reklama


Recenze

10 Majitel

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI - Sport & Style

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Tiguan, foto 1 Volkswagen Tiguan, foto 2 Volkswagen Tiguan, foto 4 Volkswagen Tiguan, foto 6 Volkswagen Tiguan, foto 7 Volkswagen Tiguan, foto 9 Volkswagen Tiguan, foto 11 Volkswagen Tiguan, foto 12
Volkswagen Tiguan, foto 13 Volkswagen Tiguan, foto 14 Volkswagen Tiguan, foto 15 Volkswagen Tiguan, foto 16 Volkswagen Tiguan, foto 17 Volkswagen Tiguan, foto 18 Volkswagen Tiguan, foto 19 Volkswagen Tiguan, foto 20 Volkswagen Tiguan, foto 21 Volkswagen Tiguan, foto 22 Volkswagen Tiguan, foto 23 Volkswagen Tiguan, foto 24 Volkswagen Tiguan, foto 25 Volkswagen Tiguan, foto 26 Volkswagen Tiguan, foto 27 Volkswagen Tiguan, foto 28 Volkswagen Tiguan, foto 29 Volkswagen Tiguan, foto 30 Volkswagen Tiguan, foto 31 Volkswagen Tiguan, foto 32 Volkswagen Tiguan, foto 33 Volkswagen Tiguan, foto 34 Volkswagen Tiguan, foto 35 Volkswagen Tiguan, foto 36 Volkswagen Tiguan, foto 37 Volkswagen Tiguan, foto 38 Volkswagen Tiguan, foto 39 Volkswagen Tiguan, foto 40 Volkswagen Tiguan, foto 41 Volkswagen Tiguan, foto 42 Volkswagen Tiguan, foto 43 Volkswagen Tiguan, foto 44 Volkswagen Tiguan, foto 45 Volkswagen Tiguan, foto 46 Volkswagen Tiguan, foto 47 Volkswagen Tiguan, foto 48 Volkswagen Tiguan, foto 49 Volkswagen Tiguan, foto 50 Volkswagen Tiguan, foto 51 Volkswagen Tiguan, foto 52 Volkswagen Tiguan, foto 53 Volkswagen Tiguan, foto 54 Volkswagen Tiguan, foto 55 Volkswagen Tiguan, foto 56 Volkswagen Tiguan, foto 57 Volkswagen Tiguan, foto 58 Volkswagen Tiguan, foto 59 Volkswagen Tiguan, foto 60 Volkswagen Tiguan, foto 61 Volkswagen Tiguan, foto 62 Volkswagen Tiguan, foto 63 Volkswagen Tiguan, foto 64 Volkswagen Tiguan, foto 65 Volkswagen Tiguan, foto 66 Volkswagen Tiguan, foto 67 Volkswagen Tiguan, foto 69 Volkswagen Tiguan, foto 70 Volkswagen Tiguan, foto 71 Volkswagen Tiguan, foto 72 Volkswagen Tiguan, foto 73 Volkswagen Tiguan, foto 74 Volkswagen Tiguan, foto 75 Volkswagen Tiguan, foto 76 Volkswagen Tiguan, foto 77 Volkswagen Tiguan, foto 78 Volkswagen Tiguan, foto 79 Volkswagen Tiguan, foto 80 Volkswagen Tiguan, foto 81 Volkswagen Tiguan, foto 82 Volkswagen Tiguan, foto 83 Volkswagen Tiguan, foto 84 Volkswagen Tiguan, foto 85 Volkswagen Tiguan, foto 86 Volkswagen Tiguan, foto 87 Volkswagen Tiguan, foto 88 Volkswagen Tiguan, foto 89 Volkswagen Tiguan, foto 90 Volkswagen Tiguan, foto 91 Volkswagen Tiguan, foto 92 Volkswagen Tiguan, foto 93 Volkswagen Tiguan, foto 94 Volkswagen Tiguan, foto 95 Volkswagen Tiguan, foto 96 Volkswagen Tiguan, foto 97 Volkswagen Tiguan, foto 98 Volkswagen Tiguan, foto 99 Volkswagen Tiguan, foto 100 Volkswagen Tiguan, foto 101 Volkswagen Tiguan, foto 102 Volkswagen Tiguan, foto 104 Volkswagen Tiguan, foto 105 Volkswagen Tiguan, foto 106 Volkswagen Tiguan, foto 107 Volkswagen Tiguan, foto 108 Volkswagen Tiguan, foto 109 Volkswagen Tiguan, foto 110 Volkswagen Tiguan, foto 111 Volkswagen Tiguan, foto 112 Volkswagen Tiguan, foto 113 Volkswagen Tiguan, foto 114 Volkswagen Tiguan, foto 115 Volkswagen Tiguan, foto 116 Volkswagen Tiguan, foto 117 Volkswagen Tiguan, foto 118 Volkswagen Tiguan, foto 119 Volkswagen Tiguan, foto 120 Volkswagen Tiguan, foto 121 Volkswagen Tiguan, foto 122 Volkswagen Tiguan, foto 123
 

