Recenze

intent (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia 1,9 TDi PD 96 kW

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Ďáblík Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:88400 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Tak jsem byl požádán, abych jako majitel RSka, i když před týdnem prodaného, vložil jeho kratší recenzi.

Ďáblíka jsem měl 5 let a měl jsem ho rád, protože přesně splňoval moje požadavky - malé, svižné, dobře vybavené, trochu odlišné, ale ne příliš výrazné (to jsem teda doufal, ale cca. 10x ukradené palubní rádio stylem "vyrvu ho" to nepotvrdilo).

Ďáblík sloužil výborně k účelu každodenního ježdění do práce, pro delší cetu ve dvou lidech (někdy naložen skoro po strop, ale vždy se tam vše vešlo), i pro radost jako byly sprinty na Mimoňských válkách či projetí po oblíbené okresce.

Výbava auta byla na Škodovku za 495.000 Kč (jako novou)vyčerpávající neboť zahrnovala zejména xenonové světlomety, 6ti stupňová převodovka, sportovní doplňky karoserie (nárazníky, střešní spoiler apod.), 16ky hliníky 205/45 R16, sportovní výfuk, klimatizaci, palubní rádio s 8x repro, malý kožený paket (volant, řadička, ručka), sportovní sedadla, palubní počítač, ASR (protiprokluz), mlhovky, hezčí budíky ..., doplnil jsem všechna okna v elektrice, elektrická a vytápěná zpětná zrcátka a DefendLock.
- Líbili se mi detaily jako výstražná červená světla v předních dveřích, což nemám ani u současného mnohem luxusnějšího auta (VW Tiguan).
- Praktická plnohodnotná rezerva, která nekradla prostor kufru.
- Líbil se mi integrovaný držák na pití vedle rádia, jeho rozevření bylo super.
- Ve výbavě mi chybělo ovládání audia na volantu.

I po letech se mi RSko moc líbilo, mělo šmrnc (červená mu sluší, ale to je můj názor). Na ulici je od obyčejné Fabky snadno rozpoznatelné, čumáku delší přední nárazník se spoilerem a xenony sluší.

RSko není sporťák, ale silnější a živější malé auto ideální do městského provozu, kdy řidič využije potenciál velkého točivého momentu a výhodu malých rozměrů, ale není s ním problém jet i svižně po dálnici (je přes 200 km/hod svižně nebo sebevražědně vzhledem k velikosti auta? - ideální po dálnici kolem 160 km/hod) a to vše za průměrnou spotřebu kolem 6,3 l a díky šestce také za poměrně rozumného ticha. Jasně, když jedete svižně neustále tak stoupne spotřeba, ale stejně tak max na průměr kolem 8 l.

Znatelný turboefekt při zrychlení zejména na druhý a třetí rychlostní stupeň byl návykový. Dynamika mi nikdy nechyběla.
Při svižné jízdě si člověk musí dávat v zatáčkách pozor na těžší čumák, ale jinak 16ky drží auto na asfaltu slušně a trakce většinou dostatečná. ASR nedokáže zabránit proklouznutí kol při rychlém rozjezdu a i na dvojku si auto někdy hrábne (řidič si to musí hlídat spojkou).

RSko bylo prodáno, neboť jsem hledal pohodlnější svezení, již jsem nepreferoval sportovnost auta a hledal jsem i větší zavazadlový i celkový prostor. To, že skončím u SUV jsem původně neplánoval a nečekal.

Silné stránky

Dostatečně silný motor a velký krouťák.

Praktičnost - svižnější svezení, ale zároveň lze využívat jako jediné auto.

Vyčerpávající základní výbava.

Dostatečné boční vedení předních sedaček.

I jako starší model již nahrazený novou generací má šmrnc.

Slabé stránky

Světlé sedačky - je vidět každý flíček, stačí aby zapršelo a okraje sedaček jsou hned flekaté.

Malé zpětné zrcátko na straně spolujezdce.

Menší zavazadlový prostor.

Absence ovládání rádia na volantu.

Palubní počítač na malém displey pod otáčkoměrem namísto velkého uprostřed přístrojovky jako je u druhé generace.

Palubní rádio láká zloděje, neboť ho stačí jen vytáhnout (zloděj chápe jako vyrvat).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na počátku jsem měl problémy s povrzáváním zadní nápravy a klepáním řadící páky, což bylo odstraněno obratem v rámci záruky.

Měsíc před uplynutím záruční lhůty mi odešlo turbo. Ne pro špatné zacházení, ale protože mělo poškozenou jednu lopatku - klika, že odešlo ještě v záruce.

Byl jsem jednou pozván na svolávací akci automobilky kvůli nějaké drobnosti, už si nepamatuju proč to bylo.

Odešel mi spínač brzdových světel - výměna cca. 1.300 Kč

Musel být vyměněn také odskok kufru, který přestal fungovat a cesta do zavazadlového prostoru tak byla uzavřena.

Servis jsem hojně navštěvoval při vykradení (myslím 10 až 13x), nechal jsem vyndat a zaslepit zámky, což nepomohlo, neboť skrz okno chodili rádiochtivci nadále a dokonce jednou zaslepený zámek provrtali vrtačkou a druhý otvor vyvrtali přímo do dveří (viz. fotka) - museli být vyměněny celé dveře řidiče. Jindy zkoumali kvalitu zaslepení a poškodili alespoň kliku a okolí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Praze v Goldcaru na Chodově a moje pocity jsou dosti smíšené, neboť na začátku vstřícný a ochotný přístup byl zastíněn mnohdy dlouho trvajícími opravami a neprofesionílním chováním. Namísto toho, aby si mě hýčkali, neboť jsem tam jezdil s vykradeným autem poměrně často a servisoval pouze u nich, tak mi mnohokrát bylo auto vydáno několik dní po domluvě a vše vyvrcholilo, když mi jeden servisní technik řekl: "Pokud se Vám to nelíbí, tak přece můžete jezdit jinam." Takto se asi o zákazníky prodejce nepere, což?

Tuning

Na svém autě nikdy nepraktikuji, ale vím, že mnoho RS bylo tuningem "postiženo".

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
5

Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…