Recenze

Tomstone (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mitsubishi Carisma 1.6i 16V 76KW

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Carisma, foto 1 Mitsubishi Carisma, foto 2 Mitsubishi Carisma, foto 3 Mitsubishi Carisma, foto 4 Mitsubishi Carisma, foto 5 Mitsubishi Carisma, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta zatím žádná Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:232000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 141 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.4 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Vše to začalo hlodáním vzadu v mé mysli, že by se hodilo druhé auto do rodiny na ježdění okolo komína, hlavně pokud je manželka pryč s tím prvním.. Čas se sešel s mou chřipkou a chvilky v horečkách jsem si zkracoval pro mozek nenáročným krátkým brouzdáním v nabídkách aut. Nějak mě napadla Carisma, protože to bylo moje první auto, které jsem v 18ti dlouhodobě řídil.. Tehdy s 1.9 DI-D. Nyní v benzínové verzi.

V nabídkách jsem viděl nezajímavé ceny, které se k mému překvapení v průběhu týdne změnili a z úrovně "ani náhodou" se stalo "kruci, to je už dobrá cena".

Slovo dalo slovo a jel jsem si do Pardubic pro auto, které mělo zajímavou historii. Paní si v roce 2003 koupila auto na leasing a po splacení s ním ještě jezdila nějaký ten rok. Časem se jí libilo jiné Mitsubishi, tak dala Carismu autosalonu na protiúčet a koupila si nové.. A protože celou dobu jezdila do jednoho servisu a ten servis znal historii toho auta, v servisu si ho nechali jako náhradní vozidlo.. Jenže je prý nové nařízení, že nesmí mít k těmto účelům auto starší jednoho roku (stejně jako Hertz), takže auto muselo z domu.
No a tady už začíná má historie.

Nebudu tady popisovat detailně jak probíhal prodej/koupě, jen se omezím na to, že jsem si odvezl auto na zimních kolech s originály v kufru. Auto je zespodu rzí téměř netknuté (kdybych neviděl, tak nevěřím). Trochu teče pravý tlumič (brzy oba přední vyměním za nové) což bude spolu s investicí do dvou nových letních gum asi jediná letošní investice do auta (olej a filtry šly hned); rozvody jsou ok a ještě 50tis km by měly být.

Od doby, kdy mi bylo 18 už uběhl nějaký rok a vystřídal jsem více aut, takže můžu s klidem říct, že pozice za volantem není ideální, jen akceptovatelná. Volant je jen výškově stavitelný, sedadlo je i v nejnižší pozici stále vysoko a s mou výškou téměř atakující 180cm se cítím na hranici. Vyšší lidi to snad ani nemůžou řídit. Tedy můžou, ale určitě ne se stejně strmým opěradlem jako mám nastavené já.. Na volant jsem slyšel narážky, že je příliš velký. Ano, není nejmenší, ale nijak mi to nepřekáží. Na zadních sedadlech je dostatek místa na kolena, ale střecha je povážlivě nízko až tam na hlavu moc místa není.. Tím bych skončil se statickými negativy a přešel k plusům. Ve výbavě, kterou tam mám se mi interiér i po těch letech pořád stále líbí. Pěkný, přehledný, funkční. Kolem řidiče vše na dosah ruky.. Kufr naprosto dostatečný, po sklopení sedadel se jde i vyspat (vyzkoušeno v 18ti).

Co se týče jízdy, tak to začíná nastartováním. Pokud je zima a motor stál přes noc (léto ještě nemám vyzkoušené), tak na volnoběh se otáčky drží okolo 1800-2000 za min. Po pár minutách (2-3) se motor zahřeje a otáčky spadnou na normálních 800 (nebo kolik jich tam je). Během 2 minut taky začne auto topit a to prosím pořádně. Určitě útočí na čelní pozice v rychlosti dostupného tepla. Dále je tu zapnutí světel levou páčkou, ale není tu žádná kontrolka na přístrojové desce. Abyste je nezapomněli vypnout při vystupování vás ale upozorní pípání při otevřených dveřích a vypnutém motoru. Taky se ozývají vibrace kufru, ale to si pamatuju na tehdy nové Carismě taky. Zjevně vlastnost, ale nijak nevadí. Na novém autě bych to ale reklamoval okamžitě..

K jízdě samotné nemám výtky. Volant mi něco říká o tom, jak jsou kola poslušná ve vztahu s voleným a reálným směrem. Posledně jsem si to na mokru trochu otestoval, protože se mi nezdálo, že už při normálních rychlostech se pneumatiky blížily svým hranicím. V pravotočivé zatáčce jsem jel o 5km/h rychleji, než bych tipoval na hranici a vážně, auto sklouzlo.. Zarazila mě ta rychlost, protože byla opravdu nízká. Pak jsem se podíval na pneu a i když vzorek sjetý příliš není, rok výroby 2008 už leccos naznačoval - ztvrdlé pneu.. Takže to dávám za vinu pneumatikám. Pravda, pamatuji si jednu zatáčku v Odrách, u které jsem hledal maximální průjezdovou rychlost.. S novými auty tam jezdím o 10km/h rychleji než, co byl limit Carismy a je to pořád v klidu, daleko do limitu adheze.. Takže blahořečení ladičům nových podvozků je na místě..

Moc se mi líbí průběh výkonu motoru v nízkých otáčkách, kdy od volnoběhu už auto táhne krásně. Žádná turbodíra, žádné chcípání. Na druhou stranu, vytáčení k červenému poli moc dynamice nepomáhá, ale auto nenutí jezdit rychle, takže OK.

Víc mě nenapadá, snad jen, že jsem rád, že jsem si Carismu ještě koupil. Pro důvody, které jsem k tomu měl je naprosto perfektní.


---------------------
Pozn.: fotky s alu koly dodám až přezuju..

Silné stránky

Pro mě design - není to skvost, ale auto nevypadá staře ani po těch letech. Bylo divné už tehdy, ale já jsem ve skupině lidí, kterým se líbí.

Motor - krásně se sbírá z volnoběhu

Kombinovaná spotřeba 6l/100km

Slabé stránky

Limity v nastavení pozici za volantem

Místo nad hlavou na zadních sedadlech

Spotřeba po městě 8,5l/100km (ale akceptovatelné) - zatím jen dle počítače, neověřeno dotankováním nádrže..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Drahé náhradní díly pokud si je nekoupíte sami přes net. Rozdíly až 100% (vyzjištěno u tlumičů).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní.

 


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím vše ok. Bez rzi, jen ten tlumič. Ale auto má 230tkm.

praktičnost
9

Kombík to není, ale kufr pojme dost věcí.

prostornost
9

Jen ten prostor vzadu nad hlavou to kazí. Jinak bez problému.

jízdní vlastnosti
9

Hezké, čitelné, nijak převratné.

jízdní komfort
8

Je to auto staršího data a ještě starší konstrukce. Nechtěl bych v těch sedadlech na delší cestu..

provozní náklady
10

Zatím jen benzín..

náhradní díly
9

O tlumičích byla řeč, nic jiného jsem ještě neřešil..

výkon motoru
8

Dostačující. Krása dole, nic extra nahoře..

spotřeba
7

Dovedl bych si představit i nižší čísla, ale v pohodě..

hlučnost motoru
9

Pokud je zahřátý, je ticho.

kvalita sedadel
7

Jsou i mnohem horší, ale i pohodlnější. Lepší průměr..

brzdy
7

Nemůžu plně hodnotit. Ještě jsem nejel na krev a navíc je mám trochu sjetější..

zavazadlový prostor
10

Hodně prostoru, dobřý přístup. Na liftback super.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…