Technické info

Přezdívka auta Guáno :) Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Vše začalo tím,že koupíme další auto do rodiny.Mělo to být jedině SUV,protože všechny naše vozy jsou SUV a Off-Road a jízdní vlastnosti, vzhledem k tomu,že bydlíme na vesnici na Vysočině, se nedají za nepříznivého počasí a v zimě s osobním autem vůbec rovnat a to nemluvím o bezpečnosti a celkovém výhledu z auta.Zkrátka SUV je kategorie sama pro sebe a na chuť jí přichází stále více lidí.
Nuže, začal jsem brouzdat po netu a dávat si do kupy všechny SUV na trhu, postupně jsem jednotlivé vozy vyškrtával až mi jich zbyla jen hrstka.Nakonec jsem se rozhodl pro VW Tiguana, protože již před lety jsem ho měl vyhlídlího pro mamku a nakonec z koupi sešlo.Tudíž jsme jeli do Č.Budějovic do VW autosalonu nakonfigurovat konkrétní vůz. Ale tam na nás čekalo nemilé zjištění. Pokud bych chtěl nakonfigurovat vlastní model, byl by to už ten novější a ten by prý příšel až na přelomu roku 2011/2012 a tak dlouho jsme již čekat nemohli a protože jsem chtěl benzín a manuální převodovkou, tak nám bylo rovnou řečeno, ať zapomeneme, že ty už v republice nejsou a ani nebudou jedině diesely a většinou s automatem a nesmyslnou výbavou.A tady cesta pro Tiguana zkončila.
Začali jsme teda objíždět jiné autosalony.Kia Sportage, napohled pěkné auto, cena i motor super, ale absolutní nedostatek pro hlavu(a to měříme necelých 180 cm),výhled vzad hrůza a vše tam bylo příšerně přeposilované, až to bylo nepříjemné. Takže Kia NE!!
A ve hře zůstali už jen Toyota RAV4 a Subaru Forester.Bylo to dlouhé rozhodvání, s oběma se jezdilo pěkně, nikde nebyl závažnější problém, který by výrazně odrazoval od koupi, oba měli benzínové modely. Mezitím se ale stala pohroma v Japonsku a najednou Subaru neměly auta a řekli,že benzín nemají a že neví,kdy bude. Tudíž už zbyla jen RAV4, vše již bylo nakonfigurované, už jen definitivně potvrdit objednávku. A právě ten večer, kdy jsem měl potvrdit objednávku Toyoty se na netu objevil VW Tiguan 1.4TSI, poslední kus v republice s benzínem.Za pár dní jsme vyrazili do Šumperka(cca 280 km od domu) na zkušební jízdu.Auto bylo ještě zabalené v bílé přepravní folii. Na již předem domluvenou jízdu jsme šli okamžitě po příjezdu do salonu a byla to láska na 1. nasednutí :-) . Už jenom ten pocit a posaz za volantem,příjemná tuhost spojky a volantu a vůbec, celkové sladění vozu a dotaženost detailů, to bylo něco, co mi u Toyoty scházelo.A bylo rozhodnuto.Teď už to byla jen otázka ceny a domluvit se.Naštěstí prodejce byl velice vstřícný a vše proběhlo hladce.A za týden byl doma.Cesta k němu byla sice trnitá, ale vyplatilo se a jsem rád, že to tak dopadlo.


Výbava:
Vzhledem k tomu, že auto bylo skladové, tak výbavu jsem nevybíral já, ale i tak není zrovna chudá:
-Rádio "RCD 510" s CD měničem na 6 CD a barevným dotykovým displejem
-Boční airbagy vzadu a bezpečnostní pásy s předepínači pro vnější sedadla vzadu
-Zpětná kamera, automatický parkovací asistent "Park Assist"
-Automatická klimatizace "Climatronic"
-kola z lehké slitiny "New Orleans" 7 J x 17 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 235/55 R17
-Panoramatické střešní okno o rozměrech 1,36 x 0,87 m
-Paket osvětlení vnitřního prostoru "Ambiente"
-Mlhové světlomety
-Vyhřívané přední sedačky
-Vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla
-Přídavné topení s dálkovým ovládáním
-Metalický lak


Motor:
Je to dvojitě přeplňovaná 1.4 (kompresor v nízkých otáčkách a v cca 2500 se připojí turbo).
Výkon:110kW (150k)
Max. točivý moment: 240/1750-4000
Max. rychlost:192
Zrychlení z 0 - 80/0 - 100 km/h: 6,5/9,6 (což je o vteřinu lepší než 2.0TDI 103kW)
Jinak už vyhrál motor roku a jednou byl 2.,takže o kvalitách motoru si myslím není pochyb.
A komu by se zdál výkon malý, tak jsem viděl,že se dá čipovat firmou ABT na 200 koní a garance je 300 000km.Případně další renomovaná německá firma nabízí kit dokonce na 220 koní. Čím dál lepší že?
Jinak omezovač zasahuje při 6800 otáčkách,tudíš na dvojku se dá jet 90 a na trojku 130, což je dobré vědět při předjíždění aby auto vyrazilo jako střela, protože co umí, vám předvede až po překročení 4500 otáček.
A motor je tak tichý, že už se mi i jednou stalo, v domění, že je chcípnutý, že jsem vystoupil a motor byl pořád nastartovaný.I nejmenší stupeň ventilace ho doslova přeřve.
Jinak je to motor jako každý jiný, čili nejlepší je ho držet kolem 2000 kde má dobrý výkon a přijatelnou spotřebu.
V přímém porovnání s Toyotou RAV4 z roku 1999(129 koní ,2.0 benzín) je projev motoru mnohem živější a díky turbu mnohem více tlačí do sedačky a má lepší pružné zrychlení.
V porovnání s Pajerem 3.2 a Land Cruiserem 3.0 je to úplně jiná výkonová kategorie.Sice jsem čekal pověstný dieselový zátah,ale není zdaleka tak masivní jako u Tiguana a reakce na plyn je úplně o něčem jiném.Zkrátka v porovnání se zdánlivě silnějšími soupeři je to hbitá štika ,která jim s přehledem ujede.

Co se týče spotřeby,tak ta je podle očekávání a s přibývajícími kilometry klesá.Zatím mám rekord 6.7l ,ale průměr se pohybuje kolem 9-9,5 litru(jezdím převážně trasu do 10km !!!),jinak na delší trase se to drží kolem 8 litrů,podle nohy.
Zatím max., co jsem kdy jel, bylo 21 litrů/100km při plném obsazení+klima a testování motoru(potom samozřejmě řádně dochlazené turbo).

Silné stránky

-stálý pohon 4x4
-neskutečně tichý motor
-výkonný motor, který tahá opravdu od spoda a krouťák jak diesel v osobáku
-výtečně propracovaný interiér,vše je tam,kde by jste to hledali a o zpracování nemusím ani hovořit
-brzdy,sice ostřejší nástup,ale je to na zvyku a brzdí neskutečně
-spotřeba na delší cesty mi přijde celkem rozumná, bereme-li v úvahu to,že je to benzín,4x4 a 1 a třičtvrtě tuny velká obluda
-minimální náklony a jistota v zatáčkách-člověk si připadá jak v osobáku
-podvozek-krásně tlumí nerovnosti a zároveň v zatáčkách jedu jak po kolejích
-sedačky ve verzi Sport & Style
-automatický parkovací asistent,který sám zaparkuje+parkpilot se zvukovou a optickou signalizací na barevném displeji+zpětná kamera- s tím autem je radost parkovat(teda pokud to neparkuje samo :D)
-veliký a variabilní kufr(mám sadu na opravu pneu,tudíž kufr 470 litrů a sedačky se dají posunout ještě o 16 cm a tak už je kufr skutečně na svou kategorii obrovský)
-výborný výhled z vozu do všech stran
-pocit-řídíte sportovní motor z Fabie RS :)
-neskutečná barva-modrá noční metalíza-vidět ji umytou na sluníčku,jak mění barvy při odrazu paprsků je skutečně zážitek
-již nový volant
-denní svícení v základu
-Panoramatické střešní okno- kdo to viděl,byl z toho u vytržení a interiér to krásně prosvětlí
-funkce Auto-Hold - při zastavení auto samo dá ruční brzdu a při rozjezdu ji okamžitě uvolní,v kopci pomocník k nezaplacení a šetří spojku
-špičkový příjem rádia(u nás je špatný signál,ale Tiguan chytí vše bez šumu)
-přesné a tuhé řazení
-protiskluzové odkládací místo na palubce - je tak protiskluzové, že nejde otřít ani hadrem :)
-měkčené plasty - dojem luxusnějšího a dražšího vozu

Slabé stránky

-absence mlhovek u nejvyšší výbavy(vyřešil příplatek)
-škoda,že tam není Dynaudio(už tak skvělý prožitek z jízdy by mohl být ještě lepší)-vyřeší vlastní hudba se zesilovači
-rychle se špinící barva-stačí pár kapek z deště a auto vypadá špinavé,ale to vynahradí pocit u umytého auta :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nemám moc najeto, takže servis ještě neřeším.A mimochodem, auto si o servis řekne samo-příjemná věc,aspoň na to člověk nemusí pořád myslet a když chci vedět,kdy bude servis, tak se stačí podívat do palubního počítače.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl velice ochotný a dalo by se říct, že vyslyšel všechny naše prosby(ikdyž auto nebylo jako předváděcí, jízdu s ním nás nechal udělat) a na cenové požadavky také přistoupil bez delšího přemlouvání, takže naprostá spokojenost.

Úpravy

Zatím mám v plánu:
-vyměnit žárovky za Osramy
-vylepšit hudbu včetně řádného subwooferu a zesíku
-vyleptání VINka do oken (ochrana proti krádeži)

možná časem:
-nalakovat brzdiče na červeno

 
reklama

Novinky v recenzi

12.8.2013 20:24

Spotřeba

Tak jsem cestoval po jihu naší republiky a první den spotřeba 6.8 a další 7.2 litrů/100km (v autě byly vždy 3 osoby+hudba).
Jen pro představu - kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je 8 litrů, takže když se člověk trochu drží a nejede brzda-plyn, dá se spotřeba udržet na zajímavých hodnotách.

14.8.2012 13:24

Mytí + nové foto

Auto dostalo patřičnou péči, řádné umytí včetně naimpregnování všech plastů atd, prostě vše, jak má být. Byla použita výhradně značková a kvalitní autokosmetika (jako např. Dodo Juice a Chemical Guys). Nakonec mi to nedalo a musel jsem pořídit pár fotek (viz foto níže). Ten třpyt a lesk na sluníčku je zkrátka famózní :)

7.5.2012 23:14

Žárovky

V autě jsou již namontované Osram Night Breaker .Abych pravdu řekl,nedal jsem je tam kvůli lepší svítivosti(ikdyž ta je samozřejmě velice podstatná),ale kvůli estetice,protože nesvítí ošklivě žlutě jako origo,ale krásně bíle.A ve výsledku i o něco lépe svítí.

