Recenze

10 Majitel

Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema

9,82 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Lybra, foto 1 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 3 Lancia Lybra, foto 4 Lancia Lybra, foto 5 Lancia Lybra, foto 6
Lancia Lybra, foto 7 Lancia Lybra, foto 8 Lancia Lybra, foto 8 Lancia Lybra, foto 9 Lancia Lybra, foto 10 Lancia Lybra, foto 11 Lancia Lybra, foto 12 Lancia Lybra, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Lancia Lybra Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední

Popis vozu

Lancia Lybra přišla na trh jako nástupce modelu Dedra, vyráběla se v rozmezí let 1999 - 2005 s benzínovými motorizacemi 1.6, 1.8 a 2.0 a vznětovými 1.9 JTD a 2.4 JTD. Technicky vychází z Alfy Romeo 156, kde byl podvozek nastaven komfortněji, oproti sportovnějšímu u Alfy. Na výběr bylo mezi verzemi sedan a combi (SW), největší počet zákazníků si pochopitelně našla v rodné Itálii, odkud pochází i tento kousek. Na český trh se oficiálně nedovážela.

Exterier:
Design exterieru je navržen v kombinaci retro a moderního stylu. Přední kruhová světla s vystouplými oblouky karoserie kolem nich, části karoserie a prolisy v oválných nebo zakulacených tvarech - to vše odkazuje na eleganci, jakou se pyšnily vozy (Lancie nevyjímaje) v 50. a 60. letech minulého století. Naopak zadní část působí velmi moderně, svislé zadní svítilny navazují na leské černé lišty, které se táhnou odzadu přes celou střechu a splňují tak nejen praktický účel (upevňuje se na ně střešní nosič), ale i dekorativní. Tento vůz je navíc doplněn černě lakovanou lesklou střechou, která ve spojení se zatmavenými okny vkusně kontrastuje nepříliš zajímavé stříbrné barvě.

Interier:
Interier je opět na pomezí retra a moderního stylu. Na první pohled působí honosným dojmem a kvalita zpracování tento dojem podtrhuje. Vše je vyvedeno precizně, italové si zde očividně vyhráli s detaily. Všechny verze jsou standartně vybaveny LCD displejem, na kterém se zobrazují veškeré informace o voze, od signalizace otevření dveří, přes ovládání rádia či navigace po nastavení servisních parametrů a ovládání palubního počítače. Vnitřek vozu určitě neoslní svým prostorem, nicméně průmerně vzrostlý člověk se v něm netísní. Dekor interieru se nabizel v nekolika odstinech podle verze vybavy a roku vyroby, v nabidce byla imitace dřeva, hliníku nebo karbonu. Celkově auto působí útulně a pohodlně, vše je na dosah ruky a dobře viditelné.

Motor:
Motor 2.4 JTD byl ve své době takřka průlomový, jelikož se jednalo o první dieselový motor se systémem vstřikování common-rail. Díky tomu může nabídnout lepší průběh točivého momentu a výkonu při nižší spotřebě oproti starší technologii. Do Lybry se nabízel s původně 99kw/135k, při modernizaci se výkon zvedl na 103kw/140k a nakonec na finálních 110kw/150k.

Tento vůz je osazen poslední zmiňovanou verzí, ve stupni výbavy Emblema. Výbava vozu je vezhledem ke svojí kategorii a stáří poměrně slušná, zahrnuje mimo jiné automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený interier včetně vyhřívaných sedaček, hi-fi systém Bose, CD changer, ASR, ESP a Hill holder, alarm, elektricky ovládaná okénka a zrcátka včetně vyhřívání, tempomat, ovládání rádia na volantu, přední, boční a hlavové airbagy atd....

Silné stránky

- motor
- jízdní vlastnosti
- brzdy (jedno z mála italských aut, které opravdu brzdí :-D)
- pro rodinu perfektně praktické auto
- výbava
- různé drobnosti, které rozmazlují - ozdobné hliníkové lišty na prazích dveří, světélka vespod dveří pro lepší vystupování ve tmě, výsuvný držák na kelímky, automatické rozsvěcení světel apod...
- individualistický design
- je to Lancia

Slabé stránky

- pouze pětistupňová převodovka
- nemožnost výměny originál rádia za vlastní
- anténa rádia nemá úplně čistý signál
- nelze výškově nastavit sedadlo spolujezdce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis je bez problémů, díly jsou mnohdy shodné s některými modely od Alfy nebo Fiatu, nejsou to žádné přehnané pálky jakými se ohánějí majitelé Škodovek :-D Ceny dílů jsou často srovantelné s vozy koncernu VW, v některých případech i levnější. Co se týče dostupnosti, není problém sehnat originál díly, druhovýroba, není problém sehnat i použité díly z bouraček.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Je to první auto kupované v bazaru. Vždycky jsem se vyhýbal nákupu v bazaru, nemám v bazáristy důvěru. Ale ono při koupi takového auta, zvlášť když jsem měl poměrně specifické požadavky - především na stav vozu, není moc na výběr. Je to smutné, ale většina Lyber v bazarech jsou bouračky dovežené zvenku a všelijak poslepované, byli jsme se podívat na víc aut a tuto jsme sehnali cca po půlročním intenzivním hledání. Nakonec ale spokojenost, kupovali jsme v autobazaru Auto Stilo v Hulíně, kde nám vyšli vstříc, nabízeli i prohlédnutí vlastním mechanikem. Před vyzvednutím vozu dokonce ochotně nechali opravit drobné nedostatky.

 


Další vozy Lancia Lybra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Je to ojeté auto, každé ojeté auto chce sem tam nějakou investici, ale není to žádná kasička na náhradní díly jak pomlouvačně říkají majitelé německých Té-Dé-Íček.

praktičnost
10

Pro rodinu super

prostornost
7

Osobně mám radši větší auta, Kappa mi v tomto směru vyhovuje víc, ale vzhledem ke své třídě je to dostačující

jízdní vlastnosti
8

Tohle auto není sporťák, je potřeba brát na vědomí, že se pořád jedná o rodinnej kombík s dieselem pod kapotou. Jinak jsou jízdní vlastnosti velice dobré, italové to mají tak nějak v krvi.

jízdní komfort
9

Podvozek je nastaven v rámci své třídy komfortněji, poměrně dobře tlumí nerovnosti, měkké sedačky pohodlí ještě napomáhají.

provozní náklady
6

Pokud se autu dopřává kvalitní péče, pak slouží dobře. Celkově provozní náklady spadají tak do průměru.

náhradní díly
8

S dostupností není problém, ceny úměrné konkurenci

výkon motoru
7

Na závodění to není, na běžné, sem tam svižnější cestování ano

spotřeba
6

Dá se jezdit za 5.5, ale taky za 12.....

hlučnost motoru
8

JTD je na diesela vcelku tiché, ale pořád je to diesel

kvalita sedadel
8

Měkké, pohodlné. Možnost přifouknutí bederní opěrky. Ale mohli by být větší, osobně mám radši velká křesla a hafo místa kolem.

brzdy
10

Na italské auto výborné :-D

zavazadlový prostor
5

Na kombíka tak průměr, na druhou stranu je výhoda, že se dají věci naložit až po strop


Více o modeluLancia Lybra
Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů

Vskutku nevšední automobil ze slunné Itálie nabízí velkou…

Lancia Lybra Lancia Lybra

Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy…

 






Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…