reklama


Recenze

Thomasino (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford C-Max 1,8 benzín + pružiny EIBACH

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 92× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 2 Ford C-Max, foto 4 Ford C-Max, foto 5 Ford C-Max, foto 7 Ford C-Max, foto 8 Ford C-Max, foto 9
Ford C-Max, foto 10 Ford C-Max, foto 11 Ford C-Max, foto 12 Ford C-Max, foto 13 Ford C-Max, foto 14 Ford C-Max, foto 15 Ford C-Max, foto 16 Ford C-Max, foto 17 Ford C-Max, foto 18 Ford C-Max, foto 19 Ford C-Max, foto 20 Ford C-Max, foto 21 Ford C-Max, foto 22 Ford C-Max, foto 23 Ford C-Max, foto 24 Ford C-Max, foto 25 Ford C-Max, foto 26 Ford C-Max, foto 27 Ford C-Max, foto 28 Ford C-Max, foto 29 Ford C-Max, foto 31 Ford C-Max, foto 35 Ford C-Max, foto 36 Ford C-Max, foto 37 Ford C-Max, foto 54 Ford C-Max, foto 55 Ford C-Max, foto 56 Ford C-Max, foto 59 Ford C-Max, foto 60 Ford C-Max, foto 61 Ford C-Max, foto 62 Ford C-Max, foto 64 Ford C-Max, foto 67 Ford C-Max, foto 68 Ford C-Max, foto 69 Ford C-Max, foto 70 Ford C-Max, foto 71 Ford C-Max, foto 72 Ford C-Max, foto 73 Ford C-Max, foto 74 Ford C-Max, foto 75 Ford C-Max, foto 76 Ford C-Max, foto 79 Ford C-Max, foto 80 Ford C-Max, foto 81 Ford C-Max, foto 82 Ford C-Max, foto 83 Ford C-Max, foto 84 Ford C-Max, foto 85 Ford C-Max, foto 86 Ford C-Max, foto 87 Ford C-Max, foto 88 Ford C-Max, foto 89 Ford C-Max, foto 90 Ford C-Max, foto 91 Ford C-Max, foto 93 Ford C-Max, foto 109 Ford C-Max, foto 113 Ford C-Max, foto 117 Ford C-Max, foto 122 Ford C-Max, foto 128 Ford C-Max, foto 131 Ford C-Max, foto 132 Ford C-Max, foto 133 Ford C-Max, foto 136 Ford C-Max, foto 140 Ford C-Max, foto 142 Ford C-Max, foto 145 Ford C-Max, foto 147 Ford C-Max, foto 148 Ford C-Max, foto 149 Ford C-Max, foto 150 Ford C-Max, foto 151 Ford C-Max, foto 152 Ford C-Max, foto 176 Ford C-Max, foto 177 Ford C-Max, foto 178 Ford C-Max, foto 179 Ford C-Max, foto 180 Ford C-Max, foto 181 Ford C-Max, foto 182 Ford C-Max, foto 185 Ford C-Max, foto 187 Ford C-Max, foto 193 Ford C-Max, foto 196 Ford C-Max, foto 198 Ford C-Max, foto 209 Ford C-Max, foto 210 Ford C-Max, foto 211 Ford C-Max, foto 212 Ford C-Max, foto 213 Ford C-Max, foto 214 Ford C-Max, foto 215 Ford C-Max, foto 216 Ford C-Max, foto 217 Ford C-Max, foto 218 Ford C-Max, foto 219 Ford C-Max, foto 220 Ford C-Max, foto 221 Ford C-Max, foto 223 Ford C-Max, foto 224 Ford C-Max, foto 227 Ford C-Max, foto 228 Ford C-Max, foto 229 Ford C-Max, foto 240 Ford C-Max, foto 242 Ford C-Max, foto 244 Ford C-Max, foto 245 Ford C-Max, foto 246 Ford C-Max, foto 248 Ford C-Max, foto 249 Ford C-Max, foto 250 Ford C-Max, foto 254 Ford C-Max, foto 257 Ford C-Max, foto 258 Ford C-Max, foto 259 Ford C-Max, foto 260 Ford C-Max, foto 261 Ford C-Max, foto 262 Ford C-Max, foto 263 Ford C-Max, foto 264 Ford C-Max, foto 273 Ford C-Max, foto 274 Ford C-Max, foto 275 Ford C-Max, foto 277 Ford C-Max, foto 278 Ford C-Max, foto 279 Ford C-Max, foto 280 Ford C-Max, foto 281 Ford C-Max, foto 282 Ford C-Max, foto 283 Ford C-Max, foto 284 Ford C-Max, foto 399 Ford C-Max, foto 400 Ford C-Max, foto 401 Ford C-Max, foto 402
 

Technické info

Přezdívka auta Cecilka Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Svého C-MAXe jsem si koupil v dubnu 2008 a volba padla na motor 1,8 benzín 125 koní v tmavě šedé barvě, k tomu příplatková sportovní a vyhřívaná sedadla, vyhřívané přední sklo, kožený volant, variabilní zadní sedadla, tmavá okna (+folie na předních bočních dodatečně) a další drobnosti nad výbavu Trend. K tomu rozšířená záruka na 5 let nebo 120 tisíc kilometrů, aby byla dušička v klidu :-) Výběr byl nakonec ovlivněn možností odpočtu DPH a klasický kombík jsem již nechtěl, navíc Focus má v provedení kombi trochu jiný podvozek než multilink u 5-ti dvéřového hatchbacku, který je se svým fantastickým podvozkem na vrcholu nižší střední třídy. C-MAX má stejný multilink a na jeho jízdních vlastnostech je to opravdu znát. Nevěřil jsem, jaká může být i s tímto o něco vyšším autem zábava v zatáčkách (jen o 10cm vyšší než 5-ti dvéřový Focus), než jsem se při testovacích jízdách opakovaně projel po mé oblíbené staré Velké ceně v Brně, především zatáčky nahoru do kopce na Kohoutovice :-) :-) Skvělý podvozek a komunikativní řízení, kdy člověk přesně ví, co se mu děje pod zadkem a že se už blíží ten okamžik, kdy se auto začne pomalu sunout po předku ven ze zatáčky, než po chvilce zasáhne ESP, nebo kdy ubráním plynu auto krásně srovnáte do stopy. Naštěstí ESP nezasahuje moc brzo a nechá člověka trochu si užít zábavy, samozřejmě když zrovna v protisměru nic nejede (a dá se také vypnout).
Již několik měsíců před koupí jsem začal vybírat a projel jsem spoustu jiných aut s motorem 1,6 až 2,0 benzin, např. moc povedená nová Mazda 6, velmi schopný a také zábavný Opel Astra (překvapivě dobré a čitelné jízdní vlastnosti na tu obyčejnou zádní nápravu), dále trochu zženštilé BMW 120i (tady ESP zasahuje moc brzo a není s ním zábava), nebo Mazda 3 (zastaralý a nepěkný interiér), Nissan Qashqai (podivná sedadla a moc vysoké sezení), Hyundai i30 a další. Třeba také koncernová auta Škoda Octavia (divný aerodynamický hluk od levých předních zrcátek nebo A sloupku - nebyl to problém jen jednoho konkrétního auta), VW Golf V a Golf V GT - všechny ale takřka necitlivé a málo komunikativní řízení, ikdyž podvozek se oproti minulým generacím o dost zlepšil (dříve jsem měl Octavii první generace s motorem 1,8 20V), ale stále to má do Focuse dost daleko. K tomu ještě tvrdé plasty v interiéru a hlavně mizerná akustika hudby díky "geniálnímu" nápadu přesunout přední repro hned vedle sedací části našeho těla, aby se do přední části dveří vešla 1,5 litrová PET láhev. Jako by nemohla být třeba uprostřed mezi sedadly, nebo v klimatizované přihrádce před spolujezdcem. Zkuste si pootevřít dveře a zvuk je úplně jiný. Na druhou stranu se mi v nové Octavii líbil motor 1,8 TSI s turbem (160 koní), který krásně táhne a otáčky mu také nevadí. Asi ideální kombinace by byl tento motor (nebo 2,0 TSI z Golfu GTI) v 5-ti dvéřovém Focusu :-)) Nejvíce se mi líbil právě podvozkově skvělý Ford Focus 5D, ale tady bohužel díky podivné politice českého zastoupení Fordu jsou u obou benzínových motorů 1,6 pouze bubnové brzdy vzadu, přitom na jiných trzích se dodávají kotoučové. Také se u nás v ČR nenabízí Focus s motorem 1,8 benzin co mám nyní v C-MAXu a motor 2,0 benzin je pouze v kombinaci s předraženou nejvyšší výbavou. Odpočet DPH se k mé smůle u 5-ti dvířka začal nabízet až měsíc po objednání C-MAXe.
Ve fotogalerii najdete také fotky z mého setkání v srpnu 2008 s testovacím Focusem RS, kterého jsem potkal v rakouských Alpách, kde jsem byl o dovolené protáhnout svého miláčka po serpentinách na Grossglockner strasse až do výšky 2571 metrů nad mořem. Potkat takové vyjímečné auto, které se teprve půl roku po tom začne prodávat, to bylo úžasné. A ten zvuk vytočeného 300-koňového motoru, to byla prostě paráda. Ale o tom možná někdy jindy...

