Recenze

Fremen (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Astra

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 25 Opel Astra, foto 26 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 28 Opel Astra, foto 29 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33 Opel Astra, foto 34 Opel Astra, foto 35 Opel Astra, foto 36 Opel Astra, foto 37 Opel Astra, foto 38 Opel Astra, foto 39 Opel Astra, foto 40 Opel Astra, foto 41 Opel Astra, foto 42 Opel Astra, foto 43 Opel Astra, foto 44 Opel Astra, foto 45 Opel Astra, foto 46 Opel Astra, foto 47 Opel Astra, foto 48 Opel Astra, foto 49 Opel Astra, foto 50 Opel Astra, foto 51 Opel Astra, foto 52 Opel Astra, foto 53 Opel Astra, foto 54 Opel Astra, foto 55 Opel Astra, foto 56 Opel Astra, foto 57 Opel Astra, foto 58 Opel Astra, foto 59 Opel Astra, foto 60 Opel Astra, foto 61 Opel Astra, foto 62 Opel Astra, foto 63
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Astra Caravan Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:206000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Ahoj všichni. Toto auto není žádná speciálka, nebo auto pro labužníky či snad luxusní vůz. Jedná se o Opel Astra ve verzi Caravan a výbavě Club. Vyroben byl v roce 1995 a od té doby má už leccos za sebou. Přes provoz v německu, střídání majitelů u nás, firemní provoz se střídáním řidičů až po zaparkování u mě doma. Je to moje první auto se vstřikováním a celkově nějaké modernější konstrukce (dá-li se to tak říci). Vlastním jej už od Listopadu loňského roku, ale nechtěl jsem sem cokoliv dávat, než si auto pořádně vyzkouším. Motor Ecotec 1.6 16V by měl být na svůj výkon velice živý a i na toto kombi dostačující. Bohužel z nějakého důvodu u mě úplně výkonově umřel. Proč, to zatím nevím. Projevuje se to tak, že např. při jízdě na dvojku se naprosto nic neděje, auto zrychluje dost pomalu a jakmile dosáhne cca 50km/h, začne táhnout jako blázen až do stovky. Třeba na to někdy přijdu, kde je závada. Nicméně to mi nebrání v tom, abych auto používal na delší cesty do Prahy, Brna atd. Astra se už podívala i do Vídně ,Hodonína a Beskydských hor. Dálnice jí nedělají žádný problém a úsporná jízda taktéž ne. Při opravdu lehké noze a jízdě mimo město se dá jet se spotřebou zlehka nad šest litrů. Rekord mám 6,1l. Horší je to ve městě a hlavně v zimě, to si pak řekne i dost přes 10l/100km. Vinu na tom nejspíše bude mít špatný termostat, který moc chladí. Ten jsem si již ale nechal vyměnit. Kombinovaná spotřeba při plně zatíženém autě a občasném použití klimatizace je cca 8l/100km.

Interiér vypadá i po letech dobře a je poměrně kvalitní. Palubní deska s dobrou ergonomií má příjemný a měkký povrch. Počet odkládacích prostor je na standardní úrovni. Astra Caravan se u mě pyšní přívlastkem, velice prostorné a praktické auto. Já se svými 193cm ve předu ani vzadu(!) nedosáhnu hlavou na strop. Od druhé řady sedaček je totiž u kombi zvýšená střecha. Výborný nápad. Celý interiér je bohatě prosklený a tím vytváří pocit velké vzdušnosti. Na předních sedadlech si cestující nemají na co stěžovat. Vzadu je to taktéž dobré, až na případ zcela vzad posunutých předních sedaček. Tam je pak znát daň velikého kufru a příslušnost auta do nižší střední třídy. Jinak jsem ale měl možnost se svézt v autech o třídu vyšších a tak prostorné mi rozhodně nepřišly. Sklopením zadních sedaček získáte malou dodávku s rovnou podlahou.
Nástupní otvor na zadní sedačky je hezky hranatý a velký, dobře se nastupuje. A když otevřete dveře od kufru, tak není problém si sednout dovnitř, podlaha je rovná a nízká. Navíc koberec kufru se dá vyjmout a umýt mimo auto. Takže pro mě maximální spokojenost.
Na sedačkách se dá vydržet i pár set km, už se ale potom docela vrtíte. Na časté štreky to není, ale 2x do měsíce? Proč ne.

Antikorozní ochrana není příliš dobře vyřešena , nicméně mě odchází jen pár míst na dveřích kufru a pravý blatník. Svůj názor na design si můžete udělat sami, snad jen řeknu, že mě se Astra velice líbí.