23.8.2011 21:23

Upgrade hudby

Tak už je v autě namontovaná nová muzika(respektive jen subwoofer) a když už je to pořádný auto,tak se nešetřilo - subwoofer od Morelu(ruční výroba v Izraeli) je tak opravdu špičkový (za své mluví to, že se stal 2x po sobě nejlepší basákem roku v Austrálii co se týče kvality zvuku),k tomu dostal adekvátní napájení v podobě zmůstkovaného dvoukanálu se skutečnými 900 Watty RMS od Hifonicsu(made in USA) a špičkový Higl-Low adaptér Helix (made in Germany).
Takže žádná Čína, jenom kvalitní komponenty.
Woofer je v uzavřené bedně.Chtěl jsem ji kvůli lepšímu zvuku, ikdyž jsem věděl, že tím ztratím na výkonu.Jenomže co se nestalo, když to teď poslouchám (a že se teprve zahořívá-tudíš nehraje naplno), tak nejenom že zahraje neskutečně přesně,hluboko a bez zkreslení, ale i neskutečně tlačí a v autě je po otočením tlačítka hlasitosti doprava obrovský tlak( a to podotýkám, že bedna byla lazena výhradně na kvalitu-tzn na nižší frekvenci a uzavřená bedna).
Vše napájí kabely o průžezu 35mm krychlových(asi jako prst u ruky).
Dálkové ovládání k zesilovači bylo vyřešeno též decentně- do odkládacího prostoru před řadící pákou, kde je dobře přístupné, nemusí se k němu natahovat, do auta se nevrtalo(je tam pouze vsunuto a drží fest) a po zavření kastlíku není nic vidět, což byl prvotní záměr.
A když už stálo auto na dílně, tak jsem si nechal rovnou vytlumit podlahu kufru speciálním materiálem(původně tam byl jen obyčejný koberec a když se nemuselo nic rozebírat, tak jsem si řekl, proč to neudělat, ničemu to nevadí a zase to o malinko sníží hlučnost vozu)
A na závěr bych jenom chtěl říct, že vše dělala specializovaná firma s dlouholetou zkušeností, takže žádný splácání a zapojení doma typu pokus-omyl!!! Vše čistě,úhledně a bezpečně zapojeno.


Další vozy Volkswagen Tiguan


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Je to VW,tak předpokládám, že to něco vydrží.Zatím 100%

praktičnost
10

Veliké SUV s pořádným kufrem, přehršel odkládacích prostor a variabilním a léta prověřeným interiérem.

prostornost
10

Všude místa plno a to platí pro všechny cestující.

jízdní vlastnosti
10

Pár SUV jsem už řídil,ale tohle mi přišlo až neskutečné, jak se to tý silnice drží a přitom nenaklání a pohlcuje ty český tankodromy.Opravdu bomba v segmentu.

jízdní komfort
9

Jsou tam větší 17 kola,tudíž na 16 by to bylo měkčí a vzduchovej podvozek to taky nemá,ale i tak supr.Já mám radši tvrdší projev,hlavně,když se to nehoupe a nejeden cestující mi řekl,jak je to pohodlný, že to jejich auto jim vytluče zuby na každým kanále.

provozní náklady
9

Kvůli spolehlivosti a servisu jsme chtěli benzín,vše totiž vyjde na polovic než diesel(zdroj: přímo prodejce),ale spotřebou se samozřejmě nerovná.

výkon motoru
10

Na to,jak je auto veliký,těžký a permanentně 4x4 a motor pouze 1.4, tak je to překvapující.Myslím že by si nikdo na normální ježdění nestěžoval.

spotřeba
10

1700kg, benzín, permanentní 4x4 a dálka za 7,5l .Myslím,že to nepotřebuje další komentář.

hlučnost motoru
10

Hlučnost na neutrál nula, pořád se musím dívat na otáčkoměr, jestli je nastartováno.

kvalita sedadel
10

Sport and Style má už lepší sedačky, s lepším bočním vedením a i po dlouhé cestě nebolí záda.

brzdy
10

4x kotouče,jedovadé,nevadnoucí

zavazadlový prostor
10

Variabilní,veliký a po posunutí zadních sedaček je problém dosáhnout na naložená zavazadla.


Více o modeluVolkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (110 kW) – MPV do terénu Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (110 kW) – MPV do terénu

Už první tiguan svojí variabilitou a praktičností…

VW Tiguan GTE Active: Koncept drsného SUV umí být zadokolkou VW Tiguan GTE Active: Koncept drsného SUV umí být zadokolkou

Tiguan GTE Active je plug-in hybrid, který na elektřinu…

 

reklama





Blesk.cz

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve Virginii staví střelnici

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve…

Zatímco Evropská unie uvažuje o omezení střelných zbraní, v jiných částech světa je na ozbrojování nahlíženo…

 

iSport.cz

Zdrcený gólman florbalistů Souček: Tragédie. Asi jsem to měl chytit

Zdrcený gólman florbalistů Souček: Tragédie. Asi…

PŘÍMO Z RIGY | Vypadal zdrceně. Není divu… „Nemůžu tomu věřit, je to tragédie,“ vykládal český brankář Lukáš…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama