Seat Altea XL (2010)
22.7.2010MOTIVACE Jako dítě narozené před převratem jsem si prošel dlouhou cestu. Když jsem byl malý, nebylo to tu s auty nic moc, naši jezdili Wartburgem 311…
Seat Altea XL (Technoid)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 20.04.11 23:11
« Re: Re: Škubání
Vím, že jsem tě nepotěšil, ale z druhé strany si myslím, že lepší je to nepodcenit a zatlačit na servis dokud záruka je. Jinak asi bych dnes hodně zvažoval, jestli si nepřiplatit záruku, auta jsou komplikovanější a komplikovanější. Těch 5 let je podle mě ideál. Po těch 5 letech už problém nebude, za 5 let se vytvoří dostatek druhovýrobců a hlavně i neautorizovaní servisáci se naučí auto opravovat lépe než zpočátku. Vidím to na své Laguně. Když auto bylo staré 3 roky, tak čtečku karet uměl "opravit" výměnou jen Renault, dnes vím o mechanicích a dokonce i na forech jsou návody pro trochu zručnější lidi s mikropajkou, kteří ji opravdu opraví a ne jen vymění, za pár korunek. -
woody-alien 17.03.11 21:55
« Pískání
Jo, tak tohle dobře znám. >:D
Relativně nedávno jsem ve Vitaře řešil vrzání palubky. Tedy myslel jsem že vrže palubka. Poté co jsem z auta odstranil snad všechno co by ten zvuk mohlo způsobovat mě konečně napadlo podívat se pod sedačky. Já jsem si tam zašoupl takový umělý šuplíčky na mapy a podobně, no a po dvou letech se nějak jeden z nich dostal do drobného kontaktu s konstrukcí sedačky a sem tam si vrznul. 8-s
Málem mě z toho trefilo. :-) -
jack ripper 18.02.11 18:09
« Re: Re: spotreba
s takou spotrebou ako uvadzas s nasim motorom 1,4TSi na dialnici vobec nerataj.... jedine ked pojdes 110kmh) ale na 130kmh to nie je realne..... urcite nad 8 litrov.....skor rataj 8,5....
tu mas moje skusenosti s AlteouXL 1,4TSi po 34tis km....
ohladom spotreby - ja dokazem mesto urobit aj okolo 7-7,5, treba vsak ist skor ustalene bez predbiehania, bez prudkych manevrov, zaradit 4ku a ist ustalene tych cca 55 na tacho....
uz som urobil vecer o 21,30 aj spotrebu 5,9 v meste... ak vsak musis byt na semafore zakazdym prvy a prvy z neho aj odist, tak sa nediv spotrebe nad 10....
tento motor je skvely pre ukludneneho otca rodiny... pri sportovej jazde sa nedostanes pod 9...
okresky sa daju jazdit bez problemov pod 6... zasa to vsak chce trocha chladnu halvu a nie neustale podradovanie do 3 a predbiehanie s vytacanim motora na 5tis otacok.... ale pri ustalenej cca 95 kmh na 6ke to ide na 4,5-5 litrov .....
dialnica ja o inom- uvedom si o kolko mas vacsiu celnu plochu- ved oproti Octavii ides s o 10cm vyssim autom.... adekvatne teda musi byt aj vacsia celna plocha....
ked pojdes ustalenou cca 135kmh dosiahnes spotrebu okolo 8 v pohode aj so zapnutou klimou (ja mam dokonca tu horsiu a smadnejsiu klimu - poloautomaticku...), ak vsak ides auto vytacat a blbnut za volantom rovnako sa velmi rychlo dostanes na hranicu 10... ked som sa odviazal s plne nalozenym autom v Chorvatsku na dialnici som kuril 180 podla tacho a okamzita spotreba bola 17,0
posledna dovolenka bola dokonca s truhlou na streche a spotreba bola na trase Martin - Split pri priemernej rychlosti tesne nad 100kmh (islo sa prakticky na hranici pokuty ci uz dialnice resp potom Budapest- Sahy- Zvolen-Martin po okreskach) s priemerom 8,9litra.....na take velke auto a truchlu na streche aj tak dobra spotreba.....
1,4TSi si si vybral sice skvely motor ale nie je to motor na dialnice, to si mal ist potom skor do 1,8TSi alebo do "kachli" , nie do benzinu.....tento motorcek je na na velkos auta sice "postacujuci" ale nie je na sportovu jazdu..... jedine za cenu vysokej spotreby.... takze uvas si sam co chces, ci dobry pocit z jazdy ale zaplateny vysokou spotrebou, alebo velmi dobru a nizku spotrebu ale za cenu komotnejsej jazdy...... -
Technoid 09.01.11 19:54
« Re: Re: Re: spotreba
Zrovna jsem dnes aktualizoval spritmonitor, takže celkově se moje dlouhodobá spotřeba při takřka 9000 ujetých kilometrech pohybuje kolem 8,6 l/100km. Po dálnici jezdím na tempomat na 130 dle GPSky, spotřeba se pohybuje kolem 7,8 l/100km. Nejhorší je to po městě, jezdím celkem krátké trasy a jízda čistě po městě znamená spotřebu lehce přes 10 l/100km. Jinak dnešní jízda po okreskách, než jsem najel na dálnici, tak palubní počítač ukazoval 5,7 l/100km, ale dálnice to pak rychle pokazila. Po okreskách jezdím předpisově 90 km/h na šestku. Podle zkušeností s Fabií s EU5 řadím celkem brzy, tak kolem 2000 ot/min. Ale motor se snažím netrápit, včas podřazuji. Chce to opravdu jemnou pravou nohu, u dieselu to bylo o mnoho méně citlivé. -
Hanz_R32 08.01.11 17:09
« Re: Re: spotreba
jak jsi na tm se spotřebou po nějakém čase? zajímalo by mě srovnání 1,4 TSI s mým 1,4 TCe v Scénicu. Mám dlouhodobý průměr těsně pod 8,4l. Čistě město 10,5 dálnice 130-140 je kolem 9l. Za 7-7,5l jezdí při 130 Octavia nebo Golf 1,2 TSI, s Alteou 1,4 TSI se podle me pod 8 na dálnici nedostaneš. Abych jel kolem 7l, musím na dálnici max 110. Ale oproti mýmu autu máš mnohem delší kvalty, mě na 6ku při 130 točí nesmyslných 3500. Zas jednou se mi povedlo při striktním dodržování 90 mimo obec jet na 100km trase bez převýšení za 6 a chlup, takže jet relativně úsporně s turbobenzínem jde, ale je to extrémně závislý na pravé noze a na spotřeby dieslů se stejně člověk nikdy nedostane -
erbe 23.12.10 12:40
« Re: Re: Re: 3-ka na 120
Jo na 3ku to musi ist pod obmedzovacom 130+ urcite. Ono problem je skor v tom, ze 1.4TSI nema zmysel nad 5000ot tocit, lebo uz vyrzne vadne. Ono to sice vadne od 4500ot akonahle zacne klesat krutak ale nad 5000 je to uz vyrazne citit, lebo uz nestupa ani vykon. Velmi podobne ako motory TDI akurat v mensom. Pre cloveka ktory je zvyknuty na linearny zatah atmosferickeho benzinoveho motora az po obmedzovac je to celkom neprijmna skutocnost. -
"-- skrytý --" 23.08.10 14:30
« Re: Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI
Vážený Hoonzo
Souhlas haldex je VW e jenom u motorů napříč
Souhlas i s částí o EU5
Zůstanu u těch nálepek původně měl označení TSI jen motor 1.4 s kopresorem a turbem první motor přeplňovaný jenom turbem a přímím vstřikem byl 2.0 TFSI jehož základem je 2.0 FSI pak následoval 1.8 TFSI teprve po tomto motoru se sjednotil popis na TSI.
-
"-- skrytý --" 23.08.10 10:41
« Re: Re: Re: Motor 1.4.TSI
Vážená lopato,
quattro v A3 a TT je přes Haldex ;-) Všechny koncernové čtyřkolky s motorem napříč mají systém Haldex.
A ne, mezi TFSI a TSI není ani ten rozdíl, co píšeš. Záleží na kódu motoru, nikoli na nálepce na zadních dveřích.
Proč vrstvená směs? Protože SPOTŘEBA! Emise se při spalování vrstvené směsi kvůli přebytku kyslíku hůře odstraňují a tvoří se i nezanedbatelné množství částic (dokonce i v benzínovém motoru). Taky proto od EU5 platí limit částic i pro přímovstřikové benzínové motory. Je to jeden z důvodů, proč se neujal Golf IV 1.6 FSI - potřeboval vysokooktanové palivo a složitý katalyzátor, jenž byl nutný kvůli likvidaci oxidů dusíku za chudých podmínek, stál tehdy DM4000,-. To auto bylo extrémně drahé, benzín 98 okt. byl drahý a provoz tak vyšel dráž, než u Golfa s normálním motorem. -
"-- skrytý --" 23.08.10 09:18
« Re: Re: Motor 1.4.TSI
Hoonzo
Nějaký rozdíl přece jenom je mezi TSI a TFSI
Rozdíl mezi TFSI a TSI je, že TFSI pracuje s homogenní a vrstvenou směsí a TSI pouze s homogenní. Ta vrstvená směs je, že to vstříkne jen část benzínu a pak je tzv. dovstřik podle potřeby- zatížení, rychlost atd.. funguje pouze do čtvrt přidání plynu. A proč vrstvená směs? emise.
Co se týče quatro a 4motion, tak quatro používá Audi je to stálý pohon všech kol a základní poměr je 40:60 a přes diferák torsen se poměr může měnit. 4motion používa VW a je to připojitelný pohon přes spojku Haldex.
-
Technoid 18.08.10 18:40
« Re: Volant
No to si právě myslím, že nebyl, zdálo se mi to od začátku šejdrem, ale říkal jsem si, že to snad není u nového auta možné, kontroloval jsem tlak pneu a ten byl O.K. Jel jsem kolem prodejce, tak jsem se stavil na konzultaci. Uvidíme, v úterý jde Altea na kontrolu, jsem sám zvědavý, co tomu řeknou. Jinak na jízdě, ani při brždění není žádný problém, nikam to netáhne. Technik prohlásil, že to mohlo být blbě z výroby. :-(