Jízdní vlastnosti jsou oproti předchozímu Renaultu R5 nesrovnatelně lepší. Předchozí majitelé provedli sérii oprav, mimo jiné podvozku (vím jen o zadních tlumičích) a je to opravdu znát. Auto sedí skvěle, nebojím se s ním vůbec jet rychle, ani když je naložené. Max. tachometrových bylo 210 (při téhle rychlosti už to mimochodem moc nebrzdí). Po půl roce od koupě jsem si uvědomil, že mi vlastně ani nikdy nepískaly gumy. Prostě člověk musí jet už opravdu rychle, aby se něco dělo. A ani tak jsem ještě nedostal smyk na suchu. Auto se akorát nakloní a drží stopu. Ok, po jízdě za kamarádem s trojkovým bmw už jsem si tak neporazitelně nepřipadal. Ale pro normální použití? Skvělé a bezpečné!

Motor je stokoňová 1.6, se kterou se prodala snad většina Aster. Jak už jsem psal o něco výše, u mě funguje trochu jinak než by měl. Výměna svíček a výfuku ale docela pomohla. Motor startuje krásně i v mrazech a po dlouhém stání. Neruší vás hlučností a má dostatek výkonu pro předjíždění i na dálnici. Není třeba se bát rychlostí do cca 150km/h. Ve dvou lidech jede auto hezky, pak už to začíná být horší. Co nemá motor opravdu rád, je plně naložené auto v kombinaci s klimou a jízdou po městě. To už pak brzdíte i autobusy. Při běžném zatížení se jede příjemně. Od nízkých otáček se nic neděje, ale jakmile dosáhnete tu správnou hranici, motor se změní k nepoznání a jede skvěle. Na dvojku je to tak od 50km/h, na trojku od 80km/h a tak dále. Otáčky neřeknu, není z čeho je odečíst. Jedna drobná rada, nechtějte po autu sportovní jízdu. Minimálně řazení vám to nedovolí, je totiž dost nepřesné.

Ještě jsem si teď vzpomněl na jeden důležitý poznatek. Není špatné si zajet na nějaký bezpečný a volný úsek a tam si zkusit brzdy. Rozjel jsem se na cca 100km/h, vyřadil, sešlápl brzdový pedál co to šlo a zastavil. Docela dobré zabrždění říkám si. Pak jsem to zkusil ještě jednou a hle, on ten pedál jde sešlápnout ještě víc a auto zabrzdí mnohem dřív. O několik dní později jsem tou samou trasou jel znovu a pokus se opakoval. Zapřel jsem se do sedačky, zadupnul pedál silou vskutku velikou a přitom se držel volantu. Nakonec jsem přišel na to, že jsem naprosto vůbec netušil jak mám brzdit, že brzdový pedál jde sešlápnout podstatně více a že auto zabrzdí snad o několik metrů dříve. Dokonce se mi na suchu cca v 80 začlo spínat ABS (závisí na nastavení vozu). A vždycky je lepší zkusit si to nanečisto, než potom v krizi nedokázat reagovat ;).



Výbava:
Přední mlhovky
Střešní lyžiny
Tónovaná okna
Klimatizace
ABS
Hluková izolace motoru
Posilovač řízení
Centrál bez dálky
2x airbag
Výškově stavitelná sedačka řidiče
Přední sedačky s vyšším bočním vedením
Zámek schránky spolujezdce
Venkovní teploměr
Dělené zadní sedačky 2/3
Zadní opěrky hlavy
Regulace podsvětlení palubovky
Z poloviny lakované nárazníky

Co chybí za drobnosti: Okna a zrcátka v elektrice, otáčkoměr (a tím i kontrolka rezervy), střešní okno, palubní PC, vyhřívané sedačky, protiprokluz, regulace výšky zadní části vozidla nezávisle na zatížení, tunel na lyže a další.

Technické údaje podrobně:

Počet válců : 4
Kód motoru : X16XEL
Palivo : Benzín
Vstřikovací systém : MPI - GM Multec-S
Poháněná náprava : přední
Objem : 1598 cm3
Vrtání x Zdvih : 79.0 x 81.5 mm
Počet ventilů : 16 Valves
Kompresní poměr : 10.5
Výkon : 74 kW @ 6200 rpm
Točivý moment : 148 Nm @ 3500 rpm
Převodovka : 5 stupňová manuální
Rozvor : 252.0 cm
Délka : 445.0 cm (odhadem)
Šířka : 169.0 cm
Výška : 141.0 cm
Přední brzdy : kotoučové
Zadní brzdy : bubnové
Pneu : 175/65 R14
Hmotnost : 1120 kg
Přední zavěšení : nezávislé McPherson. Vinuté pružiny
max. rychlost : 190 km/h
0 to 100 km/h : 12 s
Spotřeba paliva : 6.1 l / 10.7 l / 7.8 l
Teoretický dojezd : 666 km
Objem nádrže : 52 l
Objem kufru : 480 l
Emise : 181 g/km

