Recenze

Rudy_742 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta Angličák Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:118000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 / 160 * kroutící moment [Nm]: 235 / 325 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,9 / 7,4 * maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5 / 7,2 *

Popis vozu

Ačkoliv jsem hrdým vlastníkem již jedné škodovky (a sice postaršího kupátka Rapid, které mne stálo nepočítaně peněz, nervů i času), okolnosti mne donutily zamknout "veterána" do garáže a pořídit si auto na příležitostné ježdění "z nutnosti", ale sem tam i pro radost. Chtěl jsem auto prostorné, přiměřeně pohodlné a dobře vybavené, s dostatečným zavazadlovým prostorem (abych mohl převážet díly nebo celé komplety dílů na svého veterána při renovaci), silným benzínovým motorem a dostupným servisem a náhradními díly. Po zhodnocení finanční situace, s úctou k domácí tradici i hlasu srdce padla nakonec volba na Škodu Octavii RS.

Vyhledal jsem v oblasti severních a západních Čech několik RS, které dle popisu inzerátu vypadaly zajímavě, a začala zdlouhavá pouť po autobazarech i soukromnících.

Bohužel, realita je vždy odlišná od ideálu, a v případě koupě ojetého auta může být i zdrcující. A tak mne život naučil, že když v inzerátu stojí "Nebouráno, zachovalé, top stav" apod. znamená u 80% aut "Svařenec - zbořka na předek i zadek, rozhozená geometrie, nefunkční brzdy, lak po krupobití a zásazích vzduchovkou z natáčení Teleshoppingu Horsta Fuchse, s odrbaným interiérem vypáleným od cigaret a s motorem, který by GO jistě neodmítl." A to jsem se ani neodvažoval hádat, kolikrát stočený je tachometr.

Nicméně nakonec se podařilo najít zachovalý a nehavarovaný kousek za rozumnou cenu. Jedná se o Škodu Octavii vRS, která byla v roce 2003 prodána jako nová v Anglii. Zde byla v letošním roce odbornou dílnou přestavěna na kontinentální verzi s levostranným řízením a vůz putoval do Čech, kde si s ním nový majitel užil pouhých pár měsíců. Díky zemi původu jsem proto své druhé plechové lásce začal říkat "Angličák" :) Auto mělo najeto poctivých 109.000 km, byla k němu servisní kniha a mělo vyměněné rozvody a brzdy.

Přestavba anglické verze má jednu výhodu a jednu nevýhodu. Plusem je, že mi zbylo z původní verze široké pravé zrcátko, ve kterém je dobře vidět. Nevýhodou je čalounění předních dveří - dveřní výplně byly vsazeny z běžné octavie, a barva jejich čalounění se tak mírně liší od hrubé stříbrné RS-ácké látky. No ale na funkci živočicháře to naštěstí nemá vliv :-) Poptával jsem v servisu Škoda nové výplně, ale cena téměř 12.000 za dva plastové výlisky z recyklovaných PET flašek s kouskem stříbrné látky mne znechutila.

Auto má klasickou výbavu verze RS - vyztužená karoserie, větrané brzdové kotouče na všech čtyřech kolech s lakovanými třmeny, sportovní podvozek, RS nárazníky a příplatková 17" ALU kola, polokožené sedačky, vše v elektrice, palubní PC, sportovní nerezové pedály, kožený volant a ruční brzda, detaily přístrojové desky, automatická klimatizace Climatronic, kazetové rádio Škoda Symphony s napojením na CD měnič na 6 CD, tempomat, atd. Navíc má moje RS elektrický šíbr a parkovací senzory vzadu. Z příplatkové výbavy chybí pouze vyhřívání sedadel, xenonové světlomety s ostřikovači a sdružený displej přístrojového štítu Maxi-Dot.

