Recenze

intent (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia 1,9 TDi PD 96 kW

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Ďáblík Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:88400 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Tak jsem byl požádán, abych jako majitel RSka, i když před týdnem prodaného, vložil jeho kratší recenzi.

Ďáblíka jsem měl 5 let a měl jsem ho rád, protože přesně splňoval moje požadavky - malé, svižné, dobře vybavené, trochu odlišné, ale ne příliš výrazné (to jsem teda doufal, ale cca. 10x ukradené palubní rádio stylem "vyrvu ho" to nepotvrdilo).

Ďáblík sloužil výborně k účelu každodenního ježdění do práce, pro delší cetu ve dvou lidech (někdy naložen skoro po strop, ale vždy se tam vše vešlo), i pro radost jako byly sprinty na Mimoňských válkách či projetí po oblíbené okresce.

Výbava auta byla na Škodovku za 495.000 Kč (jako novou)vyčerpávající neboť zahrnovala zejména xenonové světlomety, 6ti stupňová převodovka, sportovní doplňky karoserie (nárazníky, střešní spoiler apod.), 16ky hliníky 205/45 R16, sportovní výfuk, klimatizaci, palubní rádio s 8x repro, malý kožený paket (volant, řadička, ručka), sportovní sedadla, palubní počítač, ASR (protiprokluz), mlhovky, hezčí budíky ..., doplnil jsem všechna okna v elektrice, elektrická a vytápěná zpětná zrcátka a DefendLock.
- Líbili se mi detaily jako výstražná červená světla v předních dveřích, což nemám ani u současného mnohem luxusnějšího auta (VW Tiguan).
- Praktická plnohodnotná rezerva, která nekradla prostor kufru.
- Líbil se mi integrovaný držák na pití vedle rádia, jeho rozevření bylo super.
- Ve výbavě mi chybělo ovládání audia na volantu.

I po letech se mi RSko moc líbilo, mělo šmrnc (červená mu sluší, ale to je můj názor). Na ulici je od obyčejné Fabky snadno rozpoznatelné, čumáku delší přední nárazník se spoilerem a xenony sluší.

RSko není sporťák, ale silnější a živější malé auto ideální do městského provozu, kdy řidič využije potenciál velkého točivého momentu a výhodu malých rozměrů, ale není s ním problém jet i svižně po dálnici (je přes 200 km/hod svižně nebo sebevražědně vzhledem k velikosti auta? - ideální po dálnici kolem 160 km/hod) a to vše za průměrnou spotřebu kolem 6,3 l a díky šestce také za poměrně rozumného ticha. Jasně, když jedete svižně neustále tak stoupne spotřeba, ale stejně tak max na průměr kolem 8 l.

Znatelný turboefekt při zrychlení zejména na druhý a třetí rychlostní stupeň byl návykový. Dynamika mi nikdy nechyběla.
Při svižné jízdě si člověk musí dávat v zatáčkách pozor na těžší čumák, ale jinak 16ky drží auto na asfaltu slušně a trakce většinou dostatečná. ASR nedokáže zabránit proklouznutí kol při rychlém rozjezdu a i na dvojku si auto někdy hrábne (řidič si to musí hlídat spojkou).

RSko bylo prodáno, neboť jsem hledal pohodlnější svezení, již jsem nepreferoval sportovnost auta a hledal jsem i větší zavazadlový i celkový prostor. To, že skončím u SUV jsem původně neplánoval a nečekal.

Silné stránky

Dostatečně silný motor a velký krouťák.

Praktičnost - svižnější svezení, ale zároveň lze využívat jako jediné auto.

Vyčerpávající základní výbava.

Dostatečné boční vedení předních sedaček.

I jako starší model již nahrazený novou generací má šmrnc.

Slabé stránky

Světlé sedačky - je vidět každý flíček, stačí aby zapršelo a okraje sedaček jsou hned flekaté.

Malé zpětné zrcátko na straně spolujezdce.

Menší zavazadlový prostor.

