Recenze

eMBébé (muž 58 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Lancia Lybra (type 839 ) SW 1.9 JTD/85kW

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Lybra, foto 1 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 3 Lancia Lybra, foto 4 Lancia Lybra, foto 5 Lancia Lybra, foto 6 Lancia Lybra, foto 7 Lancia Lybra, foto 8
Lancia Lybra, foto 9 Lancia Lybra, foto 10 Lancia Lybra, foto 11 Lancia Lybra, foto 12 Lancia Lybra, foto 13 Lancia Lybra, foto 14 Lancia Lybra, foto 15 Lancia Lybra, foto 16 Lancia Lybra, foto 17 Lancia Lybra, foto 18 Lancia Lybra, foto 19 Lancia Lybra, foto 20 Lancia Lybra, foto 21 Lancia Lybra, foto 22 Lancia Lybra, foto 23 Lancia Lybra, foto 24 Lancia Lybra, foto 25 Lancia Lybra, foto 26 Lancia Lybra, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Lybra Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 275 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

Lancia skončila, škoda. Ale můžeme si za to sami. Tím, že jsme kupovali akorát Passaty a Mondea, jsme zabili pestrost. Saab také skončil, Rover zachraňují Číňané a mnozí další s touto kategorií aut úplně skončili, nebo končí. Přitom patnáctiletá Lybra okouzlí jízdou.
Lybra vás prostě dostane. A to můžete mít k autům z Itálie sebevětší předsudky. Ale to není můj případ, Lybra je čtvrté mé italské auto v řadě. Lybra neskonalým pohodlím a zároveň jistotou jízdy očaruje. Podvozek je měkký, ale to neznamená, že Lybra plave jako francouzský koráb. Naopak, je dokonale přesná a jistá. Předchází ji pověst jednoho z nejpohodlnějších italských aut. A ta nelže. Navíc to není na úkor jízdních vlastností. Je cítit, jak zostra a lehce zatáčí. A zadní náprava tu přední následuje jako po kolejích. Podvozek je totiž nejen hodně pohodlný, ale i hodně rychlý. Tam, kde jsem dříve zatáčku projížděl Fiatem Idea devadesátkou, Lybrou jedu stodvacítkou. To hlavně díky sofistikované zadní víceprvkové nápravě (označované Lancií jako GLA), která má systém mechanického natáčení kol. Pro úplnost, přední mcphersonovská náprava je shodná s Multiplou a jednou z jejích klasických bolestí jsou tyče stabilizátoru za pár stovek. Touto bolestí trpěla i má Lybra projevující se nepříjemným vrzáním přední nápravy. Výměna uložení stabbarů vrzání odstranilo.
V interiéru vrže spojkový pedál a loketní opěrka, v určitých otáčkách zarachtá panel rádia, jinak ostatní pevně drží. Interiér i dnes vypadá moc hezky. Výplně dveří a potahy sedadel z alcantary modré barvy dodávají dojem luxusu a pořád vypadají moderně. Upřímně, materiál na přístrojovce vypadá lépe než na dnešních autech. Dělat dojem, to Italové vždycky uměli.
A Lancie byly vždy noblesně elegantní. Prostě italská šlechta. Dostanou vás už venkovní kovové kliky dveří. Vezmete za ně shora a zvedáte. To je pocit, jako když otevíráte rollse.
Lybra má dvouzónovou klimatizaci, čtyři airbagy a superpohodlná velká křesla. V těch se vpředu rozvalíte, ale kolem sebe nemáte tolik místa (hlavně pro nohy), kolik od auta této třídy čekáte. Přes tlustý přední sloupek u řidiče je hůř vidět do zatáčky a zvyknout si musíte i na menší zpětná zrcátka.
Lancia v Lybře představila sofistikovaný hi-fi systém pojmenovaný ICS (Integrated Control System). Ve své době to byla pecka. Velký barevný (nedotykový) displej je úplně nahoře na středovém panelu a fajn jsou velká tlačítka, která nahmatáte i poslepu. Nižší provedení ICS dodával Grundig, vyšší s navigací Becker (já mám Grundig bez navigace). Za příplatek mohl být i měnič CD a dokonce i dvousetwattová soustava reproduktorů od Bose se subwooferem v kufru (tu mám). Mimochodem, ladili ji zvlášť pro sedan a kombík. Bohužel po letech ta oslavovaná německá technika může začít stávkovat, naštěstí ne v mém kousku. Potíž je, že panel má specifický tvar a navíc obsahuje i palubní počítač, tudíž jej nelze zaměnit za nějaké univerzální radio. Na druhou stranu, když všechno funguje, jak má, hračičkové na displej připojí DVD přehrávač a koukají na filmy. Palubní počítač navíc hlásí všechny závady barevnou grafikou. Mně naštěstí zatím nehlásí nic.
