Recenze

Technoid (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI 110 kW

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Kodiaq, foto 1 Škoda Kodiaq, foto 2 Škoda Kodiaq, foto 3 Škoda Kodiaq, foto 4 Škoda Kodiaq, foto 5 Škoda Kodiaq, foto 6 Škoda Kodiaq, foto 7 Škoda Kodiaq, foto 8
Škoda Kodiaq, foto 9 Škoda Kodiaq, foto 10 Škoda Kodiaq, foto 11 Škoda Kodiaq, foto 12 Škoda Kodiaq, foto 13 Škoda Kodiaq, foto 14 Škoda Kodiaq, foto 15 Škoda Kodiaq, foto 16 Škoda Kodiaq, foto 17 Škoda Kodiaq, foto 18 Škoda Kodiaq, foto 19 Škoda Kodiaq, foto 20 Škoda Kodiaq, foto 21 Škoda Kodiaq, foto 22 Škoda Kodiaq, foto 23 Škoda Kodiaq, foto 24 Škoda Kodiaq, foto 25 Škoda Kodiaq, foto 26 Škoda Kodiaq, foto 27 Škoda Kodiaq, foto 28 Škoda Kodiaq, foto 29 Škoda Kodiaq, foto 30 Škoda Kodiaq, foto 31 Škoda Kodiaq, foto 32 Škoda Kodiaq, foto 33 Škoda Kodiaq, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Kóďa Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

VÝBĚR
S blížícím se čtvrtým rokem stáří Superbu a sedmi Altey jsme se rozhodli, že obnovíme vozový park, Altea půjde pryč, Superba si vezme manželka a koupíme něco nového. Výběr značky byl celkem jednoduchý, vzhledem k tomu, že ve firmě mám stále možnost využít benefitu ve formě slevy na Škodovky.
Moc se mi hlavně exteriérem líbí Superb III, také jsem absolvoval nějaké testovací jízdy ve svém domovském autosalonu, jak v dieselu, tak i vrcholnou benzínovou verzi 2.0TSI 206kW. Design se minimálně zvenku moc povedl, uvnitř se mi zdálo, že např. posez na zadních sedadlech byl moc nízko, v kufru se nedá objednat posuvná přepážka. Na druhou stranu je např. vylepšen infotainment…
V průběhu roku 2016 jsme začali sledovat Vision S, který se následně přeměnil v Kodiaqa. Design u konceptu se nám moc líbil, a tak jsme hltali všechny nové informace. Moc jsme se těšili, až uvidíme Kodiaq na vlastní oči, ale nějak jsme neměli štěstí, takže dlouho byla jediná možnost internet.
Také mne kromě jiného zasáhla aféra dieselgate – u Superba jsme nechali přehrát software a současný odklon od dieselů mne stále děsí. Začal jsem tedy sestavovat v konfigurátoru škodovky různé kombinace, jak výbav, tak typů aut, tak i motorů a to jak benzín, tak diesel. Do hledáčku se tak dostal Superb Combi s motorem 1.4 TSI – 110 kW, stejný motor ve verzi 4x4 (čtyřkolka mne lákala delší dobu kvůli horám a kvůli podmínkám na Vysočině u tchánů v zimě), s motorem 2.0 TDI – 110 kW ve dvojkolce i čtyřkolce, 2.0 TDI – 140 kW ve dvojkolce, 1.8 TSI – 132 kW a 2.0 TSI – 162 kW. Další volbou se stal Kodiaq 1.4 TSI – 110 kW ve čtyřkolce manuál, 2.0 TSI – 132 kW čtyřkolka automat a 2.0 TDI – 110 kW manuál. Jsem poněkud puntičkář, tak jsem sestavil tabulku s porovnáním rozměrů, zrychlení, maximální rychlosti a spotřeb, nejen těch papírových, ale u Superba i těch reálných ze Spritmonitoru. Snažil jsem se dopočítat ceny za roční spotřebu, což mělo být jedním z kritérií. Podle tohoto kritéria by tedy vyhrál Superb 2.0 TDI – 110 kW ve dvojkolce. Ale nevyhrál…
Kromě sestavování konfigurací s různými výbavami jsem intenzivně sledoval všechny dostupné informace kolem Kodiaqu, dost informací bylo zde na auto.cz, po novinářských testech toho bylo dost i na youtube z Mallorcy. Na začátku roku 2017 už bylo asi vše řečeno a informační lavina se téměř zastavila. Klíčovým datem se tedy stal 22. únor, kdy se dalo jít podívat na reálné auto do autosalónů. Pro mne bohužel kvůli služební cestě do Německa byla první možností sobota, ale v průběhu týdne už jsem sledoval, jaký zájem vzbudil Kodiaq u veřejnosti – dokonce jsem četl, že polovina kontingentu byla již vyprodaná bez toho, že by měli lidé možnost auto vidět.
V sobotu jsme se tedy šli podívat na nový zázrak ze Škodovky – do auto salónu jsme přišli krátce po otvírací hodině, takže jsme se k autu pohodlně dostali – stálo tam v naší oblíbené modré lava. Slovo dalo slovo a za chvilku jsme už seděli v nejsilnějším dieselu, sedmimístné provedení – to jsme plně obsadili a vyrazili na krátkou testovací jízdu. Po návratu už bylo auto v salónu obsypané lidmi. Pak padla památná věta mé ženy, díky které máme Kodiaqa doma – „Superb už jsme měli, vezmeme Kodiaqa“…
VÝBAVA
Auto jsme objednali ještě podle modelového roku 2017, dostali jsme ovšem modelový rok 2018, auto bylo vyrobeno na konci června a my ho dostali 7.7. Vybrali jsme výbavu Style s paketem „plus“ – sedačky v kombinaci Alcantara-kůže, virtuální pedál kufru a vyhřívané přední sklo. Při jízdách se Superbem i Kodiaqem mne zaujalo čtení značek, tak jsem ho také chtěl, kvůli tomu jsem „musel“ vybrat nějakou navigaci. Dost jsem koketoval s Amundsenem i kvůli ceně, ale nakonec jsem vybral Columbus, např. kvůli tomu, že lze s aktivním Infotainmentem online stahovat po wifi aktualizaci map a není nutné mít zastrčenou SD kartu, nebo flash s hudbou. I kvůli telefonu s možností bezdrátového nabíjení jsem chtěl phonebox, zbavil jsem se tak elegantně všech kabelů. Ve finále jsem s novým modelovým rokem obdržel Paket multimedia s novou dotykovou navigací 9,2“, zkrátil se ovšem interval bezplatného připojení infotainmentu ze 3 na jeden rok.
Pro vylepšení bezpečnosti jsem do specifikace přidal funkci hlídání mrtvého úhlu a asistenta vyparkování. Další výbavu jsem pak rozšířil pomocí Area view – 4 kamery kolem dokola.
Další součásti výbavy už jsou jen takové libůstky, bez kterých se dá žít, ale zlepšují pohodu v autě. Prvním takovým prvkem je volič jízdních režimů, nemáme sice DCC podvozek, ale já to chtěl hlavně kvůli OFF-ROAD režimu (asistent sjíždění a vyjíždění kopců). Kvůli sluneční cloně v zadních dveřích jsme vzali Family paket II, ten obsahuje i malý odpadkový koš a elektronickou dětskou pojistku zadních dveří. Pro děti jsme zvolili držák multimédií – uchycen je na hlavové opěrce předních sedadel. S výhledem na zimní měsíce jsem do výbavy přidal i vyhřívání volantu a Unibag na lyže.
Do výbavy jsme původně doplnili už jen designová kola Trinity 18“ a sadu zimních kol Nanuq 17“ (lze na ně dát řetězy), oboustranný koberec do kufru a bezpečnostní šrouby (ty se ale v MY 2018 už nedodávají a autosalón nám je doplnil až při předání).
Když jsme ale stáli vedle auta po zkušební jízdě, zdálo se nám, že bude tak trochu problém s koly na střeše. Manželka mne tedy přesvědčila na tažné zařízení a kola přijdou po zakoupení nosiče sem.
V objednávce jsem si rovnou zažádal i o Construct, při přebírání vozu jsem se ale dozvěděl, že jsem první, kdo si to do auta nechal dát, ostatní majitelé prý upřednostňují dobrou pojistku. Tu mám taky, ale vzhledem k bezklíčkovému odemykání jsem chtěl ještě nějaké mechanické zabezpečení (asi to má nějaký vliv i na slevu pojistky, tam má vliv také pasivní vyhledávání v rámci navigace a Škoda connect).
Za dva tisíce jsme si na konec pořídili prodloužení záruky na 5 let/100.000 km.
ZKUŠENOSTI
Vzhledem ke krátké době, co auto vlastníme, zde budou pouze střípky z používání, časem sem zkušenosti průběžně doplním. Už teď ale mohu prohlásit, že Kodiaq není vhodný pro každého, není to auto bez chyb…
Pominu problém se založením účtu Škoda connect, pravděpodobnou příčinou bylo, že jsem si aktivně nainstaloval v telefonu aplikaci „MyŠkoda“ a autentifikoval jsem se Microsoft účtem, místo založení Škoda účtu, musel jsem zvolit jiný mail.
Prvním „vtipný“ okamžik přišel již po převzetí, než jsme odjeli, už jsem chtěl podat reklamaci – otvírání a zavírání předních oken nefungovalo na impuls, ale tlačítko bylo třeba držet. Kvůli přendavání zimních kol mezi auty jsem popojížděl po parkovišti, zajel jsem tedy zpět k autosalónu a vypnul motor. Zkušebně jsem ještě jednou nastartoval a ejhle, od řidiče to začalo fungovat. Tak jsem motor vypnul ještě jednou. Světe div se, začalo to fungovat i u spolujezdce. A do teď to funguje, nechápu, asi se to potřebovalo naučit nového páníčka.
Dalším problémem po příjezdu domů bylo, že jsem až doma zjistil, že mám 4 zimní kola na pravou stranu a žádné na levou. Tomu jsem se musel jen smát, prodejce mi snad částku za otočení gum uhradí. Údajně objednávali sadu dvou levých a dvou pravých kol, ale nikoho nenapadlo to kontrolovat, mne každopádně při přebírání také ne.
Třetí perličkou je fungování asistentů pro mrtvý úhel a pro vyparkování. Manuál jsem četl 3x a byl jsem přesvědčen, že po zapnutí asistentů (na volantu, nebo přes rádio) zůstanou zapnuté, dokud je zase sám nevypnu. Auto si to ale nemyslelo, chaoticky tyto dva asistenty občas při startu vypnulo, nepřišel jsem na žádnou spojitost s ničím. Po třech týdnech zkoumání jsem jel do svého domovského servisu a ptal jsem se, co se děje. Byl jsem ubezpečen, že je to chyba auta, ale musím se objednat za 14 dnů (ani nic vyčíst si nechtěli, jen mne žádali, abych na servis přinesl servisku (ta je ale jen elektronická, tak chtěli návod, kde je nalepen štítek s VIN kódem a všemi options). Než jsem se dočkal servisu, stačili se asistenti vypnout i při 200 km dlouhé jízdě. Na druhou stranu od té doby se závada neprojevila. Dojel jsem tedy do servisu a byl jsem překvapen, že auto chtěli mít i přes noc, i když o tom původně nemluvili, „servisku“ ovšem nechtěli. Naštěstí odpoledne mi auto vrátili, byla tam sice nějaká chyba, ale s mým problémem prý nesouvisela. Alespoň jsem si nechal otočit zimní kola, tak mám i dvě levá…
Poprvé mám auto s KESSY bezklíčkovým zamykáním a startováním, docela jsem si už zvykl, klíč nemusím vyndavat z kapsy, jen rodina je trochu nervózní, protože musí čekat, až přijdu k autu a sáhnu na kliku. V rámci rozpoznání zamčení mám aktivní automatické sklápění zrcátek. Ovšem kvůli zamykání řadicí páky chodím s klíčem na roleru, který mám zavěšený na poutku kalhot, vypadám asi trochu jako exot.
V rámci hrátek s funkcemi auta jsem se pokoušel o připojení ke Smartgate přes wifi, návod je ovšem nějaký neaktuální, nebo jsem něco předčasně přenastavil, protože jsem nenašel deklarovanou wifi s access pointem Smartgate, mám jen normální wifi od telefonu. Samotný Smartgate/Mirrorlink mne moc nenadchl, protože aplikace se sekají a vzhledem k vlastní navigaci v rádiu moc nevidím důvod se k autu připojovat.
Zkusil jsem také Android Auto, oficiálně by mi nemělo fungovat, ale mobil mám ve firemním režimu a používá německou proxy, tak mi to jde. Z rozlišení aplikace jsem ale zklamaný, po aktualizaci lze jako navigaci zvolit i Waze, který jsem s oblibou používal u Superba, ale není důvod.
Rádio umí kromě jiného i RSS kanály, ve výchozím stavu je zvolen anglický kanál AFP, ale vnutil jsem tam i iDnes. Je to ale blbost k ničemu, v autě zprávy takhle číst nebudu.
Snažím se používat navigaci i na kratší trasy, které znám a zajímá mne dynamika přepočtu trasy dle informací od serveru Tomtomu a z TMC, občas to funguje celkem dobře, občas bída, v Plzni mne to např. hnalo do dlouhodobě zavřeného podjezdu u hlavního vlakového nádraží. Mapové podklady jsou ostudně neaktuální vyskytují se chyby u cest, které jsou již delší dobu změněné. Na druhou stranu navigace obsahuje opravdu hodně bodů zájmu a navíc se cíle dají posílat z mobilu přes Škoda Connect, případně z webu na PC. Také mám spoustu tzv. komunitních bodů zájmu z Tomtomu, po několika peripetiích se mi je podařilo do navigace přes webové rozhraní Škoda Connectu dostat, ale bohužel se v navigaci jen zobrazují ikonou, vyhledání v cílech se mi nepodařilo. To je opravdu nepochopitelné. Jinak je pěkná funkce rSAP, rádio si „ukradne" přes Bluetooth celou SIM a veškeré telefonování se děje přes rádio, stejně tak by bylo možné číst i SMS, ale za jízdy nevidím důvod. Párkrát jsem zkoušel hlasové ovládání, tedy zatím jen vytáčení ze seznamu a zadání cíle do navigace – pro bezpečnost jízdy moc přínosné a překvapivě funkční.
Co se týče samotné jízdy, po přestoupení ze Superbu jsem se musel poněkud adaptovat. Od počátku jsem měl trochu potíže s odhadem polohy na silnici, neustále jsem se cpal doleva, už se to lepší, musel jsem si zvyknout na trochu jinou perspektivu. V autosalónu jsem si našteloval sedačku a uložil do paměti a myslel jsem si, že sedím ideálně. Nebyla to pravda, při první delší jízdě mne docela bolel zadek, doma jsem si musel sednout na chvilku zpátky do Superba a pak polohu upravit v Kodiaqu. Uvidíme po další dlouhé jízdě. Také řízení mi přišlo trochu gumové, moc jsem necítil zpětnou vazbu, kolem středové polohy se mi to vůbec nelíbilo, tento týden jsem ale zvolil režim sport a kupodivu je to o dost lepší.
Spotřebu nemohu ještě dobře posoudit, nečekal jsem ale, že to bude nějaký spořílek. Jak mi několik lidí řeklo, když máš na opici, musíš mít i na banány. Při převládající jízdě po městě se pohybuji zatím kolem 7,5 litrů na stovku.
Moc se mi líbí oboustranný koberec v kufru a také náhrada posuvné přepážky v podobě zarážek na principu suchého zipu, snad to vydrží déle, než na botách. I virtuální pedál (otvírání kufru máchnutím nohou) se mi moc líbí, i když občas se mi nepodaří otevřít, protože asi nemám ten správný grif.
Zatím jsem nepoužil tažné zařízení, ale každému se líbí, jak se elektricky uvolní a jak je možné ho elegantně schovat. Na Mercedesu GLC jsem to viděl s kompletním výsuvem a aretací pomocí motoru, ale to je za trochu jiné peníze.
Moc pěkná je také funkce Area view, v případě různých překážek je to velmi užitečné, dost to využívám při parkování.
Vyhnul jsem se různým automatikám řízení, jako je Lane assist a adaptivní tempomat, ten tempomat ale asi zase tak špatný nebude, viděl jsem ho u šéfa na firemní Oktávce a moc si ho pochvaluje. Také jsem se vyhnul automatu pro automatické parkování a trailer assistu (s vozíkem asi moc jezdit nebudu).
Jsem dost zvědavý na to, jak dlouho vydrží AdBlue, měl jsem zato, že to mělo vydržet tak 10-12 tisíc kilometrů, ale už při přebírání to slibovalo jen 8500 km.
V autě je snad všechno v LED provedení, počínaje vnitřním osvětlením, vyndavací lampičkou v kufru i zadními svělomety, full LED technologií v předních světlometech konče. Přední světlomety svítí opravdu pěkně, i ve srovnání s xenony v Superbu, zatím jsem jen nepoznal, jestli se natáčí s volantem. Takovou třešinkou na dortu je ambientní proměnlivé vnitřní osvětlení – barevné lišty na dveřích. Oproti Superbu chybí snad jen osvětlení řadicí páky, není to nutné, ale bylo to příjemné.
První věc, co udělám po každém nastartování, je vypnutí Start/Stop, četl jsem několik článků, jak to může s řídkými oleji autu škodit, tak bych uvítal možnost, aby se to dalo legálně deaktivovat.
JÍZDA
Po najetí 10.000 km už by mohl být čas zhodnotit dojmy z jízdy. Ačkoli řídím rád, nepoužívám auto k tomu, abych se nějak vyžíval z jízdy a jezdil jen pro radost. Auto mi slouží jako dopravní prostředek z místa A do místa B.
Při nastartování by člověk čekal traktorový zvuk, ale naštěstí zvuk je velmi kultivovaný, a to i teď v zimě. Před rozjezdem musím v zimě čekat, než se rozehřeje čelní sklo, ale jakmile je vidět ven, už se rozjíždím. Čekal bych dlouhé nahřívání motoru, ale v mírné zimě je zahřátí otázkou chvilky, pokud se tedy alespoň vody týče.
Rozjezd auta odpovídá zkušenostem ze Superba, zátah vcelku dostačující, těch asi 150 kg navíc není tolik znát. Trochu ale zamrzí, že je třeba víc pracovat s plynem, protože pokud člověk drží při rozjezdu plyn konstantně, velmi pravděpodobně mu to chcípne, motor totiž neočekávaně sníží otáčky i zátah. Celkem spolehlivě pomáhá s rozjezdem hill-holder, tedy od určitého sklonu silnice.
Zátah je do cca 100 km/h slušný, takže rozjezd z klidu působí celkem dynamicky. Horší to je všem, pokud přibrzdíme rozjetý vůz, tady už je znát jak vyšší hmotnost vozu, tak i ekologické přidušení. Na dálnici je občas třeba kvůli zrychlení podřadit, ale občas ani to tolik nepomáhá. Na druhou stranu, úplně bez akcelerace to také není. Při dynamickém rozjezdu občas řadím ze čtyřky rovnou šestku, odstup pětky a šestky totiž není moc velký.
Při jízdách po městě nejsem na křižovatkách brzdou, ale to není ani tak autem, jako jízdním stylem, nemám totiž rád, když lidé na semaforech okounějí a rozjíždějí se jako s vejci za oknem. Po rychlém rozjezdu využívám nejčastěji čtvrtý převodový stupeň, který odpovídá pohodové jízdě při 50 km/h. Spotřeba se pohybuje od zhruba 5,6 l/100km až po 11 l/100km, vždy v závislosti na ujeté vzdálenosti a na plynulosti dopravy. Parkování odpovídá možnostem Oktávky, alespoň pokud se délky týče. Ovšem rozdíl v perspektivě oproti Superbovi mi stále dělá obtíže a ani s Area view zatím neparkuji napoprvé. V místím parkovacím domě se vytočím, ale parkovací místa mi připadají jako pro Trabanta, vždycky mám strach, že mi někdo otluče boky dveřmi. Při jízdě po pražském okruhu kolem Barandova využívám nejčastěji pátý převodový stupeň, pro 70 km/h je šestka na hraně (při šimrání plynu se to ale také dá, jen není možné očekávat nějakou akceleraci).
Pro jízdy po okreskách platí, že jízda je pohodlná, 90 km/h se dá v pohodě jet na šestku, mírnou akceleraci se dá zvládnout bez podřazení, ale samozřejmě při potřebě rychlejšího předjetí je lepší podřadit až na čtyřku. Auto při jízdě celkem úspěšně odolává mírnějším poryvům větru díky své hmotnosti. Není třeba ani úplně hladká vozovka, s mírnými hrboly si podvozek celkem dobře poradí. Vzhledem ke gumovosti volantu v normálním režimu, je lepší jezdit na program Sport, kdy volant poněkud ztuhne a lépe reaguje na ovládání. Spotřebu je možné udržet celkem na uzdě, pokud se nejezdí v kopcovitém terénu, mám vyzkoušenou trasu z Litomyšle do Hradce Králové a spotřebu je možné i při celkem svižné jízdě udržet na hodnotě kolem 5,6 l/100km dle PP. Pokud chce jet člověk trochu na úsporu, pak je třeba včas řadit a využívat i pátý převodový stupeň. Vzhledem k výšce by člověk čekal, že se auto bude v zatáčkách výrazně naklánět, ale buď jsem si zvykl, nebo to není tak strašné. Hluk v autě se při okreskových rychlostech stále pohybuje na nízkých úrovních, možná je občas trochu slyšet svist kolem dveří, ale není to nic zásadního. Po těch 10 tisících km už se i celkem vejdu na užší silnice bez označené středové čáry, když jede něco v protisměru.
Jízda po dálnici je v zákonném limitu v pohodě, motor se na šestku moc netočí, otáčky se drží do 2500 ot./min. V dálničních rychlostech je ale už znát, že pokud zpomalím, je akcelerace trochu horší, zde hraje svou roli jak výška, tak hmotnost (tady je znát každý pasažér navíc). Po zpomalení na 80 km/h je podřazení nutností, a to až na trojku, jinak je rozjezd nic moc. Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 – 7,5 l/100km. Hluk je zde už ale trochu vyšší, ne od kol, jak by se dalo čekat, ale je slyšet taký divný svist kolem dveří, někde jsem četl, že za to asi mohou rozměrná zrcátka, ale sám nevím. Auto má na šířku dle TP 210 cm, takže občas nutné dávat pozor ve zúženích, sám se doleva moc necpu a jedu v klidu v pravém pruhu.
Brzdy se zdají být celkem dobře dimenzované na hmotnost auta, zatím jsem vždycky zabrzdil, když jsem potřeboval. Ani neregistruji nějaké výrazné naklánění auta při brždění. Samozřejmě je nutné počítat při brždění se hmotností auta, fyzika se ošálit nedá. Různí asistenti pomáhají při brždění udržet auto v požadovaném směru, nemám ani tolik pocit, že by se auto nějak hrnulo ven ze zatáčky. Párkrát se mi stalo, že mi do brždění kecal Front assist, ale na druhou stranu je lepší včas přibrzdit, než nedobrzdit. Bývám dost nervózní, když se mi někdo lepí na zadek, spousta lidí asi neslyšela o pravidle dvou sekund…
Zatím nebylo moc příležitostí vyzkoušet jízdu za zhoršených adhezních podmínek, rozjezdu určitě dokáže pomoct jak ESP, tak hlavně Haldex a náhon na zadek. Na čerstvém sněhu se mi ale už také podařilo hrábnout všemi čtyřmi. Z brždění na kluzku mám kvůli hmotnosti velký respekt a brzdím velmi opatrně a pokud možno včas.
Za jízdy řidiče asi trochu rozptylují jak Maxidot, tak multimediální systém, který není úplně intuitivní, občas se přistihnu, že jsem se trochu zahleděl do různých hodnot na displejích, tak si na to musím dávat pozor. Občas se mi také schová chodec při zatáčení za přední sloupek, který je pro výhled opravdu překážkou. Nepříjemné je za vlhka, že ne vždy funguje perfektně přední stěrač a ostřikovač, nerad jezdím se špinavým předním sklem. Sezení jsem vyřešil vhodným nastavením sedačky, takže vydržím sedět i delší trasu, jel jsem už trasu Plzeň – Beskydy a neměl jsem žádný problém.

Silné stránky

prostor
nastupování
spousta hraček

Slabé stránky

kvůli velikosti trochu horší manévrování
spotřeba (to ale není zápor, ale vlastnost)
spousta funkcí, které dá fušku si pamatovat a ovládat

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

porucha pamatování asistentů mrtvého úhlu a vyparkování, ale nakonec se chyba nenašla, možná byl příčinou vosk z předprodejní přípravy v některém z čidel

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce poskytl slevu dle firemního benefitu, až na 4 pravá zimní kola spokojenost

 

Novinky v recenzi

30.10.2018 18:20

Přezuto na zimu a reklamace rolety v kufru a funkce rádia

Kvůli místu již nemám kola v garáži (místo kol je tam motorka), takže přezouvá servis, kde jsou kola uložena. Pominu, že na přezutí je nutné nechat auto v servisu víc jak půl dne. Reklamoval jsem zároveň již podruhé zadrhávání rolety při snížení venkovní teploty. Reklamace nebyla úspěšná, jedná se prý o přirozenou reakci na změnu fyzikálních podmínek. Možná bych se nechal uchlácholit, kdybych neměl srovnání s 5 let starým Superbem, kde to funguje bez výrazného zhoršení funkce při nižších teplotách. Zvažuji kontaktování přímo Škodovky, ale nedělám si iluze, že reakce bude přívětivější.
Dalším problémem, který jsem se snažil reklamovat, je občasný problém s rádiem, jednou za čas se mi stane, že po nastartování hraje rádio bez basů, jako by to hrálo z mobilního telefonu. Překvapivě se na nic nepřišlo, i když jsem říkal, že se jedná o sporadický problém. V diagnostice nepřekvapivě nic nebylo. Takže bohužel, když se to zase stane, tak vypnu motor, vystoupím, zamknu, odemknu, nastartuju a poslouchám zase normální zvuk. Protože nic nenašli, tak Škodovka nic řešit nebude, co bych chtěl u auta za mega... V některých ohledech vyrábí Škodovka čím dál horší auta a zákazník je jim ukradený, nebo jen servisu, na který je třeba se objednat měsíc předem?
Perličkou nakonec je příhoda z předávání vozu na přezutí, kdy přišel pán, že mu nejde vytáhnout okénko - poslali ho ke konkurenci a ani se na to nepodívali. Prý jsou obětí úspěchu, tak to abych se pomalu začal ohlížet po trochu méně úspěšném dealerovi, až se mi zase něco pokazí. Jen pak budu muset změnit svého domovského dealera v nastavení účtu, jinak budu mít horší spoluúčast na pojištění, pokud bych to nechával spravovat někde jinde...

11.9.2018 20:31

Překvapení - nutnost dolít chladící kapalinu

Do nedávna jsem byl zvyklý do našich aut dolévat jen pohonné hmoty a ostřikovače. V zimě jsem doléval do Kodiaqa olej, ale to se stává. Teď jsem doléval chladící kapalinu, čekal bych, že si auto řekne, když se kapalina dostane na minimum, ale varování přišlo překvapivě až kus pod ryskou MIN. Vzhledem k tomu, že hladina ještě neopustila expanzní nádržku, dojel jsem ty 2 km k pumpě a koupil růžovou kapalinu G13. Zároveň jsem dolil 2 deci oleje, ale budu muset ještě dokoupit, protože od spodní rysky jsem se moc nepohnul. Sleduji skodahome.cz a s chladící kapalinou nejsem sám. Mám najeto 24 tisíc km, tak mám ještě prostor to sledovat, ale i tak jsem nemile překvapen. No, zeptám se na garančce a budu asi řešit i vrzání područek, tady udělali soudruzi nějakou chybu, podle skodahome.cz rozhodně také nejsem sám, jen se k tomu prý Škodovka moc čelem nestaví, v Superbu se mi takové věci neděly... :-(

2.5.2018 18:58

Přezuto + svolávací akce

Tak máme přezuto, teplé počasí přišlo velmi rychle. Kola se přesunula z garáže do úschovy v servisu, přičemž jsem byl servisem vyzván k odstranění výrobní vady řídicí jednotky - 91R2 OCU2 kritérium O1. Mělo to být něco s konektivitou e-callu, nebo co.
Zároveň jsem nechal vyměnit přední stěrače, nemohu se zbavit pocitu, že stěrače stály za prd už od výroby. Ty nové fungují bez výhrad.
Zkoušel jsem zároveň reklamovat roletu v kufru, protože za chladna jde pomalu a občas nedojíždí, ale byl jsem odmítnut, že to aktuálně není vidět. Holt to budu muset reklamovat na podzim za chladna. Stejně to za jízdy rachtá jako blázen, to bych u auta za takový prachy nečekal, ale Superb je na tom s kvalitou prý ještě hůř! O vrzajících područkách v předních dveřích nemluvě...
Ještě malá poznámka ke spotřebě, měl jsem pocit, že se neustále zvedá, ačkoli měla klesat. Tak to vypadá, že mé potvrzení má nějaký reálný základ, spotřebu mi při dlouhé trase totiž zvyšovala touha po levné naftě, kterou mají v tankomatu Benziny ve Vysokém Mýtě kousek od Tesca, po celkem pohodové jízdě mi palubní počítač ukazoval 6,7 l/100km, ale podle dočerpání to bylo 9,2... Tentokrát jsem čepoval jen v Plzni po návratu z dlouhé cesty a i po skoro dalších 2 týdnech ježdění po městě jsem se nedostal podle tankování ani na 7. Takže pozor na stojan číslo 3, krade (je to ten levý dál od příjezdu)!

18.1.2018 19:16

Aktualizace map Columbus

Když jsem auto kupoval, měl jsem představu, že auto před domem spojím s wifi a ono si samo díky spojení se Škodovkou stáhne aktuální mapy. Ó, jak jsem se mýlil. O tom, že jsou k dispozici nové mapy jsem se dozvěděl z rádia tento týden, a to jen díky rSAP a internetu na SIM mého telefonu. Wifi se totiž sama neumí spustit, to musím udělat až ručně. Nechtěl jsem užírat data na firemní SIMce, tak jsem aktualizaci odložil až před dům, s představou připojení k rychlé wifi.
Po znovuspuštění vyhledávání aktualizace se mi nabídla pouze Česká republika, ale i tak jsem to akceptoval. Proseděl jsem v autě téměř hodinu, stahovaly se 2 položky a u té druhé se to zaseklo. Další aktualizace už nic nenabízela po znovuspuštění rádia.
Rozhodl jsem se tedy využít infotainment portál, zadal jsem VIN a vida, nabídla se aktualizace map z ECE2017/2018 na ECE2018. Kdo by čekal, že půjde o nějaký aktualizační balíček změn, ten by se moc pletl. Ke stažení je kompletní mapa Evropy, kterou je třeba stáhnout pomocí vnuceného downloaderu jako jeden zip soubor. Velikost tohoto zipu je neuvěřitelných 25GB. Ve srovnání s předchozí navigací Tomtom, je to zhruba 4x více.
Smůlou ovšem je, že po prvním nočním stahování byla v archivu chyba a druhý den jsem musel stáhnout soubor znovu, takže během dvou dnů pěkných 50 GB. Mezitím jsem koupil rychlou SD kartu o velikosti 32 GB - class 10. Downloader rovnou v dalším kroku nabídne rozbalení na SD kartu. Sláva, povedlo se, teď zbývá provést aktualizaci v autě. Při vložené kartě do odpovídající zdířky zahlásilo rádio dostupnost aktualizačních dat. Spustil jsem přes menu tedy aktualizaci s vidinou, že to bude trvat několik jízd (naštěstí kopírování má navazovat tam, kde skončilo po vypnutí motoru). V návodu se totiž píše, že aktualizace může trvat až 4 hodiny. Během ranní jízdy do práce se za 10 minut stáhlo 20%, a když jsem odpoledne nastartoval, bylo to kupodivu již 69%. Aktualizace se přetáhla, než jsem dojel domů, cestou to ale napsalo, že se aktualizace nezdařila a abych to spustil znovu. Po odsouhlasení se rádio vyplo, chvilku mi hlásil maxidot nedostupnost nouzového volání, ale po chvíli se aktualizace dokončila. Tak jsem zvědavý, jestli se vylepšilo značení přivaděčů na 110 km/h.
Škodovka doporučuje, abych aktualizaci prováděl za peníze v servisu, ale proč bych si pak platil online službu a co bych to byl za kutila?

12.12.2017 20:31

Prvních 10.000 km

Tak za sebou mám prvních 10 tisíc kilometrů. Kromě nafty, AdBlue, kapaliny do střikovačů a občasného umytí není nic potřeba. Na silnici už se celkem v pohodě vejdu, motor se trochu zajel a se zvoleným režimem Sport to na poměry i docela jede (samozřejmě po zahřátí motoru). Dnes jsem zažil větrnou dálnici a měl jsem pocit, že mne to převrhne, ale nestalo se tak. Spotřeba se drží v průměru mezi 7,3-7,4 l/100km, ale snad to trochu časem klesne. V momentálním chladnějším počasí má na spotřebu rozhodně vliv jak rozehřívání čelního skla, tak používání vyhřívání sedaček (a volantu - parádní funkce).
Bohužel jsem přišel na několik negativ. Už jsem někde četl, že nejsem sám, komu drnčí područky v předních dveřích, u nás drnčí obě. Stejně tak mne rozčiluje drnčení od rolety v kufru, ta se celkem nepochopitelně i velmi pomalu stahuje, u Superbu to bylo mnohem lepší.
Moc nechápu, jak špatně fungují přední stěrače, když ostříknu a setřu, přesně v zorném poli se mi udělá skupina kapek, setřu tedy znovu a při zpětném pohybu sterače jsou kapky zpět. Zajímavé je, že při delším stírání za deště se to zlepší, ale i první stírání mokrého okna při poprchávání také zanechává stopy v zorném poli. Zkoušel jsem i tekuté stěrače, ale chyba bude někde v konstrukci aero stěračů.
Občas mne překvapuje fučení kolem dveří, ne že by dovnitř foukalo, ale zvuk je takový podobný. Trochu podezřívám tvar zrcátek, ale jen v tom to nebude...
Stále si zvykám na infotainment - opravdu nechápu, proč se neukazuje i rychlost z GPS v navigaci. Čekal jsem na aktualizaci map v listopadu, aby to ukazovalo na silnicích pro motorová vozidla povolenou rychlost 110 km/h, ale nestalo se, tak snad příští rok. Také se občas nepovede ukončení omezení rychlosti na křižovatce, případně při nájezdu na dálnici, při nájezdu na plzeňskou dálnici na Prahu to urputně až k Rokycanům ukazuje 80-tku. Také ergonomie telefonování mi moc nesedla - když se naviguje a někdo volá, pořád občas nelze jednoduše zavěsit. Na zobrazení názvů písniček jsem už rezignoval, asi je důležitější obrázek alba než zobrazení celého názvu interpreta/písničky... Chybí mi hardwarová tlačítka, na dotyková místa se občas nemohu trefit.
Na zimu jsem nasadil sadu originálních kol Nanuq s pneumatikami Nokian, jezdí se s nimi dobře, jel jsem s nimi i na zasněžené dálnici a zatím drží. Měl jsem je vyfotit hned po nasazení, protože teď jsou neskutečně špinavá a to fotit nechci.
Poslední, co mne zatím napadá, je neustále špinavá zadní kamera, ostříknutí trochu pomůže, ale ne nadlouho, občas tomu pomůžu hadříkem, ale nevydrží to. Ostatně se dost špiní i přední boční skla a zrcátka, občas se to za jízdy zašpiní tak, že tam vidím jen šmouhy.
Aby to neznělo tak pesimisticky, s autem jsem spokojený, i když už Kodiaqy potkávám na silnicích častěji, je to stále trochu exot. Do kufru se vejde vše potřebné, odvezu rodinu v pohodě a ze zadních sedaček se ozývá chvála na posez. Odhlučnění motoru i kol je OK. S autem se celkem v pohodě vytočím i v parkhausu u fotbalového stadionu. Navigace mne zatím dovedla, kam jsem potřeboval, jen občas se tvrdošíjně drží předpočítané trasy a nechce přepočítat, když jsem zvolil jinou odbočku. LED světlomety svítí teď v zimě výtečně, a i když se do zatáček nenaklápí jako xenony v Superbu, statické přisvěcování stačí. Na střeše jsem vezl i stromky a na rozdíl od Superba, ani se jízdou nepotrhala fólie. Taky jsem si zvykl na elektrickou ruční brzdu a celkem si užívám asistenta rozjedu, žádné couvnutí se rozhodně při rozjezdu do kopce nekoná.

22.11.2017 17:24

Doplňování AdBlue

Tady se něco nepovedlo - auto otravuje 2500 km předem, že se má dolít AdBlue, a to při každém startu hvízdnutím a hláškou na Maxidotu. Jenže kupuju tenhle dar z nebes v kanystru a prodává se to po 5 litrech, na dolití to ale ukazovalo jen 9,25 litru, holt jsem vydržel, než to ukázalo dolití 10 litrů a je klid. Po dolití to ukazovalo dojezd 9500 km, takže o tisíc víc, než při vyjetí z autosalonu.
Na druhou stranu musím uznat, že doplňování bylo pohodlné, kanystr měl v balení hadici, která pasovala přímo do tvoru, nikde nic nebryndalo, přístup pod víčkem k nádrži je OK.


Přidat názorDiskuse: Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI 110 kW

Další vozy značky Škoda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

asistenti mrtého úhlu a vyparkování, viz. text

praktičnost
9

na střechu se blbě dosáhne

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

je to mastodont

jízdní komfort
10
provozní náklady
8

papá to naftu a potřebuje AdBlue

výkon motoru
8

výkonu není nikdy dost

spotřeba
8

je to holt těžký a velký

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Kodiaq A plus SUV (2016-)
Škoda nechala nahlédnout do interiéru Kodiaqu RS. Rychlé SUV zaujme sedačkami Škoda nechala nahlédnout do interiéru Kodiaqu RS. Rychlé SUV zaujme sedačkami

Odhalování vrcholné verze Kodiaqu pokračuje. Naposledy…

Škoda Kodiaq RS je za rohem! Poslední detaily se ladí na Nürburgringu Škoda Kodiaq RS je za rohem! Poslední detaily se ladí na Nürburgringu

Ostrý derivát největšího SUV v nabídce mladoboleslavské…

 





Blesk.cz

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár chvil a hrát ji lze jedním tlačítkem na mobilu

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár…

Videohry ze série PlayLink pro PlayStation 4 jsou snadno přístupné a srozumitelné. To platí i o šimpanzí…

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

 

iSport.cz

Kváča se po třech přídělech dočkal první výhry: Nechali jsme tam všechno

Kváča se po třech přídělech dočkal první výhry:…

Třikrát naskočil do Tipsport extraligy a třikrát z toho byla prohra. Talentovaný brankář Petr Kváča (21 let) v…

SESTŘIHY: Chomutov rozdrtil Spartu 5:0. Boleslav porazila Liberec 5:2

SESTŘIHY: Chomutov rozdrtil Spartu 5:0. Boleslav…

Přední tým tabulky dostal nařezáno od posledního mužstva. Hokejisté Sparty nezvládli duel v Chomutově a schytali…

 

Reflex.cz

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný fotografický talent byl objeven až po její smrti

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný…

Vivian Maierová se narodila v roce 1926 francouzské matce a rakouskému otci v New Yorku. Dětství trávila…