reklama


Recenze

salazar (muž 48 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lancia Lybra 2.0 SW

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 64× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Lybra, foto 1 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 3 Lancia Lybra, foto 4 Lancia Lybra, foto 5 Lancia Lybra, foto 6 Lancia Lybra, foto 7 Lancia Lybra, foto 8
Lancia Lybra, foto 9 Lancia Lybra, foto 10 Lancia Lybra, foto 11 Lancia Lybra, foto 12 Lancia Lybra, foto 13 Lancia Lybra, foto 14 Lancia Lybra, foto 15 Lancia Lybra, foto 16 Lancia Lybra, foto 17 Lancia Lybra, foto 18 Lancia Lybra, foto 19 Lancia Lybra, foto 20 Lancia Lybra, foto 21 Lancia Lybra, foto 23 Lancia Lybra, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Čertík Luigi Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:141 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 113 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,8

Popis vozu

Jelikož jsem zjistil , že si patrně nekoupím jiný vůz než italský (klidně do mně) . Po předchozích zkušenostech s jinými italy padla volba na poměrně exotický vůz (aspoň v ČR) Lancia Lybra-prostě se mi líbil !. Potřebuji občas něco vozit takže rozhodnutí bylo jasné - kombi. Nehledě na to, že kombík u Lybry mě připadá podstatně hezčí než sedan. Vzhledem k tomu ,že nafta stojí stejně jak benzín a přeci jenom mi přijde provoz u benzínu spolehlivější a servis levnější i za cenu vyšší spotřeby hledal jsem obsah 2.0 20V. Po pár týdnech hledání na internetu padla volba na stříbrnou Lybru 2.0 20V o výkonu 110 kw v plné a možná i plnější palbě než je obvyklé . Takže 10 airbagů (opravdu je jich tam 10) , automatická duální klima, navi, telefon, kůže, tempomat , ASR, elektrická výbava včetně otvírání kufru, 16 alu, tonovananá skla, aparatura Bose 300W včetně subwofru atd. Mimochodem vůz je z itálie a podle techničáku byla majitelem firma Pirreli, takže serviska a kompletní doklady.
První pocit z auta je luxus, individualita a síla. Nejsem znalec na technologie výroby a zpracování, ale auto je opravdu pěkně uděláno a interiér pečlivě zpracován a vybaven kvalitními materiály, včetně doplňků z leštěného hliníku. Středový panel předběhl svoji dobu a myslím že v roce 1998 kdy to začali vyrábět to byla opravdu bomba. Jízda v noci je opravdu zážitek, protože připomíná let v letadle . Sedačky jsou z měkké kůže a jsou krásně tvarovány se slušným bočním vedením. Kufr stačí na běžné nákupy a díky sklápění sedaček není problém odvézt delší věcí. Mohl bych se rozepsat ještě více, ale teď k tomu hlavnímu jízdě samotné. Po nastartování není motor citelně znát a při rozjezdu je cítit značná váha Lybry ,ale plynule motor táhne odspodu. Podvozek je poměrně komforně naladěn (zadní víceprvková náprava) a nedává o sobě moc znát - snad jen kola 16 se šířkou 205 dávají vědět ,že se u nás nejezdí na italské dálnici ale českém tankodromu. Pravý adrenalin začně, když se začně motor vytáčet do otáček 4-5 tísíc. Zvuk který se line z motoru je opravdu adrenalinový a auto vyrazí jako by se jednalo o sporťák. Pokud se vytočí na 7000 zvuk je přímo brutální. První varování nastane když se přibrzdí, protože jedovaté brzdy Vám dají jasně najevo, že nejde o hračku pro děti a že ubrzdí auto i při rychlosti kolem 200 km. Zatím jsem vyzkoušel těch 200 km a auto se chová klidně a vyrovnaně. Servo jde klasicky lehounce, ale jde o zvyk. V případě ozvučení auta nastává dilema zda vychutnávat muziku "ala bose" nebo poslouchat motor, který basuje taky moc pěkně. Podezřívám Italy, že tak motory ladí schválně aby to takhe bručelo. Líbí se mi, že pokud se loudáte padesát auto se stává tichounkou limuzínou , která jen proplouvá městkou džunglí jako by v jiném čase. Ač není interiér vozu nějak obrovský , pocit bezpečí a prostoru autu nechybí. Na zadních sedačkách sice před koleny moc místa není, ale kvalitní sedačky vynahradí pohodlí cestujícím vrchovatě.
Závěrem musím říct ,že Lybra je poměrně nedoceněné auto, které určitě stojí za to vlastnit ho a odpoutat se od předsudků, které jsou u nás na každé internetové diskuzi značné (miluji rozdělení na fiatisty, oplisty a škodovkáře apod.) Auto se sem oficiálně nedováželo a asi by se i špatně prodávalo, protože podle katalogových cen bylo poměrně drahé (dle papíru moje stálo v roce 2002 39.999 e),takže by tu nemělo na růžích ustláno díky pověsti Lancie (vzniklé díky plečkám co sem v 90 letech navozily) Zájímavým úkazem je , že auto dráždí na silnici nejvíce majitele Octavií a Golfů, kteří se mmě přilepí a musí mě předjet za každou cenu (umožnuji jim to s klidným srdcem). Asi je dráždí tvar zadních světel ve tvaru čertovských rohů. Proto mu říkáme čertík Luigi . Pár lidí se v autě svezlo a myslím, že jim docela spadla čelist. Je jen málo lidí , kteří se za autem neotočí a záleží jen na tom zda se jim zdá krásná nebo hrozná (jiná možnost ani u lybry není). Jinak toto auto nelze brát jinak než volbu srdcem, ale ta je podložena moderní technologií, spolehlivostí a bezpečností za super peníze (Nechci vědet kolik bych dal za stejný rok a výbavu třeba u VW nebo audi - i octávka by asi drásala peněženku). Určitě časem vzniknou nějaké problémy jako u každého auta, ale samozřejmě je sem dopíšu pro objektivní recenzi.

Silné stránky

- výbava je nadstantartní už v základu
- výkoný a zároveň úsporný motor
- praktická stránka provedení kombi
- vzhled vozu (individuální názor)
- bezpečnost a kvalita zpracování
- přizovací cena ojetiny
- spotřeba vzhledem k váze a výkonu je velmi dobrá
- není žádaná zloději jako WV, Škoda, Audi...
- určitá výjmečnost a pozornost kolemjdoucích
- pohodlí cestování
- duální automatická klima
- protikorozní úprava
- tuhost karoserie

Slabé stránky

- image značky v českých krajích
- horší dostupnost servisu a dílů (i když všechno lze sehnat za
běžné ceny evropských vozů)
- originál navigace pro ČR nevyhovující a data se těžko schání
- malo věcí z vrakoviště v případě drobné havárie
- auto vypadá dražší než je (sousedi nezdraví)
- následný prodej (musíte najít stejného blázna)
- nutno věnovat nějaký čas k naučení se správného ovládání všech
možností klima a počítače

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zatím bez závad. Pár kosmetických vad neřeším. Neustále svítí ukazatel náplně ostřikovačů i když je plný - asi něco špatně, uvidím na počítači v servisu. Nebo že by poznal že to není voda z Italskýho potoka ?

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v od dovozce aut a zároveň majitele servisu. Nutno přiznat ,že komunikace s ním byla dobrá a domluvili jsme se i na ceně . Stav vozu je takový jaký byl prezentovaný, takže spokojenost.

 
reklama

Novinky v recenzi

13.2.2009 13:55

..tak se měj lásko !

...takže lybra má nového majitele doufám že spokojeného. Trochu nostalgie zůstalo - bylo to skvělé auto - díky za nabídky a pokud máte dotazy klidně pište dál jako doposud v klubu zůstávám a doufám ,že na jaře dopadne Phedra

17.1.2009 16:43

Takže nějak se rozrůstáme takže scháním PHEDRU a LANCIA jde do prodeje. je-li zájem napište

18.12.2007 00:00

Takže ostřikovač zalepen ,termostat vyměněn a opraven spínač vyhřívání sedačky spolujezdce výměna žárovky za což jsem zaplatil v servise 3500 za vše - jinak ujeto 4000km bez závad s průměrnou spotřebou 8,5 litrů - jsem spokojen

17.11.2007 00:00

Takže jak jsem slíbil napíšu všechny závady. Výměna termostatu a topí teď skvěle.

1.11.2007 00:00

Ostřikovače kdesi uchází takže musím řešit. Uvidíme jak velký problém nastal

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Lancia Lybra


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
5
spotřeba
7
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
7

Více o modeluLancia Lybra
Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů Lancia Ypsilon 1,3 JTD Momo Design – krása bez kompromisů

Vskutku nevšední automobil ze slunné Itálie nabízí velkou…

Lancia Lybra Lancia Lybra

Lybra, tak zní jméno nového vozu střední třídy…

 

reklama





Blesk.cz

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí výrobou autíček i skládaček

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí…

Barevná autíčka, domečky, puzzle nebo skládačky pro děti z mateřských školek. I takové jsou nevinně vypadající…

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se bojí a jak to řešit?

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se…

Radek (39) pracuje jako IT expert. Jeho práce a zkušenosti jej učinily nedůvěřivým k různým operačním systémům,…

 

iSport.cz

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět těžce skládá obranu

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět…

Čiší z něj odhodlání pobít se o třetí místo ve skupině, zároveň je vidět i zklamání, že Viktoria Plzeň už nemůže…

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod, Leicester dostal PĚT gólů

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod,…

Fotbalisté Realu Madrid si v 6. zápase skupinové fáze slavné Ligy mistrů remizovali s Dortmundem a ve skupině F…

 

Reflex.cz

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

V divadle Venuše na pražském Žižkově probíhala nádherná akce Hack the Brain - několikadenní společná práce…

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další drogy v nacistickém Německu

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další…

Po pětiletém studiu v německých a amerických archívech vydal berlínský spisovatel Norman Ohler (46) bestseller…

 
 
reklama