Absence ovládání rádia na volantu.

Palubní počítač na malém displey pod otáčkoměrem namísto velkého uprostřed přístrojovky jako je u druhé generace.

Palubní rádio láká zloděje, neboť ho stačí jen vytáhnout (zloděj chápe jako vyrvat).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na počátku jsem měl problémy s povrzáváním zadní nápravy a klepáním řadící páky, což bylo odstraněno obratem v rámci záruky.

Měsíc před uplynutím záruční lhůty mi odešlo turbo. Ne pro špatné zacházení, ale protože mělo poškozenou jednu lopatku - klika, že odešlo ještě v záruce.

Byl jsem jednou pozván na svolávací akci automobilky kvůli nějaké drobnosti, už si nepamatuju proč to bylo.

Odešel mi spínač brzdových světel - výměna cca. 1.300 Kč

Musel být vyměněn také odskok kufru, který přestal fungovat a cesta do zavazadlového prostoru tak byla uzavřena.

Servis jsem hojně navštěvoval při vykradení (myslím 10 až 13x), nechal jsem vyndat a zaslepit zámky, což nepomohlo, neboť skrz okno chodili rádiochtivci nadále a dokonce jednou zaslepený zámek provrtali vrtačkou a druhý otvor vyvrtali přímo do dveří (viz. fotka) - museli být vyměněny celé dveře řidiče. Jindy zkoumali kvalitu zaslepení a poškodili alespoň kliku a okolí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Praze v Goldcaru na Chodově a moje pocity jsou dosti smíšené, neboť na začátku vstřícný a ochotný přístup byl zastíněn mnohdy dlouho trvajícími opravami a neprofesionílním chováním. Namísto toho, aby si mě hýčkali, neboť jsem tam jezdil s vykradeným autem poměrně často a servisoval pouze u nich, tak mi mnohokrát bylo auto vydáno několik dní po domluvě a vše vyvrcholilo, když mi jeden servisní technik řekl: "Pokud se Vám to nelíbí, tak přece můžete jezdit jinam." Takto se asi o zákazníky prodejce nepere, což?

Tuning

Na svém autě nikdy nepraktikuji, ale vím, že mnoho RS bylo tuningem "postiženo".

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
5

Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Laurin & Klement existuje! Podívejte se na nejluxusnější Fabii! Škoda Fabia Laurin & Klement existuje! Podívejte se na nejluxusnější Fabii!

Verze Laurin & Klement pro Fabii aktuálně dostupná není.…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

Jak si užít kolonu na dálnici D1: Zajímavá místa a dobré restaurace na dosah! Vyrazte na výlet

Jak si užít kolonu na dálnici D1: Zajímavá místa a…

D1. Na této pozici v šachu většinou v klidu stojí královna. Pokud ovšem stojíte na dálnici D1, připadáte si, že…

Další dítě v babyboxu: V Jindřichově Hradci někdo odložil Ivanku

Další dítě v babyboxu: V Jindřichově Hradci někdo…

Oblečenou holčičku, zabalenou do deky, s puntíkatým červeným šátkem na hlavičce a dudlíkem na prsou někdo…

 

iSport.cz

Captain Energetic! Navrátil je v půlce MS druhý, stojku mu komplikoval vítr

Captain Energetic! Navrátil je v půlce MS druhý,…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Highdiver Michal Navrátil má závod na mistrovství světa v Budapešti rozjetý na medaili. V…

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od žen, Plzeň bude i zelená

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od…

Do nové sezony v nových dresech. V lize se řada týmů obleče od prvního kola HET ligy do upravených „pracovních…

 

Reflex.cz

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co všechno to znamená?

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co…

Britský ministr pro imigraci Brandon Lewis dnes oznámil konec volného pohybu pracovníků po březnu 2019, kdy má…

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt dostupnější než voda

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt…

Z předního okénka mám stále tentýž výhled – na čtyři ozbrojence usazené na korbě auta jedoucího před námi.…