Silné stránky

+ velmi silný a kultivovaný motor s brilantním nástupem turba
+ při rozumné jízdě nízká spotřeba paliva (okolo 7,5l v kombinaci)
+ dobře naladěný podvozek, který podrží, ale nevytřese duši z těla
+ příjemné, citlivé a nezměkčilé řízení
+ pro běžný provoz skvělé brzdy
+ atraktivní vzhled (spolu s krvavým lakem Corrida a 17" Alu koly nepřehlédnutelný)
+ kvalitní zpracování - nikde nic ani po letech nevrže, vše sedí
+ elektrický šíbr je skvělá vychytávka a příjemně prosvětlí i provětrá interiér
+ sportovní polokožená sedadla jsou velmi pohodlná a dobře podrží v zatáčkách
+ zavazadlový prostor dostatečný i na pašování čínských utečenců


Slabé stránky

- špatný výhled vzad (zaplať pánbůh za parkovací senzory)
- méně místa pro nohy na zadních sedadlech
- nekvalitní a třepící se látka použitá na čalounění středů sedadel
- nevhodné umístění ovládacího panelu Climatroniku zcela mimo zorné pole řidiče, až ke středovému tunelu
- zvýšený zájem zlodějů a zejména vandalů
- na některé zakomplexované řidiče v chrochtajících pumpe-düse, octaviích 1.6MPi, služebních transitech a jiných votunidlech působí logo "vRS" na kufru jako rudý hadr na býka - pokoušejí se něco si dokazovat lepením se mi na pr*el a nebezpečnými pokusy o předjíždění.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Škodovky opraví prakticky kdokoliv a kdekoliv. Kousek od místa mého zaměstnání je autorizovaný servis Škoda. Zatím jsem jej navštívil jen kvůli seřízení geometrie.

Jedinými závadami bylo pár prasklých žárovek ještě po původním majiteli a upadlý držák u turbodmychadla, který jsem ale naštěstí na silnici sebral a kamarád mi jej namontoval zpět.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RS jsem koupil od staršího pána, který potřeboval rodinné auto, protože se mu právě rozrostlo potomstvo. Jednání bylo férové, upozornil mne na všechny nedostatky a drobnosti, nic nezatajoval, a koupě auta probíhala jako po másle.

Individualizace

Jak již bylo řečeno, RS jsem si primárně pořizoval pouze jako "spotřební" vůz - na úpravy a "hraní si" mám svůj starožitný kočkolap Škoda Rapid (viz má další recenze). Navíc se domnívám, že Octavia RS první generace je díky svým technickým i estetickým vlastnostem natolik vyvážené auto, že ani nějaké větší dodatečné zásahy nepotřebuje.

Dle slov předchozího majitele byly při výměně brzd použity jakési tvrdé "sportovní" brzdové destičky. Nevím, co je na tom pravdy, ale je fakt, že moje RS brzdí znatelně lépe než jiné, ve kterých jsem měl možnost se svézt při výběru auta ke koupi. Člověk ani nemá pocit, že zastavuje vůz o hmotnosti téměř jeden a půl tuny. Mírně otravné pískání při brždění v nižších rychlostech po cca třech měsících provozu postupně vymizelo.

První mojí drobnou změnou oproti originálu byla instalace interiérového dekoru palubní desky v imitaci broušeného lakovaného hliníku od německého Milotecu. Dekor zahrnuje rámečky na všechny výdechy ventilace a ovládací prvky na palubní desce i ve všech čtyřech dveřích. Stříbrná barva dekoru pěkně ladí s designem tachometru a otáčkoměru a celkově interiér prosvětlila a zútulnila. Originální světlé koberečky RS byly mírně zašlé. Abych předešel jejich dalšímu chátrání, uklidil jsem je radši do garáže a na běžné ježdění jsem do auta dal obyčejné textilní koberečky.

Na podzim 2011 jsem na zadní nárazník přidal plastovou ochrannou lištu nakládací hrany, která při nakládce bývala často ohrožena. V interiéru se usadila chromovaná madla dveří a také chromovaný dveřní panel s tlačítky u dveří řidiče. Jelikož přední kapota dost trpí "ostřelováním" kamínky při běžném provozu, nasadil jsem na ní ochranný návlek se syntetické kůže od německého výrobce JOM. Tato "móda" návleků je sice trochu kontroverzní a ne každému se zamlouvá, ale její praktický přínos tu je a vyjde to levněji, než potahování celé kapoty čirou folií.