Silné stránky

Samozřejmě především výborný podvozek, který skvěle sedí a při tom zvládá pohlcovat nerovnosti jako výrazně větší a těžší auto. Také vynikající citlivé řízení, kdy konečky prstů cítíte co se přesně děje pod předními koly, kdy začínají postupně ztrácet přilnavost třeba na mokré silnici, nebo kdy naopak perfektně lepí k silnici. Kdo nikdy neřídil delší dobu auta jako Ford, BMW, Porsche apod, tak neví o čem tady píši.
Dále se mi líbí prostor na zadních sedadlech při čtyřmístné konfiguraci, kdy jsou zadní dvě sedadla posunuta o něco dozadu a trochu do středu (páté sedadlo je trvale v garáži, ikdyž se dá sklopit do kufru, kde však zabírá trochu místa). Na auto dlouhé necelé 4,4 metru je nyní vzadu spousta místa na nohy, srovnatelně s auty o třídu větší (a také tak o 20 cm delší, tudíž také o spoustu kilogramů těžší). C-MAX má s tímto motorem jen 1370 kg, což je vcelku přijatelné. Měřím 190cm, takže ve většině aut řeším problém, že si za mě dospělý člověk moc nesedne, zvláště ne vysoký. Také příplatková sportovní sedadla mají dobré boční vedení a sedák se dá dobře nastavit a má rozumnou délku. Ve většině aut mi přijdou sedáky moc krátké a jejich naklonění je malé, takže stehna nemají skoro žádnou podporu.
Příjemný je také lepší výhled, přitom auto se v zatáčkách tak nenaklání jako jiná MPV nebo SUV, která jsou ještě o dost vyšší. Navíc je o něco bezpečnější v případě nějaké nehody nebo bočního nárazu od jiného auta.