Silné stránky

Prostor
Vzdušný interiér
Kufr
Levné díly
Pro mě krásný design
Živý a úsporný motor
Praktická výbava

Slabé stránky

Prostor pro kolena zadních cestujících
Nekvalitní potah předních sedaček (jen tento typ)
Náchylnost na korozi – nepozinkovaná karoserie
Chybějící kontrolka rezervy (verze bez otáčkoměru)
Při nízké hladině paliva nepřesný palivoměr
Nespolehlivost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji sám, složitější věci přenechávám mechanikům. Dám jen na ty nejlepší reference od dobrých kamarádů, takže ne jen tak u někoho.

Provedené opravy:

Výměna skoro všech žárovek v autě,všech filtrů, předních pružin, zadního tlumiče výfuku, termostatu, svíček, těsnění ventilového víka, manžety poloosy, spínače výstražných světel, osvětlení kufru atd. Kompletní vyčistění interiéru včetně zadních světel, nastříkání bubnů červenou barvou. Výměna řídící jednotky a zapalovacího modulu. Vyřazení imobilizéru. Nová baterie. Vyčištění EGR ventilu, palivového sítka jakéhosi ventilu u vstřiků, podtlakového ventilu u ventilového víka a silně zanesené škrtící klapky.

P.S. ten rozlitej olej v kufru šel fakt blbě dolů. Ještě teď je pod zadními sedačkami trochu mastnoty.
P.S.2 v minulosti asi někdo měnil dveře od kufru a zapomněl prohodit zámky. Naštěstí má auto centrál.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní.

 

Novinky v recenzi

11.4.2011 18:29

Astra prodána. Při troše štěstí ji budu potkávat, zůstává totiž ve stejném městě. Snad bude sloužit ještě dlouho a dobře. Povozila mě hezky.

17.3.2011 21:33

Astra na prodej

Tak to přišlo a Astra je k mání. K autu jsou zimní gumy Goodyear UltraGrip 7+ se 70% vzorku (na ráfcích) a dálniční známka na rok 2011. Kontakt na mě nejlépe přes email f-corp(zavinac)post.cz. Cena 19000 korun českých. Dotazy rád zodpovím.

27.2.2011 02:28

Astra chcípala

Tak jsem zjistil, že stále hůř a hůř jdoucí volnoběh má očividně nějakou příčinu. Tedy až po tom, co přestal jít úplně a Astra chcípala při každém vyřazení. Zaseklý EGR ventil a hlavně obrovská vrstva karbonu a oleje na škrtící klapce. To nikdo nečistil snad 100tis. km. Viz. fotky.

27.11.2010 18:12

Astra žije!

Ač jsem v to už nedoufal, tak po téměř dvou měsících se podařilo Astru opravit. Už zase startuje a jede mnohem líp než předtím. Konečně nejsem brzda provozu. Stinnou stránkou věci je, že jsem o 7tis. chudší a to jsem ještě kupoval novou baterii a další investice mě čekají. Ufff radši nemyslet a jen jezdit.

11.10.2010 20:14

Astra nestartuje

Tak se nám auto rozhodlo, že nebude startovat. Chtěl jsem odjet, auto chytlo, pustil jsem světla a ihned chcíplo. Od té doby jen točí motor až do vybití baterky a ani neškytne. Přes kabely z jinýho auta taky nic.Prošel jsem snad všechny konektory v motoru i u řídící jednotky, všechno perfektně čistý. Všechny pojistky a relé palivovýho čerpadla ok. Blbý je, že nejsem doma a nemám tady moc velký servisní zázemí, takže Astra asi půjde na diagnostiku závady do servisu :(. Jsem zvědav, jestli tam na něco přijdou a kolik to bude kdyžtak stát.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
4
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
6
náhradní díly
9
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluOpel Astra F (1991-2000)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel hrajeme na přihrávky

Rada: Šuralova ruka? Ten gól rozhodl. Místo střel…

Byl to souboj na jaře dvou neporažených. Na konci se však radovala pouze domácí Sparta, Jablonec o svoji sérii…

 

Reflex.cz

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru automaticky úspěšnost ve všem?

Experti na všechno: Znamená úspěch ve svém oboru…

Představa, že když je někdo v něčem dobrý, tak je dobrý ve všem, opomíjí skutečnost, že inteligence má mnoho…

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový funkcionář i podivný vykladač George Orwella

Josef Skála: Komunista i podnikatel, předlistopadový…

Komunista Josef Skála je muž, který budí naděje u jedněch, obavy u druhých. Je charismatický, dokáže poutavě…