Recenze

QQ077 (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Astra

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Astra Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:15680 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Co předcházelo pořízení Astry:
Po novém autě jsem již pokukoval nějaký ten pátek asi cca 2roky a již jsem věděl, že to musí být kombík (rodinný stav si to žádal ), kritéria, které jsem měl, byly-> max. 3roky staré, max. najeto do 50.000 km, cenový limit (440.000,-) a samozřejmě od autorizovaného prodejce.
Měl jsem v celku velký rozptyl aut o kterých jsem uvažoval (byl jsem nahlodán myšlenkou vyzkoušet i jinou značku než jen Opel), počínaje Astrou J ST, Octávií kombi, Peugeotem 508 SW, Zafirou, Seatem Leonem ST a Astrou K ST .
Nakonec po všech úvahách, zkušebních jízdách a pročítání všeho možného vyhrála u mně právě posledně zmiňovaná Astra K ST 1.6 CDTI INNOVATION.

Proč právě Astra :
Astra mě opravdu oslovila nejvíce ze všech vyzkoušených aut…vyhrál u mě její design (interiér, exteriér); jízdní vlastnosti; intuitivní, rychlý, přehledný infoteinment; velikost kufru; úsporný, svižný a tichý motor; nájezd km v den koupě byl 12.060km a rok výroby 11/2016.
Musím taky přiznat, že důležitou roli hrálo i to, že značku Opel mám opravdu rád (je to mé již 3 auto této značky) a nikdy jsem na tyto auta nemohl říct ani slovo nespokojenosti (spolehlivost, pohodlí a ve všech směrech bezproblémovost).

Před koupí:
Po prvním usednutí do auta jsem byl opravdu mile překvapen vzdušností, prostorností interiéru, bohatou výbavou, ergonomií ovládacích prvků, prostorem na předních a zadních sedadlech, velikost kufru a celkovým jízdním projevem – motor je opravdu svižný, úsporný a tichý….
Během testovací jízdy, Astra na mě udělala nejlepší dojem ze všech testovaných aut o kterých jsem přemýšlel a proto bylo rozhodnuto a ke koupi došlo 11/2017.

Technické parametry auta:

Technické údaje
Opel Astra K 1.6 CDTi Innovation
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1598ccm
Výkon: 100kW(136k) 3500 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/2000-2250 ot./min.
Max. rychlost: 215 km/h (odskoušeno v reálu)
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba – kombinovaná: 5,6 l /100 km – dostat se pod 5l je opravdu reálné
Objem pal. nádrže: 48 l
Délka/šířka/výška: 4370/1809/1485 mm
Rozvor: 2662 mm
Zavazadelník: 540l / 1630l
Pohotovostní hmotnost: 1350 kg

Motor:
nemá s Astrou sebemenší potíž a vždy má dostatek síly a Nm jsou vždy znatelné pro bezpečné předjíždění.
Zátah motoru je již od nějakých cca 1.500 ot./min. zcela lineární a tudíž zrychlování se nezastaví ani po překročení 4.000 ot./min, navíc je motor velmi kultivovaný a po zahřátí i velmi tichý.
Dobrou zprávou je také to, že Opel nezabil tento motor zbytečně dlouhým zpřevodováním a při rychlosti 160 km/h na šestý převodový stupeň motor točí 3.000 ot./min.
Spotřeba je také velmi příjemná, na jednu nádrž (48litrů) dojedu okolo 880km a jezdím zcela normálně (nejsem žádný eko. fetišista, který jen plynový pedál lechtá). Věřím, že pokud bych začal opravdu jezdit v EKO modu, tak nebude problém se dostat s AVG pod 5l/100km- odskoušeno jízda po dálnici na tempomat na vzdálenost 200km (rychlost 100km/h – AVG spotřeba 4,5l/100km), ale tento styl šouravé jízdy není nic pro mě (pokud je to možné raději se pohybuju okolo 130km/h)…

Interiér:
Interiér je velmi příjemný (nejen na pohled, ale i na dotek), použité materiály jsou kvalitní a dílenské zpracování je také na velmi dobré úrovni (nikde nic nevrže, nikde nic nedrnčí, neskřípe, nikde nejsou žádné nesouměrnosti v lícování).
Ergonomie interiéru:
vše je tam, kde má být (ovládací prvky klimatizace - jsou ve výšce tak akorát, když mám ruku na řadící páce -> dosáhnu na všechny ovládací prvky bez přesunutí ruky); ovládání dotykového displeje včetně odezvy na příkaz -> displej je v ideální výšce a samotný HW je hodně rychlý; ovládací prvky na volantu a její ergonomie -> z mého pohledu není co vytknout, ovládací páčky blinkrů, stěračů, pal.počítače -> za mě super.
Sedadla a prostor v interiéru :
Přední sedadla jsou výškově, sklonově a pneumaticky – bederka – ovládané. Na sedadlech se velmi pohodlně sedí a ani po 1000km na jeden zátah záda nebolí . Na zadních místech je hodně místa pro nohy (já měřím 178cm a mám celkem dlouhé nohy a můžu říct, že když si přední sedák posunu, tam kde potřebuju pro své pohodlí, tak na zadních sedadlech je stále dostatek místa pro kolena dalších dospělých lidí.
Kufr:
Kufr má perfektních 540l v základu, po sklopení sedaček je to až 1630l.
Po otevření zadního víka, hrana kufru není ani vysoko ani nízko, je prostě tak akorát a do kufru se velmi pohodlně nakládá.

Výbava:
INNOVATION
Do úplné max. výbavy co je možné mít, chybí:
-LED (Metrix – toho trochu lituju, že auto tyhle světla nemají, rodiče je mají na Astře a je to pecka).
-Navigace
-Sedadla ARG
-Střešní okno
-El. Spuštění zadních sedadel

Silné stránky

+ Vyváženost designu
+ Lehká konstrukce (oproti minulé generaci)
+ Ovladatelnost automobilu
+ Lehkost jízdního projevu
+ Motor (živý, úsporný, tichý)
+ Přesné řazení v krátkých drahách

+ Výbava – ve verzi INNOVATION (velmi bohatá)
+ Audio soustava (výkon)
+OnStar (vynikající služba)
+ Opel Interteinment
+ Velikost kufru

Slabé stránky

- Hluk od kol ve vysokých rychlostech
- Velmi citlivé parkovací čidla
- Střešní ližiny – jsou pouze jen jako designový prvek
- Zadní roletka v kufru (když je zima, např.-5°C, tak se velmi letargicky roluje…), tohle to opravdu nevychytali.
- V kufru není žádný háček pro zavěšení např. nákupních tašek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Opel je opravdu drahý za garanční prohlídku + výměnu oleje a filtrů byla cena 5000,-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Opel Milan Král (České Budějovice).
Mohu jen doporučit....vstřícnost, ochota, profesionalita...

 

Novinky v recenzi

8.1.2018 21:52

Co chystám

Originální kola (která jsou na autě nyní), zůstanou zimní a letní budou 18".
Možná něco takového... uvidíme...
- http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/konfigurator/opel/opel-astra-bk/sports-tourer/18/#?color=6f665d&brand=borbet&type=borbet-cw1-black&id=36241&page=2
- http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/konfigurator/opel/opel-astra-bk/sports-tourer/18/#?color=6f665d&brand=alutec&type=alutec-ikenu-graphit&id=25595967&page=2

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto je takřka nové, má rok a 2.měsíce. Vše funguje jak má....a plná spokojenost...

praktičnost
9

Mohlo by být více odkládacích míst..

prostornost
10

Ve všech směrech je prostoru dostatek...

jízdní vlastnosti
10

Jízda je velmi příjemná a auto je velmi dobře ovládatelné.

jízdní komfort
10

Bez výhrad...

provozní náklady
8

Dosavadní spotřeba 5,6l/100km není co vytknout, ale originální servis předražený....

náhradní díly
0

Nemohu nyní komentovat.... auto funguje jak má a proto stačí jen taknovat....

výkon motoru
10

Objem motoru 1.6, 100kw a 320Nm....co více dodat... :o). Auto je opravdu svižné a má vždy dostatek výkonu...

spotřeba
10

Po cca 3.000 km avg spotřeba 5,6l/100km, reálně nebude problém se dostat pod hranici 5l

hlučnost motoru
10

Motor je opravdu hodně kultivovaný a tichý...

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou hodně pohodlná a boční vedení je perfektní...

brzdy
10

Brzdy brzdí celkem ostře...

zavazadlový prostor
10

540 litrů v základu a 1630 po sklopení zadních sedadel je opravdu super...


Více o modeluOpel Astra K (2015-dosud)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…