Recenze

kobamm (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Clio Initiale Paris

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:127500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,6 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Popis vozu

Donedavna som jazdil na zdedenej Felicii. Nic proti nej, jednoduche, relativne velke a celkom spolahlive auto, ale predsalen, po 250000km uz to nie je to, co to byvalo. Motor sice este v pohode drzi (ved sa tam ani nema velmi co pokazit), ale na dlhsie cesty to uz nie je, a v lete uz vobec nie. Aj ked som sa ju snazil udrziavat, s hrdzou a vekom sa uz bojovat neda.
Kedze auto pouzivam takmer denne (najma na dochadzanie do prace), zacal som sa obzerat po niecom inom. Kvoli spotrebe som chcel diesel, kvoli pohodliu v lete klimu a rozpocet bol do 5000 euro.
Povodne som o kupe Clia uvazoval len okrajovo. Kamarat, ktoremu preslo rukami uz niekolko roznych Clii, mi uz davno ponukal, ze mi jedno preda. Avsak stale som odolaval a pokukoval po vacsom Megane. Bol som ich niekolko pozriet blizsie, ale vobec ma nepresvedcili. Aspon teda tie, ktore by sa cenou zmestili do mojho rozpoctu. Nakoniec ma vsak kamarat prehovoril, ze Clio mi aspon zatial bude stacit. V tom case mal akurat jedno na predaj - 1.5 dci 48kW. Bol som s nim na jednom skusobnom vylete - motoricky mi vyhovovalo, o nejakej extra vybave sa da sotva hovorit, aj ked klimu malo, ale stale to akosi nebolo ono. Niekedy na jesen 2011 sa v inzeratoch objavilo (teraz uz moje) cierne Clio - 1.5dci 74kW, vo vybave Initiale Paris. Trvalo mi asi mesiac, kym som sa rozhodol, ze ho pojdem aspon pozriet. Ako takmer kazde ojazdene auto, aj tu sa naslo par chybyciek krasy, avsak, to najdolezitejsie (motor, podvozok) vyzeralo byt OK. Dohodli sme sa, zjednali zlavu a na mikulasa som si domov doviezol svoje prve auto.

Clio bolo povodne dovezene z Francuzska pre jedneho starsieho pana, ale zistil, ze potrebuje nieco vacsie. Chcel by som spomenut, ze jednanie z jeho strany bolo ferove, na vsetky chyby nas upozornil uz pri obhliadke. Za zavaznejsi problem povazujem len pukanie v riadeni pri otacani volantom na mieste (zatial neviem kde je chyba, ale budem to v lete riesit). A taktiez (co som zistil ale az doma), ze mi pri prudsich zmenach smeru z nadrze vytekala nafta. Ako sa ukazalo, ten pan daval cistit nadrz, ale zjavne nejakym amaterom, lebo ju poriadne neuzavreli a navyse dali tesnenie tam, kde ani nemalo byt. Doma sme sa s tym trochu potrapili a uz nic netecie. A este jedna perlicka: upozornoval nas, ze mu auto zle startuje, hlavne rano, ked je trochu chladnejsie. Ako sa ukazalo hned na mieste, mal odpojene zhavice. Udajne mu to urobili v servise lebo si mysleli, ze je niektory zly ale zabudli ich pripojit. Ako som sa ale mal moznost presvedcit nedavno pri 20-stupnovych mrazoch, zhavice su v poriadku. Nenastaroval som len raz, ale to bolo -26 a problem uz bola nafta (o: Clio zrejme bolo burane, pretoze nejake chybycky, ako som uz spomenul, sa najdu, ale zrejme nic vaznejsie. Za 3 mesiace jazdenia som ale nezbadal nejake zavaznejsie problemy, ani nestabilitu. Okrem uz spomenuteho zrejme posilnovaca riadenia, ma caka este par (snad) mensich oprav, napr. ostrekovac praveho predneho svetla, vymena molitanu v sedadle vodica (hlavne bocna cast je z neustaleho nastupovania a vystupovania "vysedena"), vymena hlavice radiacej paky, ktora je uz znicena, a mozno este nejake dalsie drobnosti.

Myslim, ze opisovat dizajn, velkost a podobne, nema u takto bezneho auta velmi vyznam. Niekomu sa paci, inemu nie. Mne sa proste paci, cierna metaliza mu pasuje.
Rovnako je to aj s velkostou. U takto maleho auta sa nijake zazraky cakat nedaju. A aj ked mam vysku 192cm, tak za volantom mam dost miesta aj v zime, ked som naobliekany. Urcite za to moze aj vyskovo nastavitelne sedadlo, bez ktoreho by to bolo horsie. Vzadu je to naozaj len pre mensich a s kufrom som sa zmieril uz na zaciatku (o: Pravdupovediac, zatial som si s miestom vzdy vystacil. Nebol problem odviezt 4 pneumatiky, televizor, mensi nabytok, ci lyze. Trochu moze byt problem ak budem potrebovat odviezt nieco rozmernejsie. Zadne sedadla sa sice daju sklopit, no je to naozaj skor nudzove. Odkladacich priecinkov je celkom dost, chyba snad jedine stredova laktova opierka. Celkovo som spokojny, len ma mrzi ze predchadzajuci majitel (ten povodny zahranicny) bol poriadny darebak, pretoze v interieri vidno stopy po cigaretach (najma na kobercoch).

