Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf

9,82 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta můj nový golf variant Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,7

Popis vozu

PROČ GOLF VARIANT

Golf Variant 1.4 TSI 103 kW Highline jsem zakoupil jako nový vůz v září 2014. Doba dodání od objednávky byla přesně tři měsíce. Nyní (k 1. 12. 2014) má golf najeto 5.000 km. V roli rodinného vozu nahradil osmiletou Škodu Fabia combi 1.4 16V 59 kW Elegance.


VÝBĚR VOZU

Jelikož jsem velkým fandou značky Škoda, původní volba padla na novou Octavii combi 1.4 TSI. O naftě jsem vzhledem k ročnímu nájezdu do 15 tkm, převážné většině jízd na krátké vzdálenosti (do 25 km) a celoročnímu parkování venku vůbec neuvažoval.

Po reálném zhodnocení aktuální cenové a výbavové politiky Škody jsem ovšem zjistil, že za cenu nižší o 60.000 Kč (při identické výbavě) mohu mít nový golf s víceprvkem vzadu, komfortněji naladěným podvozkem a výrazně hezčím interiérem z kvalitnějších materiálů. Na Golf Variant Highline s příplatkovou výbavou v hodnotě 160.000 Kč (cena v konfigurátoru 693.000 Kč) jsem dostal výraznou slevu, které se dealerství Škody, spadající pod stejného prodejce, nedokázalo ani přiblížit.

Verze highline (navíc s bixenony a LED denním svícením, panoramatickou střechou, parkovacími senzory vpředu i vzadu, navigací, polokoženým interiérem se sportovními vyhřívanými sedadly ergoActive, vyhřívaným volantem, vyhřívaným předním sklem, parkovací kamerou, barevným displejem mezi budíky, volbou režimu jízdy, rozhraním pro bluetooth handsfree s integrovanou anténou, 11 airbagy, PreCrash systémem a prodlouženou zárukou na 4 roky) nakonec vyšla kombinací slev a bonusů na 553.000 Kč.


VZHLED A ROZMĚRY

V porovnání s Octavií III combi působí Golf Variant především v čelních partiích subtilnějším a méně nápadným dojmem. Zezadu si jej bez označení modelu lze snadno splést s passatem. Navzdory vnějšímu dojmu jsou přitom rozměry obou interiérů téměř identické, rozdíly se pohybují spíše v řádu milimetrů než centimetrů.

Golf je nepatrně širší na lokty vpředu, octavia vzadu a má také o něco větší rozvor, což se vzadu projeví mírně větším prostorem na kolena. Kufr je v reálu o něco větší u golfu (605 l), protože 610 l udávaných škodovkou je bez rezervního kola, které v golfu nechybí. Variabilní podlaha (u octavie za příplatek) je skvělá při každodenním provozu a dá se lehce vykuchat, takže vznikne hluboká dlouhá díra. Hodí se docela často, neboť moje manželka dokáže při cestách do hor nebo k moři bezezbytku zaplnit kufr jakýchkoliv rozměrů.


INTERIÉR

První dojem v autosalonu po usednutí do Golfu Highline mě definitivně zbavil myšlenek na octavii. Sportovní vyhřívaná elektricky nastavitelná sedadla ergoActive s masážní funkcí beder (blbůstka, ale potěší) jsou pro štíhlé pasažery prostě fantastická a za cenu 8.000 Kč to je dle mého názoru nejlepší doplněk v poměru cena/výkon při konfiguraci nového golfa. Kombinace kostičkované černé látky s antracitovou kůží Vienna vpředu i vzadu dělá 80 procent efektu interiéru. Na některých místech je koženka, ovšem vizuálně téměř nerozeznatelná od kůže. Sedáky mají prodlouženou délku i vzadu, takže oproti standardním sedadlům lépe podpírají stehna.

Dojem prémiového interiéru podtrhuje černý klavírní lak na palubní desce a částech volantu. Z jeho údržby jsem měl strach, ale praxe je taková, že stačí 1-2x týdně otřít lakované části antistatickou útěrkou, kterou vozím v loketní opěrce.


MOTOR, ŘAZENÍ, SPOTŘEBA

Motor 1.4 TSI 103 kW je nejsilnější z nabídky benzinů pro běžného golfa a poskytuje dostatečnou výkonovou rezervu i při plně naloženém autě. Spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Chod řadicí páky je příjemně tuhý, v kulise se pohybuje přesně a nekompromisně. Zatím se mi nestalo, že bych nechtíc řadil "přes zuby".

Motor zabírá hezky odspodu, maximum kroutícího momentu nastupuje už od nějakých 1.500 ot./min. Ovšem praxí jsem si ověřil, že je lepší ignorovat eco nápovědu na displeji a řadit na vyšší stupeň až po překročení hranice 2.000 otáček. Spotřebu to zvyšuje o nepatrných 0,1 - 0,2 l, radost z jízdy o mnoho více. Výkon graduje někde pod hranicí 4.000 otáček, výš už to nemá smysl, nic dalšího z motoru nedostanete. Cesta k dosažení udávaného zrychlení z 0 na 100 km za 8,3 s je jednoduchá - co nejrychleji se dopracovat k trojce s pedálem přitlačeným k podlaze. Pokud to občas zkusíte, více než solidní kroutící moment 240 Nm v kombinaci s relativně nízkou váhou auta vám dovolí pokořit i naftové dvoulitry pohánějící passaty, superby či laguny.

Na dálnici točím při stotřicítce a zařazené šestce lehce pod 3.000 otáček při spotřebě 6,2 l. Spotřeba je více než přijatelná i v dalších jízdních režimech. Pokud se opravdu hlídám a trasa měří alespoň 50 km, dokážu jet v prázdném autě předepsanou rychlostí za 4,5 l. Při běžném stylu jízdy je to v rozmezí 5.5 - 6.7 l a maximum v mimoměstském provozu, kdy otáčky neklesly pod 3.000, mám zatím 8,5 l. Tedy identické hodnoty, kterých jsem dosahoval s o polovinu slabší fabií 1,4 16V 59 kW. Spokojenost maximální!


JÍZDNÍ VLASTNOSTI

První, co mě na novém golfu překvapilo, byl neskutečně komfortní a přitom jistý podvozek. Není nijak měkký, auto se v zatáčkách a při prudších manévrech nehoupe ani nenaklání, ale překážky téměř dokonale filtruje. Vystihuje to pojem "plavná jízda". Golfu nevadí ani záplatovaná okreska, zvuky a nárazy se do dobře odhlučněného interiéru přenášejí minimálně. Když občas přesednu do fabie na čtrnáctipalcových gumách, mám pocit, že cítím každý kamínek. Golf je oproti ní i na sedmnáctkách jiná liga, na zimních šestnáctkách je komfort zákonitě ještě vyšší.

Kromě pohodlí oceňuju progresivní řízení, které při stoupající rychlosti tuhne bez nutnosti zvyšovat sílu nutnou k ovládání volantu. I při rychlostech nad 160 km/h jede auto jako po kolejích a vyžaduje minimální korekci směru. Částečně je to zřejmě nastavením jízdního režimu Sport, který se projevuje rovněž rychlejší reakcí plynového pedálu.

I když je to doplněk na úkor tuhosti karoserie, celá rodina je nadšená z panoramatické střechy. Když je venku nad 20 stupňů, větráme v rychlostech do 90 km/h neustále přes střechu, cirkulace vzduchu je přirozenější.

Pokud bych měl na autě po 5.000 km něco kritizovat, jsou to vyloženě mušky. Vadí mi, že bez nastartování motoru a manévru se spínači nejdou odklopit stěrače (překáží hrana kapoty), což je opruz při mytí auta. Zatím jednou se mi stalo, že navigace při jízdě nedokázala zachytit GPS signál a sama se vypnula. A od novoty se ve vlhku zamlžují zevnitř světlomety, což se ovšem postupně zlepšuje - prý to dělá všem golfům s xenony.

Jinak jsem pouze nechal v rámci záruky seřídit zámky u dvou dveří a užívám si každý den opravdu pohodovou jízdu, která bezezbytku naplňuje mé nároky na pohodlné rodinné auto.

Drobné úpravy exteriéru i interiéru vidíte na fotografiích.

EDIT 23.1. 2015: najeto 6.666 km, průměrná dlouhodobá spotřeba podle palubního počítače 5,7 l/100 km při běžně používaných otáčkách 1.900 - 2.500 ot./min. Vyšší otáčky až do maxima používám jen občas při předjíždění a dostatečně zahřátém motoru. Motor nepodtáčím k hranici 1.500 otáček, jak radí palubní počítač. Když jsem to na své standardní trase zkusil, byla spotřeba nižší pouze o 0,1 l na 100 km.

EDIT 2: auto má ke dni 22. 5. 2017 najeto 57.000 tkm. Zatím šlape bez jakékoliv závady vyžadující návštěvu servisu. Světlomety se zamlžovaly jen u nového vozu, po pár týdnech provozu problém zmizel. Motor přestal úplně žrát olej (do cca 30 tkm to bylo cca 1l / 15 tkm). Průměrná spotřeba se ustálila okolo 6 l / 100 km. Olej měním i mezi oficiálními intervaly co 15 tkm. Celkově bez výhrad.

Silné stránky

- velmi komfortní podvozek i na 17´´
- silný a úsporný motor
- stabilita ve vysokých rychlostech
- interiér Highline s nádechem prémie
- výborné sportovní sedačky ergoActive
- šířka interiéru vpředu
- velký kufr s variabilní podlahou

Slabé stránky

- navigace má občas problémy s vyhledáním signálu. EDIT: stalo se pouze jednou
- občasné zamlžování světlometů zevnitř. EDIT: už se neprojevuje
- zvuk zavírání dveří kufru je jak u favorita, boční dveře tlumeně klapnou, páté dveře vydávají ostrý kovový zvuk

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zatím pouze seřízení zámků kufru a pravých zadních dveří

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Golf A7/AU (2012-dosud)
VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den

Vedle tradičního Golfu GTI můžete sáhnout i po…

Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu! Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu!

Jak bude vypadat příští Volkswagen Golf již osmé…

 





Blesk.cz

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po vážném úrazu!

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po…

Jedním nešťastným pádem si přivodila hned dvě vážné zlomeniny! Eva Pilarová (78) si kromě levé kyčle polámala i…

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…