Slabé stránky

Trochu mi vadí silný "A" sloupek, zhoršuje to výhled šikmo vpřed. Hodně mi chybí šestka na dálnici a ten motor by se mi líbil o něco silnější. Zvláště od té doby, co jsem řídil Focus ST s jeho 2,5 litrovým pětiválcem s turbem a jeho 225 koni a nádherným zvukem. STéčko je fantastické auto s geniálním podvozkem, je sportovní a perfektně drží stopu a to překvapivě i na horších silnicích. Čekal jsme že to bude tvrdé svezení (něco jako BMW 3 se sportovním podvozkem), ale STéčko zvládá i děravé silnice nevídaným způsobem a ve městě je velmi pohodlné (pokud se člověk zvládne ve zdraví nasoukat do celkem úzkých, ale skvělých sedaček Recaro). Focus ST mi od té doby leží v hlavě a už teď na něj pomalu šetřím, abych si ho mohl za dva roky dopřát, i kdyby měl být 1-2 roky jetý. Určitě chci verzi po faceliftu po roce 2008, kdy vypadá ještě lépe a má o něco kvalitnější interiér.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím skoro žádné, jen výměna oleje po 5000 km, která sice není předepsaná, ale po záběhu motoru jsem ji svému miláčkovi dopřál.
Předchozí zkušenost s posledním servisem na Mondeo byla v servise Rašino Kuřim u Brna velmi dobrá, jsou tam velmi šikovní a ochotní. Když měl kamarád, kterému jsem Mondeo prodal, po několika týdnech problém se ztrátou výkonu motoru, hned poznali podle příznaků, co to je. Vyměnili prasklou hadičku a bylo po problémech. V jiném neznačkovém servisu před tím strašili vstřikama a kdo ví čím a částkami v desítkách tisíc korun. Tady to nakonec spravilo pár stovek.
Před tím jsem jezdil v záruce s Mondeem do jiného servisu Ford v Brně a dost se tam poslední roky zkazili, stejné zprávy jsem měl i od jiných lidí.
Doplnění:
Občas je problém se startováním, kdy se auto při rozjezdu trochu dusí. Řešení je po nastartování počkat asi 30 vtěřin, teprve pak se rozjíždět. Jako by to chtělo nejdříve "nacucnout" trochu elektriky do všech krabiček :-) V servise mi na to opakovaně řekli, že je to bohužel známý problém těchto motorů 1,8 a že na to není žádné řešení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval u Fordu Rašino v Brně, stejně jako v roce 2003 předchozí Mondeo. Jsou tam velmi příjemní a ochotní lidé, na nějaké té slevě jsme se také domluvili, takže jsem si objednal auto dle svých představ do výroby a do měsíce jsem měl svého krasavce k vyzvednutí.

Drobná vylepšení

Zvlášt jsem si po internetu objednal černé elektrony BORBET LV5, které mají nižší číslo ET40, takže má auto větší rozchod o 2,5 cm a lépe sedí, navíc to dobře vypadá, kola nyní pěkně vyplňují blatníky - je to hezky srovnané s karoserií. Na ně jsem obul své pneu DUNLOP Sport MAXX, co jsem měl necelý rok na Mondeu a průměrné Michelinky na kterých C-MAX přišel, jsem nechal na Mondeu při prodeji :-) Po přezutí byl rozdíl znát (s původními jsem jezdil týden než přišly disky), Dunlopky jsou tišší, lépe sedí na vodě i na suchu. Podle testů jsou jedny z NEJ a cena rozumná.
Dále jsem vyměnil původní "papírové" repro za kvalitní Pionner a rádio za vyšší model od Pioneeru (DEH-P7000UB) na CD a MP3, nyní to má mnohem lepší zvuk než příplatkové SONY CD/ MP3, za které chce Ford nekřesťanské peníze. Rád si v autě poslechnu kvalitní muziku. Zřejmě dám časem letní kola 17“, která budou o něco širší.
Dost vážně přemýšlím o vzduchovém filtru K&N a tvrdších pružinách EIBACH (máte s tím někdo osobní zkušenost??), které se pro C-MAXe nabízejí přímo od Fordu a sníží auto o 3cm, zmenší náklony v zatáčkách, přitom prý moc neutrpí komfort. Musím jít na konci března nebo začátkem dubna na garančku po 1 roce, tak by se to dalo namontovat při tom. Nebo budu raději šetřit na toho Focuse ST, GOLFA GTI 6 nebo novou Fiestu ST, kterou teprve mají představit a měla by mít motor 1,6 TURBO :)) Velikostně by mi Fiesta asi stačila, ale uvidíme jak to dopadne.

 
reklama

Novinky v recenzi

1.9.2011 16:49

Svezení s Caterhamem - dost brutus !!

Dneska jsem se konečně svezl s Caterhamem 1,6 Roadsport SV. Přítulka mi k vánocům koupila na slevovém webu půlhodinku na okresce, na místě jsem si dokoupil druhou, naštěstí byla také se slevou 50% v rámci akce Dream-Cars Day a za druhou půlhodinu jsem tak zaplatil dalších 995 Kč. Měl jsem sice nějakou představu o jízdě v CATu z různých testů, ale musím přiznat, že realita je úplně jiná. Tohle se nedá představit, tohle se musí zažít. Úzký kokpit, málo místa na nohy, málo místa na šlapky na pedálech (chce to hodně úzké boty), kolena jsem měl u volantu, žádný posilovač řízení, žádný posilovač brzd, nula airbagů, žádné ABS natož ESP apod. Váha pouhých 550 kilo, motor 1,6 díky tomu dokáže autem hýbat více než slušně. Motor je hodně hlasitý, máte ho kousek před sebou, s převodovkou se člověk musí taky trochu poprat a spojkový pedál vždy pořádně vyšlápnout až dolů. Hlavně jsem měl pocit že to nebrzdí, ikdyž jsem na to pak dupal vší silou. Dojem z jízdy v otevřeném a takto hradcore autě byl fakt silný. Na okreskách které znám a kde mi přijde rychlost kolem 120-ti taková normální a bezpečná, mi najednou 90 km/hod přijde jako rychlé, málo bezpečné a hlavně jsem se u toho fakt bavil !! Prostě parádní svezení, doporučuji každému vyzkoušet. Za ty dva litry za hodinku s Caterhamem (ve slevě) by si to měl každý správný fanoušek aut zkusit na vlastní kůži :-) Jde o čirou radost z jízdy a nemusí to být v závratných rychlostech.

15.8.2010 18:14

Upravená fotogalerie

Trochu jsem po delší době upravil a přeskupil fotky v galerii, některé jsem dal pryč a přidal pár jiných.. Mimochodem, pružiny Eibach jsou stále na prodej :-)

2.10.2009 17:01

Poslední příspěvek k MAXovi (PRODÁNO) - zhodnocení po jedné sezoně s pružinami EIBACH a celkově s Maxíkem

Asi před měsícem a půl jsem koupil na MAXe nové letní pneu, opět DUNLOP SportMAXX. Rázem zmizela hlučnost, která byla způsobena ojetými pneu. Vzhledem k mému o něco agresivněšjímu stylu jízdy se na kraji gumy trochu více zežvejkaly a byly ke konci své životnosti o poznání hlučnejší. Velký rozdíl byl na jaře po přezutí ze zimních pneu GoodYear UG 7+, které jsou jedny z NEJ a jsou tiché. Původně jsem to připisoval trochu těm tvrdším pružinám, ale nyní se potvrdilo, že to bylo jen díky výměně pneu. Zvláště když jsem před 2 týdny dal zpátky původní pružiny kvůli prodeji auta novému majiteli, tak se ukázalo, že "hlučnost" je stejná (s novými pneu už velmi slušná) a výměnou pružin se nic nezměnilo.
Po jedné sezoně se sportovními pružinami AIBACH, které auto snížili o 30mm, musím uznat, že odladění pružin provedli u AIBACHu jedinečně!! Auto se přestalo v zatáčkách akoro naklánět (samozřejmě o něco vyšší těžiště bylo stále znát), ale v zatáčkách sedělo naprosto fantasticky. Komfort zůstal skoro stejný jako s původním nastavením. Spousta spolujezdců se jen divila, jak takové relativně vysoké auto dokáže projíždět zatáčky tak rychle a přitom zvládá tlumit i drobné nerovnosti. Navíc aerodynamika se evidentně také zlepšila a při opravdu vysokých rychlostech na dálnici byla hlučnost o poznání menší (také širší rozchod udělal evidentně své a slícování kol s karosérii bylo lepší). Myslím, že ta malá investice (asi 7000 vč.práce) za výměnu pružin stála opravdu za to, i když jsem si jich užil jen jedno léto. Kdyby měl Maxík ještě výrazně silnější motor (aspoň tak 180 koní), tak bych si ho nechal mnohem déle. Svého Maxíka jsem předal novému majiteli a bude se mi po něm moooc stýskat. Bylo to šikovné vozítko, ale život jde dále a už se nemohu dočkat nového mazlíka...

5.9.2009 19:48

Nové fotky z FERRARI Racing Days v Brně

Přidal jsem první sérii fotek z dnešní návštěvy FERRARI Racing Days v Brně. Spousta nádherných krasavců, samozřejmě především Ferrari :-) Sice nejsem žádný nadšenec do Ferrari, musím však uznat, že mají něco do sebe...

28.8.2009 12:10

Prodám sportovní pružiny EIBACH na C-MAXe 1.6, 1.8 a 2.0 benzin

Prodávám svého C-MAXe a kupec (starší pán), tam bude chtít zpátky původní komfortnější pružiny. Proto prodávám své pružiny EIBACH, které jsem koupil na jaře jako originální příslušenství Ford = žádný problém se zárukou atd. Na autě budou ještě v září, pokud by si zájemnce chtěl vyzkoušet, jak se auto chová a jak bezvadně sedí v zatáčkách. Komfort je snížený jen lehce, v pohodě zvládá vstřebávat menší nerovnosti, auto snížené asi o 30mm. Cena 2000 Kč, tedy polovina... Případně bych mohl ještě prodat nedávno namontovaný sportovní vzduchový filtr K+N, ten je ale tuším jen na motor 1.8 benzín, ale možná i na 1.6 benzin.

18.8.2009 21:12

Svezení s GOLFem 6 GTI a DSG

Tak na Maxíkovi mám už přes 25 tisíc kilometrů. Nedávno jsem dal filtr K+N, ale nějaké znatelné zlepšení jsem nezaznamenal, možná o chloupek lepší zvuk a pokud není moc teplo, tak jde možná ve středním pásmu i lépe do otáček, ale těžko říct...

10.6.2009 22:19

Po ujetí 20.000 kilometrů

Tak jsem na Maxíkovi, nebo-li Cecilce, překročil 20.000 km :-) Na tvrdší podvozek jsem si rychle zvykl, vychutnávám si tu neskutečnou přilnavost v zatáčkách, sedí to jako přilepené !! Po městě se to tvrdší nastavení dá zvládnout, zvláště když si člověk vybírá cestu podle kvality silnice, což v těchto měsících není po Brně vůbec jednoduché, je to tady nyní jako jedno velké staveniště a samé uzavírky, stavby, opravy apod. Rád se jezdím projet po nějakých hezkých okreskách za Brno, kde si dokážu podvozek opravdu vychutnat. Objednal jsem si sportovní vzduchový litr K+N, tak za týden až dva uvidíme. Pojedeme v létě asi do Chorvatska, tak nevím, jestli ho tam dát již teď, nebo počkat až se vrátíme od moře, jestli se zbytečně nezanese hnedka u moře od toho jemného písku, který je tam všude ve vzduchu, abych ho nemusel hnedka zase čistit :-)
Včera jsem byl na autosalonu, především si pořádně prohlédnout jednoho z mých dvou favoritů, což je vedle dříve zmiňovaného Focusu ST, nový GOLF GTI. Konečně jsem ho viděl na vlastní oči a hlavně v něm seděl. Potřeboval jsem si zkusit sedačky, jestli mi bude vyhovovat sklon sedáku, jelikož se nedá u VW samostatně nastavit, tak jako v Recarech u ST (pouze v kombinaci s kůží, což bych kůži rozhodně nechtěl). Exteriér není tak povedený a sportovní jako u ST, kde se mi líbí boční profil kupé i v 5-ti dvéřovém provedení, GTI má zadek moc kolmý a useklý. Ale interiér má GTI zase o hodně lepší než ST, kvalita materiálu je o generaci dále a vypadá fakt úžasně. Teda až na ten volant, nejsem z něj uplně unešený, to vykrojení je na můj vkus už moc velké a v tomto místě je volant již moc úzký, navíc perforace kůže chybí právě v místech, kde se volant drží, tedy opačně než by člověk čekal. Celkově se mi GTI moc líbí, takže uvidíme až se v něm projedu, jestli bude mít tak úžasné a komunikativní řízení jako má ST, podobně vyvážený podvozek a také takový fantastický zvuk. Rozhodně to za rok až dva nebude lehké rozhodování, který z nich koupit. Nebo že by do té doby představili další někdejší ikonu Ford Capri, o které se již nějakou dobu mluví? :-) Možná se dočkáme představení ještě letos, když slaví to 40-té výročí...