Nez som nasiel toto konkretne auto, tak som ani nevedel, ze do Clia II sa davala aj 74kW verzia 1.5dci. Pravdupovediac, uz 48kW motor sa mi zdal dost zivy, ale 74kW na tak male auto som si nevedel predstavit. Pri skusobnej jazde som si to nejak neuvedomoval, kedze som sa sustredil na ine veci. Ale uz cestou domov som sa takmer zalubil (o: Samozrejme som mal respekt a nechcel som si niekde rozbit nove auto, takze som to neprehanal, ale cestou cez Donovaly som si to uzival. A uzivam si to stale. Silny motor si s malym lahkym autickom robi doslova co chce a kazde predbiehanie je zazitok (o: Tak ako na kazdy motor (a auto), aj na tento si treba zvyknut. Radost trochu kazi len nastup turba, ale myslim, ze ta sekunda medzi stlacenim plynu a zatlacenim do sedacky nie je az tak vela (ale porovnat to nemam s cim), a potom uz naozaj treba len davat pozor na cestu a rychlost. Maximalnu rychlost som zatial neotestoval, jednak po dialniciach jazdim malo a jednak bola celkom dlha a na sneh bohata zima, takze nebola prilezitost. Tusim naviac, co som zatial skusal bolo nejakych 160km/h, ale to len na chvilu. Clio to sice zvlada v pohode, ale bolo to v noci a nechcel som riskovat. Stabilita na suchej aj mokrej ceste je bezproblemova, a ked uz by sa vyskytol problem, je tu ESP (o: Skor na snehu a najma pri poladovici som mal parkrat pocit, ze mi zadok uteka niekam do strany aj na rovnom useku. Bolo to trochu neprijemne, ale nic sa nastastie nestalo a zrejme to bol len pocit. Inak Clio nemalo na snehu ziadny problem. Neviem aku rolu v tom hraju pneumatiky - zatial fungujem na 14" plechacoch. Na leto by som chcel aspon 15". Zaujimave, ze mam v technickom zapisane len rozmery pneu, ktore pre tuto motorizaciu vyrobca nepovoluje, a tu, ktoru by som zapisanu mal mat tam nemam. Sikovny dovozca, no )o: Teraz sa s tym musim potrapit sam.
V porovnani so 48kW verziou je tu ina prevodovka a aj radenie je presnejsie. Paci sa mi tiez "zacvaknutie" pri preradovani. Je celkom dobre odstupnovana, v meste pri 50tke toci na 4. stupni okolo 1500 ot./min, pri 90tke na 5. stupni do 2000.
K spotrebe mozem napisat len tolko, ze je uzasna. Pod 4 litre som sa sice este nedostal, ale myslim, ze to nebude neprekonatelna prekazka. Chce to len trochu sebakontroly, no s tym vykonom je to neuveritelne narocne (o: Minimum som mal 4,2l/100km na asi 600km vylete (bolo by to aj menej nebyt toho, ze som dost z toho behal po meste). Naopak, maximum bolo 5,3l/100km, ale tu musim povedat, ze to bolo pri 20-stupnovych mrazoch, kedy som startoval vymrznuty motor 2x denne (cesty do a z prace). Len co sa trochu oteplilo, tak to kleslo pod 5l. Toto su hodnoty podla PP, skutocnu spotrebu napisem neskor, ked vyjazdim este par nadrzi. Predpokladam, ze aj pri (obcasnom?) vyuzivani potencialu motora to nebude viac nez 4,5l/100km. (aktualna spotreba podla PP pri tempomatovej 50tke je cca 3,5l/100km, pri 90tke okolo 4l/100km - viem, ze to nie je smerodajne, ale taketo cisla ma vzdy tesia)

Silné stránky

- sympaticke auticko
- silny ale pritom usporny motor
- nadstandardna vybava - ma snad vsetko od ABS cez kozeny interier az po xenony (neviem ci by ma napadlo nieco, co v tomto aute nie je)

Slabé stránky

- malo miesta vzadu, maly kufor (ale s tym som ratal)
- prekvapivo velky polomer otacania - hlavne zo zaciatku so mal problem zaparkovat na prvykrat (o:
- autoradio ma problem vobec precitat akekolvek CD, niekdy vsak hra; najvacsia vyzva je ked to CD chcem dostat von - to niekedy trva aj par dni, kym same vylezie. nastastie mam aspon menic

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V servise som bol len raz, ked som potreboval poradit s nedovretym vekom nadrze. Mal som dost, ked chlap zobral kladivo a skrutkovac a zacal po tomto veku mlatit. Musel som ho zastavit, lebo neviem ako by to skoncilo. A to ani nehovorim, ze by som toto veko aj s tesnenim musel kupovat nove ak by sa mu to podarilo otvorit (len tak mimochodom, cena za jedno tesnenie a jednu plastovu maticu: 45 euro!). Som sa odtial rychlo pratal. Tato oprava v domacich podmienkach trvala asi hodinku (vacsinu casu zabralo rozmyslanie, ako to urobit).
Este to raz vyskusam - pojdem vyskusat jarnu kontrolu za akciovu cenu (o: Hlavne aby mi pozreli podvozkove casti a motor, lebo to si doma pozriet neviem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ako som spomenul, predavajuci bol starsi pan, seriozny, rychlo sme sa dohodli. V den, ked som si isiel po auto sa mu pokazilo tlacidlo spinania "nudzovych smeroviek" (pri obhliadke to bolo funkcne) - dodatocne mi poslal nove.

 

Novinky v recenzi

18.11.2012 21:05

Uz to bude pomaly rok, co Clio vlastnim. V lete som mu doprial celkom slusny servis, vacsinou s pomocou znamych, ktori sa v autach vyznaju trochu viac nez ja, vdaka comu som usetril neskutocne sumy za servis a zaroven som sa vela naucil. Spomeniem napr. vymenu rozvodov, v Renault servise si aj po zlave pytali za vymenu 360 euro (z toho 300 len za material); ja som dal za material 90E. Okrem toho som vymenil olej, filtre, zhaviace sviecky, komplet predne brzdy a tlmice, zrepasoval starter, vycistil EGR (co aj tak nepomohlo a asi je mrtvy), vymenil (svinsky drahe ale super) vypalene xenony a co ja viem co este.
Popri tom som este kupil starsie 15" disky a letne pneu. S nimi uz Clio jazdilo podla mojich predstav (podstatne lepsie nez na 14tkach, co som si zase uvedomil, ked som prezul na zimne) aj ked obcas trochu v zakrutach odskakuje zadok, ked je auto nezatazene. Do technicaku som si dal zapisat pre istotu aj 16" kolesa, ale na tie som nenasiel odvahu (asi by boli aj zbytocne a zbytocne drahsie). Spotreba ani pri sirsich kolesach nestupla a stale sa drzi v peknych hodnotach, podla tankovania sa to drzi za cely rok okolo 4,5l/100km (s vyraznou prevahou kratkych tras). Minimum som mal 3,7l/100km (na cca 400km trati) a to nebola ani zdaleka ekojazda.
Napriek vsetkemu som vymenil a opravil len to uplne najdolezitejsie, este ma toho caka celkom dost, avsak uz to su povacsine len esteticke zalezitosti.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

zatial v poriadku

praktičnost
8
prostornost
9

na male auto je to OK, najma v predu

jízdní vlastnosti
8

na 14" zimnych pneu je obcas neiste, v lete na 15tkach omnoho lepsie. obcas odskakuje zadok na nerovnostiach

jízdní komfort
9

vpredu pohoda, dozadu sa 2 nizsi ludia tiez zmestia bez vacsich problemov

provozní náklady
10
náhradní díly
8

velmi prijatelne, ak sa clovek vyhne znackovemu servisu

výkon motoru
10

tesim sa na kazdy kopec (o:

spotřeba
10

pod 5l na sto je to vzdy super

hlučnost motoru
10

len prvych par sekund po studenom starte je to traktorovite, inak nemam vyhrady

kvalita sedadel
9

vpredu pohodlne, velke sedaky so zvysenymi okrajmi, ale k sportovym je to este daleko.

brzdy
10

ostre!! (4x kotucove) uz som parkrat dostal vynadane (o:

zavazadlový prostor
8

maly, ale zatial som sa zmestil vzdy (o:


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude…

Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel

Po vzhledové stránce se clio tolik nezměnilo. K dispozici…

 






Blesk.cz

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí, a většina vnitřních prostor dnes patří…

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení: Nesmířil se s deportací!

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení:…

Tragédie se odehrála v anglickém vězení už v prosinci 2015. Tehdy si tu teprve devatenáctiletý Ondra ze…

 

iSport.cz

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření míst pro ultras

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace potrestala Spartu pokutou 100 tisíc korun a uzavřením části…

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii vydržím jen dvě třetiny

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii…

Stáří nemá šanci. Rozhodně si nepřijde na někdejšího reprezentačního útočníka Richarda Fardu, který…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…