U pražské společnosti Autochip.eu byla v dubnu 2012 provedena úprava řídicí jednotky a instalace sportovní bavlněné vložky vzduchového filtru K&N s vyšší propustností. Měření na válcové zkušebně ukázalo při použití 100oktanového paliva navýšení výkonu na 160kW a točivého momentu na 325Nm. Dlouhodobé měření spotřeby při běžném jízdním režimu (se snahou o úspornou jízdu) ukázalo snížení spotřeby oproti stavu před úpravou o přibližně 0,4l/100 km (za stejných podmínek, na stejné 24km dlouhé trase při cestě do zaměstnání).

Chystám se na instalaci pístového pružinového jednocestného "open-loop" blow-off ventilu Bidrin Performance. Do budoucna ještě zvážím instalaci velkého intercooler kitu High Performance Parts, s výměníkem umístěným v předním nárazníku, namísto stávajícího mezichladiče v podběhu.

 

Novinky v recenzi

3.10.2011 08:47

Na okruhu v Mostě

První říjnový víkend jsem navštívil Carbonia racing & tuning show v areálu Autodromu Most. Součástí srazu byly i volné jízdy na okruhu pro veřejnost (varianta s retardérem za cílovou rovinkou), tak jsem se s kolegou z autoklubu vypravil otestovat, co v tom Rychlém Stěhovákovi (a v mých řidičských dovednostech) vlastně vězí :-)

Auto i při maximálním nasazení na hraně přilnavosti sedí velmi dobře. Nedotáčivost je sice znát, ale pneumatiky a podvozek dodávají jezdci poměrně solidní jistotu a přehled o situaci na asfaltu. Sériové větrané kotouče brzdí velmi dobře, ale cca ve čtvrtém kole na okruhu už po prohřátí citelně zvadnou a je nutná zvýšená opatrnost.

Pro zlepšení času na trati by to chtělo posílit brzdy a lepší pneumatiky. Výkon je prozatím dostatečný a podvozek stále ještě stíhá. Těším se na příští rok :-)

Spolujezdec Jarda pořídil z pětikolové jízdy video, které naleznete pod fotogalerií.

11.7.2011 10:40

Odyssea s klimatizací

Potkala mne první závada - přestala chladit klimatizace. Svěřil jsem proto octavii autorizovanému servisu Škoda a VW OKIM v Ústí nad Labem. Když mi při přejímce technik sdělil, že může být vadný kompresor a že taková sranda může u nich stát až 15 tisíc, opotil jsem se ještě víc, než v rozpáleném autě bez klimy.

Naštěstí se ukázalo, že kompresor je v pořádku, a že chyba je kdesi v elektronice. Navíc se technikům podařilo při najíždění na zvedák odřít nízko položený přední nárazník, a tak mi ho zdarma přelakovali. To jsem uvítal, protože byl stejně olítaný od kamínků :-)

Auto si vzal do parády autoelektrikář a začal s postupným zkoušením a vyměňováním všeho, co s klimou souvisí. Odešlo čidlo teploty v interiéru a nějak se mu nelíbily kabelové svazky, které byly patrně při přestavbě z anglické verze na levostrannou použity z jiného auta. Dále byla vyměněna řídicí jednotka klimatizace a už to vypadalo, že je vše v pořádku.

Jenže při zkoušce před předáním auta se ukázalo, že vůz chladí jen někdy. Palubovka tedy šla znovu ven a bylo zjištěno, že elektrikář tam namontoval špatnou řídicí jednotku, která pro tento typ auta není určena (WTF?). A jelikož OKIM neměl novou jednotku skladem, "zapůjčil" mi jí z nějakého jiného rozebraného auta s tím, že za měsíc si tam mám přijet na výměnu za novou, originální.

Dorazila mne informace o ceně této jednotky - zatímco v maloobchodě na internetu se dá sehnat originál za nějakých 950,-Kč s DPH, autorizovaný servis Škoda si za ní účtuje tři a půl tisíce. Kde asi soudruzi z NDR udělali chybu? Budiž mi útěchou, že 14 dní stání v autorizovaném servisu a zprovoznění klimy stálo se vším všudy něco kolem 3.000 Kč. Jsem ale zvědav, jak uhádám cenu při výměně řídicí jednotky klimy za novou, dle mého soudu značně předraženou....

7.4.2011 17:19

Přípravy na sezonu

RS absolvovala "velkou" servisní prohlídku. Dostala nové svíčky, všechny náplně, filtry, oleje atd. Hliníkové zimní Dezenty se odebraly do garáže a "Angličák" se obul zpět do letních sedmnáctipalcových originálních alu kol "Spider".

Tož vzhůru polykat další jarní kilometry se sluncem v duši, větrem ve vlasech a písní na rtech! :)

3.3.2011 16:41

Další útok neznámého vohrndíry

Tak mi opět nějaký idiot poškrábal klíčem auto. A to přímo před naším domem doslova přede dveřmi služebny městské policie (nejsem jejím zaměstnancem, předesílám :)). Tentokrát to odnesly zadní dveře na opačné straně, abych měl ty škrábance hezky vyvážené. Díky! Opravdu dobrá práce, neznámý ubožáku.

Je úplně jedno, jestli máte BMW, Volkswagen, Renaulta či třeba Hyundai. Toho si nikdo ani nevšimne. Veřejným nepřítelem číslo jedna se stanete, když si koupíte škodovku, a to nejlépe octavii. Pro závistivého lenivého českého postkomoušského buřtožrouta je tohle vcelku obyčejné auto falešným bohem a nejvyšší metou, přes kterou vlak nejede. Máš "vochcáfku woe" = jsi buržoust a "nahnal bych tě do Michelinky tahat gumy, hajzle," jak pravil Dan Landa v Černých baronech.

Útoky na své auto pozoruji neustále. Už třetí rejpanec na karoserii, vyvrácená zrcátka už ani nepočítám (proč by kolemjdoucí vořežprut uhnul svojí vypasenou zpocenou českou prdelí, když může projít jak tank a vyhnout zrcátka všem zaparkovaným autům, která nejsou jeho).

Je ironií, že státním symbolem České republiky je dvojocasý lev. Nevím, co to má symbolizovat. Řveme jako lvi akorát když máme dát u doktora třicet korun nebo když přesunou hloupý seriál z hlavního vysílacího času. Bojujeme jako lvi tak leda v supermarketu u palety s mírně zavánějícím zlevněným hovězím, opláchnutým v octové vodě.

Domnívám se, že v erbu naší drahé dekadentní vlasti by měla být hyena s hlavou hraboše polního a igelitkou "Lidl je levný". To by podstatu této země a poměry v ní vystihlo nejlépe...

13.12.2010 13:44

Spotřeba

Po necelém čtvrtroce užívání jsem se naučil jezdit s RS za kombinovanou spotřebu okolo 7 litrů Naturalu 95 (s 98 by asi byla ještě menší), z toho cca 60% město a 40% mimo město. Měřeno zatím pouze palubním počítačem, realita asi bude o něco horší. Ale i tak je to myslím na benzínový turbomotor více než přívětivá hodnota :) Můj "personal best" je trasa Děčín-Teplice-Děčín (přes kopečky - Jílové, Libouchec, Varvažov, atd.) s kombinovanou spotřebou 6,1 litru, většinou v obci.

RS jsem si samozřejmě nekupoval kvůli trhání rekordů v economy run, nicméně střídmý apetit "Angličáka" mne velmi příjemně překvapil. Miluju to auto! :)

14.11.2010 12:30

Poslední sraz sezony

V sobotu jsme s naším Tuning Clubem Děčín, o.s. navštívili Litoměřice. Zde pořádal tamní LTM Tuning Club komorní srazík v přátelském a vyloženě relaxačním duchu, se spanilou jízdou přes město a soutěží ve slalomu mezi kužely v uzavřeném areálu místního koupaliště.

Při odjezdu ze srazu jsem zaslechl cinkot - povolily se šrouby u držáku turbodmychadla a držák vypadnul. Naštěstí jsme ho na silnici našli a kamarád Jarda mi jej dnes dopoledne přimontoval zpátky (ještě jednou díky!). Oprava cca na hodinu, včetně chutné kávy :)

10.11.2010 19:15

Vandalové

I když moje auto patří u nás v ulici k těm starším a méně výrazným, přesto si jej vybral včera nějaký vandal a zničil mi klíčem lak na zadních dveřích. Škrábance jdou až na plech a auto bude muset k lakýrníkovi, než to začne reznout. :-(

Naneštěstí si neznámý idiot vybral auto, které stálo pod kamerami městské policie. Takže až mi přátelé z MP zjistí ze záznamu, kdo to byl, umyju si prach na kapotě jeho krví!

5.11.2010 18:15

Přezuto

Dnes se konečně uvolnilo v pneuservisu místo, a tak se můj "Angličák" dočkal nového obutí na zimu. Nakonec jsem zvolil hliníkové disky Dezent RE 6,5x16", neboť dát na Octavii RS plecháče a poklice je neslušné :)) Na discích jsou nasazeny pneumatiky Matador MP59 205/55 R16. Nechal jsem také seřídit geometrii, která už po 111.000 km potřebovala revizi.

23.10.2010 18:29

Dekor interiéru

Jelikož při přestavbě z anglické verze byla použita přístrojovka z běžné octavie, přišel jsem tak o originální RS-ový dekor středového panelu se vzorem "Black Dots". Proto jsem se rozhodl do interiéru doplnit kompletní dekor palubní desky a dveřních výplní od Milotecu, v imitaci broušeného hliníku. Hliník pěkně koresponduje se stříbrnými obroučkami budíků a celkově jsem spokojen. Dnes jsem také zavítal s "Angličákem" na první (i když letos zřejmě již poslední) sraz - Carbonia Cup na autodromu v Mostě.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mne nikde nenechal. Nastartuje a dojede za každého počasí.

praktičnost
10

Prostorný interiér, obří kufr, dostatek odkládacích prostorů = nemohu si stěžovat.

prostornost
8

Na zadních sedadlech by to sneslo možná o pár cm více v podélném směru, ale stejně jezdím většinou sám, takže není problém.

jízdní vlastnosti
7

Krátký rozvor, vysoká hmotnost a těžký motor způsobují nedotáčivost, ale tuhý skelet a skvěle naladěný podvozek ji částečně eliminují.

jízdní komfort
9

Navzdory sportovnímu podvozku a anatomickým sedadlům velmi dobrý.

provozní náklady
8

Nevybočující z průměru.

náhradní díly
9

Lehce dostupné, ceny přiměřené.

výkon motoru
10

Je potřeba nějaký komentář? :)

spotřeba
9

Závislá na jízdním stylu. Ale s lehkou nohou na plynu a chladnou hlavou se dá jezdit v kombinaci za 7-7,5 litru benzínu.

hlučnost motoru
10

Příjemně utlumen, ale ve vyšších otáčkách o sobě rád dá vědět.

kvalita sedadel
7

Skvělé vedení těla, příjemné materiály i tuhost výplní. Látkové čalounění středů je bohužel z nekvalitní látky a časem se třepí.

brzdy
7

Větrané kotouče na všech čtyřech kolech brzdí v běžném provozu skvěle. Na okruhu se ale velmi rychle unaví a zvadnou.

zavazadlový prostor
10

Tak velký, že by mohl vzbuzovat úzkost v jedincích trpících agorafobií :)


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 






Blesk.cz

Jak se neztrapnit na dovolené: Jaké se v zahraničí dává spropitné?

Jak se neztrapnit na dovolené: Jaké se v zahraničí…

Spropitné patří k velkým dilematům dovolené. Zatímco zejména na západě je poměrně striktně vyžadováno, jinde se…

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Babiš nepřišel do ČT, ale v ten samý den diskutoval na slovenské televizi TA3. Náhoda to nebyla

Babiš nepřišel do ČT, ale v ten samý den diskutoval…

Andrej Babiš v neděli odmítl přijít do Otázek Václava Moravce na České televizi. Některými lidmi byl obviněn…

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…