reklama


Recenze

Technoid (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Seat Altea XL 1.4 TSI Style

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Altea XL, foto 1 Seat Altea XL, foto 2 Seat Altea XL, foto 3 Seat Altea XL, foto 4 Seat Altea XL, foto 5 Seat Altea XL, foto 6 Seat Altea XL, foto 7 Seat Altea XL, foto 8
Seat Altea XL, foto 9 Seat Altea XL, foto 10 Seat Altea XL, foto 11 Seat Altea XL, foto 12 Seat Altea XL, foto 13 Seat Altea XL, foto 14 Seat Altea XL, foto 15 Seat Altea XL, foto 16 Seat Altea XL, foto 17 Seat Altea XL, foto 18 Seat Altea XL, foto 19 Seat Altea XL, foto 20 Seat Altea XL, foto 21 Seat Altea XL, foto 22 Seat Altea XL, foto 23 Seat Altea XL, foto 24 Seat Altea XL, foto 25 Seat Altea XL, foto 26 Seat Altea XL, foto 27 Seat Altea XL, foto 28 Seat Altea XL, foto 29 Seat Altea XL, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Altea Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 532 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

MOTIVACE
Jako dítě narozené před převratem jsem si prošel dlouhou cestu. Když jsem byl malý, nebylo to tu s auty nic moc, naši jezdili Wartburgem 311 (takový ten kulatý) a servis probíhal pouze doma. Časem ho vyměnili za "luxusní" Wartburg 353 sedan, který už dokázal atakovat i hranici 130 km/h.

Když jsem se postavil na vlastní nohy, bylo celkem jedno, co budu mít za auto, hlavně aby mi říkalo pane. Po prvním přešlapu s Fiatem Uno (2 roky soud s bazarem) jsem se stal šťastným majitelem Citroenu AX 1.1i, bylo to takové svižné autíčko pro dva s dveřmi pouze vpředu. Příchodem prvního dítěte jsme se ženou konstatovali, že ten prcek už nestačí a potřebujeme něco většího - tím větším se stal Nissan Sunny 2.0D, prostorné, bytelné auto. Na to, že to byl atmosférický diesel, bylo s tím celkem svezeníčko.

V nové firmě se mi poštěstilo se dopracovat k firemnímu autu, byla to stokoňová beznínová fabie po kolegovi, který odešel z firmy. Po ukončení leasingu došlo k výměně za turbodieselovou fabii s výbavou Elegance, pak mne dlouho udivovalo, proč mi některé funkce chybí v dalším autě, kterým byla turbodieselová oktávka - taky Elegance. Kvalita i výbava se s časem zlepšovaly a to korespondovalo s rozrůstající se rodinou. Rodiče bydlí na různých koncích republiky, tak byly naše potřeby vždy velký prostor a pohodlí na delší cesty.

Nyní jsem se tedy s rodinou dopracoval k prvnímu novému soukromému autu. Asi bych ještě nějakou dobu s firemním autem vydržel, ale podmínky pro získání a udržení auta se ve firmě poněkud zhoršily, m.j. už nenajedu tolik firemních kilometrů a navíc do aut začali dávat GPSky. Nově přidělovaná auta mi výbavou a velikostí přestávala stačit, firma dává fabie a ty mají k našim požadavkům trochu dál.

Nějakou dobu jsem se zabýval myšlenkou koupě ojeté oktávky, ale vzhledem k vysokým cenám, jsem tuto myšlenku opustil. Prošel jsem tedy anabázi získávání informací z internetových inzertních serverů a začínal jsem propadat skepsi, vzhledem ke známé džungli na trhu s ojetinami v naší republice. Očekával jsem za vynaložené peníze spolehlivost a výdrž na delší dobu, nechtěl jsem okamžitě ještě doinvestovávat do vychytávání různých mušek a problémů.

Manželka je šťastnou řidičkou Seatu Ibiza, při poslední servisní kontrole v originálním servisu jsme se procházeli v showroomu a prohlíželi si vystavené vozy. Naše oko spočinulo i na faceliftovaném Seatu Altea XL. Cena vystaveného vozu s dieselovým motorem se nám zdála vysoká, šikovný prodejce nám ale vnutil prospekty a my odcházeli s vidinou nesplnitelného snu.

Uběhl nějaký čas a já po porovnání cen mírně ojetých aut s cenou nových konstatoval, že je díky krizi lepší se zadlužit a pořídit trochu dražší nový vůz v záruce, než mírně levnější ojeté auto. Škodovka je drahá, takže jsme se poohlíželi jinde. Cena dieselu byla vyšší než jsme si představovali a počet najetých kilometrů za rok máme menší než 20 000, zvolili jsme skladový vůz Seat Altea XL ve výbavě Style s motorem 1.4 TSI. K dispozici byly dva vozy, jeden v šedé urano metalíze a druhý magico black. Manželce se šedé auto nelíbilo tak jsme při mírném navýšení ceny vybrali černé auto s lepší výbavou - navíc Winter paket. Zkoušel jsem později pro porovnání sestavit v internetovém konfigurátoru oktávku kombi s obdobnou výbavou a rozdíl v ceně byl kolem 150 tisíc korun v neprospěch domácího výrobce.

MOTOR
O motoru jsem se toho z internetu tolik nedozvěděl, na některých fórech padaly obavy o trvanlivosti motoru vzhledem k turbu a také byly výhrady ke spotřebě. Po pár prvních kilometrech není možné spotřebu hodnotit, ta se ustálí až po několika tisících najetých kilometrů, zatím mohu hodnotit pouze výkon. Motor ve spojení se šestistupňovou převodovkou umožňuje jízdu v nízkých otáčkách, což je dobrým předpokladem k příznivé spotřebě. Ta je zatím vzhledem k horkému počasí a stále zapnuté klimatizaci kolem 8,5 l/100 km. Točivý moment 200 Nm je k dispozici v rozsahu 1500 - 4000 otáček /min. Maximální výkon je k dispozici při 5000 ot/min. Dynamika při předjíždění je i ve srovnání s předchozí oktávkou výborná. Celkem si vychutnávám povolenou rychlost v obci, na ceduli pak přišlápnu plyn a s radostí vidím auta mizící ve zpětném zrcátku.

VÝBAVA
Style je nejvyšší možná výbava, výbava je srovnatelná s Elegancí u Octavií, na kterou jsem byl zvyklý. Příjemná je digitální dvouzónová klimatizace, ovládání podobné tomu ve škodovkách, s drobnými odchylkami, jako například možnost zapínání duálního režimu teplot na tlačítko, u škodovky to fungovalo automaticky, levé kolečko ovládalo obě strany, dokud se neotočilo kolečkem na pravou stranu.

Samozřejmostí je sklopný klíček s dálkovým centrálem (i když dodává se pouze jeden sklopný klíč, druhý je obyčejný). Centrální zamykání má funkce, které jsem z oktávky neznal - auto se po rozjezdu celé zamkne, otevřít jde jen zevnitř, nebo se odemkne při nehodě. Novinkou je pro mne také možnost selektivního odemykání, kdy je možné na jeden stisk odemknout pouze dveře u řidiče a na druhý zbytek dveří.

K dispozici jsou vyhřívaná a sklopná zrcátka (ta je možno sklopit i dálkově klíčem, společně se zavíráním všech oken). Stěrače ukryté v A sloupcích jsou díky paketu Winter čelním oknem vyhřívané. Další výhody paketu Winter jsou vyhřívaná přední sedadla (tři stupně ohřívání) a vyhřívané ostřikovače, jak předního skla, tak předních světlometů.

Součástí výbavy jsou i integrované ližiny (opravdu měkké i po l, hledal jsem to na stránkách ústavu pro český jazyk) - stříbrné lišty, na které mi ovšem nepasovaly příčníky z oktávky, pořídil jsem proto originální příčníky, ve fórech k nim byly výhrady kvůli montáži, ale zkoušel jsem to hned po koupi a nebyl s tím problém.

Ve výbavě Style jsou standarně dodávaná 16-ti palcová hliníková kola 205/55, která mají stejný objem jako 15" kola 195/65 z oktávky (stejné zimní řetězy). Vtipné ovšem je, že k hliníkovým kolům není ve standardu k dispozici sada bezpečnostních šroubů, kterou je třeba tím pádem dokoupit. Tím se dohání cena...

Při rozsvícených světlech fungují mlhové světlomety jako přídavné světlo do zatáčky (corner funkce) - mlhovky svítí do vnitří strany zatáčky. Samotná světla jsou halogeny (H1 a H7).

Auto je vybaveno ESP, ABS, ASR (TCS), brzdovým asistentem EBA, kontrolou tlaku v pneumatikách a tempomatem.

INTERIÉR
Skvělé jsou přední sedačky, mají dobré boční vedení a kromě všemožného nastavení výšky a sklonu mají i regulaci bederní opěrky. Vzhledem k celkově vyššímu posezu je výborný výhled, tedy kromě výhledu přes A sloupek, ten je celkem masivní a vyžaduje trochu zvyk.

Dámy jistě zaujme zajímavá funkce rozsvěcení u make-up zrcátka. Řidiče ovšem mnohem více zaujme multifunkční volat, který je kůží obšitý a ze kterého se ovládá jak rádio, tak multifunkční displej (bohužel to není MAXI-DOT, který by umožňoval nastavovat spoustu funkcí, jako je Coming home a podobně, to by ovšem auto muselo být vybaveno Bluetooth handsfree). Trochu nepohodlné mi přijde, že v multifunkčním přístroji musíte listovat na zobrazení venkovní teploty, i když místo k trvalému zobrazení by asi bylo.

Displej rádia svítí tradiční červenou barvou a zobrazují se na něm i informace o nastavení teploty klimatizace a různé informace o stisknutí tlačítek ovládání klimatizace. Rádio umí přehrávat i MP3 z CDček, i když s omezením na 8 adresářů. Líbí se mi možnost přehrávání MP3 přímo z flash, i když při prvním pokusu jsem měl trochu potíž to oživit, víc jsem to zatím nezkoušel. Pokoušel jsem se přímo připojit do USB i iPod, ale bez speciálního adaptéru za nemalý peníz to nefunguje, tak to budu zatím provozovat přes klasický AUX vstup, který je společně s USB portem v područce (ta je uložena proklatě nízko, dá se to napravit dokoupením příslušenství v podobě přídavné loketní opěrky, uvidíme...).

Výhodou je přítomnost 12V zásuvky nejen u řadící páky, ale i v prostoru středového panelu u zadních sedaček, kterou využívám pro připojení přehrávače DVD při dlouhých cestách s dětmi. Třetí zásuvka je pak v prostoru kufru.

Komfort prostoru zadních sedaček je na dobré úrovni, místa je tam dost a to i nad hlavami cestujících, prostřední část je sklopná jako stoleček, na zadní části předních sedaček jsou pak dispozici další sklopné stolečky. Výborné jsou sluneční roletky v zadních dveřích, děti si s nimi pořád hrají.

Interiér má dost různých úložných prostorů, i když ve srovnání s oktávkou mi některé chybí, třeba zavírací schránka na palubní desce (tady jsem měl tužku, parkovací hodiny), prostor v područce je miniaturní a schránka před spolujezdcem je o dost menší, než v oktávce, CDčka se tam moc nevejdou, ale na ně je zase prostor v područce (ta se otvírá na dva způsoby). Navíc jsou zde ale schránky pod předními sedačkami se zavíráním (pouze na předměty malé váhy).

Vynikající je užitná hodnota kufru, i když drobné mušky by se také našly, po sklopení zadních sedaček buď musíme použít dvojitou podlahu s omezenou nosností (50kg), abychom dosáhli roviny, nebo se musíme smířit se schodem tvořeným sklopenými sedačkami. Sedačky jsou kromě sklápění i posuvné, takže se dá zavazadlový prostor zvětšit na úkor cestujících na zadních sedadlech. I dodávaná síťka je připravená do výšky dvojité podlahy, takže při vyndání dvojité podlahy je celkem nepoužitelná, oka níže k podlaze by byla celkem dobrá.

Dvojitou podlahu jsem už vyndal a jezdím bez ní, potřeba velkého objemu kufru vyhrála...

SHRNUTÍ
Sháněl jsem rodinné auto, do kterého se spolu s celou rodinou vejde i spousta harampádí při cestách za babičkami. Chtěl jsem auto, které se nebude loudat, se kterým bude bezpečné předjíždění a ve kterém vydržíme jak za horkých letních dnů, tak i v zimě a také auto, které nás nesežere kvůli spotřebě a kvůli ceně oprav a náhradních dílů. Všem těm požadavků Altea XL vyhovuje a doufám, že mne nezklame. Zatím mohu tohle auto lidem s podobnými potřebami doporučit.

