Recenze

8 Majitel

Ford Focus

8,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak i já přispěju svou troškou do mlýna a přidám něco málo o tak známém voze.
Jednalo se o čistou koupi z rozumu - přechozí auto Lancia Kappa 2.4i, super kočár, jel jak šlak, ale jen když jel... Takže bylo třeba pořídit něco novějšího, což znamenalo nucený výlet o dvě třídy níž. Focus II s benzínovým motorem se po přečtění snad všech recenzí na internetu jevil jako nejlepší vyrianta (ve hře byl ještě Golf, Mazda 3, Toyota Corolla, Octavia Tdi atd.). Vybral jsem kus s necelými 50 000 z Německa, stáří 2,5 roku, cena bratru 200 tisíc. Pod kapotou 1.8 92kw.
Motor je jednoznačně nejslabší stránka auta, přitom ale není vůbec k zahození. Dělá zkrátka to, co se od benzinu 1.8 čeká. S neobsazeným autem cvičí, v 5 lidech už je to trošku horší, ale na předjetí a cestovní tempo 150 po dálnici pořád stačí, nad 190 už se trápí, ale těch 210 nakonec vytlačí. Se mnou zažívá ten nejpřísnější režim, tzn. že jezdím buď ve městě, nebo po dálnici, okresky bohužel minimálně, věčně plně obsazený, ne zrovna vyhlídkově. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje mezi 8 a 9l, což není, vzhledem k okolnostem, nijak dramatická hodnota. Samozřejmě, že okreska vyhlídkovým tempem znamená spotřebu cca 6,5, ale kdo někdy řídil Focuse ví, že na hezké okresce se pomalu jet nedá :) Hlavní je, že může být -30 a chytá a na drb a není tam turbo, který dělá víc starostí než radostí.
Mluvit o podvozku a řízení Focusu je skoro zbytečný, ale neodpustím si to. Po přesednutí z 15 let starýho auta jsem první měsíc zažíval za volantem neuvěřitelnej pocit toho, že si můžu dovolit co chci a auto pořád poslouchá (podvozek by zvládl 2x slinejší motor). Řízení poslouchá na slovo, v zatáčkách mě setřese málokdo, to až pak na rovince :)
Vnitřní prostornost odpovídá třídě, v pěti už to trošku skřípe, ale za volantem pořád dobře.
Zpočátku v autě nevrzlo nic ani při přeletění přejezdu, bohužel, dvouletá kůra na D1 se začíná projevovat a místy povrzne nějakej plast v oblasti spolujezdcových dveří.
Odhlučnění hodnotím spíš jako podprůměrné, hlavně panely na dálnici ve vyšším tempu znamenají nutnost vybrat si mezi rádiem a rozhovorem, obojí už nefunguje.
Celkově zatím hodnotím zkušenosti s autem hodně pozitivně. Ideální volba pro ty, co mají rádi srandu za volantem a zároveň chtějí spolehlivý a (v rámci možností) praktický auto. Navíc nijak nedráždí lidi, takže se člověk nemusí bát to nechat někde stát (to bych měl větší strach o Fabii, který se u nás kradou a dodnes nechápu proč tu plechovku krást... ).

Silné stránky

Podvozek
Spolehlivost
Řízení
Přiměřená spotřeba
Nečekaná praktičnost
Univerzálnost
Nezájem závistivců
Zvuk origo audia Sony

Slabé stránky

Odhlučnění
Na dálnici chybí 6tka
Podvozek po přesednutí z franzouce působí tvrdším dojmem, ve srovnání s Octavií nebo Golfem naprosto ok.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizované servisy nenavštěvuju, můj osobní mechanik je spolehlivej. Cena náhradních dílu v normě ( zatím měněny čepy - klasicky po zimě...)

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

za dosavadní problémy můžou čeští silničáři

praktičnost
8
prostornost
7

na niz´žší střední třídu OK, dodávka to ale není.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

opět - v rámci třídy vše v pořádku, Laguna to není.

provozní náklady
8

jen leju benzin

náhradní díly
8
výkon motoru
7

je to benzin bez turba, tzn. bez otáček se nesportuje. Na druhou stranu zvládá 50 na pětku bez remcání, klasickej poloautomat.

spotřeba
6

dalo by se levněji - rekord 6.1/100, ale kdo to má vydržet.

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

bez deklu pobere bagáž pro 5 lidí na týden.


Více o modeluFord Focus C307 (2004-2010)
Ford Focus RS – Avatar Ford Focus RS – Avatar

Ježdění v téhle modré obludě bych přirovnal…

Ford nabídne zvýšení výkonu pro Focus RS Ford nabídne zvýšení výkonu pro Focus RS

Divize Ford Performance ve spolupráci s úpravcem Mountune…

 






Blesk.cz

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil jsem, že s Ridim něco má!

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil…

Milenecký vztah kuchaře Emanuela Ridiho (43) a tanečnice Lucie Hunčárové (31) byl už dlouho veřejným tajemstvím.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy, Shiffrinová ale vyjela třikrát víc

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy,…

Sjezdařka Mikaela Shiffrinová si z lyžařů, snowboardistů a biatlonistů vydělala v uplynulé zimě nejvíce na…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Pan prezident nám nedávno oznámil, že bude zase kandidovat. Co jsme se na tu zprávu načekali. Komentářů…

Německá média otáčejí: Islámský radikalismus je nebezpečím pro demokracii

Německá média otáčejí: Islámský radikalismus je…

Po atentátu islámského fanatika v Berlíně v prosinci 2016 se začala německá média obšírně věnovat tématu islámu…