Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta golfík Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Nejprve jak jsem se propracoval ke golfu. Byla to dlouhá a trnitá cesta. Octa I 1,9 TDi 66Kw skvěle sloužila 12 let a bude sloužit se svými 270 tis. Km dál jako 2 auto pro manželku a dcery ale já jsem cítil potřebu můj vozový park nějak okysličit. Nejprve jsem začal pokukovat po něčem hodně in a trendy – SUV. Vyzkoušel jsem téměř všechno na trhu a do nejužšího výběru se dostala Mazda CX5 a VW Tiguan . Musím říct, že co se týká jízdních vlastností, komfortu, použité techniky, designu exteriéru i interiéru ( mazda ) převálcovaly ostatní konkurenty jako Sportage, ix35,Kaškaj, ASX rozdílem třídy. Ale přesto jsem narazil. U Mazdy na cenu kde pro Automatickou klimu a kožený volant bylo nutní vzít výbavu o 100 dražší než základ a to jsem prostě neskousl. Tiguana už jsem málem koupil ale vyhlédnuté auto ve comfort edition 2,0 TDi 81 KW za 490 tis mi někdo vyfouknul před nosem a to mě teda dost otrávilo. No a do toho najednou představení nové generace Golfu 7. Jakkoli jsem měl k předcházejícím generacím své výhrady tak nová 7 mě uchvátila. Design exteriéru a zejména interiéru je opravdu povedený. I když je jasně cítit tradiční duch golfa, působí na mě mile, útulně, má sportovní šmrnc a je dotažený do detailu. Během chvíle mě napadlo, že to je auto, se kterým bych po stránce designu byl schopen žít bez problémů 10 let. Zkušební jízda se základním 1,2TSi 63KW ( jiný motor nebyl k dispozici) mě přesvědčila, že pod hezkým kabátem se skrývá skvělá technika, a že auto jako celek mi nabízí přesně to co, očekávám a co potřebuji – v kontextu nižší střední třídy až neuvěřitelně vyvážený mix komfortu a jízdní agility a úspornosti. Abych měl dokonalé srovnání a nic nepodcenil absolovoval jsem zkušební jízdy i s nejbližšími konkurenty Focusem, Astrou, Ceedem, i 30,C4,a V40. Ale v mixu, který požaduji , vyšel Golf jako jednoznačný vítěz. Takže o golfu bylo jasno a zbývalo se rozhodnout pro správnou motorizaci, výbavu a vyhledat na internetu nejvýhodnější nabídku. Tu navíc s možností zkušební jízdy dokonce ve 2 různých motorizacích 1,2 a 1,4TSi tedy i s oběma typy tak diskutovaných zadních náprav jsem obdržel od hradeckého prodejce Olfin car. Velmi rychle následovala cesta z Plzně do Hradce A musím říct, že s tak profesionálním a vstřícným přístupem jsem se v této branži ještě nesetkal. Případným zájemcům o VW mohu jen doporučit, cesta do Hradce se určitě vyplatí. Zkušební jízda rozhodla ve prospěch 1,4TSi 90Kw. Výbava comfortline mi naprosto vyhovovala a stačilo ji doplnit o parkovací asistent kvůli něžné části naší rodiny, mlhovky a zejména sportovní sedadla. To byla jedna z mála věcí, která mi na golfu vadila, v těch základních rádoby „komfortních“ jsem se pořád nějak necítil, ale do „sportovních“ ( standart v highline ) jsem zapadl dokonale. Ta sedadla jsou jedna z věcí kterou u golfu nechápu. Každá výbava má sedadla jiná včetně příplatkových ergoaktiv celkem 4 různé druhy a to je fakt unikát. To se musel někdo z marketingu ve Wolfsburgu opravdu vyřádit. Barvu jsem nechal na ženě a dceři aby byly také vtaženy do děje. Nakonec zavládla všeobecná shoda na modré metalíze. Moje požadavky byly poměrně specifické, v této konfiguraci auto skladem v ČR nebylo, takže se muselo objednat do výroby. Na domluvenou cenu to nemělo vliv, dokonce ani Kalouskův novoroční dáreček v podobě zvýšení DPH. Čekal jsem na auto asi 2 měsíce, ale přes zimu, a pokud je čím jezdit tak to nevadí.
Teď už jen první jízdní dojmy z měsíčního soužití s golfem 7 a 1000 najetých km. Především musím zmínit, že Das Auto splňuje mé požadavky a očekávání na 97%. Nejprve ty 3% nedokonalosti které neodhalily ani zkušební jízdy. Jsou to drobnosti, které třeba někomu nemusí vůbec vadit.
1) Otravný start stop systém který sice jde vypnout, ale po každém nastartování opět automaticky naskočí, ptám se proboha proč? Zkusím to u VW zda to nejde softwarově vypnout.
2) Elektronická ruční brzda v kombinaci s hill holderem mi k srdci taky nepřirostla zatím s ní spíš bojuju než používám. Ale nechápu proč mě VW nutí podřizovat nějakému naprogramovanému algoritmu, kontrolovat ho jestli mu svítí kontrolka či nikoliv. Jistota zabrždění klasickou ručkou prostě chybí.
3) stropní schránka na brýle je sice perfektní, ale její velmi ale opravdu velmi ostré byť plastové rohy jsem již 2x pocítil na své hlavě, tak snad se ji už konečně naučím pořádně zavírat.
Ještě jedno překvapení které mě čekalo při přebírání auta – v kufru byla místo dojezdového kola plnohodnotná rezerva, což mi tedy vůbec nevadí, jen z kufru to ukrojí nějakých 20-30l. Spíš mě to překvapuje kvůli nákladům, protože toto řešení je určitě mnohem dražší než dojezdovka nebo lepící sada. To si soudruzi ve Wolfsburgu nějak nepohlídali.
Tak a teď už jen samá pozitiva:
Nový motor 1,4TSi je prostě skvělý. Optimálně pracuje mezi 1800 -4000 ot., kde je velmi pružný, neuvěřitelně kultivovaný, tichý a úsporný. Není to ale žádné sportovní náčiní, takže smysluplně vytáčet se dá až max. do 5000. Průběh výkonu a hlavně točivého momentu zaručují velmi slušnou dynamiku a výkonovou rezervu. Malá turbodíra je patrná pouze při snaze o rychlejší rozjezd na 1° a nad 5000ot. chybí výkonová gradace, tu já ale jako běžný uživatel neocením a ani nepotřebuji. Takže motor 95%.
Převodovka 6°manuál přesná krátká, rychlá podle mě skvěle odstupňovaná. Ve městě se dá mezi 50-60 km jezdit pohodlně a úsporně na 4° při 1800-2000 ot. 90sátka znamená na 6° 2000ot, a 130 km 2800ot. Ve všech těchto režimech ticho, komfort, kultivovanost motor bez jakýchkoliv protestů připraven k akci. Takže 100%
Podvozek – multilink, jízdně na okreskách velmi agilní ale zároveň nesmírně komfortní a to jak z pohledu tlumení snad všech druhů nerovností tak i velmi nízké hlučnosti. Na horším povrch či hrubším asfaltu je zejména v té hlučnosti a přenosu vibrací patrný rozdíl oproti klasické vlečné nápravě u slabších motorizací. Takový mám poznatek ze zkušebních jízd, ale rozdíl pro běžného motoristu jako jsem já, je patrný až při přímém srovnání. Kdo preferuje komfort jako já ať volí 15“ kola, pro lepší agilitu stačí 16“, Ty 17“ co jsem taky zkoušel při testovacích jízdách mi přišly už zbytečně tvrdé, ty už doporučit nemohu. Celkový dojem z jízdy je srovnatelný s auty o kategorii výš. Podvozek opět 100%
Řízení – elektro mechanický posilovač je nastaven velmi dobře, je sice bez zpětné vazby ( etalon je pro mě hydraulický posilovač u focusu 1 ( se kterým jsem taky 3 roky jezdil ), ale v kombinaci se skvělým do rukou padnoucím volantem neobtěžuje jako v jiných autech. Pro mě by mohl být ještě o něco tužší obzvlášť kolem středové osy tady dávám 90%
Brzdy –razantní s gradací brzdného efektu ale nikoliv přehnaně ostré. Na výkon motoru a hmotnost vozu 100%
Interiér – velmi přehledný, skvěle zpracovaný i v detailech, ergonomický a zároveň útulný. Ovládání jednoduché, intuitivní, grafika palubního počítače i mutifunkčího dotykového displeje rádia moderní přehledná. Prostornost na šířku jako v autě o třídu výš, na délku tak akorát pro 4 dospělé. Spousta promyšlených odkládacích schránek a držáků. Doporučuji skvělá sportovní sedadla, ze kterých se vám nebude chtít ven. Opět 100%
Kufr – 380l, s plnohodnotnou rezervou odhaduji tak 350-60l, pro 2 dospělé v pohodě stačí, pro rodiny s dětma tu bude zanedlouho Kombi. Batoh na zadku jako má Octavia již nepotřebuju, proto 90%
Výbava – optimální je aspoň pro mě komfortline, kde je téměř vše potřebné již v základu - duální klima s chlazenou schránkou, rádio s infosystémem a dotykovým displejem, loketní opěry vpředu i vzadu, centrál, tempomat, kožený volant a široké možností příplatkových výbav většinou za rozumný peníz. ( ale výjimky potvrzující pravidlo se najdou – např. koberečky za 3500Kč fakt nebrat na internetu seženete stejně kvalitní neoriginály přímo od výrobce za 500) Já jsem naprosto spokojen tedy 100%
Karoserie – design mě se prostě líbí a troufnu si říct, že se bude líbit i potěch 10 letech používání. Karoserie je přehledná velmi dobrý výhled, masívní zadní sloupky u mě evokují pocit bezpečí, navíc je krásně tuhá, nic nevrzne, ani při ostřejší jízdě necítíte žádné kroucení. Aerodynamika je opravdu vychytaná, žádné pískání či hučení, i při 150 je v autě až neskutečné ticho. Takže 100%
Spotřeba – zatím jen 1000km a dvě dotankování do plné, běžná jízda, žádné ekorallye, při předjíždění a rozjezdech využívám potenciálu motoru, silnice tak 90-110 podle situace, dálnice 120-140, město 50-60, vše v poměrně vyváženém mixu dle PP 5,8, reál po dotankování 6,0l/100km. A to v zimních podmínkách a s nezajetým motorem. Pro srovnání jezdím stejným stylem jako s předchozí Octou I 1,9TDi 66kw a tam jsem měl dlouhodobě 5,1 reál. Takže spokojenost 100%. Kdyby VW nabízeli u golfu 1,6TDi 6° manuál asi bych zvažoval i tuto variantu, ale ten 5 kvalt je u slabšího dieselu fakt hendikep aspoň pro mě. A 2,0 TDi je už opravdu drahé auto. TSi ale po mých prvních zkušenostech nabízí výměnou za o 1l vyšší spotřebu významné bonusy – kultivovanost, lepší ovladatelnost, agilitu a jízdní komfort při významně nižších pořizovacích nákladech. Odpadají také problémy s regenerací popř. drahou výměnou filtru pevných částic. Jen doufám, že už u TSi konečně vychytali mouchy – rozvodový řemen místo řetězu, vodou nikoli benzínem chlazené výfukové svody. Přesto jsem raději připlatil 7000Kč za pětiletou záruku na celé auto.
Pořizovací cena – byla lehce nad 400 tis. což byl můj limit ale detailně ji rozebírat nebudu. I z tohoto pohledu jsem byl v Olfin car víc než spokojen. Golf je určitě dražší o 20-30000 než na začátku jmenované a zkoušené alternativy s výjimkou Volva V 40. To by mohlo být golfu srovnatelným soupeřem ale za ty prachy co za něj chtějí , nenabízí kromě designu nic navíc. Proti ostatním které byly taky ve výběru nabízí Golf 7 v základu lepší výbavu a hlavně aspoň podle mých požadavků a kritérií je to o kus lepší auto se kterým je radost jezdit.

Silné stránky

technika
- silný kultivovaný a úsporný motor
- skvělý podvozek velmi komfortní a zároveň agilní
- přesné řazení, výborné brzdy
- design interiéru, využití daného prostoru, kvalitní zpracování
- celková komplexnost auta

Slabé stránky

- vyšší cena
- elektroničtí rádoby pomocníci - start stop a elektronická parkovací brzda

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

s ohledem na 1000 najetých km žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

jak jsem psal v popisu naprostá profesionalita

 

Novinky v recenzi

27.11.2013 22:52

nové zimní pneu a srovnání s Pegueotem 308

Tak na zimu dostal Golfík Barumky Polaris 3. Ptáte se proč zrovna Barumky? Jednak jsou o nezanedbatelných 1000Kč levnější než v letošním testu ADAC vítězné continentály ale především skončily 5 hned za prémiovými značkami. Zatím je zima moc neprověřila ale vnímám že jsou měkčí než ty letní Ecocontacty, hlučnost je vyšší jen nepatrně, gumy si za sucha jen nepostřehnutelně vrní a spotřeba se zvedla o nějaké 0,2l. Dál se můžete těšit na mini srovnávací test Golf versus nový Pegueot 308, kterého jsem měl možnost si na 1 den a nějakých 200 Km zapůjčit. A dopředu mohu prozradit že v některých oblastech dostal německý etalon na frak.

6.10.2013 20:46

výměna vadného teplotního čidla u klimatizace

Tak výpadky klimatizace se opakovaly, takže nezbylo než zajet do servisu. Tam velmi rychle po přečtení diagnostiky odhalili vadné čidlo snímače teploty a po jeho dodání vyměnili. Nyní již vše OK. Při té příležitost poprvé dolit olej po 10000Km - 0,5l na horní rysku. Ještě jednu výtku golf 7 zaslouží a sice horší svítivost standartních halogenových světlometů i po předchozím seřízení ( prodloužení tlumených světel ). Ve srovnání s mou Octou 1 ale i služební Octou 2 mám dojem že svítí hůř, kužel světla není tak homogenní a intenzita světla mi přijde taky o něco slabší. Inu design bohužel zvítězil nad funkcí.

28.7.2013 21:10

hodnocení po 10 000 Km

Po 4 měsících používání a 10 000 najetých Km už myslím že auto mohu zhodnotit neovlivněn počátečním nadšením. Drobnosti které jsem golfu vytýkal byly v rámci záruky vyměněny - plnohodnotné kolo za dojezdovku + dvojité dno. Kufr se zvětšil asi o 40 l a je to znát. seřízeny tlumená světla - na můj sice mírný ale nátlak mi je prodloužili, protože tovární nastavení bylo opravdu příliš krátké. Schránku na brýle už raději nepoužívám, takže další šrámy na hlavě nepřibyly. Při návratu z dovolené mě 900 km od domova vyděsila klima které na chvíli přestala fungovat. Venku bylo 35°C, po vypnutí a zapnutí ale začala fungovat normálně. Tak doufám že se to nebude opakovat. Musím vyzdvihnout spotřebu auto opravdu jezdí za 5,5 l, 20% město, 30% silnice, 50% dálnice. takže zatím spokojenost.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…