Silné stránky

- dynamický design zvenku
- silný motor
- kufr
- cena ve srovnání se stejně vybavenou koncernovou "konkurencí"
- výbava
- neokoukaný vzhled, i když občas mám na silnici problém poznat, kvůli podobnosti jestli proti jede Altea, Altea XL, nebo Leon

Slabé stránky

- spotřeba a to i pozajetí, spotřeba klesá velmi pomalu, dostávám se pravidelně pod 8 litrů i na dlouhých cestách po dálnici, ovšem nesmí pršet a foukat a nesmí se tomu šlapat na krk...
- drobnosti v interiéru - tvrdé plasty
- dvojitá podlaha - viz výše

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Trochu se mi nezdála poloha volantu pří rovné jízdě, navíc něco rezonovalo v palubní desce. Po konzultaci v servisu při 3700 km došlo k přeměření geometrie - volant byl jen špatně nasazen. Rezonance odstraněna - dotažení nějakých dílů. Auto navíc zdarma umyto zvenku i zevnitř, takže plná spokojenost.
Po první garančce jsem mírně rozpačitý, reklamace vyhřívání zadního skla nebyla vyřešena úplně, drnčení v palubce nebylo vyřešeno vůbec, mám podezření, že se s vozem nebyli vůbec projet.
Po druhé garančce zadní sklo uznáno jako vada a sklo bylo bezplatně vyměněno.
Vyměněno turbo, rozvodový řetěz.. Na rezonanci v palubce jsem už rezignoval. Občas stále subjektivně nižší výkon, servis doporučil tankovat Benzinu, ale ani to nepomáhá vždy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

SEAT Šmucler v Plzni nám umožnil se projet Alteou XL s dieselovým motorem 1.6 TDI-CR a s Leonem s motorem 1.4 TSI. Autosalon vyřídil kromě formalit s financováním i přihlášení vozu na magistrátě.

 
reklama

Novinky v recenzi

17.11.2016 21:39

Servisní kontrola 105000 km

Tak se sešel rok s rokem a Altea prošla periodickou prohlídkou. Už od technické jsme věděli, že bude třeba něco dělat s brzdami, ale netušili jsme co všechno. Ráno jsme dal auto ke Šmuclerům a zanedlouho volali, že kromě brzdové kapaliny a destiček bude třeba vyměnit kotouče jak vepředu, tak i vzadu. Přední pár za bratru 4300 Kč a zadní za 3100 Kč bez práce. K tomu ještě destičky celkem za 3900 Kč. Dostali jsme nějakou slevu, takže komplet včetně výměny oleje a dezinfekce klimatizace za 16000 Kč. Takovou pálku jsem nečekal, ale co se dá dělat... Další závady nenalezeny, tak zase můžeme v klidu jezdit.

4.7.2016 19:47

Technická po 6 letech

Na technickou jsme Alteu poslali přes dvorní servis, který provedl kontrolu a seřízení všeho potřebného. Objednával jsem prohlídku tři týdny dopředu s tím, že se rozbila západka roletky v kufru na pravé straně. Protože navíc byla podmínka koupit "něco" za alespoň 800Kč, aby byla technická zdarma, objednali jsme si nové textilní koberečky. Jaké bylo překvapení, když při vyzvednutí druhý den (nechápu, když technická byla hotová již první den), nebyla opravena ani roletka, ani nebyly koberečky (nechtěli jsme prvovýrobu za 2500Kč). Auto bylo sice umyté, ale lak plný hmyzích exkrementů, nebo čeho. Tentokrát se to Šmuclerům moc nepovedlo.
Jinak má auto cca 102 tisíc kilometrů, stále původní brzdové destičky (ty půjdou na podzim asi na výměnu), sem tam škrtanec od kamínků na kapotě a od idiotů na parkovišti na dveřích. Tím, že auto nejezdí po dálnici, i dlouhodobá spotřeba klesá k 8 litrům.
Točí se mi z toho všeho hlava kolem a kvůli dieselgate u Superba, nutnosti SCR do budoucna i spotřebě turbo benzínů, případně nutnosti filtru pevných částic i u benzíňáků, nevím, jaký motor zvolit příště. Ropáka mi za chvíli stejně asi nikam do města v Evropě nepustí. No, než naspoříme, tak se to asi rozhodne samo, ale hybridní a elektro technologie budou pořád drahé a s malým dojezdem. Navíc si neumím představit, co by s naší energetickou soustavou udělalo, kdyby všichni začali nabíjet svoje auta ze zásuvky současně...

22.11.2015 22:57

Servisní kontrola po 5,5 letech

Auto pořád vozí manželku a byla nutná výměna oleje. Tentokrát jsme museli investovat trochu víc, nějaká potvora sežrala polstr přední kapoty, tak jsme nechali namontovat plašič.
Taky se začala loučit baterie, měla nárok, tedy jsme jí nechali vyměnit. Pak už jsme jen nechali vyčistit klimatizaci. Jinak auto slouží, jak má. Pravděpodobně je také postiženo nějakou VW aférou kvůli spotřebě, ale toho jsme si za dobu provozování už všimli. Díky našim zákonům ale nemůžu čekat nějaké odškodňování...

18.11.2014 22:33

Roční kontrola (86.000 km a nějaký drobný)

Proběhla roční výměna oleje, manželka nestihla najet celých 15.000 km. Abychom se vyhli nutnosti na jaře jet znovu na výměnu brzdové kapaliny, nechali jsme udělat údržbu jako v 90.000km. Celková cena i s desinfekcí klimatizace a výměnou zadního stěrače činila 7.100 Kč. Zároveň už je přezuto na zimní - Michelin Alpin A5.

4.7.2014 23:14

Technická

Tento týden absolvovala Altea svou první technickou prohlídku. Nechal jsem to na svém obvyklém servisu, kromě jiného jsem nemohl najít prasklou žárovku, kterou to hlásilo a navíc jem nechal vyčistit klimatizaci a vyměnit stěrače.
Mnou objednaná práce navíc stála nějaké 2000, příprava na technickou 300 Kč, samotná technická a emise zdarma. Prasklá byla nakonec žárovka osvětlení RZ. Závady jinak žádné, technická bez problému, aby taky ne...
Kdyby mi auto nevrátili poněkud divně umyté, řekl bych, že to byla bezchybná služba.

23.6.2014 22:03

4 roky - 1. technická

Tak nám končí období hájení a Altea půjde na první technickou. Důvěru dostane servis, kam normálně jezdíme, nějaká žárovka signalizuje prasknutí, ale prasklá zatím není žádná. Tak ať si s tím poradí... Jinak manželka auto zatím chválí, však oproti předchozí Ibize to byl pro ní skok vpřed.

12.3.2014 20:01

Pokles spotřeby - žádné dálnice

Tak se ukazuje, že motor se nejvíc kamarádí s pojížďkami mimo dálnici a město, manželce klesá spotřeba díky tomu, že se vyhýbá dálnici a do práce jede i mimo město po okresce. Navíc dřív neměla palubní počítač a jezdila s Ibizou, co to dalo, teď ale vidí, jak spotřeba roste s každým sešlápnutím plynového pedálu a jezdí tak eko ralye.