Ale kam to auto vůbec zařadit? Ve své době patřilo někam vedle Passatu a Mondea. Jenže bylo o něco menší, asi jako BMW 3 nebo Mercedes C té doby. S těmi se však Lybra zase nemohla rovnat výkony.
Kombíková Lybra je dlouhá skoro 4,5 metru, což odpovídá rozměrům Škody Octavie Combi první generace a uvnitř je i stejně místa. Až na kufr. Ten má 420 litrů, což na velké stěhování není, má ale pravidelné tvary.
Pohon mé Lybry obstarává čtyřválcový turbodiesel 1.9 JTD (85 kW). Byť má motor asi nejlepší kilometry za sebou, stále odvádí slušnou práci. Přes to, co lidová slovesnost o italských strojích říká, jsou to velmi spolehlivé agregáty. Mimochodem, v dobách, kdy Lybra vznikala, ujížděli italští motoráři zbytku světa o parník. Vymysleli totiž systém vstřikování common-rail a dnes už snad nafťák bez něj neseženete. Osmiventilový diesel zdatně táhne a odvděčí se dlouhověkostí. Ale závodník to zrovna není. A spotřeba? Po 6000 km zatím 5,63 l/100 km, což vůbec není špatné.
Lybra se vyráběla od roku 1999 jako sedan a kombík, poslední vyjela 20. června 2005, přičemž celkově bylo vyrobeno 181 307 kusů. Linku nakonec koupili Číňané a Lybru tam doufám dodnes vyrábí automobilka Zotye pod jménem Zotye Lybra.
V Česku se ovšem Lybra nikdy oficiálně neprodávala, protože v té době tu italská značka neměla zastoupení. To s sebou nese třeba i úskalí v tom, že neexistuje manuál na Lybru v češtině. Kdo chce do značkového servisu, nemusí se bát odvézt Lancii do servisu Fiatu, umějí si tam s ní poradit.
Drobností, která mi otravovala soužití s Lybrou, byly plynové vzpěry dveří kufru, které se už nezvedaly úplně nahoru, objednal jsem a nainstaloval nové. Nefunguje ventilace, jak má. Fouká to jen vrchem na sklo, ale zvykl jsem si, časem budu muset řešit. Nefungují tlačítka ovládání radia u multifunkčního volantu, ovládám tedy tlačítky na panelu.
A pozor na ta okouzlující kulatá světla, která odkazují na Lancii Aurelii z padesátých let minulého století, dost mizerně svítí. Lybrám totiž s přibývajícími roky "slepnou" světla a matní paraboly. To je problém i mé Lybry, čeká ji v budoucnu velké leštění parabol.
V případě Lancie Lybra je v podstatě výhodou nevalné renomé italských aut. Díky tomu je tato Lancia překvapivý držák za hubičku a ani zloději o ni nejeví zájem. Co víc si pro otloukánka sídlištního parkoviště přát?

Silné stránky

retrodesign
motor 1.9 JTD/85kW
spotřeba
jízdní vlastnosti
komfortní interiér
ceny ojetin

Slabé stránky

nefunkční ventilace
pazvuky panelu radia
nefunkční tlačítka na volantu
absence okamžité a průměrné spotřeby v palubním počítači (počítá to nějakou jinou spotřebu dle pro mně nepochopitelného algoritmu blízkou asi k té okamžité)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

28.07.2016
servis po koupi - kabinový filtr, vzduchový filtr, olejový filtr, olej,
26.08.2016
výměna unavených vzpěr zavazadelníku vlastními silami
08.09.2016
výměna uložení stabbarů přední nápravy, hlavního spojkového válce, brzdové kapaliny ve spojkovém okruhu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

25.07.2016
autobazar Pěkná auta Prostějov

 


Další vozy Lancia Lybra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7

málo odkládacích prostorů

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…