Recenze

Daniel (muž 24 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lancia Lybra 1.6 LX SW

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 73× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Lybra, foto 1 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 3 Lancia Lybra, foto 4 Lancia Lybra, foto 5 Lancia Lybra, foto 6 Lancia Lybra, foto 7 Lancia Lybra, foto 8
Lancia Lybra, foto 9 Lancia Lybra, foto 10 Lancia Lybra, foto 11 Lancia Lybra, foto 12 Lancia Lybra, foto 13 Lancia Lybra, foto 14 Lancia Lybra, foto 15 Lancia Lybra, foto 16 Lancia Lybra, foto 17 Lancia Lybra, foto 18 Lancia Lybra, foto 19 Lancia Lybra, foto 20 Lancia Lybra, foto 21 Lancia Lybra, foto 22 Lancia Lybra, foto 23 Lancia Lybra, foto 24 Lancia Lybra, foto 25 Lancia Lybra, foto 26 Lancia Lybra, foto 27 Lancia Lybra, foto 28 Lancia Lybra, foto 29 Lancia Lybra, foto 30 Lancia Lybra, foto 31 Lancia Lybra, foto 32 Lancia Lybra, foto 33 Lancia Lybra, foto 34 Lancia Lybra, foto 35 Lancia Lybra, foto 36 Lancia Lybra, foto 37 Lancia Lybra, foto 38 Lancia Lybra, foto 39 Lancia Lybra, foto 40 Lancia Lybra, foto 41 Lancia Lybra, foto 42 Lancia Lybra, foto 43 Lancia Lybra, foto 44 Lancia Lybra, foto 45 Lancia Lybra, foto 46 Lancia Lybra, foto 47 Lancia Lybra, foto 48 Lancia Lybra, foto 49 Lancia Lybra, foto 50 Lancia Lybra, foto 51 Lancia Lybra, foto 52 Lancia Lybra, foto 53 Lancia Lybra, foto 54 Lancia Lybra, foto 55 Lancia Lybra, foto 56 Lancia Lybra, foto 57 Lancia Lybra, foto 58 Lancia Lybra, foto 59 Lancia Lybra, foto 60 Lancia Lybra, foto 61 Lancia Lybra, foto 62
 

Technické info

Přezdívka auta Lybra Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:124000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Po roce ježdění v mém prvním autě, jsem se začal rozhlížet po nějakém novém, které bych si za ušetřené peníze z brigád koupil. Jelikož mám rád italské vozy (moje první auto byla první generace Punta), začal jsem se dívat na Fiaty z přelomu tisíciletí. Nejprve jsem chtěl Fiat Coupé, který i dnes ohromuje svým sportovním vzhledem, ale vzhledem ke spotřebě a možných problémů s motorem jsem o něj upustil. Jako další jsem si vybral Fiat Punto MK2b Sporting s 1.4 70 kW motorem. Ten se mi hodně líbil a po mých zkušenostech s Puntem to vypadalo jako jasná volba. Už jsem byl tedy rozhodnutý a jen čekal, až se nějaký pěkný kousek objeví v bazaru. Pak jsem ale při prohlížení aut narazil na pěknou Lybru, dovezenou z Německa. Sice byla v Mostě, což je přes celou republiku, ale byla za skvělou cenu, v dobré výbavě a v dobrém stavu. Pořád jsem ale byl rozhodnut pro Punto, ale jen tak ze zvědavosti jsem se šel podívat na podobnou Lybru v Ostravě. Po usednutí za volant ale už bylo rozhodnuto. Oproti Puntu vážně neuvěřitelný skok. Takže jsem nečekal ani chvíli a auto si z Mostu nechal stáhnout. Na druhý den mi technik volal, že se na autě bude muset vyměnit silentblok, jinak je v pořádku. Dal jsem mu svolení a večer bylo auto ve městě. Další pracovní den se vyřešil přepis, pojištění, oprava silentbloku a podobně, no a na další den už bylo autíčko doma.

První den s autem jsem samozřejmě byl úplně nadšený, časem už jsem ale začal objevovat vady na kráse. První bylo hučení na zadních sedačkách. To, jak jsem zjistil byl problém nedoléhajícího kufru. Nechal jsem to vyřešit lidem, co mi auto dovezli, za hodinu jsem ho měl zpátky, oprava zdarma. Posunuly se jen panty. Další věc co mi nešla byl měnič na 6 CD, ale jak jsem následně zjistil, dával jsem do něj naopak CD, patří potisknutou stranou dolů. :D K rádiu ještě tolik, že nehraje levé repro od řidiče, což bude pravděpodobně jen špatný konektor, takže se to budu snažit vyřešit co nejdříve (už spraveno, opravdu jen zaoxidovaný konektor). Jinak je auto v dobrém stavu, sem tam pár oděrek, ale jinak super na 11 let staré auto.

Tak a teď k samotné jízdě. S autem jsem zatím najezdil jen pár stovek kilometrů, takže se spíše jedná o první dojmy (další poznatky budu k recenzi samozřejmě dopisovat). Mám verzi SW (kombi) s nejslabším benzínovým motorem 1.6. Právě tento motor jsem požadoval, nepotřebuji jezdit nějak hodně rychle, jde mi spíše o spotřebu a hlavně o spolehlivost. Tento motor je docela jednoduchý, používal se v různých Fiatech (Bravo, Brava, Marea, Stilo, Multipla, ...), proto náhradní díly nejsou těžké k sehnání. Jízda s tímto motorem je docela klidná a tichá, auto zrychluje docela dobře, je raději ve vyšších otáčkách. Podle mě má úplně nádherný zvuk. Překvapení bylo docela na dálnici. První bylo docela nepříjemné - motor točí hodně a už začíná být docela hlučný. Druhé příjemné - motor je v otáčkách kolem 130 km/h jako ryba ve vodě, a proto docela slušně zrychluje. Maximálku jsem nezkoušel, možná někdy jindy. Jinak je ale řízení docela přesné a je v něm cit, řazení je také v pořádku. Z čeho jsem se obával, bylo parkování, přece jenom po Puntu to je docela rozměrově změna. Ale nakonec je to v pořádku, auto se otočí docela na malém kousku cesty a jde z něj perfektně vidět (díky karoserii kombi, v sedanu to asi bude horší). Jinak jízda je docela pohodlná, auto nerovnostmi proplouvá, při tlumení pomáhají hodně také skvělé sedačky. Při ostřejší jízdě pocítíte hmotnost vozu, ale zase - není to nic hrozného.

Dál bych rád mluvil o interiéru. Zde si italové vyhráli nejvíce. :) Moje Lybra je v béžové alcantře s dřevěným dekorem (ten teda zrovna moc nemusím, ale je ho tam pomálu). Audio zajišťuje systém BOSE (4x repro + subwoofer), ke kterému se váže kožené obšití volantu a ovládání na něm. Hlavice řadící páky je také vyvedena v kůži. Sedadla jsou hodně masivní s měkkou výplní. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou. Interiér je podsvícen zeleně. Kraluje mu barevný displej palubního počítače - na jeho grafice jde poznat, z kterého roku pochází. Auto je vybaveno automatickou dvouzónovou klimatizací, vyhřívanými elektrickými zrcátky, všechna okna jsou také v elektrice. V interiéru je spousta odkládacích prostor a je tu pěkný smysl pro detail. Všechny schránky a kapsy jsou vystlány látkou, všechno se otevírá zpomaleně, žádné třískání schránky před spolujezdcem a podobně. Interiér je hodně podsvětlen. Nad oběma stínítky jsou lampičky pro zrcátka, osvětlení je samozřejmě nad hlavami předních cestujících, nad zadními bočními dveřmi, pod předními dveřmi (ať v noci vidíte, kam šlapete), nad kufrem i v kufru. Kliky jsou podsvíceny zelenou diodou, ať se ve tmě dají najít. Všechno je prostě takové "vymazlené". :) Věřím, že některým lidem se více líbí strohé nebo sportovní interiéry, já mám rád zase takovéhle útulné.

Takže to je zatím vše, co jsem o autě zjistil, jsem hodně spokojený. Až budu mít auto delší dobu, určitě něco připíšu, zatím pouze tyto první dojmy.

-------------------

Takže nové poznatky, auto se mi líbí čím dál tím více. :) Zjišťuji, že klimatizace funguje dost dobře, je více automatická, než jsem si myslel. Při přidání plynu se trochu zeslabí, při plném plynu se odpojí úplně (na chvíli). Když dám nohu z plynu tak se zase zapne naplno. Vzduch nefouká nepříjemně ledový, prostě v autě panuje příjemná teplota. Chladí skoro ihned. Další vychytávka je taková, že když je vzduch před autem znečištěný, zapne se vnitřní okruh klimatizace, to samé se stane při ostřikování čelního skla. O tom jsem teda jen četl, ale asi to bude pravda, nedávno jsem jel za autobusem, za kterým se táhl černý mrak a na palubě Lancie to pořád vonělo.

Dále k posedu uvnitř - zjistil jsem, že volant je polohovatelný ve dvou osách, loketní opěrka je připevněna k sedadlu řidiče (takže se zvedá se sedadlem), prostě super. Béžová alcantra se na sluníčku tolik nenahřeje. Jediná věc, co mi trošku vadí je, že opěrka hlavy je příliš daleko, takže když se o ní opřu, vidím tak možná do stropu. Ale to je problém všech Fiatů, ve kterých jsem zatím jel.

To je prozatím vše, dále snad jen že auto všichni hodnotí na mnohem vyšší cenu, než doopravdy má a prakticky se nedá sehnat hezká klíčenka. :D

-------------------

Jinak k jízdě v autě - další věc, co jsem si všiml je, že karoserie není příliš tuhá. Hlavně se to projeví při rychlejším zatočení v hodně malých rychlostech - auto se jak kdyby trošku prohne, špatně se to popisuje. Prostě to s autem trošku trhne. Ale jinak spokojenost. Na hraně přilnavosti je tady samozřejmě sklon k nedotáčivosti, ale všechno je krásně čitelné, takže se tomu dá předejít ještě předtím, než se auto začne posouvat ven ze zatáčky. A i když nedotáčivost přijde, není to nic hrozného, nejede moc zeširoka... Samozřejmě, že se nedá srovnávat s různými hothatchi, ale na takhle pohodlné velké kombi to je dle mého názoru dost dobré. Zimní pneu je oproti letnímu nic-moc, nedrží tolik, při ostřejší jízdě je třeba dávat pozor a samozřejmě ABS kope do pedálu při každém ostřejším zabrždění. Není to prostě moc na sportovní jízdu, ale pořád dost dobré.

Jinak po výměně zadního výfuku za Imasaf auto hodně ztichlo, hlavně na dálnici. Do 120 km/h je skoro úplné ticho, pak už jde motor slyšet.

Spokojenost s autem skoro perfektní! :)

-------------------

Zhodnocení za rok provozu

Takže za pět dní to bude přesně rok, co Lancii mám. S autem jsem až na maličkosti spokojený, zažil jsem s ním už plno zážitků, nikdy mě nenechalo. V současné době je tady pár problémů, za které vesměs můžu já, takže šetřím na to, ať dám zase auto dokupy. S výběrem jsem fakt spokojen, bral bych znova. Sice třeba není uvnitř nejprostornější, zvenku není nejkrásnější ve třídě, motor není nejsilnější ani nejúspornější (moc toho nenajezdím a za benzín jsem dal za tenhle rok 22000,- :D), ale prostě si mě nějak získalo. :) Naprosto chápu Jeremyho, když v nejnovějším díle Top Gearu říkal: "But most of all what you are, what you've become...is a mate. And that's what makes a car special. That's what makes a car great. When you start to think of it as a person. You start to love it." :)

Co mě na tom autě dostává:
- neokoukanost, prostě je dost těžké přijet na parkoviště a najít tam další Lybru
- skvělý interiér, prosvětlený, strašně pohodlné velké sedačky jak vepředu, tak vzadu
- super audio
- motor, který mě prostě vždycky překvapí
- skvělé jízdní vlastnosti - přes díry jen proletíte se zhoupnutím a pak to pošlete v rychlosti do zatáčky...a bez protestování udržíte tu stopu, jakou chcete

Pokud má kdokoliv jakýkoliv dotaz, nebojte se zeptat, pokud chcete poradit s koupí, nebo jenom něco nevíte, budu se snažit vám pomoct. :) A hlavně, pokud chcete koupit auto podobné velikosti za tuhle cenu, nebojte se znaku na kapotě. :)

Silné stránky

- pohodlné auto
- super cena
- hodně útulný interiér se spoustou elektroniky
- neokoukané auto
- hodně malých detailů
- barva potřebuje jen málo péče
- ovládání kufru z klíčku (narozdíl od Fiatů z té doby)
- dobré světlomety (v noci svítí opravdu daleko)
- ovládání rádia na volantu
- podle mého názoru perfektně naladěný posilovač řízení
- kvalita interiéru - tady se neshoduju s většinou lidí, ale podle mě má Lybra skvělý interiér, super materiály a zpracování je taky parádní - ani na kostkách v 60 km/h nic neklepe ani neskřípe

Slabé stránky

- motor je docela hlučný na dálnici (130 km/h +)
- může být problém s náhradními díly
- nejdou zavřít okna při zamykání (u některých Lyber to jde, u mě ne, tak nevím)
- musí se jezdit slušně, protáčení kol a vytáčení motoru vypadá nepatřičně :)
- sedačka řidiče nejde dát dostatečně nízko podle mého - člověk pořád tak nějak sedí na autě, než v něm

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

18.6.2012 - měněny přední silentbloky
25.6.2012 - nové svíčky
24.7.2012 - nový vzduchový a pylový filtr, vydezinfikována klimatizace, vyčištěna klapka (101 800 km)
17.8.2012 - ošetřen podvozek a nový lak na prazích (102 100 km)
30.8.2012 - vyměněn zadní tlumič výfuku + diagnostika (oprava neklesajících otáček - konektor na potenciometru)
2.10.2012 - znovu vyměněn zadní tlumič výfuku - Imasaf (103 700 km)
20.11.2012 - doplnění klimatizace (105 000 km)
24.4.2013 - vyměněn olej (108 262 km)
4.11.2013 - vyměněna spojka, čep řízení a axiální táhla na přední nápravě (112 278 km)
5.6.2014 - vyměněn olej a svíčky (118 207 km)
7.6.2014 - vyměněn olej v převodovce, naplněna klimatizace, vyměněna ramena a levý čep řízení, vyčištěna klapka, vyčištěny zadní brzdy, vyměněny rozvody (118 210 km)
9.6.2014 - geometrie
11.6.2014 - STK
4.12.2014 - výměna svodů, kabinového filtru

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dovezeno z Mostu společností Carmipex. Perfektní jednání, cena taky a o rychlosti ani nemluvím - pro Lybru se jelo hned druhý den. Takže rozhodně doporučuji, lepší si nechat auto ověřit, než později litovat.

WWW stránky: http://www.carmipex.cz/

Technické parametry

Motor:
- 1.6 16v, R4
- 1596 cc
- kompresní poměr: 10.5 : 1
- 76 kW (103 koní) @ 5750 rpm
- 145 Nm @ 4000 rpm

Pohon:
- pohon předních kol
- 5 stupňová manuální převodovka

Kola:
- standard - 195/65 R15
- možnost - 205/55 R16

Brzdy:
- vpředu: 281×15 mm
- vzadu: 251×10 mm

Rozměry a váhy:
- délka × šířka × výška: 4466 × 1743 × 1470 mm
- rozvor: 2593 mm
- rozchod (vepředu/vzadu): 1497/1459 mm
- objem kufru: 420/800/1300 litrů
- objem nádrže: 60 litrů
- váha: 1290 kg

Výkony:
- maximální rychlost: 185 km/h
- zrychlení 0-100 km/h: 11.9 s
- zrychlení 0-1000 m: 33.3 s
- spotřeba: 11.4/6.5/8.3 l/100 km
- emise CO2: 197 g/km

 

Novinky v recenzi

14.12.2014 18:15

Svody

Tak na autě jsou nové svody + zavařená malá prasklinka na výfuku a světe div se, auto je naráz úplně tiché. Před koncem roku se ještě jednou bude měnit olej v převodovce (asi se tam dal špatný a převodovka začala hučet) a po zimě půjde auto asi na opravu laku + zadní nápravy.

23.7.2014 01:23

Zpátky v ČR

Tak z pracovních prázdnin v Dánsku se stal takový road trip. Projeli jsme s Lybrou Dánsko, Německo a Nizozemí, nakonec i Jižní Čechy. Najeli jsme přes 4000 km, za celou dobu ani jedna porucha, ani žádná chyba, oleje ubylo tak maximálně půl litru. Na německých dálnicích rychlost 130-190 km/h, průměrně asi 150 km/h a spotřeba za celý výlet asi 8,5 l/100 km. V autě jsme s přítelkyní spali, jedli, nabíjeli si veškerou elektroniku, no prostě jsme tam žili. Nejhorší probuzení bylo asi policií v Amsterdamu, kdy jsme málem dostali pokutu za spaní v autě mimo benzínky. Každopádně úžasný zážitek, vrátil jsem se včera a kdyby mi někdo dal teď vybrat, jestli chci dvoutýdenní dovolenou v hotelu u moře, nebo měsíc žít v autě na cestách, tak neváhám ani sekundu, balím kufry a skáču zpátky do auta!

7.6.2014 07:39

Cesta

Takže jelikož příští týden odjíždím do Dánska a bude to s Lybrou první dlouhá cesta, tak jsem se konečně rozhoupal k tomu ji nechat opravit. Takže jsou nové rozvody, spravená klima (myslel jsem, že chladivo uniká, ale nakonec prý byla plná, jen tam někdo předtím dal špatnou náplň), nová ramena, vyčištěná klapka (zase držely otáčky) a plno dalších maličkostí. Ještě jdu příští týden na geometrii a na technickou, tak doufám, že všechno vyjde a cesta dopadne v pohodě... :)

27.3.2014 12:07

Přezuto

Tak taky konečně přezuto na letní, hned je to tišší a líp sedí. :)

23.3.2014 14:53

AUX výstup

Tak výstup přes jack hotový, chtěl jsem nejdříve do výsuvného šuplíku na karty zabudovat dock na iPhone, ale nakonec jsem od toho upustil (zaprvé mám strach do toho vrtat, protože nevěřím, že to celé nepopraská a zadruhé nevěřím tomu, že by tam ten iPhone držel). Takže vývod klasicky pod popelníkem před řadičkou, funguje to skvěle, akorát mám ještě v popelníku prasklé žárovky, takže fotky budou, až to bude všechno hotové. Jinak spokojenost, akorát pořád přemýšlím, jak to udělat, abych měl mobil více po ruce, když už musím přepínat písničky na něm.

9.3.2014 11:16

Co bude

Tak v nejbližší době plánuji zase umýt... :D Jinak opravit klimu a nechat spravit čepy + udělat geometrii. Ale ještě předtím se bude přezouvat (a asi lakovat třmeny) a budu předělávat vstup - místo CD changeru bude AUX vstup. V červnu nás ještě čeká STK, tak jsem zvědavý, no mám z toho trochu strach. Na příští rok plánuju opravu laku všude a nová kola, tak snad se moje plány vydaří. Jinak v rodině máme nový přírůstek - nová i30 a musím přiznat, že se mi hodně líbí. Nejdřív jsem teda ke korejcům měl odpor, ale příjemně mě překvapili...

5.2.2014 12:06

Umyto

Tak konečně po dlouhé době umyto, byla to radost všechen ten hnus dostat z auta. :D Přidáno pár fotek (výcvaky iPhonem, takže kvalita = 0).

25.12.2013 11:50

Vánoce

Tak Lybra na Vánoce dostala nové ploché stěrače Valeo, síť do kufru a já dostal kožené řidičské rukavice, tak snad se nám do nového roku bude jezdit dobře. :D Jinak po Vánocích plánuju nechat spravit klíček (upadlo tlačítko otevírání kufru), doplnit klimatizaci a udělat rozvody. A hlavně auto pořádně vyčistit, vypadá dost zanedbaně poslední dobou...

7.11.2013 22:08

Nová spojka

Takže vyměněna spojka, čep řízení a axiální táhla na přední nápravě.

29.9.2013 13:23

Zatmavení oken

Nemá někdo tip na firmu, která dělá folie na okna za dobrou cenu v okolí Ostravy? Samozřejmě s atestem, ať s tím nejsou problémy.

21.7.2013 12:01

Mytí

Tak včera jsem po dlouhé době konečně zase auto umyl, lak vypadá pořád dobře. Chtěl jsem rovnou sundat znaky z kufru (Lybra a 1.6), bohužel po odlepení prvního jsem zjistil, že je předtím někdo nezvládl nalepit (kufr byl přelakovaný a někdo to asi lepil ještě na pořádně nezaschlý lak), takže po chvíli šel zase zpátky. :D Tak jsem aspoň sundal podložky značek a dal je přímo na auto, myslím, že to vypadá dobře. A potřebuju poradit, jak sundat izolepu z laku...chvíli jsem jezdil se zalepeným oknem spolujezdce a teď to nejde ničím dolů. :/

Jinak oprava okna se nepodařila, pán mi poslal špatnou stahovačku, ale snad zítra přijde správná. Jinak přestala jít klima (prostě jen topí, mám podezření, že uniká chladící složka) a rupla mi pružinka od vnitřní kliky dveří řidiče, takže když se daří, tak se daří... :D No od srpna mám brigády, tak snad to dám všechno dokupy.

14.6.2013 11:00

Doplnění

Trochu jsem připsal zhodnocení po roku provozu... Jinak díky za označení "Nejlepší recenze"! :)

9.6.2013 10:17

Opravy

Tak tenhle týden snad už konečně půjde spravit stahování okna u spolujezdce, pokud bude hezky, tak bych chtěl auto i pořádně umýt. Táta teď jde s autem do lakovny, kvůli škrábancům, tak se poptám i na opravy laku a prasklého nárazníku na Lybře. Jinak ještě bych chtěl v nejbližší době spravit zámek ve dveřích (nebo spíš to čidlo, co tam je, ať se mi neotevírají okna při každém odemčení auta) a pročistit konektory od rádia, které se semtam vypíná, když je venku vlhko. Od září snad budu mít při škole nějakou pořádnou brigádu a bude více peněz na auto, protože takhle to je fakt těžko, když nemám pomalu ani na benzín... :/

3.6.2013 10:31

Vzduchový podvozek

Jaký máte názor na vzduchové podvozky? Nic v dohledné době z finančních důvodů neplánuju, ale do budoucna by mě to zajímalo. Máte někdo nějaké zkušenosti s předěláním na vzduch? Podle mě se to na takové auto hodí více, než natvrdo snížit podvozek. Zajímalo by mě, jak moc to ovlivní jízdní vlastnosti...

30.5.2013 16:39

Co dál

Pokud bych měl mít nějaký splnitelný sen, co se týče aut, vypadalo by to asi takto: černá Lybra SW, 2.0, po "faceliftu", r.v. 2005-2006, na nějakých pěkných 17", s tmavým chromem, xenony, béžová kůže v interiéru, hliníkový dekor, střešní okno, navigace, tempomat, vyhřívané sedačky, zatmavená okna. Tak snad po škole na mě nějaká taková bude čekat. :D

7.4.2013 12:03

Přidány technické parametry

Přidal jsem do recenze technické parametry Lybry, kdyby to někoho zajímalo.

23.3.2013 14:13

Recenze

Dneska jsem narazil na recenzi Lybry na konkurenčním serveru, odkazy asi nejsou možné vkládat, tak si zkuste na Google najít "Lancia Lybra: velmi pohodlný kombík je překvapivý držák za hubičku". Vždycky mě potěší, když si přečtu kladnou recenzi na své auto... :) Se vším tak nějak souhlasím - perfektní podvozek (komfort, ale v zatáčkách se neztratí), sedačka je moc vysoko, motor super, interiér má super materiály, ... Některé věci mě trochu i překvapily, například, že se Lybra pořád vyrábí a že se třeba audiosystém ladil zvlášť na kombi a sedan, atd.

2.3.2013 14:43

Shrnutí po zimě

Takže situace po zimě je asi taková:

- ohnutý disk z výmolu po zimě
- prasklý nárazník a promáčknutý blatník ze srážky se zdí (čerstvě nasněžilo)
- okno spolujezdce nejde stahovat
- auto je naprosto odporně špinavé :D
- zdálo se mi, že v podbězích se zase dělají nějaké rezavé flíčky - to ještě musím prohlídnout

Tak snad už jsem se se sněhem definitivně rozloučil, zimu prostě nesnáším. Zato se těším na čištění auta. :)

12.1.2013 11:55

Jízda na sněhu

Tak nějak zkouším poslední dobou, jak se auto chová na sněhu. Oproti Puntu, které bylo přetáčivé, je Lybra dost nedotáčivá, nějak si na to musím zvyknout... V Puntu se dalo rychle dát kontra a plný plyn a auto nádherně vyjelo ze smyku, s Lancií to je horší, prostě nezatočí a nedá se s tím nic udělat - zabrždění nemá absolutně smysl a na kontra auto hned zareaguje a snaží se vytočit na druhou stranu. Jediná možnost je teda zatočit co nejvíce směrem do zatáčky a trochu přidat plyn. Tohle všechno se samozřejmě děje jen když se s autem jede jak šílenec, při trochu citlivosti ani na sněhu nic nehrozí. Jen už v zimě nezažívám tolik srandy jako předtím. :D Co si ale nemůžu vynachválit, je perfektní posilovač, který do volantu přenáší všechno, co se děje s koly, takže je s čím pracovat. Mám možnost porovnávat s mým bývalým Puntem MK1 (tam to bylo taky v pohodě, ale ne tak citlivé), s Puntem MK2 (děs - absolutně žádný cit ve volantu, ale aspoň se vrací a chová se tak, jak by měl) a Civicem MK7 (cit žádný, navíc volant jde hodně ztuha a zasekává se - nevrací se pořádně do středové polohy). Takže jsem moc rád za hydraulický posilovač. :)

28.12.2012 12:11

Stahování okna spolujezdce

Tak ve středu mi něco ruplo v okně od spolujezdce a teď nejde stahovat... Zdálo se mi, že auto funguje nějak dlouho bez poruchy. :D Jinak ten den jsem natankoval 61 litrů do 60 litrové nádrže, tak nevím, jestli jsou na benzínce zloději, nebo v autě byl benzín už jen v potrubí.

20.11.2012 21:18

Doplnění klimatizace

Dneska jsem nechal doplnit klimu, trošku hučela, tak jsem si říkal, že nebudu riskovat... No bylo tam jenom 130 g (ze 700 g). :D

20.11.2012 12:01

Nové foto

Přidány nové fotky - na zimních kolech.

13.11.2012 09:23

Klepání

Nedávno mi něco začalo klepat ze zadní části auta. Protože to šlo jen slyšet a ne cítit třeba ve volantu, tak jsem si myslel, že to je jenom flaška, co jsem si dal do síťky v kufru... No po dvou dnech to už bylo o hodně horší a první věc co mě napadlo bylo uložení zadní nápravy (stejné příznaky jako když jsem to měl na Puntu). Takže mě pak docela potěšilo (ale i šokovalo), jak povolené jsou šrouby na zadním levém kole. :D

10.11.2012 18:19

:(

Tak dneska mi nějaký ... ojel půl auta klíčem. Celý levý bok. Tak snad si to užil.

16.10.2012 20:34

Sraz Italian cars Ostrava

26.10.2012 - více zde: https://www.facebook.com/events/296776850437328/

30.9.2012 10:53

Update

Tak momentálně nic moc nového, snad jenom že zimní pneu už jsou nazuté. Disky prý byly úplně rovné a i docela dobře vyvážené, takže spokojenost. Takže na zimu jsem připravený. Jinak v úterý vracím ten hrozný polský výfuk a na Lancii půjde zadní tlumič Imasaf.

12.9.2012 10:32

Test

Dneska nám tady trošku pršelo, cesty jsou prázdné, tak jsem si trochu vyzkoušel chování Lybry na limitu a musím říct, že jsem překvapený. Drží a drží a když se přecejenom nakonec utrhne zadek, tak to není žádný průser. Auto pořád drží směr a není nedotáčivé.

10.9.2012 14:01

Delší výlet

V pátek se jelo s Lybrou na vysočinu (2x215 km) - takže takový první delší výlet, vše v pohodě, po dálnici kolem 130 km/h a průměrná spotřeba na výlet 7,6 l/100 km. V nejbližší době snad přibude středový díl výfuku.

4.9.2012 16:36

Údržba

Tak dneska jsem Lancii pořádně umyl, konečně sundal tu hnusnou nálepku ze zadního skla, dostal pryč žmolky ze sedaček atd. Vypadá jak nové auto. :) Jinak výfuk si už sedl, na dálnici to jde dost poznat, je o hodně tišší.

30.8.2012 17:56

Novinky

Tak dneska jsem dovezl auto z diagnostiky - potenciometr škrtící klapky se nikdy nevracel na nulu, po pročištění konektoru ok, tak snad to vydrží. Bohužel se taky zjistilo, že ŘJ airbagů hází chybu sama sebe, tak nevím, co s tím. Jinak vyměněn výfuk, měl jsem z toho polského trochu strach, ale jako zní dobře - 1000 - 1500 otáček je takové brumlání, pak do 4500 klid, a pak takový vyšší tón, no tak uvidíme, co to udělá se spotřebou.

20.8.2012 18:49

Další měřené tankování

Takže mám za sebou další měřené tankování, spotřeba je 9,3 l/100 km. Ve čtvrtek mi přijde nový výfuk, tak počítám aspoň litr dolů. A hlavně pořádné ticho na dálnici.

17.8.2012 10:14

Prahy

Tak Lybrák už je doma :D Prahy jsou už jako nové, jsou celé stříbrné (žádný černý pruh) a vypadají fakt dobře, tak snad vydrží. S prací jsem spokojený, cena za lak a vystříkání prahů byla 2200,-. Teď už jenom pořešit výfuk a pořádně auto vydrhnout a budu spokojen. :)

13.8.2012 18:01

Lak

Tak Lybra zítra jde do lakovny, na přestříkání prahů, jsou na nich bublinky. Snad bude do pátku doma. :)

1.8.2012 13:15

Podvozek

Tak dneska se trošku odrezoval spodek auta, rzi tam je docela dost, ale všechno jen povrchové, takže super. Dneska rez odstraněna a natřena odrezovačem, příští týden se to ještě natře Hammeritem. Co se týče rzi, tak se ještě musí vyřešit prahy (zvrchu) - jsou tam puchýře, ale to už půjde auto někam do lakovny, nechci ho mít flekaté. :D

24.7.2012 17:38

A je doma

Tak Lybra je zpátky doma, vyčištěna klimatizace a klapka, vyměněny filtry. Jinak už vím, proč je na dálnici tak hlasitá - střední díl výfuku někdo nahradil trubkou a zadní má v sobě díru. :D Jinak rozvody byly prý dělány nedávno, takže se jejich výměna odkládá na neurčito.

22.7.2012 14:52

Servis

Tak Lybra je v servise na výměnu rozvodů, vodní pumpy a vzduchového filtru, doplnění a dezinfekci klimatizace (+ pylový filtr) a hlavně opravu toho čidla otáček (nebo co je na tom špatně).

16.7.2012 12:57

První měřené tankování

Tak dneska jsem poprvé tankoval pro zjištění spotřeby, no je docela velká - 8,7 l/ 100km. Palubní počítač ukazuje docela přesně.

15.7.2012 16:20

Fotky

Tak slíbené fotky jsou tady. :)

12.7.2012 13:13

Nové foto

Nové fotky by měly být buď v neděli nebo v pondělí, snad vyjde počasí. Zkusím nafotit i některé detaily. Jinak v nejbližší době plánuji udělat rozvody + vyměnit filtry (vzduchový, pylový, palivový) a vyřešit problém s kolísáním otáček volnoběhu. Dále pak dezinfekce klimatizace a její doplnění. No a nakonec ošetřit podvozek a prahy (dělají se na nich puchýře).

1.7.2012 17:37

Zimní disky

Objednány disky na zimu - Lancia Lybra Style B. Měly by přijít zítra, fotky budou, až budou obuté.

28.6.2012 10:48

Repro

Tak jsem zprovoznil repro od řidiče, byl jenom trochu zaoxidovaný kabel. Teď už si konečně můžu užívat plného BOSE zvuku. :)

27.6.2012 11:12

Nové foto

27.6.2012 10:44

Zimní pneu

Přišly nové gumy KLEBER KRISALP HP2 195/65 R15 91 T.

25.6.2012 19:05

Výměna svíček

Měněny svíčky kvůli cukání v nízkých otáčkách. Předchozí výměna? Nebyla. :) 100 000 km na jedněch svíčkách.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Lancia Lybra 1.6 LX SW

Další vozy Lancia Lybra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím v pořádku, semtam nějaká chybka, která jde většinou vyřešit vyčištěním kontaktů :D

praktičnost
9

v pohodě, v autě je dostatek odkládacích prostor (pro řidiče - loketní opěrka, prostor před řadící pákou, vedle volantu, kapsy ve dveřích, schránka před spolujezdcem)

prostornost
9

na zadních sedadlech je prostor na nohy pouze průměrný, vepředu super

jízdní vlastnosti
9

pohodlné, ale ne přehnaně uhoupané, v zatáčkách se moc nenaklání

jízdní komfort
9

pohodlné, jak podvozek, tak sedačky

provozní náklady
7

spotřeba by mohla být menší

náhradní díly
6

ty od Fiatu (většina) jsou levné a lehce sehnatelné, s těma od Lancie to je horší

výkon motoru
8

na svůj objem docela pružný motor

spotřeba
7

mohla být menší

hlučnost motoru
7

město a mimo město je to super, na dálnici točí už docela hodně

kvalita sedadel
10

perfektní, velice pohodlné, s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou u řidiče, zadní sedačky mají dle mého názoru (a mých zad) skvěle nastavený sklon opěradla

brzdy
10

brzdí hodně dobře, u vyšších motorizací to bude ještě lepší (mají větší brzdy)

zavazadlový prostor
9

není největší, ale mně osobně dostačuje s přehledem


Více o modeluLancia Lybra
Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů

Vskutku nevšední automobil ze slunné Itálie nabízí velkou…

Lancia Lybra Lancia Lybra

Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy…

 





Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…