Recenze

eMBébé (muž 52 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Idea

9,40 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Idea, foto 1 Fiat Idea, foto 2 Fiat Idea, foto 4 Fiat Idea, foto 6 Fiat Idea, foto 7 Fiat Idea, foto 8 Fiat Idea, foto 9 Fiat Idea, foto 11
Fiat Idea, foto 12 Fiat Idea, foto 13 Fiat Idea, foto 14 Fiat Idea, foto 16 Fiat Idea, foto 17 Fiat Idea, foto 20 Fiat Idea, foto 22 Fiat Idea, foto 23 Fiat Idea, foto 24 Fiat Idea, foto 25 Fiat Idea, foto 26 Fiat Idea, foto 27 Fiat Idea, foto 28 Fiat Idea, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Idea Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1248 výkon [kW]: 51 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15,4 maximální rychlost [km/h]: 159 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,1

Popis vozu

Malé kompaktní minivany jsou relativně novou třídou vozů na trhu. Jedním z reprezentantů této třídy je i Fiat Idea. Italský vůz je postavený na podvozku Punta, v Česku se prodával v letech 2004 až 2006.
Idea je dlouhá 3930 mm, vysoká 1660 mm, široká 1698 mm. a disponuje rozvorem 2508 mm.
Ideu zepředu charakterizuje masivní maska chladiče ve tvaru včelí plástve s kulatým logem automobilky uprostřed. Spodní část masky je tvořena integrovaným nárazníkem plynule přecházejícím do boků. Vzadu sdružená vysoká koncová světla jsou umístěna níže, jejich vrchní část jen lehce přesahuje spodní lem okna. Zadní dveře rovněž zasahují až do nárazníku.
Hlavní devizou tohoto druhu vozů není ale jejich velikost či designová krása, ale maximální variabilita vnitřního prostoru. Proto bylo reklamním sloganem Idey "Pro každé vaše já". Vůz nabízí mnoho variant uspořádání vnitřního prostoru. A klíčem k nim jsou zadní sedadla. Idea má zadní lavici dělenou v poměru 2:3, přičemž každou část lze rovněž posouvat samostatně, a to v rozmezí 160 mm. Střední nejužší část lze ale také překlopit vpřed a udělat z ní loketní opěrku. Jakkoli jsou krajní sedadla velmi pohodlná, případný pátý cestující sedící uprostřed na nejužší části si příliš dobře neposedí. Pouhým posuvem ale kouzla se sedadly nekončí. Opěradla nejsou pevná, ale dá se s nimi manipulovat. Opěradla se dají sklonit vzad až o 45 stupňů, čímž vzniká prostor pro přepravu delších zavazadel nebo ve spojení s překlopením sedadla vedle řidiče vykouzlíte relativně pohodlnou postel. Pro přepravu větších nákladů se bude ale používat skládání celých zadních sedadel. U Fiatu Idea se nejprve složí k sobě opěradla a sedáky a poté se celé sedadlo překlopí vpřed. Nevznikne tak úplně hladká rovná plocha. Mezi zavazadlovým prostorem a místem pod zvednutými sedadly je malý schůdek. Překlopená zadní sedadla také zabírají místo, takže na délku je tím zavazadlový prostor kratší. Převážení extrémně dlouhých předmětů umožňuje sklopné opěradlo spolujezdce vpředu (u Fiatu už v základní výbavě). Pokud jde o objem zavazadlového prostoru, pohybuje se v rozmezí 320 až 1420 litrů. Nejde ale jen o objem, ale i váhové možnosti nákladu. Užitečná hmotnost Idey je 425 kg.
Idea také nabízí množství odkládacích schránek. Má drobné prostory ve dveřích, ale překvapivě nemá uzavíratelnou schránku před spolujezdcem, pouze otevřený "šuplík". Místo toho zase nabízí dvě malé schránky ve stropě mezi předními sedadly a dvě schránky s víkem nahoře na palubní desce (před řidičem a spolujezdcem).
Ve středové kapličce na palubní desce z měkčeného plastu jsou umístěny všechny ukazatele přístrojů. Umístění řadicí páky je ve vyvýšené části středové konzoly téměř v palubní desce, což je velmi příjemné pro ovládání. Výdechy klimatizace jsou u Idey umístěny po stranách audiosoustavy a ovladačů klimatizace. Ovládací páčky jsou příliš daleko od věnce volantu a nepohodlně se proto ovládají, pro ženy to může být opravdový problém. Také mi poměrně dlouho trvalo proniknout do tajů nastavování palubního počítače tlačítky vlevo od tříramenného volantu. Počítač může ukazovat mnoho různých údajů, například dvě různé ujeté vzdálenosti a fakta, která s nimi souvisejí. Nabízí i jednu věc, jejíž smysl mi poněkud unikl, a to něco jako "omezovač rychlosti". Můžete si nastavit maximální rychlost a pokud ji překročíte, auto vás na to zvukem upozorní. Zvuk však brzy ztichne a dál svítí jen kontrolka, která zhasne, když opět zpomalíte pod stanovenou rychlost.
Příjemné je vyšší umístění sedadel než u jiných u vozů. Řidiči to sice umožňuje lepší přehled, ale z jeho pohledu ubíhá přední kapota poměrně příkře dolů, takže přední část vozu není téměř vidět, s čímž se musí při parkování počítat. Sedadla jsou příjemně polstrovaná, ale s minimálním bočním vedením. Protože je Idea vyšší, budí kabina prostornější dojem a vzadu je v ní o něco více místa než u konkurence.
Podvozek je založen na principu vepředu závěsy McPherson, vzadu tuhá náprava s torzním členem. Kotoučové brzdy jsou vpředu s vnitřním chlazením. Standardně montován je systém ABS s děličem brzdných sil.
Idea má elektrický posilovač řízení EPS, který mění svoji účinnost na základě rychlosti jízdy. Navíc má ještě jeden režim zvaný City. Už z názvu vyplývá, že je určen pro město a spouští se jednoduše stisknutím tlačítka uprostřed palubní desky. Pak je otáčení volantu úplnou hračkou i pro jednu ruku. Setkal jsem se s ním už ve Fiatu Panda a musím přiznat, že jsem mu už přišel na chuť. Takže nyní říkám: pro ženy naprosto ideální a i muži ho mohou ocenit. A nemusíte se bát, že když zapomenete režim City vypnout, na dálnici vznikne problém. Systém s lidskou zapomnětlivostí počítá a při rychlostech nad 70 km/h se oba režimy chovají už naprosto stejně a řízení přiměřeně tuhne.
Při řízení Idey musíte počítat s vyšší stavbou karoserie. Přesto je vůz velmi snadno ovladatelný a při projíždění zatáček se téměř nenaklání.
U Idey si zákazníci mohli vybrat ze tří různých motorů (zážehový 1.4 70 kW a vznětové 1.3 Multijet 51 kW a 1.9 Multijet 74 kW). Ve výrobě byly sice čtyři, ale benzinový 1.2 se do České republiky nedovážel. Idei ale více sluší diesely, které jsou vybaveny systémem přímého vstřikování nafty do válců common-rail. Slabší verze dieselu je určitě lepší volbou. A to nejen proto, že má menší objem a vejdete se tak do nižší kategorie povinného ručení. Má sice o pár koní méně, ale příznivější spotřebu (oficiálně 5,1 l/100 km, ovšem jezdím za neskutečných 3,5 l/100 km) a akceleraci z nuly na sto za 15,4, za kterou vděčí větší síle (183 N.m při 1750 otáčkách).
Ze čtyř možných výbav se u Fiatu Idea v ČR prodávaly pouze dvě prostřední, Active a Dynamic. Ve výbavě Aktive získáte ve dvou směrech nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, imobilizér s plovoucím kódem, přední sedadlo sklopné do tvaru stolku, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, pouze dojezdové rezervní kolo, dva airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy a přípravu pro rádio.
Vyšší stupeň výbavy Dynamic (představované vozidlo) má navíc elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 15ti palcová kola z lehkých slitin, ukazatel venkovní teploty, loketní opěrku a nastavitelnou bederní opěrku řidiče, manuální klimatizaci, dva úchyty Isofix na zadních sedadlech, mlhová světla integrovaná v předních světlometech a autorádio s přehrávačem a šesti reproduktory.

Silné stránky

ultralehký posilovač řízení City
variabilita vnitřního uspořádání
vysoký posez, snadné nasedání
originálnější design
možnost náklonu zadních sedaček vzad
velice příznivá spotřeba

Slabé stránky

ergonomie ovládacích prvků pod volantem
kaplička s přístroji uprostřed palubní desky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ač stav ukazatele ujetých km je 80 000, skutečná hodnota ujetých km je o 30 000 vyšší. To přineslo nečekané výdaje do výměny rozvodové sady.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Už se nechci rozčilovat...
UŽ NIKDY AUTOADLER !!!

 

Novinky v recenzi

24.9.2016 21:31

Prodej

V červenci léta páně 2016 vozidlo prodáno AAA v celku za hezký peníz, o čemž svědčí i to, že i po třech měsících se jej nemohou v AAA zbavit.
Idea mi sloužila k mé radosti více než 7 let a nájezdem 130 000 km (stav při prodeji 210 000 km).

30.4.2010 16:18

2,9 l / 100 km !!!

...co víc dodat?

14.1.2010 00:13

3,5 l/100 km !!!

Po úvodním rozčarování nad praktikami prodejce a nutné výměně rozvodové sady už jen spokojenost. Ze závad snad jedině samovolné uvádění audiosoustavy do stavu aktivity (vyřešeno trvalým vsunutím CD nosiče - jak jednoduché :-) ). Naprosto překvapivá je ale průměrná spotřeba, a to 3,5 l/100 km !!! Je radost jezdit s tímto vozem úsporně a snižovat tak další a další limity spotřeby... :-)


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluFiat Idea
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Turisté vyvrcholili na vrcholku pyramidy: Egypťané jsou vzteky bez sebe!

Turisté vyvrcholili na vrcholku pyramidy: Egypťané…

Mladý dánský fotograf Andreas Hvid (23) na konci listopadu s kamarádkou vylezl na Cheopsovu (Chufuovu) pyramidu…

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

 

iSport.cz

Mizérie Sparty pro smích: na derby -15, rapper vydělal na pokutu i čtyřhlavá saň

Mizérie Sparty pro smích: na derby -15, rapper…

Vaše bída, naše radost, pošťuchují se věční rivalové už mnoho let. V nezáviděníhodné pozici je nyní Sparta,…

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá, řekl trenér

Ščasný ven? Logická reakce, nespokojenost narůstá,…

Nespokojenost fanoušků Sparty narůstá a žádají změny. Během utkání s Teplicemi (0:1) Letnou mockrát dunělo…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…