reklama


Recenze

eMBébé (muž 51 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda 1000 MB

9,52 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 1000 MB, foto 1 Škoda 1000 MB, foto 2 Škoda 1000 MB, foto 3 Škoda 1000 MB, foto 4 Škoda 1000 MB, foto 5 Škoda 1000 MB, foto 6 Škoda 1000 MB, foto 7 Škoda 1000 MB, foto 8
Škoda 1000 MB, foto 9 Škoda 1000 MB, foto 10 Škoda 1000 MB, foto 11 Škoda 1000 MB, foto 12 Škoda 1000 MB, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta tyšicofka Rok výroby 1968 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 988 výkon [kW]: 37 kroutící moment [Nm]: 58 maximální rychlost [km/h]: 125 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,6

Popis vozu

Světlo světa spatřila tato "tyšicofka" v srpnu léta páně 1968 (dle technického průkazu přesně dne 19.08.1968) jako jeden z prvních modelové řady ´69 (dle dostupné literatury se začaly vyrábět právě v polovině srpna 1968 po celozávodní dovolené), tedy těsně před vstupem "spřátelených" vojsk ještě jako dítko pražského jara.
Čím že se to odlišoval model ´69 od těch předešlých Škody 1000 MB? Již na první pohled se od starších sourozenců odlišoval nově upravenou přídí karoserie s vodorovnou lištou z plastů s nápisem Škoda, jež spojovala oba přední blikače. Ty byly ve srovnání s dřívějším kapkovitým provedením výrazně zkráceny. Ozdobným prvkem přídě byla i vodorovná lesklá lišta na předním okraji víka zavazadlového prostoru. Střecha inovovaného sedanu modelu ročníku ´69 už byla hladce klenutá, z jejího středu zmizel do té doby charakteristický podélný prolis. Prolisy na kapotách zůstaly. Zadní sloupky karoserie byly širší a zadní okno mělo méně klenutý tvar. Bylo však zároveň vyšší, což mělo za následek lepší výhled zpětným zrcátkem směrem vzad. Zasvěcení tehdy věděli, že střední část modernizovaného vozu je vlastně předobrazem nástupce embéčka, čili modelu 100/110. Změnou v této střední části prošlo i dokonalejší řešení těsnění bočních dveří. Rám dveří byl nyní lisován v jednom kuse. Dalšími úpravami, tentokrát skrytými, byly zesílené hřídele zadních polonáprav, zdokonalená brzdová soustava s omezovačem brzdného tlaku a úzkoprofilové klínové řemeny se zvýšenou životností.
Své eMBébé jsem zakoupil po prvním majiteli v září roku 2003, o necelé tři roky později klubovou testací historického vozidla zařazena do kategorie A1 !!! (lepší to už ani býti nemohlo) a stalo se tak nedílnou součástí Veteran Car Clubu Ostrava. Jedná se o veterán ve skrze originálním stavu včetně laku bez sebemenší známky koroze, od původního stavu lišící se pouze detaily, pro případné uvedení do předešlého stavu kdykoli odstranitelnými, jako např. ozdobnými hliníkovými obručemi na discích kol (doplněk modelu "de luxe"), samolepícími chromovými lištami na boku, na prazích a na palubovce včetně modelového označení, dále přídavnými mlhovými světlomety, vepředu dvojicí žlutých (doplněk dobový) a vzadu jedním červeným (provozní nutnost). Dále bylo zaměněno původní dynamo (i nadále k dispozici) za alternátor (důsledek celodenního svícení). Loňského jara embéčko obuto do nových pneumatik a při té příležitosti na ně nasazeny bílé lemy Atlas zdůrazňující eleganci tohoto veterána.
Provozováno pouze sezonně. Jako každou zimu i tuto spočívá embéčko pěkně v suchu garáže a na špalcích. A jako každou zimu už se nemohu dočkat jara a s ním související první jízdy nové sezony...

Letos v dubnu jsem eMBébé prodal. S těžkým srdcem, ale nabídce nešlo odolat. Novou domovinou autíčka se stalo severní Polsko někde v okolí Gdaňska.

Silné stránky

Nezaměnitelný zážitek z jízdy.

Slabé stránky

O tom to není...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen jednou mně nechala na holičkách. To když se ulomila řemenička od vrtule chladiče. Důvodem byl starý lom jednoho z kotoučů řemeničky. Vyměněno, nasazeno, i s novým řemenem, a jede se dál...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Věru, velice těžce se s ní první majitel loučil. Ale nejen on. I já, když jsem ji prodával...

 
reklama


Další vozy Škoda 1000 MB


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

ještě mně nenechala na holičkách.

praktičnost
7

poplatná době.

prostornost
8

v rámci doby vzniku a třídy prostorné.

jízdní vlastnosti
7

poplatné době a koncepci.

jízdní komfort
7

ale o tom to není.

provozní náklady
10

s ohledem i na pořizovací cenu skvělé. A cena autíčka stále stoupá.

náhradní díly
6

až na detaily (lišty, světa, chromy, blinkry, těsnění atp.) celkem dobrá dostupnost.

výkon motoru
5

postačující.

spotřeba
9

podstatně nižší než uvedená výrobcem. Kolem 6.5 litrů.

hlučnost motoru
10

krásnej hluk...

kvalita sedadel
5

poplatná době.

brzdy
4

slabina tohoto vozidla. Bubnové.

zavazadlový prostor
7

náhodou, na tu dobu...


Více o modeluŠkoda 1000 MB
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Pacienty s rakovinou možná spasí zimní spánek. Budou lépe snášet ozařování

Pacienty s rakovinou možná spasí zimní spánek. Budou…

Léčba pacientů v konečných stadiích rakoviny bude mít větší naději na úspěch, pokud pacienty uvedeme do „zimního…

Požár bytu v Jirkově: Šlo o vraždu kvůli dluhu?

Požár bytu v Jirkově: Šlo o vraždu kvůli dluhu?

Velký zvrat nastal ve vyšetřování mohutného sobotního požáru v Jirkově u Chomutova. Policisté totiž prověřují…

 

iSport.cz

Federer dal primátorce raketu, lístky fanouškům. Praha je krásná, řekl

Federer dal primátorce raketu, lístky fanouškům.…

Davy lidí na Staroměstském náměstí nejsou ničím zvláštním, ale v pondělí kolem poledne nebyly na několik desítek…

Čínský klub to nevzdal, zase láká Dočkala. Navýšil nabídku pro Spartu

Čínský klub to nevzdal, zase láká Dočkala. Navýšil…

Už to vypadalo, že tento příběh skončil. Možný přestup sparťanského záložníka Bořka Dočkala do Číny je ale opět…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama