Recenze

9 Majitel

Renault Mégane Grandtour 1.6dci 96kw

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta na co Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 417 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Renault Megane asi není třeba příliš představovat. Na českých silnicích je to notoricky známé auto zejména díky výhodné ceně a často se stává volbou mladých rodin. Možná právě proto nad ním automobiloví "labužníci" často ohrnují nos a hrdost by jim nedovolila si do něj sednout, natož si ho pořídit. Já mám auta hodně rád a rozhodně mi neslouží jen jako přepravní prostředek z bodu A do bodu B. Přesto jsem se rozhodl pořídit právě nový Megane Grandtour 1.6dci v nejvyšší specifikaci. Proč?

Začátek nové životní etapy s sebou přinesl i trochu jiný pohled a nové požadavky. Předchozí Focus 1.8 (rv2007) měl spoustu pozitiv, na čele s vynikajícím podvozkem a řízením. Člověk se na okresce zkrátka mohl vybláznit. Mezi negativa patřila spotřeba a od nějakých 150 km/h až překvapivá hlučnost v kabině. Navíc přibyl požadavek většího kufru (kočárek a tak:-) ) a taky zvýšený kilometrový nájezd (od popojíždění po městě až po pravidelné mnohasetkilometrové dálniční přesuny). Spolu s přibývajícími kilometry a s tím spojeným rizikem závad nastal jednoznačně čas auto vyměnit.

První požadavek byl jasný - auto musí být nové. Předchozí Focus byl kupován jen tři roky starý s 50 000 km, ale po první zimě a výměně čepů mi bylo řečeno, že byla pravděpodobně bouračka (automechanik se mnou byl auto i kupovat, bohužel nic nepoznal). Zkrátka koupit si starší auto je vynikající v tom, že si člověk může pořídit něco, na co by jinak neměl ani ve snu. Tohle pozérství ale má svoje rizika já ho rád i do budoucna přenechán jiným.

Do užšího výběru se dostal Seat LeonST 1.6 tdi, Mazda 3 2.0 Skyactiv a právě Megane 1.6dci. Mazda odešla kvůli vyšší ceně, Leon zase kvůli slabému motoru a tak bylo relativně jasno. Korejci mi sice nejsou proti srsti, ale zrovna zástupci této třídy mi nějak nic neříkají, Škoda Octavia je nekřesťansky drahá.
Megane Grandtour 1.6dci v plné výbavě vyjde na nějakých 570 tisíc, což rozhodně není málo ( i když srovnatelně vybavená a motorizovaná Octavia stojí o 200 tisíc víc), ale Renault je mistr slev, takže výsledná cenovka byla nakonec o cca 100 tisíc mín.
Takže za ani ne půl milionu relativně velký rodinný kombík se silným, ale úsporným motorem, navigací, připojením na internet, dvouzonovou klimatizaci, no zkrátka vším, co v autě potřebujete.
S malou dušičkou jsem podepsal objednávku a tři měsíce čekal, než mi auto vyrobí.

Auto jsem si přebral v listopadu a při půlhodinové cestě domů jsem byl mírně rozpačitý. Kabina dobře odhlučněná (proti Focusu luxus), ale motor se mi nějak nepozdával. Pod dva tisíce nic, ani ťuk, pak kopanec a do tří a půl slušný zátah. Oproti atmosférickýmu benzínu velká změna. Ale řkal jsem si - no co chceš, za ty prachy. Spotřeba syrového auta na jeho první cestě 4.8/100 - aspoň tak ( Focus bral tak 9.5).

Teď mám auto půl roku a najeto 15 000km. Na charakter motoru jsem si zvykl asi během druhé jízdy, jeden problém zažehnán. Nejvíc mu vyhovují dlouhé dálniční přesuny tempem 130-160. Zvládne krátkodobě i lehce přes 200 (samozřejmě jen v Německu bez omezení)
, i držet 180, ale člověk cítí, že autu nedělá radost a ono mu to na spotřebě vrátí. Při tempomatu na 140 si vezme 4.5-5.5, 150 asi 6.0-6.5, 160 lehce pod 7 a výš už jsem ani neměl srdce to kontrolovat. Stále jsou to ale velice solidní hodnoty a kdo tvrdí, že mu auto žere ve 180 4/100, ten prachsprostě kecá.
O trochu horší je život s turbodírou ve městě. Tohle je největší, reps. jediná velka nevýhoda auta. S citlivou nohou jde jezdit plynule za každých okolností, ale chce to cvik a ne každý se to naučí. Zkrátka ,nerad auto dávám někomu do ruky, protože trpíme oba (já i auto).
Okreska je bez potíží s tím, že člověk nemůže počítat se sportovními zážitky v zatáčkách.
Tím se dostáváme k řízení. Na rovinu - v porovnání s Focusem minulé generace je to gumák k pohledání, ale naprosto srovnatelné s aktuálním i konkurenty, snad kromě Hondy Civic. Doba je už taková a cit ve volantu se nenosí. To neznamená, že by se snad nedalo jet svižně, sportovní ambice ale auto nemá a upřímně k tomu ani nijak nevybízí. Vyhovuje mu prostě pohodová jízda a k tomu vás i svádí.
Co se týká prostoru na palubě, k tomu nemám výhrady. Vetšinou nejezdíme plně obsazení, ale i 300km na jeden zátah v pěti dospělých i s bagáží je naprosto v pohodě, na palubě nebylo nijak dusno. Pravda, při takové zátěži už si netroufám na žádnou velkou dynamiku, ale to hlavně proto, že mi je auta líto.

Takže jak bych Megane shrnul? Za rozumný peníz jsem dostal auto, na kterém mi nic zásadního nechybí ani neleze na nervy. Samozřejmě není to žádná bomba, za kterou by se otáčely kabelky, na druhou stranu se ale nebojím, že najdu prázdný parkovací místo, protože Renaulty u nás zkrátka oči netáhnou. Je to prostě od začátku vztah z rozumu, ale po půlroce společnýho fungování toho ani v nejmenším nelituju. Jako bonus je pětiletá záruka a jistota, že s autem přede mnou nikdo nejezdil, takže ho ani nenaboural, a to je k nezaplacení.
Takže doporučuju všem, kteří si nepotřebujou honit triko na starých "luxusních" autech, na nový auto mají omezenej rozpočet a zároveň chtějí dost prostoru, nízkou spotřebu a aspoň lehounce nadstandartní dynamiku.

Silné stránky

Pohodlí a prostor
Motor - odhlučnění, dynamika, spotřeba
Poměr cena/výbava

Slabé stránky

Gumové řízení
Turbodíra

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…