reklama


Recenze

bajos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 4X4 TURBO

8,75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10
Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Combi Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:178000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 / 140 * kroutící moment [Nm]: 210 / 288 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,3 / 8,5 * maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9 / 8,5 *

Popis vozu

Moji předchozí octavii 1,8T jsem vyměnil za stavající 1,8T 4x4 combi jelikož jsem s tímto motorem byl velmi spokojen, ale chtěl jsem něco lepšího. Původně jsem koukal po Seatu Leon ale nakonec to vyhrála Octavia po důchodci z Německa (opravdu podle německého TP) v krásném stavu. Navíc jsem si z předchozího vozu, taky stříbrného, nechal přední nárazník, kola a 3-ramenny volant.
Měl jsem dokonce vybránu zelenou 1,8T 4x4 z bazaru, ale při předváděcí jízdě vůz padal do nouzového režimu vlivem chipu a slíbená oprava této podle nich prkotiny neproběhla a navíc jsem si vůz nechal zkontrolovat za 500kč na zkontrolujsiauto.cz což se vyplatilo a zjištění že má vozidlo stočeny tachometr mě definitivně odradilo od koupi vozidla z bazaru i když serviska byla "vedená". Toto auto mám od pána co tahá auta z němec a jsem spokojen.
Auto mám chvíli a jestli mohu srovnat s předchozím, vyzdvihl bych především jízdní vlastnosti, praktičnost a vybavu, ve které ted už nechybí dešťový senzor, tempomat a vyhřívané sedačky, park asist, ESP atd. Ovšem pochopitelně spotřeba se zvedla cca o 1 litr.
Auto je především takové rodinné kombi, ale když chcete umí vás i pěkně povozit.
Jízdní vlastnosti to je ve srovnání s dvoukolkou nebe a dudy. Díky víceprkové zadní nápravě je vedení v zatáčkách krasně neutralní a auto nejde do kolen a po tečně ven tak snadno jako dvoukolka a aby vám zablikalo ESP musíte jet už opravdu hodně ostře. Ve srovnání s jízdními vlastnostmi nové Octavie je to hodně podobné a tužší řízení mého auta mi přijde spíš jako výhoda jinak pro ženy a parkování ve městě spíše nevýhoda.
Při razantnějším rozjezdu je znát použití připojitelného pohonu zadní nápravy a auto se nezdržuje prokluzováním předních kol a prudce vyráží vpřed.
Na louce nebo mokré dlažbě si můžete dovolit i tzv. powerdrift. Ovšem hlavní výhody budou předvším v zimě na ledu a sněhu, kde je zlepšená trakce třeba nejvíce.
Ubrání místa v kufru zvýšeným dnem, které je dáno použitím již výše zmińované víceprkové nápravy, není tak drastické a je srovnáno se spodní hranou kufru, což oceníte při vykládání těžších předmětů. V kufru mám navíc základní síťový program.
Prostornost pro cestující je průměrná.
Přední sedadla jsou nastavitelná a vyhřívaná.
Ve voze mi vadilo seriové audio. Reproduktory jsou v tom častečně nevinně. Hlavním problémem je konstrukce předních dveří a po menší upravě a použítí mdf podložek s vytlumením dveří hrají seriové repro o poznání lépe. Samozřejmostí je použití jiného autoradia, v mém případě je to výrobek od Kenwoodu. V minulém voze jsem měl subwoofer, tentokrát jsem se však rozhodl ho nepoužít a audio vylepšit jinou cestou.
Motor: silná stránka tohoto vozu. Ve verzi 4x4 trochu zkrácené převody a parádní dynamika, ty kila navíc ani nejsou znát. Spotřeba město 9-11 mimo město 6,5-9l.
V plánu chip. výměna předních světel.
4.3.13- Zima pomalu končí, se čtyřkolkou jsme si ji paradně užili. Kvůli zvýšené spotřebě oleje proběhla kontrola hadic a ventilu v odvetravaní motoru. Ventil byl KO a diagnostika hlasila chybu pokles tlaku mezi šk a turbem. Je to znát hlavně v zaběru z nižších otáček.

¨
Kromě optiky, kola O.Z. a narazníku RS je provedena uprava mapy řj. na +30% bohužel ještě není změřeno, pocitově ale je znát podstatné posílení.
4.3.13 - Pro tuto sezonu připraveny alu Spider 17.
Proběhlo měření 0-100 pomocí GPS a výsledek 8,5s není špatny. původní tovární hodnota 9,3s.

Silné stránky

zadní náprava - jízdní vlastnosti, 4x4, výbava. dynamika, praktičnost

Slabé stránky

spotřeba, jen 5st. převodovka, audio, seriový zadní stěrač, malé pravé zrcátko. Po zvýšení vykonu nestačí brzdy.
samostanou kapitolou je pak obliba Octavie u zlodějů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatuhlý třmen zadní brzdy.
Kulové čepy řízení.
Výměna všech olejů včetně haldexu.
Výměna všech filtrů.
Výměna zadního stěrače
Výměna ložisek přední nápravy
Výměna silentbloků předních ramen
Výměna hadic odvětrávání motoru
Oprava páčky blinkrů - vlimem špatného kontaktu pořád cvakaly blinkry
Nové přední světlomety
Svíčky - ngk platinum
Výměna levé tyče řízení
Nová lambda sonda před katem
Výměna předních tlumičů i uložení
Namontovány zadní kotouče Brembo max a destičky
Výměněn brzdový spínač

 
reklama

Novinky v recenzi

17.9.2013 19:51

prodáno

Našla nového majitele a v nové rodině bude jezdit s další uplně stejnou 4x4 jen tdi...

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 4X4 TURBO

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
6
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 

reklama





Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama