Recenze

intent (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Tiguan 2,0 TDI DPF 4Motion 125 kW (170 k)

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 46× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Tiguan, foto 1 Volkswagen Tiguan, foto 2 Volkswagen Tiguan, foto 3 Volkswagen Tiguan, foto 4 Volkswagen Tiguan, foto 5 Volkswagen Tiguan, foto 6 Volkswagen Tiguan, foto 7 Volkswagen Tiguan, foto 8
Volkswagen Tiguan, foto 9 Volkswagen Tiguan, foto 10 Volkswagen Tiguan, foto 11 Volkswagen Tiguan, foto 12 Volkswagen Tiguan, foto 13 Volkswagen Tiguan, foto 14 Volkswagen Tiguan, foto 15 Volkswagen Tiguan, foto 16 Volkswagen Tiguan, foto 17 Volkswagen Tiguan, foto 18 Volkswagen Tiguan, foto 19 Volkswagen Tiguan, foto 20 Volkswagen Tiguan, foto 21 Volkswagen Tiguan, foto 22 Volkswagen Tiguan, foto 23 Volkswagen Tiguan, foto 24 Volkswagen Tiguan, foto 25 Volkswagen Tiguan, foto 26 Volkswagen Tiguan, foto 27 Volkswagen Tiguan, foto 28 Volkswagen Tiguan, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Tigřík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:62500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1986 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,9

Popis vozu

V červnu bylo mojí Škodě Fabii RS 5 let, i proto se mi několik týdnů před tím začala honit hlavou myšlenka na její obměnu za něco většího a pohodlnějšího. Jezdím hlavně po městě a dlažební kostky apod. si s nizkoprofilovými pneumatikami (205/45 R16) a trochu tvrdším podvozkem vždy pokomunikovali znatelněji, než si moje záda přála a pokud jsem potřeboval převést 3 či 4 osoby, tak bylo auto příliš stísněné, ale na druhou stranu to bylo malé, svižné vozítko s mnoha přednostmi - měl jsem ho rád :-)

Některé z dalších důvodů výměny RSka:
- RSko mi začalo trochu vadit svou tvrdostí (jezdím hodně ve městě jak jsem výše uvedl) a to zejména díky nizkoprofilovým pneumatikám a tvrdšímu podvozku,
- menší zavazadelník při cestě na dovču,
- RSko svádělo k rychlejší a ostřejší jízdě, což se vždy nesetkávalo s pochopením PČR, které to někdy natolik zaujalo, že si se mnou občas chtěli pokecat a jindy dokonce po tom toužili tolik, že mě zvali na párty i písemně,
- odslouženo poctivých 5 let,
- v tuto dobu příznivá doba na prodej (prodal jsem za 210tis. Kč), kdy jsem přidal kupci zimní pneu na discích, poklice a pár dalších originálních doplňků.

Rozhodl jsem se tedy, že přítelkyni i sobě dopřeji bezpečí a komfort a sebe, že zklidním, což se podařilo jen částečně, neboť Tiguan má 170 koníků, které ho umí slušně rozpohybovat.

Částešně byl výběr auta i náhoda, neboť přítelkyně mě na zaparkovaného Tiguana upozornila jednou při procházce, já ho do té doby neznal (nikdy jsem na SUV nekoukal) a hrozně se mi menší SUV zalíbilo. Řekl jsem si, že výměnou auta za mladší, ale stejně velké (jakýkoli hatchbach jako Focus či Golf) by to pro mě nebyla moc změna a kombi já nemusím (krom toho z pohledu řidiče je to stejné). Zavrhl jsem tedy standardní osobní auta a začal koukat po SUV, v konečném nejužším výběru byly:
VW Tiguan, Ford Kuga, Nissan Qashqai a Honda CRV.
Po testovacích jízdách a pečlivém prostudování veškerých informací na internetu jsem vybral VW Tiguana.

Model, motor, výbava:
Výbava: Sport & Style
Motor: 2,0 TDI DPF 4Motion 125 kW (170 k)
Barva: Modrá "biscay" perleťový efekt
Převodovka: Manuální šestistupňová (automatická se k tomuto motoru ani nedodává)

Základní výbava je velice bohatá, přesto jsem doplnil pár “drobností“:

- Rádio "RCD 510" s CD měničem na 6 CD a barevným dotykovým displejem, přehrává MP3, výkon 4x 20 Wattů, 8 reproduktorů, ...
- Panoramatické střešní okno.
- Automatická klimatizace "Climatronic" ...
- Bi-xenonové světlomety.
- Mlhové světlomety.
- Multifunkční 3ramenný volant v kůži s alu-dekorací k ovládání displeje, rádia a telefonu, hlavice řadicí páky v kůži.
- Automatický parkovací asistent "Park Assist", "Parkpilot" se signalizací vzdálenosti od překážek směrem dopředu i dozadu ...
- 4 kola z lehké slitiny "Los Angeles" 7 J x 17 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 235/55 R17 ... – VĚTŠÍ JSEM NECHTĚL, UTRPĚL BY KOMFORT JÍZDY.
- Metalický lak / lak s perleťovým efektem.
- Paket "Světla a výhled " s se sklopnými zrcátky ("Comming/Leaving home"), vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, osvětlení prostoru pro nohy vpředu, vnější zpětná zrcátka el. sklopná s osvětlením okolí, naklonění zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky.
- Paket osvětlení vnitřního prostoru "Ambiente", make-up zrcátka ve sl. clonách s osvětlením, čtecí lampičky vpředu a vzadu.
- Příprava pro mobilní telefon s Bluetooth.
- Soubor zimní výbavy: vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla.

Další výbava:
- Označení skel vozu.
- Defend Lock.

Zejména doporučuji:
- Příprava pro mobilní telefon s Bluetooth (pouze k rádiu "RCD 510") v kombinaci s multifunkčním volantem - bezpečné a pohodlné.
- Panoramatické střešní okno - to je prostě pecka.
- Bi-xenonové světlomety - jejich natáčení do zatáček je super.

Mimochodem:
- Automatický parkovací asistent "Park Assist" - tak to je mazačinka a většina přátel, které jsem vezl jen kroutila hlavou.

Jakmile získám další zkušenosti s Tygříkem, tak samozřejmě budu informace a postřehy doplňovat.

Silné stránky

Zátah motoru, který zatím v době zájezdu šetřím.
Kvalitní dílenské zpracování.
Minimální náklony kabiny v zatáčkách.
Přehledný a dobře zpracovaný interiér.

Slabé stránky

Ani ne tak slabá stránka, jako spíš postřeh, jak jsem četl i u jets_cz - absence světel pro denní svícení.

Překvapila mě absence mlhovek u nejvyšší výbavy Sport & Style v základu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při výměně předního nárazníku a masky pracoval servis rychle a dobře. Vše bylo opraveno za 48 hodin, což byl pro mě šok, po zkušenostech s Goldcarem, kde jim vše trvalo dva týdny.

V servisu velice vstřícný přístup a ochota se individuálně domluvit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

I.S.R. auto Průhonice - vynikající přístup prodejce, vstřícný a ochotný.

Auto bylo dodáno o 4 týdny dříve, přijemné překvapení.

 

Novinky v recenzi

22.4.2016 00:55

Již při 119.000 km odešel dvouhmotový setrvačník

Klapání při stání na neutrál, kolísající otáčky, občasné zatřesení vozu nebo pravidelné kovové klapání z motoru při neutrálu mě upozornilo na skutečnost, že dvouhmotový setrvačník si žádá výměnu. Mám objednaný nový Tiguan Highline 2.0 140 kW Tdi 7 DSG 4M a nečekal jsem, že budu takovouto větší opravu u současného řešit. Výměna včetně spojky vyšla na cca. 35.000 Kč.

15.3.2013 17:42

3,5 roku spolu

Tak mam Tigrika jiz 3,5 roku. Za tu dobu utrpel par skrabancu větší i menší, byl 4x vykraden a jednou zasypán kroupami (totálka v roce 2010, škoda přes 250.000Kč). Vše opraveno v autorizovaném servisu na účet pojišťovny.

Žádná závada se po celou dobu nevyskytla, ani garančka v 60.000km nic neodhalila.
- 2x praskla žárovka osvětlení SPZ :-)

Dnes 15.3.2013 - jsem pořídil nový chip na HF (handsfree), abych mohl používat iPhone 4S. Investice 10.000Kč vlastně podruhé, když jsem za HF platil to samé při pořízení nového vozu. Servis na počkání - 1 hod.

S autem jsem spokojený, jen bych si dnes již pořídil automatickou převodovku.

31.3.2010 23:37

Další VW do rodiny

S VW jsem spokojen, tak jsem pořídil další pro mámu:
Polo Comfortline, 1,2 - 51kW (70k) - chtěla třídveřové a uznávám, že má větší šmrnc.
Výbava doplněna o např.:
1) Rádio RCD 510 s CD-MP3 měničem na 6 CD, 4 x 20 W, 6 reproduktorů, barevný dotykový displej, zdířka AUX-IN.
2) Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací.
3) 4 kola z lehké slitiny "Lakeside" 6 J x 15.
4) Denní světla v náraznících.
5) 3ramenný kožený volant s dekorací v matném chromu , hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži.
6) Textilní koberečky vpředu i vzadu.
7) Loketní opěra.

31.3.2010 23:25

Zážitky a poznatky

S jízdními vlastnostmi jsem naprosto spokojen. I mimo zpevněnou silnici jsem byl zatím v pohodě. Minulý týden jsem lítal po poli na Jižní Moravě a nebyl problém. Samozřejmě nejde o offroad, tedy stačí, když řidič trochu přemýšlí.

Jednou se mi podařilo zapadnou, neboť jsem v závějích spadl z cesty pravou stranou do hlubokého sněhu a položil se na břicho. Cesta ven vlastními silami byla skoro nemožná, takže byl přivolán traktor :-) Zjistil jsem tím, že ve výbavě chybí lano, které musím dokoupit. Traktor musel použít k tažení své řetězy.

S motorem také spokojenot. Síla 170ti koní je dostačující a vždy si říkám, že to byla lepší volba než 140ti koňový s automatem, což je nejoblíbenější kombinace. Pro neznalé - k silnějšímu motoru automat nedodávají. Mimochodem automat doplatek 50 tis. a silnější motor cca. 28 tis. - tedy já měl volbu jasnou.

Jsme jen dva, tedy kufr stačí vždy a ještě jsem ani nesklápěl či jinak neupravoval polohu zadních sedaček.

Ve výbavě mi nechybí nic.
Příprava pro mobilní telefon s Bluetooth - výborné a využívám hodně často.
Automatický parkovací asistent "Park Assist" a "Parkpilot" - využívám v centru, kde jsou někdy malá místa a hlavně málo času na zaparkování. Pracuje spolehlivě a společně s panoramatickým střešním oknem je vždy nejobdivovanější věcí cestujícími.

31.3.2010 23:11

Nagativní zkušenosti

1) Když jsem měl auto pár týdnů, tak se do kruháče nevešel kamion a couvl si do mě. Asi o tom vůbec nevěděl, ale jeho váha a ostrá hrana návěsu v pohodě zvládly pošroumat masku a nárazník. Poláčisko si to odšvihalo jakoby nic a já při 5% spoluúčasti měl škoda na předku auta skoro 30.000 Kč. Jel sjem za ním, blikal a troubil, ale vůbec nereagoval a musím přiznat, že po drobném otření jsem ani nečekal, že je v nárazníku díra skoro skrz. Holt havarijka vyřešila.

2) Tigřík byl již jednou vykraden nenechavci na Praze 4 - Háje. Pod lampou. Přes boční okénko spolujezdce. Byl to nějaký blb, neboť ukradl parfém, bombóny, nabíječku na mobil a MOKRÉ PLAVKY (jel sjem zrovna z potápění). Nevšiml si v zásuvkách pod sedačkama např. GPS modulu apod.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Volkswagen Tiguan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluVolkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan Allspace: Kodiaq z Wolfsburgu na první fotkách Volkswagen Tiguan Allspace: Kodiaq z Wolfsburgu na první fotkách

Na začátku léta 2017 vstoupí na trh natažená verze…

VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

 





Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…