29.10.2013 21:37

75000 km - serviska a změna řidiče

Minulý týden jsem absolvoval prohlídku v 75000 km. Při přebírání vozu jsem využil nabídky servisu a provedl jsem obhlídku na heveru. Auto potřebovalo jen vyměnit olej a doplnit vypadlý šroub na krytu výfuku. Servis stál jen něco málo přes 3000Kč.
Léto je za námi a já jsem přezul z letos koupených Gooyearek na zimáky Michelin - ty mají před sebou poslední zimu, příští rok bude nutná výměna.
Nastal čas k posunu, Ibiza šla protiúčtem a řidičem/řidičkou Altey se stává manželka. Já se vracím ke Škodovce...

19.3.2013 22:21

Servis v 60 000

Tak je za mnou kontrola v 60 000, která se trochu vymyká náklady, neboť bylo třeba vyměnit svíčky a brzdovou kapalinu, cena za prohlídku něco málo přes 7 000 Kč. Jinak v řídicí jednotce žádný záznam, od té doby, co důsledně tankuji Benzinu, je klid a auto i jede, jak má.
Pomalu se blíží jaro a začínám se tedy zajímat o letní gumy, které jsou po poslední sezóně v tahu.
Také jsem se byl nedávno svézt novou Octavií liftback s dieslovou 1,6 TDI. Svezení standardní, odpovídající očekávanému, motor oproti mému očekávání vyžaduje trochu točení, na diesel opravdu netradiční, navíc jen pětistupňová převodovka. Prostor pěkný, mírné změny v interiéru, třeba chybí schránka na palubce, výbava byla jen Ambition, dokážu si představit i lépe vybavené auto domů. Ještě mrknu na kombíka, až bude, ten vypadá nadějně...

23.1.2013 19:19

Geometrie před zimou

Když jsem na podzim měnil gumy, zjistil jsem, že jsou ty přední na vnitřní části ojeté poněkud víc, než je zdrávo. Při seřízení bylo zjištěno, že geometrie byla rozhozena i na zadní nápravě. Nedá se nic dělat, jaro bude vyžadovat nákup nových pneumatik. Ale pravděpodobně i zimní gumy se blíží ke konci životnosti.
Jinak motor celkem jede, ale při pokusu jet opět na Shell to zase zazlobilo, tak holt teď jezdím trvale na Benzinu.
Jinak plánuji, že bych se rád někde svezl s novou oktávkou, až to bude možné...

8.10.2012 21:49

Výkon - závěr (doufám, že na dlouho)

Tak jsem minulý týden absolvoval poslední z řady kontrol výpisu řídicí jednotky. Ani poslední výpis neukazoval žádnou poruchu a reklamace byla tedy uzavřena s tím, že se jednalo o špatné palivo. Bohužel už nezjistím, kdy a u které pumpy to bylo. Jak jsem psal už dřív, beru jen Shell, OMV a Benzinu.
Na otázku, kde mám tedy tankovat, mi bylo doporučeno brát Benzinu, ale že si stejně nevyberu a s potížemi se můžu potkat kdekoliv a kdykoliv.
Pokud se vyskytnou potíže, mám si opět do nádrže přidat aditivum na čištění palivové soustavy. To stálo u Seatu bratru 400,-Kč.
Auto teď jede dobře a i "moje" prodejkyně, se kterou jsem diskutoval po přebrání vozu zpět, se dušovala, že bych měl mít klid. Aby taky ne, po výměně vstřikovačů, rozvodového řetězu a turba. Na dotaz, co si vybrat příště za motor, mi byl doporučen 1.8TSI, prý je i hospodárnější...

28.9.2012 13:55

Výkon motoru - další díl

Včera jsem absolvoval další kontrolu výpisu z řídicí jednotky. Vyjel jsem totiž cca polovinu nádrže naplněné palivem Verva společně s aditivem ze servisu. Při začátku vyjíždění plné nádrže vykazovala řídicí jednotka chybu kvality paliva, teď v půlce nádrže je výpis čistý a i můj subjektivní pocit potvrzuje, že auto jede jak má.
Z toho mi vyplývá, že na tvrzení výrobce asi něco bude a ani nákup paliva v pumpách renomovaných značek nemusí znamenat, že kupujeme kvalitní palivo. Ani jednou jsem za celou dobu netankoval v žádné vesnické pumpě, ani u podezřele levného Ona. Preferoval jsem Shell a případně OMV. Budu to muset začít střídat s Agipem a Benzinou. Taky si myslím, že pokud se opět objeví problém s výkonem, bude nutné vyjet nádrž co nejvíc a následně buď koupit aditivum, nebo vzít prémiové palivo.
Každopádně uvidím, až vyjedu nádrž do rezervy, kdy pojedu na další kontrolu, před posledním tankováním mi mohlo zbýt v nádrži tak kolem 4litrů paliva, tak uvidím, zda tam něco neplave na povrchu. Ani se mi nechce hledat na internetu, jak je pravděpodobné, že by bylo možné natankovat např. ethanol nepromísený řádně s benzínem... Asi to s tou ekologií taky nebude tak slavné a navíc jsou ty moderní downsizované motory nějak háklivější na to, co do nich teče.

4.9.2012 22:02

Po výměně turba a rozvodové sady

Moje trápení nebere konce. Minulou středu jsem si vyzvedl auto s vyměněným turbem a novou rozvodovou sadou. Zatím auto nestálo déle, tak nevím, jaký bude hluk po startu. Ovšem s výkonem je pořád potíž. Ve čtvrtek jsem absolvoval cestu do Prahy a zpět, ovšem výkon motoru byl opět tak tříčtvrteční. Na plný plyn po dálnici zrychlení minimální, maximální spotřeba s plynem na podlaze 14,5 l/100km. Při každém zpomalení bylo utrpení se dostat zpět na povolenou rychlost.
Proto jsem nelenil a hned v pátek ráno jsem spěchal do servisu. Původně jsem předpokládal, že se jen domluvím, kdy mám přijít, ale asi jsem vypadal dost rozladěně, tak jsem nakonec strávil v servisu 2 hodiny. Přehráli nějaký firmware, vyčetli diagnostiku, projeli se a nakonec absolvovali projížďku i se mnou.Výsledkem bylo konstatování, že se v diagnostice vždy po vymazání chyb a následném projetí objeví porucha se špatnou kvalitou paliva. K tomu ovšem nenašli v servisních podkladech žádný záznam, co s tím. Diagnostika byla tedy odeslána k výrobci.
Nevím jak, ale po opravě/neopravě se auto nějak rozjelo, výkon celkem OK, ale to vydrželo jen pátek a sobotu, v neděli výkon opět snížený.
Tak jsem zahájil další komunikaci se servisem. Světe div se, prý je to špatnou kvalitou paliva. Tankuji pouze Shell, občas OMV, naposledy 2x Benzina. Tak asi všichni mají nekvalitní benzin.
Rada je tedy taková, že mám vyjet nádrž (chvilku před touto radou jsem vzal plnou u Shell) a natankovat Vervu a u Benziny, pak přijet do servisu pro nějaké aditivum, vynulování diagnostiky a pak se teprve uvidí, o co jde, kvalitu paliva prý totiž hlídá pouze snímač klepání. Tak uvidíme...

9.8.2012 21:27

45 000 km - katastrofa, rozvody a turbo

Tak dnes po 4 dnech zkoumání servis zjistil, že pokles výkonu má na svědomí regulační součást turba (pravděpodobně tedy BOV ventil), výrobce dodá celé nové turbo. Dále bude vyměněna celá rozvodová sada, čímž se odstraní chrastění motoru při startu po delším stání. Všechno tohle proběhne za cca 10 dnů, až importér dodá díly.
Můje důvěra v TSI je velmi otřesena. Alespoň, že oprava by měla být provedena v rámci kulance...

6.8.2012 18:49

Servis 45 000 km - spousta problémů

Tak auto je v servisu, odpoledne mi volali, jak na tom je. Začali tím, co už je hotovo - dezinfekce klimatizace, výměna oleje, pylový filtr, vyvážení kol.
Pak jsem chtěl, aby mi zkontrolovali rádio, protože po nastartování se zasekává CD, pomáhá mute/unmute. Nenašli nic, rada na originální CD dobrá, ale CD jsou z rádia tak poškrábaná, že originál tam opravdu nedávám.
Mnohem horší situace je kolem motoru. Do opravy jsem hlásil potíže s výkonem a s chrastěním motoru při startu studeného motoru. Chrastění vypadá na potíže s rozvodovým řetězem, jak tím trpí 1.4 TSI motory obecně, ještě to bude zkoumáno, ale asi se nevyhnu výměně rozvodové sady.
To s výkonem motoru zatím výsledek žádný, proběhla kontrola kdečeho, všechno je prý v pořádku, jediná věc - počítač ukazuje nekvalitní palivo a to opakovaně. Vzhledem k tomu, že trvale tankuji u Shellu a u stejné pumpy, tak je to přinejmenším divné. Zítra proběhne pokus s aditivem do paliva (je to prý v pokynech od výrobce) a po zkušební jízdě se uvidí.
Jsem z toho maximálně frustrovanej a bojím se, co bude. Snad to dají dohromady. Nechtěl jsem znovu diesel kvůli zimnímu startování, ale začínám přemýšlet, jestli to nebyla chyba...

27.7.2012 21:01

Opět výkon motoru

Tak to moc dlouho nevydrželo, evidentně problém není jen ve vstřikovačích. Motor opět nejde za plynem, odhaduji tak tříčtvrteční výkon. Ne, že by to vůbec nejelo, ale teď mám srovnání z nedávné doby, kdy šel motor krásně do otáček, teď se mu už kolem 4 tisíc nechce. I do kopce to jede pomaleji.
Ještě to budu testovat, ale asi nezbyde, než opravu reklamovat. Bojím se, co to bude stát, záruka skončila.

13.7.2012 20:15

43000 - výměna vstřikovačů

Tak v poslední chvíli před koncem záruky jsem znovu reklamoval ztrátu výkonu motoru. Projevovalo se to občasným škubnutím při akceleraci, nebo slabým zrychlením trvalejšího charakteru. U Šmuclerů nejprve nabízeli, že se mnou projedou a pak se na to podívají, ale nakonec vzali auto k opravě i bez projížďky.
Nakonec zjistili, že v autě byla vadná série vstřikovačů, na které se vztahuje svolávací akce. Zároveň opravili další záležitost týkající se pojistky na světla, což byla též svolávací akce.
Zatím jsem jel jen po městě, ale motor jede o poznání lépe, jde opět krásně za plynem až do vysokých otáček. Zítra bude testovací jízda po okreskách s dětmi na tábor, tak snad to bude v pořádku...

11.6.2012 21:07

40 000 km

Tak jsem ujel 40 000 km. Průměrná spotřeba podle spritmonitoru se drží za celou dobu kolem 8,3 l/100km. Výrazně záleží na trase, dálnice je celkem nepřítel spotřeby, na okreskách je situace mnohem příznivější.
S autem nejsou nějaké větší problémy, kromě drnčení palubky, kterého se nemůžu zbavit a stále jsem přesně neidentifikoval přesný zdroj, a pak také problému s turbem, který se řešil přes záruční servis. Mám ten pocit, že turbo občas mírně trucuje, protože zátah není ideální, ale od té doby, co jsem se rozhodl kašlat na šipky doporučeného řazení a motor sem tam řádně pošlu do otáček, tak se mi zdá, že je to zase lepší.
Brzy mne čeká další periodická prohlídka a konec záruční doby.

5.2.2012 21:31

Výkon motoru - vyřešeno

Tak jsem byl v servisu a auto zase jede bez problému. Dokonce mám pocit, že opět táhne i v otáčkách, kde se mu moc nechtělo a zabíral před opravou později. Dle vyjádření servisu se jednalo o opravu regulace turba...
Něco vyčistili a zase to jezdí, jak má.

31.1.2012 21:49

Ztráta výkonu motoru

Dnes jsem na cestě do Prahy zažil zklamání s motorem, při nájezdu na dálnici došlo ke ztrátě výkonu motoru, do kopce jsem byl rád, že jsem jel stovkou. Při návratu odpoledne jelo auto normálně, tak jsem zvědavý, co řeknou na diagnostice v servisu.

