reklama


Recenze

bajos (muž 29 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia 1,8T Elegance

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 219 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,9

Popis vozu

Tak tohle je Octavia Elegance z konce roku 2000 (12/2000 facelift). Trvalo poměrně dlouho než jsem se rozhoupal a něco si pořídil. Pracoval jsem v autosalonu škodovky, tak jsem měl možnost si vyzkošet spoustu modelů s různými motorizacemi a tohle mě dostalo ve verzi 132kW ale i 110kW. Uvažoval jsem i o jiných vozech koncernu s tímto motorem, ale nakonec to díky ceně a náklonosti ke škodovce vyhrála právě tato Octavia, na RS bohužel nebylo. Stříbrná, až na kola vypadá tuctově jako dalších 50 stříbrnejch liftbacků, který člověk za den potká.
Jak už jsem zmínil jezdí na nestandartních kolech vyzkoušel jsem vše od 15" do 18" a nakonec vyšla kombinace na léto 17" a na zimu 15". Zimní pneu používám GoodYear UltraGrip 7+ 195/65 R15 a letní BFgoodrich G-Force Profiler 205/50 ZR17. Rozdíl v chování auta letní vs zimní je markantní. V zimně si auto vyžadovalo velice opatrnou práci se spojkou a plynem, protože chybí ASR, ale nové kvalitní zimní pneu dokázaly ledacos zachránit. Krátký rozvor a dlouhé převisy se samozřejmě hodně projevují, ale s tím se časem naučíte počítat.
Interiér Octavie časem procházel vylepšeními, já jsem rád že po faceliftu montovali černý interiér, který působí hodnotnějším dojmem než starý šedivý. Palubní deska používá v horní části měkčené plasty a celkově působí velmi dobře vzhledově a nadčasově. Pochválil bych také dílenské zpracování. Samozřejmě po letech ve voze také sem tam něco vrzne, to je ale v porovnání s jinými vozy podobného nebo dokonce novějšího data výroby zanedbatelné. Volant, původně klasický čtyřramenný bez koženého obšití, nyní tříramenný kůží obšitý, aby lépe padl do ruky. Řadící páka už podlehá opotřebení(to je vidět v každé octavii), je obyčejná bez kůže. Pochválit musím vnitřní kliky dveří - bytelné kovové provedení. Co už se tak pochválit nedá, jsou hlučné zámky dveří. Chvíli jsem měl nastavené automatické zamykání po překročení 15km/h a to byly rány že se spolucestující ohlíželi co kde upadlo. Od modelového roku 02 se už tuším montovaly tiché zámky.
Sedačky - řidičova i spolujezdcova je výškově stavitelná. Délka sedáků i opěradel mi vyhovuje jen to boční vedení by mohlo být lepší, navíc po letech je to boční vedení po stranách ke dveřím dost přesezelé takže řídič v provotočivé zatáčce trochu ujíždí.
Loketní opěrka je skvělá věc a nabízí i nějaký úložný prostor. Loketní opěrkou jsou vybavena i zadní sedadla.
Zadní sedačky nabízí dost místa pro lidi tak do 175cm pak už se musí omezovat v oblasti hlavy a nohou. To mě ale moc netíží, protože tam dlouhány moc nepřepravuji.


25.11.2010
Vůz má najeto 172000km
V tomto roce v kufru vozu přibyl Subwoofer a s tím souvisí i nové radio, tak jsem částečně vyřešil chabý zvuk audia ve voze. Konečně jsem sehnal tříramenný volant, se kterým jsem nadmíru spokojen. Čím dál více obtěžuje zhoršená účinnost světel (snad už tuto zimu boudou nová). Tento rok také došlo na montáž nových předních kotoučů a destiček (obojí zimmermann). Jinak je vůz spolehlivý a na provoz nenáročný. Přezul jsem zase na zímní 15" pneu a užívám si ten komfort, hlavně na dlažbě ve městě. Má to samozřejmě i nevýhody, např horší stabilita v zatáčkách. Soustavné problémy s ventilací (zamlžování za vlhka a deště) se mi snad podaří v nejbližšší době odstranit - v plánu je vyčistit odtok od výparníku a zkontrolovat membránu v kufru.


27.2.2011
Vůz má najeto 175000km
Tak na Vánoce autíčko dostalo novou spojku, z ničeho nic nešlo řadit. Cena opravy včetně materialu (orig.) 6000,- Jinak klasika olej + filtry.


Silné stránky

Obecně o Octaviích toho bylo napsáno mnoho. Já vypíchnu jen:
Motor je naprosto vynikající. Spotřeba, dynamika, zvuk super. Uplně jiná liga než TDI, zatimco tdi člověka na chvíli nakopne a pak se musí hned řadit, tohle táhne pěkně odspodu (točivý moment 210NM od 1750ot do 4500ot neklesá) a pokračuje na 3000 ot/min pak začne tahat ještě víc až do 6000 ot/min. Prostě zátah uplně paráda. Nechápu jak někdo může řikat že jsou tdi lepší na pružnost, turbobenzín si ho dá jak nic - vždy:-)
Prostor vyjma zadních sedaček v podelném i příčném směru paráda. Kufr gigantický. Posilovač řízení je jak má být nepřeposilovaný s dobrou odezvou.
To auto má i po letech svému majiteli co nabídnout a troufám si tvrdit že i v porovnání s některou dnešní konkurencí.

Slabé stránky

Známá věc: méně prostoru pro nohy na zadních sedačkách.
Originální repro je bída. Přední světla nic moc. Menší boční vedení předních sedadel. Dlouhé dráhy řadící páky. Ventilace by zvláště v deštivých dnech mohla být účinnější.
Podvozek s tímto motorem a v některých situacích má někdy co dělat. Chybí 6. převod. stupeň. Přece jenom 3100ot. při 130km/h je dost, pak by spotřeba na dálnici mohla jít ještě dolů.
Aerodynamický hluk při cestování na dálnici také dost vadí.
To že ji za den potkáte 50x
Také pozornost nenechavců.
Měkké prahy (pneuservisy zvedají auto za práh!)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Olej, rozvody, svíčky, filtry, komplet zadní brzdy, žárovky, ložisko předního kola, spodní čepy, ...
Spodní kryt motoru už jsem taky táhl po dálnici, oprava ve značkovém servisu (jen proto že byl zrovna po cestě a já spěchal) poprvé proběhla ledabyle a po ujetí 5 km jsem musel zpátky! napodruhé už na tom dělalo 5 lidí najednou a drží dodnes:-)
Potkala mě i jedna dost nepříjemná závada, a to byl servomotorek klapky ovladaní vnitřní cirkulace vzduchu. Ten jsem vyměnil sám. Projevovalo se to ve vlhku bleskovým zamlžením skel celého auta bez možnosti to odmlžit jinak než stažením oken - dost nepříjemné. Jinak standartní údržba.
Celkově se dnes dají sehnat díly na toto auto vysoké kvality za super ceny když člověk ví kde má nakupovat. Nabídka je široká jen se vyhnout nekvalitnímu zboží z Číny nebo Polska.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

malý autobazar. Dobrá cena. Ochota prodejce nic extra ale po roce se neprojevila žadná skrytá závada a zdá se že si prodejce moc nevymýšlel.Jinak standart dva klíče, ale bez servisky:-(

 
reklama

Novinky v recenzi

29.10.2011 16:52

!!!PRODÁNO!!!

Nahrazeno combikem 4x4


Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Nikdy nikde nezůstala stát

praktičnost
8

Všechno pobere, např. všechny 4 kola dám do kufru a to není combi.

prostornost
7

snad jen ty dlouháni vzadu, ale ty moc nevozím.

jízdní vlastnosti
7

Kola jsou znát hodně, 17" tomu hodně pomohly.

jízdní komfort
6

17" kola - cejtim na silnici každej vajgl

provozní náklady
7

neni to TDI ale travu kolem silnice to rozhodně nežere:-) povinné ručení v kategorii do 1850ccm. Spolehlivý vůz.

náhradní díly
9

Koncern VW takže paráda, bez problému. cena velmi dobrá.

výkon motoru
9

Turbobenzín prostě paráda. Tah v širokém pásmu otáček a vynikající pružnost. Jsou tam ještě možnosti, protože je to nejslabší verze tohoto motoru ale mě plně postačuje.

spotřeba
7

V praxi 6,0 až 13,0 Dlouhodobě kolem 8 - 9 litrů. Hodně záleží na stylu jízdy (do práce 7km). Na ten výkon je to vynikající.

hlučnost motoru
10

Tichoučko a jen svištění turba:-)

kvalita sedadel
6

Opotřebení jim časem dalo trochu zabrat a boční vedení nic moc. Ale na dlouhé cesty pořád dobré.

brzdy
8

Slušná odolnost proti vadnutí, rychlý nástup.

zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na I.P.Pavlova mile překvapily

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na…

Potřebujete nutně na záchod a jste v metru? Veřejné záchodky vás mnohdy zachrání před malou nebo velkou nehodou.…

 

iSport.cz

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil návrat do Česka

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa skončil v Tomsku, který má finanční problémy a neplatil hráčům výplaty. S…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama