Recenze

dundee5 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Auris E18

9,42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Auris Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:1800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Náš golfík už se nám pomalu začínal blížit k hranici dospělosti a pěkně mu prorezly přední podběhy. Navíc jsme se rozrostli na tři kousky a do malého hatchbacku byl dost problém se vměstnat. Přišla tedy chvíle na obměnu vozového parku.

Jako první jsem pokukoval po Mazdě 3, ale ukázalo se, že pro rodinu přece jen bude praktičtější kombík.

Brzy jsem pak narazil na Toyotu Auris TS a už po přečtení pár recenzí a srovnání bylo celkem jasno. Testovací jízda mě pak ve výběru už jen utvrdila.

Původně jsem chtěl koupit zánovní vůz, ale cenová politika Toyoty a jen pomalu klesající ceny ojetin mě nakonec přesvědčily koupit auto zcela nové.

Koupil jsem v Toyota Tsusho Modřany a nakonec ve výbavě Executive (za což jsem zpětně moc rád), i když původně jsem plánoval spíš Active Trend+. Motor jsem vybral klasiku benzín 1.6 Valvematic.

S autem zatím naprostá spokojenost. Velmi rychle jsem si zvykl na bezklíčkový přístup, automatické stěrače a přepínání dalkových světel. Používám občas dokonce i automatické parkování.

Motor a převodovka jsou pro tenhle typ auta velmi padnoucí. Když je potřeba zrychlovat, je potřeba hodně podřadit (klidně i na 3 na dálnici) a pak to jede moc pěkně. I při dálničních rychlostech je pak motor na šestku velmi tichý a dá se jet dost svižně.

Řazení je jedno z nejlepších, co jsem zažil (dokonce mi přijde lepší než v Mazdě 3). Extra krátké dráhy s velmi jasnou mechanickou odezvou.

Posilovač řízení je nastaven tak akorát. Dává celkem dobrou zpětnou vazbu, ale zároveň není potřeba vyvíjet moc síly ani při manipulaci na místě.

Podvozek je naladěn výborně. Při přejezdu děr je jen slyšet tlumené drncnutí, dovnitř se nepřenáší téměř nic.

Abych jen neopěvoval, tak jsem narazil i na pár chybiček:

* Z auta je docela špatný výhled na semafory (pokud jste vyšší postavy) díky hodně sklopenému čelnímu sklu.

* Provedení některých plastů v interiéru (hlavně přihrádek na věci) působí celkem lacině.

* Motor má tak nízké vnitřní tření (i díky oleji 0w20), že se nedá téměř brzdit motorem a ani není skoro poznat, jestli je zařazená rychlost a nebo neutrál :)

* Některé ovladače nejsou ergonomicky moc povedené. Např. klimatizaci prostě po slepu nenastavíte.

Silné stránky

velmi příjemný projev motoru
přesné řazení s krátkými drahami a velmi jasnou mechanickou zpětnou vazbou
dobře naladěný podvozek
velmi tichá a komfortní jízda
skvěle fungující automatické přepínání dálkových/potkávacích světel
velký kufr, s dvojitým dnem
velmi dobré osvětlení vozovky Full-LED světlomety

Slabé stránky

horší plasty na několika místech interiéru (přihrádky)
horší výhled na semafory (při vyšší postavě)
téměř nejde brzdit motorem (malý odpor)
není téměř poznat, jestli je zařazená rychlost (brzděním motorem ani zvukem)
některé ovladače nejdou ovládat poslepu (klima)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

zatím v pořádku

 


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
9

hodila by se třeba síť na věci do kufru, jinak spokojenost

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10

tlumiče jsou skvěle nastavené

provozní náklady
9
výkon motoru
9

je potřeba točit, pak táhne velmi pěkně

spotřeba
8
hlučnost motoru
10

při klidné jízdě téměř neslyšitelný když se drží pod krkem má téměř sportovní zvuk

kvalita sedadel
9
brzdy
10

příjemný odpor pedálu dobré dávkování

zavazadlový prostor
10

vejde se tam neuvěřitelně hodně věcí skvělá je možnost vyndání rolety sedadla sklopitelná z kufru


Více o modeluToyota Auris (2012-dosud)
Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení Toyota Auris TS Hybrid Freestyle – Oplastované loučení

Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku…

Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy Ženeva 2018: Toyota Auris v nové generaci. Odvážnější hatchback nabídne dva hybridy

Třetí generace Toyoty Auris sází na dynamické tvary.…

 





Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…