Recenze

10 Majitel

Citroën C4

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta C4 Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:11300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Dobrý den ve spolek,
protože sám z vlastní zkušenosti vím, jak pro mě byly při výběru mého nového vozu důležité různé testy, recenze, rady a zkušenosti uživatelů, tak jsem se rozhodl také napsat pár mých postřehů k tomuto vozu.
Na úvod bych rád zmínil, že se nepovažuji za automobilového experta a některé mé postřehy mohou mít spíše subjektivní charakter.

K designu exteriéru a interiéru se vyjádřím jen krátce, protože se jedná čistě o subjektivní záležitost. Mně osobně toto auto zaujalo na první pohled - a to se považuji spíše za technicky založeného člověka, kterému jde o funkci a ne design.

Krátce k výběru vozu. Vzhledem k mému nájezdu (cca 25 tis/rok) jsem se zaměřil na motorizace v pořadí diesel, LPG, případně ještě malé turbobenzinové motory. Dále hrály roli prostornost (jsme tříčlenná rodina) a samozřejmě finanční možnosti. Při porovnání cenových nabídek/vybavení vozu různých výrobců jsem se zaměřil na francouzské výrobce.
Po prostudování nepřeberného množství testů, recenzí a všeho možného i nemožného jsem dospěl k C4. Abych dodal - v prvopočátku mě od tohoto vozu odrazoval výkon motoru slabší verze 1,6 HDI (výrazně levnější než silnější verze) a karoserie hatchback. Až když jsem se zaměřil přímo na tento vůz, tak jsem zjistil, že ne vždy mají čísla až takovou hodnotu v reálném provozu.

Pár slov k tomu papírově "slabému" motoru.
Předtím jsem najezdil 100 tis. km s Focusem 1,6 TDCi 82 kW (200 Nm), tak si myslím, že můžu objektivně porovnat jejich reálný projev. Oproti TDCi je HDI pružnější od nižších otáček s plynulým nárůstem síly bez turboefektu (u TDCi byl turboefekt patrný kolem 1700 otáček). Naopak TDCi projevoval vyšší ochotu k vytáčení motoru v otáčkách nad 2500 ot/min) - tam spočívá hlavní rozdíl ve výkonu a ve zrychlení (je to patrné i z výkonových grafů obou motorů). Jenže při běžné jízdě v rámci zákonných limitů není moc potřeba tento diesel "točit" nad 2500 ot/min (motor "točí" na dálnici při 130 km/h jen 2500 ot/min.). Chybějící výkon by mohl chybět např. při předjíždění na okreskách. Dále oproti TDCi je motor mnohem tišší a kultivovanější - a rozdíl je velký!!! Motoru, převodovce a samozřejmě řidiči tohoto vozu se bude nejvíce líbit dálnice, rychlostní komunikace a okresky. Do města bych ho nedoporučoval z důvodu filtru pevných částic a převodovky naladěné do "rychla" (čtvrtý rychlostní stupeň je optimální řadit tak kolem 55 km/h, pátý od 70 km/h).
Pro klidného řidiče (nemyslím tím žádného "šneka") jezdícího hlavně mimo město je tento motor ideální volba.

Pětirychlostní převodovka
Není potřeba podléhat dojmu, že 6 je více než 5. V některých případech "točí" pětikvalty méně otáček než šestikvalt - nebo je ten rozdíl téměř zanedbatelný (při porovnání vozů od různých výrobců). Jak už jsem psal v odstavci výše, převodovka je "natažena" do rychlosti.
Věc, na které by měli u citroenu zapracovat je řazení. Není to sice žádný extrém, ale vzhledem k tomu, jak si dali záležet na zbytku vozu, je to prostě škoda.

Komfort
Maximální spokojenost!!! Auto je tiché a pohodlné. Ve srovnání s Focusem je cestování při dálničních limitech pohodovější - člověk má pocit v C4, že jede pomaleji, než co ukazuje tachometr.

Pouze hatchback
Byl jsem velice mile překvapen velikostí kufru. Jsme tříčlenná rodina s malým dítětem a i s kočárem jsme se "sbalili" do kufru. Není to samozřejmě kombi, ale při troše dobré vůle to v běžném životě ani nepoznáte. Tady bych pouze vytkl sklápění zadních sedadel a schod, který tím vznikne.

Silné stránky

Motor - velmi kultivovaný, tichý a pružný.
Komfort cestování - pohodlí a ticho.
Design vozu - subjektivní záležitost.

Slabé stránky

Řazení - zasloužilo by si vyladit a dopracovat!
Zapínání mlhovek - neintuitivní ovládání.
Ovládání stěračů - chybí nastavitelný cyklovač!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Maximální spokojenost - citroen Babiš. Opravdu, ale opravdu profesionální, vlídný, nenásilný a lidský přístup.

 


Přidat názorDiskuse: Citroën C4

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Prozatím bezproblémový provoz.

praktičnost
10

Zatím mě vozidlo v ničem neomezovalo.

prostornost
10

V rámci své kategorie a pro tříčlennou rodinu.

jízdní vlastnosti
8

Při běžném provozu a na slušných komunikacích bez problémů. Na rozbitých cestách jde znát jednodušší zadní náprava.

jízdní komfort
10

Maximální spokojenost. Zejména "tichost" v interiéru vozu i při dálničních rychlostech (a i nad nimi).

provozní náklady
0

Zatím jsem neřešil.

náhradní díly
0

Zatím jsem neřešil.

výkon motoru
8

Motor je skvělý!!! Kultivovaný, tichý, pružný. Ale výkon motoru by mohl být vyšší.

spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10

Rychlý nástup.

zavazadlový prostor
10

V rámci kategorie "hatchback" je na špici.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…