovládání topení a klimatizace. Přihrádka na kazety pak poskytuje vzpomínku na původní kazetový přehrávač, který bohužel vypověděl svoji službu a tak ho nahradilo novější a neoriginální autorádio. I přes svůj věk auto perfektně topí, takže v zimě se za chvilku auto krásně vyhřeje. Klimatizace i teď chladí tak, že by tam snad v létě nezteplalo ani pivo.

Pod kapotou…

Benzínový „dvoulitr“ DOHC považuji za téměř nezničitelný motor, s 88 KW pod kapotou je Sierra zdatným soupeřem i moderním autům, bohužel se výkon samozřejmě odráží na spotřebě – kombinovaná je okolo 9 – 9,5 l/100 km (v létě při zapnuté klimatizaci se dostaneme i přes 10 l). Motor má tichý a kultivovaný chod a hlavně dostatečný zátah, takže ani velký kopec není překážkou.

Výraznější poruchy se nám (zaťukám) zatím vyhnuly. Samozřejmě bylo postupem času nutné vyměnit silentbloky, brzdové destičky, tlumiče apod. Největší nepříjemností byla zatím oprava automatické převodovky, kdy při cestě z Chorvatska unikal olej a přepálily se lamely. Do budoucna jsem se pojistil a pro případ další nepříjemnosti si pořídil rezervní automatickou převodovku:-)

S autem jezdím už jen na jaře a v létě, na zimu ho uklízím na chatu do garáže. Sierra je už zkrátka jen "pro radost", na běžné ježdění používám Škodu Octavii. Přesto je to už člen rodiny bez kterého si svůj život nedokážu představit. A víte proč...? Je to zkrátka legenda.

Výbava:
- automatická převodovka
- klimatizace
- 4x el. okna
- el. zrcátka
- ABS
- centrální zamykání
- výškově nastavitelný volant
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- posilovač řízení
- loketní opěrka vpředu i vzadu
- autorádio na CD/MP3
- tažné zařízení

tuning:
-sportovní výfuk Ulter
-křídlo
-originální "15 alu kola Cosworth

O Fordu Sierra (převzato z Wikipedie)

Ford Sierra je vozidlo automobilky Ford. Bylo vyvinuto počátkem 80. let na základě aerodynamických experimentů s Ford Probe III, jehož základní linie si Sierra zachovala v pětidveřové verzi po celou dobu své výroby. Sierra byla uvedena na trh v roce 1982 jako tří a pětidveřový hatcback a v nabídce byla i verze pětidveřové combi, později přibyl čtyřdveřový sedan. Design Sierry byl v roce svého uvedení velmi nadčasový, motoristické magazíny nešetřily kritikou a konzervativní zákazníci si Sierru nikdy neoblíbili. Prodeje byly v začátcích velmi nízké ale přesto bylo během 11leté produkce vyrobeno a prodáno zhruba 2,700,500 kusů. Sierra byla první auto z produkce Fordu vyrobené podle Aerodynamického trendu (koeficient odporu je úžasných 0,34) a proto na silnicích vypadala jako z jiného světa, ale o několik let později se ukázalo, že její tvary byly zvoleny strategicky. Každé auto začalo vypadat jako Sierra a dokonce když byla v roce 1993 nahrazena modelem Mondeo, byl její vzhled stále únosný. Jako přednosti byly svého času označovány pasivní bezpečnost, prostornost, jízdní komfort. Horší už to bylo s korozí, spotřebou zejména motorů V6 a u prvních exemplářů s kvalitou zpracování. Sierry byly pro svou výdrž často používány jako taxi, referentská vozidla, sloužila ale také jako policejní ve sborech Velké Británie či Německa.

Stvoření modelu lze rozdělit na 3 základní období, z dnešního pohledu facelifty.

1982 – 1986

V první Sieřře byly buď zážehové motory „Pinto“ s rozvodem OHC, které měly objem 1,3 l, 1,6 l, 1,8 l, a 2 l; nebo vidlicový šestiválec OHV o objemu 2,3 l; a nebo 2,3litrový diesel. Karoserie se prodávala v provedení třídveřového a pětidveřového hatchbacku a kombi.Verze XR4i byl třídveřový hatchback s motorem 2,8i V6. Později byla nahrazena verzí XR4x4, což byl pětidveřový hatchback s tímtéž agregátem. V roce 1986 se objevil třídveřový hatchback Sierra RS Cosworth s motorem 2,0i DOHC 16V Turbo o výkonu 204 koní (bylo vyrobeno 5 545 kusů).

1987 – 1989

Roku 1987 došlo k první modernizaci. Přibylo ABS, neřízené katalyzátory, hydraulický posilovač řízení atd. Proběhl kompletní facelift zahrnující zadní lampy, nárazníky a celý předek vozu.
V roce 1987 byla uvedena homologační série 500 kusů verze Sierra Cosworth RS500 s motorem 2,0i DOHC 16V Turbo o výkonu 224 koní. V roce 1988 se začala vyrábět nová verze modelu RS Cosworth jako čtyřdveřový sedan.

1990 – 1993

Další modernizací Sierra prošla roku 1990. Proběhly drobné retuše zahrnují změněnou přední partii, nárazníky a zhruba od roku 1992 i pozměněný interiér.
Motory byly většinou OHC a byly nabízeny v rozmezí 1,8 – 2,0 l, kromě toho byly k dostání i motor 2,0i DOHC s výkonem 120 koní, dva šestiválce a vznětový motor 1,8TD s 66 kW. Nabídka výbavy už zahrnovala například klimatizaci, automatickou převodovku, elektrické vyhřívání předního okna a pohon 4×4 pro verze sedan a kombi.V roce 1990 byl RS Cosworth nahrazen verzí RS Cosworth 4×4. Sierra se prodávala i za oceánem pod značkou Merkur s motory 2,3 l OHC „Lima“. Sportovní Merkur XR4Ti dosahovala díky použití přeplňování výkonu okolo 170 koní, zatímco Argentinská GHIA SX 2,3 l byla vrcholem luxusu.

Silné stránky

+ spolehlivost
+ prostornost
+ požitek z jízdy
+ nízké provozní náklady

Slabé stránky

- náchylnost ke korozi
- vyšší spotřeba
- pasivní bezpečnost
- automat může nudit

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Drobné opravy proběhnou vždy doma nebo u známého. Každý rok nechám prohlédnout auto ve Ford servisu. Zatím největším a nejnákladnějším problémem byla porucha automatické převodovky, kterou opravili ve specializovaném servisu. Jsem také členem klubu fordsierra.eu, kde je spousta fajn lidí, kteří kdykoliv pomohou:-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v roce 2006 od svého kamaráda, který se o něj staral vzorně, takže jsem neměl nejmenší pochybnosti o původu vozidla. Sierra je původem ze Švýcarska, možná proto byla v tak pěkném stavu.

 


Další vozy Ford Sierra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
6
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluFord Sierra
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod, zářil Švenger

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod,…

Fotbalisté Sparty v 5. ligovém kole pouze remizovali 2:2 s nováčkem z Příbrami a promarnili šanci dostat se po…

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra po prohře s Plzní

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra…

Proti mistrovské Plzni sehráli Karvinští v 5. kole FORTUNA:LIGY solidní zápas. Dřeli, jezdili, měli pár…

 

Reflex.cz

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř 30 let jenom chátrá. Podívejte se

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř…

Památník Bulharské komunistické strany stojí na 1432 metrů vysokém vrcholu Buzludža v balkánských horách. Jedná…

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro netrápilo. Stropní vějíře obsluhovali otroci

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro…

S čím si jižanští plantážníci starost v 19. století v létě rozhodně dělat nemuseli, byly vyprodané ventilátory.…