Recenze

10 Majitel

Ligier X-TOO R Ligier X-TOO

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ligier X-TOO R, foto 1 Ligier X-TOO R, foto 2 Ligier X-TOO R, foto 3 Ligier X-TOO R, foto 4 Ligier X-TOO R, foto 5 Ligier X-TOO R, foto 6 Ligier X-TOO R, foto 7 Ligier X-TOO R, foto 8
Ligier X-TOO R, foto 9 Ligier X-TOO R, foto 10 Ligier X-TOO R, foto 11 Ligier X-TOO R, foto 12 Ligier X-TOO R, foto 13 Ligier X-TOO R, foto 14 Ligier X-TOO R, foto 15 Ligier X-TOO R, foto 16 Ligier X-TOO R, foto 17 Ligier X-TOO R, foto 18 Ligier X-TOO R, foto 19 Ligier X-TOO R, foto 20 Ligier X-TOO R, foto 21 Ligier X-TOO R, foto 22 Ligier X-TOO R, foto 23 Ligier X-TOO R, foto 24 Ligier X-TOO R, foto 25 Ligier X-TOO R, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta sekačka Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:39000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 505 výkon [kW]: 4 kroutící moment [Nm]: 15 maximální rychlost [km/h]: 45 / 90 * počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3 / 4 *

Popis vozu

Něco jakosi kupé v zajímavé barvě.(prý zelené metalíze-podle techničáku)
V technickém průkazu: Moped-lehká čtyřkolka
Podmínky,které musí auto splňovat,aby na to stačil řidičský průkaz skupiny AM:
1)váha nesmí převýšit 350kg
2)konstrukční rychlost nesmí být větší než 45km/h
3)v případě benzínu objem max. 50ccm,u dieselu je to jedno,ale v každým případě max. povolený výkon je 4kW

V zimě:
Protože jsem při koupit auta dostal zimní pneu Continental Contiwintercontact postačující tak na jednu sezonu,byl jsem nucen auto na zimu obout do nových ,,botiček".
Volba padla po předchozích zkušenostech a naprostou spokojeností na NOKIAN HAKKAPELIITTA o rozměru 155/65 R14.
Měl jsem zprvu strach,ze auto bude mít problémy v zasněženém provozu a zejména když napadne čerstvý sníh.Obavy byly ale naprosto zbytečné,díky novým 9,8mm hlubokým pneumatikám to projelo kupodivu takový věci,že i ostatní auta měly co dělat.
Postupem času se obavy změnily na radost z jízdy,protože auto nemá žádnou stabilizaci,kontrolu trakce,ESP,ABS a podobné chytré věcičky a díky tomu je na silnici a zasněžených parkovištích veliká sranda.
Díky svojí váze není auto příliš stabilní,zejména když roztaje sníh a je na silnici břečka,tak je neustále potřeba směr jízdy korigovat volantem,ale rychle jsem si na to zvykl a teď si to už jen užívám a dokonce bych řekl,že to má jednu velkou výhodu a to,že díky tomu,že auto nemá žádnou elektroniku na pomoc při řízení brždění a podobně,tak dáva včas a s rezervou vědět,kde jsou limity dřív,než je pozdě a proto člověk přesně ví,co se děje s autem a může tak přizpůsobit styl a rychlost jízdy(narozdíl od aut nabitých elektronikou,který drží jak přibitý a když se už utrhnout,tak je již většinou pozdě).

Silné stránky

Audio,možnost řídit od 15-ti let,muší váha (347 kg),ideální přibližovadlo do města,skvělé parkovací vlastnosti,špičková spotřeba(3 litry/100km)
Špičková výbava zahrnující:parkovací asistent,zadní stěrač,elektrická okna,radio na mp3,sedačky s bočním vedením,výškově nastavitelné světlomety,odmraz zadního okna,litá kola,sportovní koncovku výfuku,sportovní nárazníky.
Další výhoda je převážení na delší vzdálenosti,stačí obyčejná kára,nájezdy a může se vyrazit.

Slabé stránky

Žádné,je to dokonalé auto pro náctileté :D
Né,každé auto nějaké má a tadyto auto hlavně trpí díky omezení té váhy,většina pevných dílů je z hliníku,takže sem tam praskne rameno(ale stačí to svařit a je to),plasty na autě jsou tak tenké,že jsem je musel vystužit speciální tužící pěnou,která je ještě pro jistotu podložena železnými tyčemi,takže už prokopnout ten plastík není tak jednoduché jak předtím a už celkem pevně drží.
A velká slabina je asi závist okolí,si představte,že v 15-ti letech máte doma 2 auta(2 jsem měl asi 14 dní než se našel kupec na to první),a jezdíte s tím v 9. třídě do školy.Asi nemusím dál popisovat,jak se na vás někdo dívá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádný oficiální servis v ČR neni,takže taky sranda,vše svépomocí a díly drahé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Já jsem se k auto dostal tak,že jsme jednou jeli okolo parkoviště,kde stálo zaparkované.Hrozně moc se mi líbilo a kamarád mi řekl,že tomu klukovi bude zanedlouho 18 let a že to možná prodá za slušnou cenu,tak jsme mu za oknem nechali lístek s kontaktem.Obratem nám volal,že auto bude za 2 měsíce na prodej.Neváhali jsme,zaplatili zálohu a za 2 měsíce bylo moje.
Dobře si drží cenu a je o ně veliký zájem(není problém prodat)

Drobné úpravy neboli tjůning :D

Když jsem auto koupil,tak jsem si říkal,že tam udělám i pár vychytávek nebo možná i nějaký tuning,ale když jsem zjistil,z čeho je to auto vyrobené(úplně tenoučký plastík-vše kvůli váze),tak jsem se rozhodl pro méně radikální úpravy.
Inu,původní volant vypadal jakoby snad patřil na 50 let starý autobus,tak se tam nechala udělát nába a koupil volant a hned je to o něčem jiným.
Jsem velikým fandou kvalitní reprodukce zvuku,proto ani audio výbava nezůstala pozadu.Při výběru rádia cena nebyla úplně hlavním parametrem,a proto padla volba právě na Pioneer DEH-4000UB,který má přímé ovládání subwooferu a špičkovou kvalitu zvuku jak z CD,tak i z AUX i z USB.Dále přední repro-tam to není továrně moc šikovně vyřešeno,protože repro jsou nasměrované do podlahy,tudíž jsem se rozhodl pro né příliš drahé dvoupásma od Pioneer o velikosti 10cm(větší se tam nevejdou).Ale kvůli uméstění to nebylo pořád ono,tak jsem doma vyrobil na míru ze dřeva něco jako prodloužení středového panelu a do toho umístil jeden ze dvou repro-o trochu se to zlepšilo.
Na řadu přišlo i něco dozadu(kufr byl pro mě veliký ažaž).Tam padla volba na špičkovou kvalitu od MB Quart ve velikosti 6x9 palců(oválné 3-pásmové koaxiální repro).Jenomže vzadu do nebylo do čeho umístit,proto jsem nechal v AHW.cz(místní specializovaný obchod pouze na autohifi) vyrobit bednu na míru.Díky perfektní práci a basreflexu to nehrálo špatně,ba naopak,nad moje očekávání,basů bylo pro normální lidi ažaž a hrálo to nahlas,jako levnější subwoofery,ale pořád to nebyl ten vytoužený tlak,proto zanedlouho přišel výběr nějakého subwooferu.Zajel jsem do prodejny na poradu a bylo mi řečeno,že tento woofer od Pioneer je poměr cena/výkon jeden z nej(a musím uznat že měl pravdu) a měl ho v akci v balíčku se zesilovačem Crunch 250.2,tak jsem to vzal.Kompletně překopal ozvučnici(oválům musel udělat vlastní miniozvučnici v tý velký,protože ten subwoofer by je ihned roztrhal).Tlak už byl hodně veliký,ale já ten zesík za 2 dny spálil a dostal jsem po dobu reklamace 4-kanálový zesík od Pioneeru,který měl výkon sice jen 150W(oproti Crunch s 250W RMS),ale hrál prostě čistěji,kvalitněji a kupodivu i víc nahlas.Proto jsem se rozhodl pro další nákup a to nového dvoukanálového zesilovače Pioneer GM-5300T,který se svým výkonem 380W RMS v můstku je naprosto ideální k tomuto mému wooferu.
Letos jsem jel zkusit štěstí na tuning sraz J.H.sprint do Jindřichova Hradce a s výkonem 126.4dB jsem se umístil na 2. místě těsně hned za AHW.cz(přesně o 0.1dB)-pohár viz foto.Detaily viz: http://www.rajtaudio.cz/nejaudio.htm
Tímto bych chtěl hlavně poděkovat firmě www.AHW.cz.
Nyní zatím neplánuji nic v oblasti hudby měnit,radši si počkám ještě chvíli na nové auto a tam se pak pořádně vyřádím:)

Jinak v kufru,pod nohama,na přední kapotě a v nárazníku jsou modné neony a v reflektorech jsou nové žárovky s modrým nádechem(xenony se mi líbí,ale mám strach z policie,už takhle se u nás na tyhle auta nedívají moc pěkně a to jsme jim nic neudělali).
Dále jsem zakoupil chromovou pásku(tu tlustčí a dražší-je jich více) a dle vkusu jsem oblepil některé části auta-především interiér(dveře,středový panel,zrcátka,přední masku...).Dále sundán znak automobilky Ligier.

Co se týče motoru,tak to je Lombardini,převodovka je variátor.
Ze zákona smí auto jet pouze 45km/h a to posuďte sami není mnoho,tak se vyndal omezovač z variátoru,který brzdil řemen více se šponovat a tím dosáhnout větší rychlosti.Pak se vyměnil standartní filtr na sportovní od firmy GREEN.
A na závěr sportovní koncovka výfuku.

 

Novinky v recenzi

1.7.2011 14:22

Další auto

Dovršil jsem již 18 let a mám ,,normální" řidičák a tak můj milovaný Ligier byl již předán do dalších rukou(doufám,že majitel s ním bude spokojený minimálně jako já).
S něčím přece jenom jezdit musím a rodiče chtěli jedině SUV(kvůli bezpečnosti,dobrému výhledu a také pohonu 4x4 a světlé výšce,protože bydlíme na vesnici ve vysoké nadmořské výšce). A volba padla na můj již dávný sen Volkswagen Tiguan 4x4 s motorem z Fabie RS 1.4 turbokompresor.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Ligier



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Mám novou baterku,takže to perfekně startuje i v zimě a dokonce to hned nevybije muzika :) Pokud se o něj člověk dobře stará,nikde vás nenechá ve štichu.

praktičnost
10

Vejde se prostě všude a parkování je díky parkovacímu asistentu radost:) A velikost kufru je až nad hlavu.

prostornost
10

Vejde se tam všechno co potřebuji(i 2 objemnější pasažéři)

jízdní vlastnosti
8

Auto není stavěno na větší rychlosti než 45km/h,takže při 80km/h už to má menší problémy v zatáčkách a malý volant špičkové ovladatelnosti opravdu nepřidá a odpružení není zrovna jako od BMW

jízdní komfort
8

Podvozek je sériový,na můj vkus až moc měkký,takže při ostřejší jízdě se naklání v zatáčkách,ale na druhou stranu už takhle je zážitek jet po nerovnostech-ve volantu je cítít vše(neříkám,že je to nevýhoda,aspoň je 100% kontrola nad vozem,mě to vyhovuje)

provozní náklady
9

minimální a olej se mení po každých 5000 km

náhradní díly
5

problém s dostupností a cenou,ale zkušenější mechanici si vždy nějak poradí(často lze použít díl z jiného auta a vyjde to na pár korun)

výkon motoru
2

do města to stačí a na dálnici nesmí(Stačí řidičský průkaz skupiny AM),ale co si budeme povídat,4kW není mnoho.

spotřeba
10

3l/100km další komentář myslím není potřeba :)

hlučnost motoru
6

jemný dunivý zvuk dieselu a vybrace celého auta (ale to když vezete nějakou holku není na škodu :D )

kvalita sedadel
10

Má to i boční vedení,což je na tuto kategorii vozidla unikátní a při zapnutých pásech tělo celkem drží v sedačce

brzdy
9

4x kotoučové,takže to na každý křižovatce zabrzdí(při svojí váze nebyl použit posilovač brzd,ale aspoň se dají výborně a s citem dávkovat a navíc se lépe dá nohou nahradit ABS než u brzd s posilovačem)

zavazadlový prostor
10

půlka zabere muzika a do tý druhý jsem nacpal dokonce i snowboard s veškerým vybavením,takže si není co víc přát


Více o modeluLigier X-TOO R
Ligier JS RC – Jak jezdí auto pro patnáctileté? Ligier JS RC – Jak jezdí auto pro patnáctileté?

I v patnácti letech můžete řídit auto. No, spíš…

Ligier v Paříži 2006 Ligier v Paříži 2006

Ligier, sídlící ve francouzském městě Abrest, je…

 





Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…