14.4.2009 00:11

Zkušenosti se sportovním podvozkem EIBACH na C-Maxovi

Před dvěma týdny jsem nechal při roční servisní prohlídce namontovat sportovní pružiny EIBACH Pro-KIT, které se prodávají jako originální příslušenství Ford (snížení auta o 30mm). Zároveň jsem si nechal přezout na letní elektrony a udělala se geometrie. Nejdříve jsem byl překvapený z větší hlučnosti auta, pocházející zřejmě z letních pneu (ikdyž je to možná trochu divné), ale asi to souvisí také s těmi tvrdšími pružinami. Na normálních pružinách s letními koly jsem to v létě nepozoroval. Ale je pravda, že moje zimní gumy GoodYear UG 7+ jsou jedny z nejlépe hodnocených pneu a jsou celkem tiché, takže středně sjeté Dunlopky SportMaxx, o něco tvrdší než zimní pneu (stejná šířka a rozměr 205/55 R16), jsou o trošku hlučnější. Možná se ten hluk od kol teď přes ty pružiny více přenáší do karoserie, nevím. Nechal jsem ještě po týdnu zkontrolovat ložiska, jestli to nemůže být tím, ale vše je prý v pořádku. Už jsem si ale zvykl, je to slyšet spíše v nižších rychlostech, kolem stovky už to stejně přehluší aerodynamický hluk a stejně to vždy přeřve rádio s nějakým rockovým CD :-)
Auto nyní sedí v zatáčkách jako přibité, skoro se nenaklání, jezdit s ním na okreskách je fakt SUPER! Zatáčky se dají řezat v mnohem vyšší rychkosti než se standardním podvozkem, který byl už v základu velmi dobrý. Také na dálnici je to nyní méně houpavé a pokud nejedete v pravém pruhu po D1 (jako že tam stejně jezdím minimálně i se služební Octaviíí, aby člověk to natřásání přežil ve zdraví), tak je komfort celkem ucházející. Při vyšších "nezákonných" rychlostech auto mnohem lépe sedí a jen tak něco ho nerozhodí. Dokonce ani intenzivní brždění na okreskách na poslední chvíli v zatáčce, když přeženu nájezdovou rychlost. Dříve se auto trochu rozvlinilo a šlo do lehkého nedotáčivého smyku, teď drží stopu o něco déle. Daň za to je samozřejmě větší tvrdost ve městě, kde auto více poskakuje na té spoustě drobných nerovností, kterých je po zimě všude hodně.
Hezky jsem si vychutnal jízdu s novým přitvrzeným podvozkem cestou na okruh v Mostě, kde jsem se byl podívat na testování Caterhamů a série LightWeight (kdo nezná, ať koukne na lightweight.cz). Především okresky kolem Teplic a Mostu byly na testování jako stvořené :-) :-) Fakt jsem si to užil...
- Doplnění dne 2.10.2009: Ten hluk po instalaci pružin byl způsobený letními pneu. Před 6 týdny jsem dal nové pneu, opět DUNLOP SportMAXX a hluk byl mnohem menší. Navíc jsem před 2 týdny dal zpátky původní pružiny, protože auto prodávám a kupec chce zpátky ty původní. Hlučnost auta byla stejná, komfort se takřka nezměnil, jen se auto více naklání v zatáčkách. S odstupem času musím říct, že ty pružiny byly opravdu výborně odladěné, soudruzi u AIBACHu to naladili opravdu fantasticky! Mohu jen doporučit!!

19.3.2009 17:35

Sportovní pružiny EIBACH na Ford C-MAX

Tak jsem dnes objednal ty sportovní pružiny EIBACH, které nabízí FORD jako originální příslušenství - takže to nemá vliv na záruku. Snížení podvozku o 30mm, snad to moc neubere komfortu a přitvrdí auto v zatáčkách. Uvidíme za týden, až to bude namontované. Možná to pak hned v neděli 29.3. zkusím na okruhu v Brně :-)

21.2.2009 19:20

Přidal jsem další fotky Focuse RS

Přidal jsem další fotky Focuse RS ze setkání v srpnu na Grossglockner Strasse v rakouských Alpách. Také dvě fotky nádherného starého Astona kabrio...

15.2.2009 20:15

Přidané fotky interiéru

Přidal jsem nějaké fotky interiéru. Především jak to vypadá ve 4-místné konfiguraci, kterou používám v podstatě trvale. Páté sedadlo je v garáži a jen vyjímečně ho zase namontuji dovnitř. Nemá smysl zbytečně vozit dalších 10-15 kg, navíc sklopené zabírá v kufru místo. Vzniklou díru jsme takticky "ucpal" originál dvojitým kobercem z kufru, který jsem dostal v sadě k textilní síti za zadní sedadla. Takto je kufr "odhlučněn", navíc to vypadá mnohem lépe než původní díra. Drží to jednoduše na pružných hácích, takže v případě potřeby je to možné během 5-10 minut demontovat...
Jak to vypadá v 5-ti místné konfiguraci a jak funguje systém sklápění a posunu sedadel najdete v recenzi uživatele "an", kde to má majitel pěkně nafocené. Nemá cenu, abych to fotil také :-)


Přidat názorDiskuse: Ford C-Max 1,8 benzín + pružiny EIBACH

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford C-Max


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Dle německých statistik spolehlivosti je C-MAX jedno z nejspolehlivějších MPV, někde je zahrnován pod Focus (ze kterého vychází), který si vede také celkem dobře.

praktičnost
9

Na auto těchto rozměrů výborná.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10

Jedinečné! Zvláště s pružinami EIBACH. Samozřejmě beru v kategorii menších MPV...

jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
10

Jako vždy u Fordu za rozumné ceny.

výkon motoru
8

Výkon bych určitě snesl větší, ale motor má kolem 4000 až 4500 otáček nádherný sportovní zvuk. Má sice "jen" 125 koní, ale díky variabilnímu sání dobře táhne už tak od 3000 otáček.

spotřeba
9

Chybí šestka, na dálnici to nutí jezdit předpisově do 140 až 150-ti. Nad 150 to už bere tak 9.5 až 10 litrů. Ale zase člověk ušetří na pokutách :)) Dá se jezdit kolem 8 litrů mimo město, ve městě kolem 9,0-9,5 litrů, svižněji klidně za 10 litrů a více

hlučnost motoru
8

přes 5500 otáček je zvuk už trochu dunivý, takže to pak člověk rád přeřadí

kvalita sedadel
10

Příplatková sportovní jsou o poznání lepší než základní, dobře drží v zatáčkách.

brzdy
10

dostatečné a skvěle dávkovatelné

zavazadlový prostor
10

naprosto vyhovující


Více o modeluFord C-Max C214 (2003-2010)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 

reklama





Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama