Recenze

Technoid (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Kodiaq Style 2.0 TDI 110 kW

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Kodiaq, foto 1 Škoda Kodiaq, foto 2 Škoda Kodiaq, foto 3 Škoda Kodiaq, foto 4 Škoda Kodiaq, foto 5 Škoda Kodiaq, foto 6 Škoda Kodiaq, foto 7 Škoda Kodiaq, foto 8
Škoda Kodiaq, foto 9 Škoda Kodiaq, foto 10 Škoda Kodiaq, foto 11 Škoda Kodiaq, foto 12 Škoda Kodiaq, foto 13 Škoda Kodiaq, foto 14 Škoda Kodiaq, foto 15 Škoda Kodiaq, foto 16 Škoda Kodiaq, foto 17 Škoda Kodiaq, foto 18 Škoda Kodiaq, foto 19 Škoda Kodiaq, foto 20 Škoda Kodiaq, foto 21 Škoda Kodiaq, foto 22 Škoda Kodiaq, foto 23 Škoda Kodiaq, foto 24 Škoda Kodiaq, foto 25 Škoda Kodiaq, foto 26 Škoda Kodiaq, foto 27 Škoda Kodiaq, foto 28 Škoda Kodiaq, foto 29 Škoda Kodiaq, foto 30 Škoda Kodiaq, foto 31 Škoda Kodiaq, foto 32 Škoda Kodiaq, foto 33 Škoda Kodiaq, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Kóďa Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:1700 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

VÝBĚR
S blížícím se čtvrtým rokem stáří Superbu a sedmi Altey jsme se rozhodli, že obnovíme vozový park, Altea půjde pryč, Superba si vezme manželka a koupíme něco nového. Výběr značky byl celkem jednoduchý, vzhledem k tomu, že ve firmě mám stále možnost využít benefitu ve formě slevy na Škodovky.
Moc se mi hlavně exteriérem líbí Superb III, také jsem absolvoval nějaké testovací jízdy ve svém domovském autosalonu, jak v dieselu, tak i vrcholnou benzínovou verzi 2.0TSI 206kW. Design se minimálně zvenku moc povedl, uvnitř se mi zdálo, že např. posez na zadních sedadlech byl moc nízko, v kufru se nedá objednat posuvná přepážka. Na druhou stranu je např. vylepšen infotainment…
V průběhu roku 2016 jsme začali sledovat Vision S, který se následně přeměnil v Kodiaqa. Design u konceptu se nám moc líbil, a tak jsme hltali všechny nové informace. Moc jsme se těšili, až uvidíme Kodiaq na vlastní oči, ale nějak jsme neměli štěstí, takže dlouho byla jediná možnost internet.
Také mne kromě jiného zasáhla aféra dieselgate – u Superba jsme nechali přehrát software a současný odklon od dieselů mne stále děsí. Začal jsem tedy sestavovat v konfigurátoru škodovky různé kombinace, jak výbav, tak typů aut, tak i motorů a to jak benzín, tak diesel. Do hledáčku se tak dostal Superb Combi s motorem 1.4 TSI – 110 kW, stejný motor ve verzi 4x4 (čtyřkolka mne lákala delší dobu kvůli horám a kvůli podmínkám na Vysočině u tchánů v zimě), s motorem 2.0 TDI – 110 kW ve dvojkolce i čtyřkolce, 2.0 TDI – 140 kW ve dvojkolce, 1.8 TSI – 132 kW a 2.0 TSI – 162 kW. Další volbou se stal Kodiaq 1.4 TSI – 110 kW ve čtyřkolce manuál, 2.0 TSI – 132 kW čtyřkolka automat a 2.0 TDI – 110 kW manuál. Jsem poněkud puntičkář, tak jsem sestavil tabulku s porovnáním rozměrů, zrychlení, maximální rychlosti a spotřeb, nejen těch papírových, ale u Superba i těch reálných ze Spritmonitoru. Snažil jsem se dopočítat ceny za roční spotřebu, což mělo být jedním z kritérií. Podle tohoto kritéria by tedy vyhrál Superb 2.0 TDI – 110 kW ve dvojkolce. Ale nevyhrál…
Kromě sestavování konfigurací s různými výbavami jsem intenzivně sledoval všechny dostupné informace kolem Kodiaqu, dost informací bylo zde na auto.cz, po novinářských testech toho bylo dost i na youtube z Mallorcy. Na začátku roku 2017 už bylo asi vše řečeno a informační lavina se téměř zastavila. Klíčovým datem se tedy stal 22. únor, kdy se dalo jít podívat na reálné auto do autosalónů. Pro mne bohužel kvůli služební cestě do Německa byla první možností sobota, ale v průběhu týdne už jsem sledoval, jaký zájem vzbudil Kodiaq u veřejnosti – dokonce jsem četl, že polovina kontingentu byla již vyprodaná bez toho, že by měli lidé možnost auto vidět.
V sobotu jsme se tedy šli podívat na nový zázrak ze Škodovky – do auto salónu jsme přišli krátce po otvírací hodině, takže jsme se k autu pohodlně dostali – stálo tam v naší oblíbené modré lava. Slovo dalo slovo a za chvilku jsme už seděli v nejsilnějším dieselu, sedmimístné provedení – to jsme plně obsadili a vyrazili na krátkou testovací jízdu. Po návratu už bylo auto v salónu obsypané lidmi. Pak padla památná věta mé ženy, díky které máme Kodiaqa doma – „Superb už jsme měli, vezmeme Kodiaqa“…
VÝBAVA
Auto jsme objednali ještě podle modelového roku 2017, dostali jsme ovšem modelový rok 2018, auto bylo vyrobeno na konci června a my ho dostali 7.7. Vybrali jsme výbavu Style s paketem „plus“ – sedačky v kombinaci Alcantara-kůže, virtuální pedál kufru a vyhřívané přední sklo. Při jízdách se Superbem i Kodiaqem mne zaujalo čtení značek, tak jsem ho také chtěl, kvůli tomu jsem „musel“ vybrat nějakou navigaci. Dost jsem koketoval s Amundsenem i kvůli ceně, ale nakonec jsem vybral Columbus, např. kvůli tomu, že lze s aktivním Infotainmentem online stahovat po wifi aktualizaci map a není nutné mít zastrčenou SD kartu, nebo flash s hudbou. I kvůli telefonu s možností bezdrátového nabíjení jsem chtěl phonebox, zbavil jsem se tak elegantně všech kabelů. Ve finále jsem s novým modelovým rokem obdržel Paket multimedia s novou dotykovou navigací 9,2“, zkrátil se ovšem interval bezplatného připojení infotainmentu ze 3 na jeden rok.
Pro vylepšení bezpečnosti jsem do specifikace přidal funkci hlídání mrtvého úhlu a asistenta vyparkování. Další výbavu jsem pak rozšířil pomocí Area view – 4 kamery kolem dokola.
Další součásti výbavy už jsou jen takové libůstky, bez kterých se dá žít, ale zlepšují pohodu v autě. Prvním takovým prvkem je volič jízdních režimů, nemáme sice DCC podvozek, ale já to chtěl hlavně kvůli OFF-ROAD režimu (asistent sjíždění a vyjíždění kopců). Kvůli sluneční cloně v zadních dveřích jsme vzali Family paket II, ten obsahuje i malý odpadkový koš a elektronickou dětskou pojistku zadních dveří. Pro děti jsme zvolili držák multimédií – uchycen je na hlavové opěrce předních sedadel. S výhledem na zimní měsíce jsem do výbavy přidal i vyhřívání volantu a Unibag na lyže.
Do výbavy jsme původně doplnili už jen designová kola Trinity 18“ a sadu zimních kol Nanuq 17“ (lze na ně dát řetězy), oboustranný koberec do kufru a bezpečnostní šrouby (ty se ale v MY 2018 už nedodávají a autosalón nám je doplnil až při předání).
Když jsme ale stáli vedle auta po zkušební jízdě, zdálo se nám, že bude tak trochu problém s koly na střeše. Manželka mne tedy přesvědčila na tažné zařízení a kola přijdou po zakoupení nosiče sem.
V objednávce jsem si rovnou zažádal i o Construct, při přebírání vozu jsem se ale dozvěděl, že jsem první, kdo si to do auta nechal dát, ostatní majitelé prý upřednostňují dobrou pojistku. Tu mám taky, ale vzhledem k bezklíčkovému odemykání jsem chtěl ještě nějaké mechanické zabezpečení (asi to má nějaký vliv i na slevu pojistky, tam má vliv také pasivní vyhledávání v rámci navigace a Škoda connect).
Za dva tisíce jsme si na konec pořídili prodloužení záruky na 5 let/100.000 km.
ZKUŠENOSTI
Vzhledem ke krátké době, co auto vlastníme, zde budou pouze střípky z používání, časem sem zkušenosti průběžně doplním. Už teď ale mohu prohlásit, že Kodiaq není vhodný pro každého, není to auto bez chyb…
Pominu problém se založením účtu Škoda connect, pravděpodobnou příčinou bylo, že jsem si aktivně nainstaloval v telefonu aplikaci „MyŠkoda“ a autentifikoval jsem se Microsoft účtem, místo založení Škoda účtu, musel jsem zvolit jiný mail.
Prvním „vtipný“ okamžik přišel již po převzetí, než jsme odjeli, už jsem chtěl podat reklamaci – otvírání a zavírání předních oken nefungovalo na impuls, ale tlačítko bylo třeba držet. Kvůli přendavání zimních kol mezi auty jsem popojížděl po parkovišti, zajel jsem tedy zpět k autosalónu a vypnul motor. Zkušebně jsem ještě jednou nastartoval a ejhle, od řidiče to začalo fungovat. Tak jsem motor vypnul ještě jednou. Světe div se, začalo to fungovat i u spolujezdce. A do teď to funguje, nechápu, asi se to potřebovalo naučit nového páníčka.
Dalším problémem po příjezdu domů bylo, že jsem až doma zjistil, že mám 4 zimní kola na pravou stranu a žádné na levou. Tomu jsem se musel jen smát, prodejce mi snad částku za otočení gum uhradí. Údajně objednávali sadu dvou levých a dvou pravých kol, ale nikoho nenapadlo to kontrolovat, mne každopádně při přebírání také ne.
Třetí perličkou je fungování asistentů pro mrtvý úhel a pro vyparkování. Manuál jsem četl 3x a byl jsem přesvědčen, že po zapnutí asistentů (na volantu, nebo přes rádio) zůstanou zapnuté, dokud je zase sám nevypnu. Auto si to ale nemyslelo, chaoticky tyto dva asistenty občas při startu vypnulo, nepřišel jsem na žádnou spojitost s ničím. Po třech týdnech zkoumání jsem jel do svého domovského servisu a ptal jsem se, co se děje. Byl jsem ubezpečen, že je to chyba auta, ale musím se objednat za 14 dnů (ani nic vyčíst si nechtěli, jen mne žádali, abych na servis přinesl servisku (ta je ale jen elektronická, tak chtěli návod, kde je nalepen štítek s VIN kódem a všemi options). Než jsem se dočkal servisu, stačili se asistenti vypnout i při 200 km dlouhé jízdě. Na druhou stranu od té doby se závada neprojevila. Dojel jsem tedy do servisu a byl jsem překvapen, že auto chtěli mít i přes noc, i když o tom původně nemluvili, „servisku“ ovšem nechtěli. Naštěstí odpoledne mi auto vrátili, byla tam sice nějaká chyba, ale s mým problémem prý nesouvisela. Alespoň jsem si nechal otočit zimní kola, tak mám i dvě levá…
Poprvé mám auto s KESSY bezklíčkovým zamykáním a startováním, docela jsem si už zvykl, klíč nemusím vyndavat z kapsy, jen rodina je trochu nervózní, protože musí čekat, až přijdu k autu a sáhnu na kliku. V rámci rozpoznání zamčení mám aktivní automatické sklápění zrcátek. Ovšem kvůli zamykání řadicí páky chodím s klíčem na roleru, který mám zavěšený na poutku kalhot, vypadám asi trochu jako exot.
V rámci hrátek s funkcemi auta jsem se pokoušel o připojení ke Smartgate přes wifi, návod je ovšem nějaký neaktuální, nebo jsem něco předčasně přenastavil, protože jsem nenašel deklarovanou wifi s access pointem Smartgate, mám jen normální wifi od telefonu. Samotný Smartgate/Mirrorlink mne moc nenadchl, protože aplikace se sekají a vzhledem k vlastní navigaci v rádiu moc nevidím důvod se k autu připojovat.
Zkusil jsem také Android Auto, oficiálně by mi nemělo fungovat, ale mobil mám ve firemním režimu a používá německou proxy, tak mi to jde. Z rozlišení aplikace jsem ale zklamaný, po aktualizaci lze jako navigaci zvolit i Waze, který jsem s oblibou používal u Superba, ale není důvod.
Rádio umí kromě jiného i RSS kanály, ve výchozím stavu je zvolen anglický kanál AFP, ale vnutil jsem tam i iDnes. Je to ale blbost k ničemu, v autě zprávy takhle číst nebudu.
Snažím se používat navigaci i na kratší trasy, které znám a zajímá mne dynamika přepočtu trasy dle informací od serveru Tomtomu a z TMC, občas to funguje celkem dobře, občas bída, v Plzni mne to např. hnalo do dlouhodobě zavřeného podjezdu u hlavního vlakového nádraží. Mapové podklady jsou ostudně neaktuální vyskytují se chyby u cest, které jsou již delší dobu změněné. Na druhou stranu navigace obsahuje opravdu hodně bodů zájmu a navíc se cíle dají posílat z mobilu přes Škoda Connect, případně z webu na PC. Také mám spoustu tzv. komunitních bodů zájmu z Tomtomu, po několika peripetiích se mi je podařilo do navigace přes webové rozhraní Škoda Connectu dostat, ale bohužel se v navigaci jen zobrazují ikonou, vyhledání v cílech se mi nepodařilo. To je opravdu nepochopitelné. Jinak je pěkná funkce rSAP, rádio si „ukradne" přes Bluetooth celou SIM a veškeré telefonování se děje přes rádio, stejně tak by bylo možné číst i SMS, ale za jízdy nevidím důvod. Párkrát jsem zkoušel hlasové ovládání, tedy zatím jen vytáčení ze seznamu a zadání cíle do navigace – pro bezpečnost jízdy moc přínosné a překvapivě funkční.
Co se týče samotné jízdy, po přestoupení ze Superbu jsem se musel poněkud adaptovat. Od počátku jsem měl trochu potíže s odhadem polohy na silnici, neustále jsem se cpal doleva, už se to lepší, musel jsem si zvyknout na trochu jinou perspektivu. V autosalónu jsem si našteloval sedačku a uložil do paměti a myslel jsem si, že sedím ideálně. Nebyla to pravda, při první delší jízdě mne docela bolel zadek, doma jsem si musel sednout na chvilku zpátky do Superba a pak polohu upravit v Kodiaqu. Uvidíme po další dlouhé jízdě. Také řízení mi přišlo trochu gumové, moc jsem necítil zpětnou vazbu, kolem středové polohy se mi to vůbec nelíbilo, tento týden jsem ale zvolil režim sport a kupodivu je to o dost lepší.
Spotřebu nemohu ještě dobře posoudit, nečekal jsem ale, že to bude nějaký spořílek. Jak mi několik lidí řeklo, když máš na opici, musíš mít i na banány. Při převládající jízdě po městě se pohybuji zatím kolem 7,5 litrů na stovku.
Moc se mi líbí oboustranný koberec v kufru a také náhrada posuvné přepážky v podobě zarážek na principu suchého zipu, snad to vydrží déle, než na botách. I virtuální pedál (otvírání kufru máchnutím nohou) se mi moc líbí, i když občas se mi nepodaří otevřít, protože asi nemám ten správný grif.
Zatím jsem nepoužil tažné zařízení, ale každému se líbí, jak se elektricky uvolní a jak je možné ho elegantně schovat. Na Mercedesu GLC jsem to viděl s kompletním výsuvem a aretací pomocí motoru, ale to je za trochu jiné peníze.
Moc pěkná je také funkce Area view, v případě různých překážek je to velmi užitečné, dost to využívám při parkování.
Vyhnul jsem se různým automatikám řízení, jako je Lane assist a adaptivní tempomat, ten tempomat ale asi zase tak špatný nebude, viděl jsem ho u šéfa na firemní Oktávce a moc si ho pochvaluje. Také jsem se vyhnul automatu pro automatické parkování a trailer assistu (s vozíkem asi moc jezdit nebudu).
Jsem dost zvědavý na to, jak dlouho vydrží AdBlue, měl jsem zato, že to mělo vydržet tak 10-12 tisíc kilometrů, ale už při přebírání to slibovalo jen 8500 km.
V autě je snad všechno v LED provedení, počínaje vnitřním osvětlením, vyndavací lampičkou v kufru i zadními svělomety, full LED technologií v předních světlometech konče. Přední světlomety svítí opravdu pěkně, i ve srovnání s xenony v Superbu, zatím jsem jen nepoznal, jestli se natáčí s volantem. Takovou třešinkou na dortu je ambientní proměnlivé vnitřní osvětlení – barevné lišty na dveřích. Oproti Superbu chybí snad jen osvětlení řadicí páky, není to nutné, ale bylo to příjemné.
První věc, co udělám po každém nastartování, je vypnutí Start/Stop, četl jsem několik článků, jak to může s řídkými oleji autu škodit, tak bych uvítal možnost, aby se to dalo legálně deaktivovat.

Silné stránky

prostor
nastupování
spousta hraček

Slabé stránky

kvůli velikosti trochu horší manévrování
spotřeba (to ale není zápor, ale vlastnost)
spousta funkcí, které dá fušku si pamatovat a ovládat

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

porucha pamatování asistentů mrtvého úhlu a vyparkování, ale nakonec se chyba nenašla, možná byl příčinou vosk z předprodejní přípravy v některém z čidel

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce poskytl slevu dle firemního benefitu, až na 4 pravá zimní kola spokojenost

 


Další vozy značky Škoda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

asistenti mrtého úhlu a vyparkování, viz. text

praktičnost
9

na střechu se blbě dosáhne

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

je to mastodont

jízdní komfort
10
provozní náklady
8

papá to naftu a potřebuje AdBlue

výkon motoru
8

výkonu není nikdy dost

spotřeba
8

je to holt těžký a velký

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Kodiaq A plus SUV (2016-)
Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 – Čtyřkolkový základ s DSG a jednou slabinou Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 – Čtyřkolkový základ s DSG a jednou slabinou

Ve velkém sedmimístném SUV si asi většina z vás…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…