7.12.2011 22:26

30 000 km

Tak jsem překonal hranici 30 tisíc kilometrů. Nečekal jsem, že to bude tak brzy, ale díky občasnému použití pro firemní jízdy kilometry poněkud naskákaly.
Mám za sebou druhou garanční prohlídku, při které jsem kromě povinných věcí nechal pouze vyměnit gumičky stěračů, vyčistit klimatizaci a doštelovat světla (měl jsem pocit, že mne občas někdo problikne). Za úspěch považuji to, že se mi konečně podařilo vyreklamovat vyhřívání zadního skla a už zítra dojde k jeho výměně. Prý se vyskytlo ještě jedno auto se stejnou závadou a výměna skla byla uznána jako garanční oprava.
Pokud mám zhodnotit uplynylých 30 tisíc kilometrů, musím konstatovat, že spotřeba se začala umoudřovat až na hranici dosažení tohoto nájezdu. Už i jízda na dálnici začíná umožňovat jízdu se spotřebou kolem 7,5 l/100km, přičemž už to není výjimka s větrem v zádech a odstrkováním levou nohou. I dlohodobá spotřeba na spritmonitoru začala klesat. Palubka už přestala v podstatě drnčet, asi někde něco upadlo, nebo nevím. Jinak nejsou s autem zatím potíže, leju tam jen stále dražší benzín, dolévám vodu do stěračů, občas auto umeju a vyluxuju a jinou péči nevyžaduje.

12.10.2011 21:58

Jízda po Německu

O svátku 28.9. jsme byli s rodinou v Německu v Legolandu, tak jsem využil možnosti jet neomezenou rychlostí, tachometr ve vyšších rychlostech začíná velmi proměřovat, při tachometrových 190 ukazovala GPSka 175. I tak to je s tak vysokým autem mazec, na víc než 182 dle GPS jsem si netroufnul. Rodinka pochrupovala, tak z toho nic neměli. Jen v nádrži byl najednou nějak vír, okamžitá spotřeba při nejvyšší dosažené rychlosti atakovala 18 litrů.
Tak se chystám přezout na zimu, už to klouže a stejně už o moc lépe nebude, od listopadu to je stejně povinné.

4.8.2011 22:29

Pojišťovna Slavie

Tak uplynuly 3 měsíce od opravy ťuknutých dveří a já obdržel od pojišťovny konečně alespoň část peněz, pouze za fakturu za opravu auta, za náhradní vozidlo ne... Ale zato jsem dostal dopis, ve kterém mi píšou, že mi milostivě peníze vyplatí, když dodám několik dalších dokumentů, mj. velký technický průkaz půjčeného vozidla, předávací protokoly tam a zpět, doklad o zaplacení (posílal jsem fakturu-daňový doklad, tak nevím, co víc by chtěli). Divím se, že nechtějí i číslo trenek toho pána, co mi to auto půjčoval. To jsou ale služby a jako poškozený nemám na pojišťovnu žádnou páku, vlastně jsem jim půjčil na několik měsíců peníze a úroky nikde.

16.6.2011 21:49

Drnčení palubky

Taková drobnost,ale u auta za téměř půl mega bych to nečekal - i po několika reklamacích mi stále drnčí palubka. Jeden zdroj jsem již s určitostí identifikoval - je to kolíček na nulování denního počitadla, otvor kolem je příliš malý a o okraj tohoto otvoru kolíček drnčí. Druhý zvuk se mi nedaří s určitostí identifikovat, ale zdá se mi, že se zvuk projevuje při rychlosti nad 120km/h a je to, jakoby poskakovala malá kulička po mističce, zdá se mi, že zvuk jde z rychloměru.
Vrcholem je ovšem, že mi po poslední prohlídce přišel do mailu dotazník, jak jsem spokojen se servisem. Po počátečním nadšení jsem čí dále rozpačitější.

4.5.2011 19:36

Po garančce

Auto je doma, kvůli škubání je přehraný software řídicí jednotky na aktuální verzí. Díky tomu ukazuje teď informační displej nápovědu k řazení, doporučované provozní otáčky mi přijdou z říše dieselu, po rovině mne to nabádá jet 50 km/h na šestý stupeň. Spotřeba se ovšem po testovací jízdě příliš nezměnila, spíš vůbec, škubání je ovšem pryč. Průměr kombinované spotřeby kolem 8,6 :-(.
Ťukanec ve dveřích je opravený, to samé se ovšem nedá říct o rezonanci v palubce, v servisu prohlásili, že se jim to neprojevilo, mně se to projevuje pořád, trochu mám podezření na rychloměr.
Ani vyhřívání zadního okna není ještě kompletní, po devíti dnech oprav mi při přebírání vozu sdělili, že by to chtělo to tam ještě 3 dny nechat, je to prý piplačka. Chtěl jsem prohlásit, že mne to celkem nezajímá, jakým způsobem to opraví, jestli vymění celé okno, nebo budou používat nějakou opravnou sadu, ale zatím jsem si to nechal pro sebe, zkusím to ještě jednou, až nebudu auto tolik potřebovat a pak uvidím, hlavně to musím stihnout v záruce...

20.4.2011 23:20

Náhradní auto - New Ibiza

Tak auto spinká v servisu a já mám příležitost pojezdit novou Ibizou s motorem 1,4. Starší Ibizu 1,2HTP má manželka, tak jsem si říkal, že mne nic moc nemůže překvapit. Možná jsou některé věci daní za auto mnoha řidičů, ale i tak jsem tak trochu v šoku.
Motor není zrovna tahoun, ale to jsem asi ani nečekal, zato vrzání z různých míst za jízdy je docela překvapení. Kryt v kufru už nedrží v pantu, tak jsem musel odpojit provázky, které ho zvedají při otevření pátých dveří, jinak bylo zavírání kufru utrpení.
Dalším překvapením je absence teploměru motoru, už v nových Fabiích je to ošizené na kontrolku s modrým světlem, když je motor studený, ale tady není vůbec nic, speciálně jsem to hledal v manuálu k autu, ale tam je jen kontrolka přehřátí.
Ovládání rádia (které je mimochodem stejné, jako mám v Altee, tady se s tím moc u Seatu nemažou) ovladačem pod volantem je ve srovnání s komfortem ovládání přímo na volantu v Altee také nic moc.
Celkem gól je, že v malém techničáku je auto (hatchback) označeno jako kombi. Možná má trochu větší kufr, než Fabka, ale zase ne o moc, kombi je rozhodně něco jiného.
Jinak design z venku se mi líbí, říkal jsem si, že by to jednou mohl být pokračovatel po staré Ibize pro manželku (radši v ST - kombi provedení), ale jsem celkem zklamaný. Každopádně je to hezčí než Fabky, i po tom posledním faceliftu, hlavně zadek auta je u Ibizy mnohem hezčí, než na Fabiích.

18.4.2011 22:46

První garančka

Tak zítra nastupuje auto na první garančku, kromě klasické výměny oleje bude ale potřeba několik dalších věcí...
1) Trochu škube motor - v otáčkách mezi cca 1800 - 3000 cítím záškuby a to jak při studeném, tak při zahřátém motoru.
2) Mělo by dojít k opravě vyhřívání zadního skla.
3) Další pokus k odstranění pazvuků z přístrojovky.
4) Bohužel jsem obdržel ťukanec na levé přední dveře, kromě odlouplého laku je tam i ďobanec do plechu, způsobeno ženskou, která nemyslí při otevřených dveřích vedlejšího auta na parkovišti u firmy, bohudík se k tomu majitel firmy postavil čelem a oprava bude hrazena z pojistky.

17.3.2011 20:58

Pískání ve dveřích vyřešeno

Tak už mi dveře nepískají, řešení nepřinesl servis, ale moje zkoumání. Vozím ve dveřích malý hasící přístroj a jeho miniaturní pohyb po úložném prostoru ve dveřích při určité teplotě vzduchu vyvolával pískavý zvuk. Přendal jsem ho do kufru a je po pískání. No nic, zbývá vyřešit vyhřívání zadního skla někdy na jaře, případně se to bude řešit společně s první výměnou oleje.

13.3.2011 11:35

Michelin

Tak mi v pátek konečně přišla pokuázka na benzín za koupi 4 pneumatik Michelin na zimu, trvalo to 5 měsíců, než poslali poukázku na 500,-Kč. Ale lepší později, než nikdy. I omluvný dopis poslali, že se to opozdilo.

18.2.2011 20:57

Prvních 10 000 km

Tak jsem dosáhnul mety, za kterou by se měla začít snižovat spotřeba. Zatím to není poznat :-).
Tak tedy několik postřehů:
1) Pořídil jsem si držák lyží Thule na 6 párů lyží, v kombinaci s originálnimi příčníky dokonalá kombinace na převážení lyží, není to náročné pak na úložný prostor v případě nepotřeby mimo sezónu jako je rakev. Navíc narozdíl od oktávky nelíže vázání střechu, odstup je dostatečný a i při naložených lyžích jde normálně otevírat kufr.
2) Zimní gumy Michelin Alpin A4 se na horách osvědčily, celkem v pohodě v rozbředlém sněhu.
3) Stolečky pro děti na zadních sedačkách byly opěvovány dětmi při svačině na horách, přišlo mi, že to je zásadní součást ve výbavě auta, která bude rozhodovat i při výběru příštího auta :-).
4) Při jízdě v zimním období (na mokrých silnicích) musím bohužel potvrdit obecné nářky, že se zadek auta neskutečně špiní... Navíc při studeném motoru i vnitřku auta přispívá výfuk k zamlžení zadního okna.
5) Motor - moje představa o síle motoru v nízkých otáčkách vzala za své při jízdě do kopce na Šumavě, kde jsem musel podřadit o dva stupně, abych udržel rychlost, prostě někdy je třeba držet motor v otáčkách. Po rovině ovšem stačí držet motor v otáčkách do 2000ot/min a jede to v pohodě. Každé razantnější šlápnutí na plyn se okamžitě projeví ve zvýšené spotřebě.
6) Ostřikovače - je to žrout kapaliny, samozřejmě ostřikuji víc na nasolených silnicích. Je tam program na šetření kapaliny při ostřikování světlometů, ale i tak jsem do auta nalil v posledním měsící cca 9 litrů směsi.

10.1.2011 17:48

Zase něco k reklamaci

Tak se projevily další nedostatky, hvízdání se z palubky přesunulo do levých dveří, je to jako kdyby tam byl malý ptáček, budu to muset nechat vyřešit v autosalonu a to společně s dalším problémem, kterým je to, že nehřejí spodní tři rozehřívače zadního okna, už jsem se byl ptát, opravit to snad půjde, ale je potřeba počkat na teplo a sucho, alespoň trochu, protože okno bude třeba vysušit a odmastit a pak je na to nějaká sada.
Musím s tím počkat ještě z dalšího důvodu, druhé auto je v servisu z důvodu nehody, manželku nabral pán z boku koulí a máme rozpáraný pravý bok, moc pěkný pohled...

22.12.2010 17:30

Spotřeba a jízda po městě

Tak se pomalu blíží 8000 km na tachometru, od posledního tankování jezdím jen po městě a spotřeba se pohybuje na hranici 11 litrů, no krátké trasy a studený motor si vybírají svou daň.
Jeden postřeh z jízdy po zasněženém a přimrzlém městě - vezl jsem děti ze školy a projížděl jsem boční neuklízenou uličkou, takže silnice přimrzlá na led, mírně do kopce, bohužel jsem bez zatlačení od ochotného cizího řidiče nepochodil, tímto mu velmi děkuji!!!

15.11.2010 20:59

Jízda Fabií 1.2TSI

Momentálně mám možnost jezdit Fabií 1.2 TSI 63kW z autopůjčovny. Úplně jsem odvykl malému autu, odhlučnění není na tak vysoké úrovni. Celkově je prostor stísněný, kufr malý. Sedačky nejsou moc pohodlné, nemohu najít pohodlný posez, z dlouhodobé jízdy mne bolí záda. Na druhou stranu jízda je celkem pružná, spotřeba přijatelná. Trochu mám výhrady k řízení, volant nereaguje dle očekávání, mám trochu pocit jízdy v blátě, ve vyšších rychlostech na německé dálnici to dost vadí, pneumatiky jsou kvalitní, těmi to snad není.
Zlatá Altea...

29.10.2010 11:04

Přezuto

Konečně přezuto, výběr skončil na Michelin A4, a to v 15" provedení. Příjemné je, že za koupení 4 gum se mi ještě vrátí 500,-Kč v podobě poukazu na palivo. Gumy mají netradiční vzorek, tak uvidíme, jak se osvědčí.

4.10.2010 23:09

Najeto přes 5000

Tak jsem překonal 5000 km. Motor si asi ještě nesednul, spotřeba je přibližně stále stejná, jezdím víc ve městě, tak je i trochu větší. Začnu připravovat zimní výbavu - musím vybrat gumy, budu muset pořídit držák na lyže.
Jízdní vlastnosti jsou stále uspokojivé, občas sednu do jiného auta, ale už jsem se rozseděl na vyšším posezu a jinde si připadám přikrčený.

22.9.2010 20:46

Bzučení v palubce a rádio

Tak opravu rezonance v palubce jsem trochu přechválil, bzučí to statečně dál, při určitých otáčkách motoru, nebo při jízdě po kostkách se z palubky ozývá tichý, neidentifikovatelný zvuk, nemůžu přijít na přesné místo, odkud to je. Budu to zkoumat dál.
Poprvé jsem do autorádia strčil obyčejné CD (ne MP3) a světe div se, ono to umí CD-text, takže to taky ukazuje názvy písniček, příjemné překvapení.

24.8.2010 18:30

Volant i bzučení z palubky - O.K.

