Vážená lopato,
quattro v A3 a TT je přes Haldex ;-) Všechny koncernové čtyřkolky s motorem napříč mají systém Haldex.
A ne, mezi TFSI a TSI není ani ten rozdíl, co píšeš. Záleží na kódu motoru, nikoli na nálepce na zadních dveřích.
Proč vrstvená směs? Protože SPOTŘEBA! Emise se při spalování vrstvené směsi kvůli přebytku kyslíku hůře odstraňují a tvoří se i nezanedbatelné množství částic (dokonce i v benzínovém motoru). Taky proto od EU5 platí limit částic i pro přímovstřikové benzínové motory. Je to jeden z důvodů, proč se neujal Golf IV 1.6 FSI - potřeboval vysokooktanové palivo a složitý katalyzátor, jenž byl nutný kvůli likvidaci oxidů dusíku za chudých podmínek, stál tehdy DM4000,-. To auto bylo extrémně drahé, benzín 98 okt. byl drahý a provoz tak vyšel dráž, než u Golfa s normálním motorem.