Tak jsem dens absolvoval kontrolu polohy volantu s měřením geometrie a výzkum bzučení z palubky, obojí spraveno, volant byl o zub špatně nasazen, bzučení byly nějaké plastové díly, které nebyly dotažené. Servis se k tomu postavil čelem - oprava v rámci záruky, auto bylo umyto zvenku i zevnitř - také zdarma.

17.8.2010 19:28

Drobné mušky

Ujel jsem 3000 km a uběhl měsíc, co s autem jezdím, tak jsem se odhodlal se dojet poptat, jestli poloha volantu při rovné jízdě odpovídá standardní a s technikem od Seatů jsme se shodli, že ne. Čeká mne tedy kontrola geometrie a srovnání volantu do roviny. Při té příležitosti se mi podívají na zdroj zvuku rezonujícího z palubky, je to taková mírná rezonance, ale lepší bude, když to odstraní. Uvidíme, jak se k tomu prodejce postaví.
Jinak spotřeba se zatím nějak výrazně nemění, s ostatními vlastnostmi auta jsem spokojen.

8.8.2010 22:20

Historka s originálními příčníky

O víkendu jsme absolvovali přesun dětí mezi babičkami, v plánu bylo i použití originálních příčníků a nosiče na kola Thule FreeRide 530, které jsem ovšem předem nevyzkoušel v klidu garáže. Netuše zdradu jsem kvůli vytrvalému dešti naložil příčníky i nosiče do kufru s tím, že k montáži na střechu dojde poprvé za snad příznivějšího počasí 150km od domova - u našich. Namontoval jsem příčníky na střechu a při pokusu upnout nosiče kol jsem zjistil, že třmen je krátký a upnout to nejde, situace neřešitelná, manželka naštvaná. Nezbylo, než nechat kola u našich a odvézt děti bez kol. Teprve dnes jsem horko-těžko zjistil řešení, pro originální příčník je třeba speciální adaptér do drážky příčníku (pro zájemce T-adaptér 889-2). Zároveň jsem tedy vyzkoušel zimní výbavu - držák na lyže, tak ten taky nefunguje, ale tady jsem s univerzálem stejně spokojený nebyl, tak to budeme řešit originálním příslušenstvím od Seatu.

2.8.2010 19:47

Spritmonitor

Propojeno se službou spritmonitor.de, spotřeba se od té papírové zatím docela liší. Jezdím statečně, tak se to snad časem trochu usadí.

28.7.2010 23:26

Úprava recenze

Trochu jsem zpřehlednil text a pokusil jsem se opravit opakující se obraty.
Ještě malý postřeh, od té doby, co mám tohle auto, zoufale vyhlížím spřízněné duše na silnici, ale moc jsem jich až do dnešního dne nepotkal. Dnešek je ovšem zlomový :-), při cestě z obchodního centra jsem jich dnes napočítal celkem asi tři, plus další dva kusy v průběhu dne jinde ve městě. Tak snad nejsem sám široko daleko jediný, kdo se rozhodl pro Alteu XL... Registrační značky byly z poslední doby, tak to vypadá, že se SEATu začíná vyplácet vylepšená cenová politika.

26.7.2010 20:36

První jízda pouze po okreskách

Tak jsme o víkendu absolvovali první souvislou jízdu pouze po okreskách (170 km). Se spotřebou jsme se dostali za celou cestu na 6,9 l/100km. Protože jsem překonal 1500 km na tachometru, začínám vytáčet motor i do vyšších otáček, už jsem atakoval hranici 5000 ot/min, rozsah rychlosti na zařazený třetí rychlostní stupeň je fantastický, včetně trvalého zátahu, dosažená rychlost na trojku - 120 km/h. Zajíždět se bude na rychlost, spotřeba se snad srovná sama...


Další vozy značky Seat


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Vadná série vstřikovačů z výroby, porucha turba, nutná výměna rozvodové sady - rachtání při startu při delším stání, to vše do 45 000 ujetých kilometrů.

praktičnost
10

Plně vyhovuje rodinným potřebám.

prostornost
10

Skvělý prostor jak k sezení, tak pro náklad.

jízdní vlastnosti
9

Mírná citlivost na příčné nerovnosti, má sklon k houpání, ale dá se na to zvyknout. Tvrdší sportovní podvozek.

jízdní komfort
10

Pohodlí v každém případě.

provozní náklady
7

Spotřeba nedosahuje papírových hodnot. Jinak kromě myčky a směsi do ostřikovačů nebylo nic třeba. Garanční prohlídky byly za rozumné peníze.

náhradní díly
10

Nebyly zatím potřeba, spoustu dílů je asi společných s koncernem.

výkon motoru
10

Slušný výkon při současné nízké hlučnosti, skvělý zvuk z dvojité koncovky výfuku.

spotřeba
8

V průměru už dosahuji nejhorší spotřebu udávanou v technických údajích, po okreskách se dá jet mnohem úsporněji, ale dálnice a město je vír v nádrži.

hlučnost motoru
10

Spokojenost.

kvalita sedadel
10

Dobré boční vedení. Každý, kdo v autě seděl, tak chválí.

brzdy
10

Krizového brždění jsem zatím využil jen jednou, abych nepřejel rodinku kachen, brzdí dobře, funguje i automatická aktivace varovných blikačů.

zavazadlový prostor
10

Vyhovuje. Osvědčil se jak v zimě, tak v létě, zvládl všechna zavazadla. Vyndal jsem dvojitou podlahu, neměla nosnost a část prostoru byla neprakticky nepřístupná.


Více o modeluSeat Altea XL
Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan

Především je třeba říci, že novou řadou Toledo dala…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 

reklama





Blesk.cz

Důchodci a děti možná ušetří za léky. Poslanci podpořili sražení doplatků

Důchodci a děti možná ušetří za léky. Poslanci…

Důchodci a děti budou mít možná nižší limity pro doplatky za léky. Roční hranice pro děti do 18 let a seniory od…

„Merkelová má podíl na smrti mé matky.“ Syn exkancléře Kohla tvrdě zaútočil

„Merkelová má podíl na smrti mé matky.“ Syn…

Nynější německá kancléřka Angela Merkelová přispěla k 16 let staré sebevraždě nemocné ženy bývalého kancléře a…

 

iSport.cz

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii prohrál 1:2

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii…

Fotbalisté Realu Madrid nevyužili své šance odskočit Barceloně v tabulce. Na hřišti Valencie prohráli 1:2 a…

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický má opět problémy

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický…

Čtyřgólové manko a také absence dvou hráčů ze základní sestavy. Fotbalová Sparta se bude čtvrtek v odvetě play…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama