reklama


Recenze

Psychobolos (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Trabant 601 Universal, 12 V

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Trabant 601, foto 1 Trabant 601, foto 2 Trabant 601, foto 3 Trabant 601, foto 4 Trabant 601, foto 5 Trabant 601, foto 6 Trabant 601, foto 8 Trabant 601, foto 9
Trabant 601, foto 10 Trabant 601, foto 11 Trabant 601, foto 12 Trabant 601, foto 13 Trabant 601, foto 14 Trabant 601, foto 15 Trabant 601, foto 16 Trabant 601, foto 17 Trabant 601, foto 18 Trabant 601, foto 19 Trabant 601, foto 20 Trabant 601, foto 21 Trabant 601, foto 22 Trabant 601, foto 23 Trabant 601, foto 24 Trabant 601, foto 25 Trabant 601, foto 26 Trabant 601, foto 27 Trabant 601, foto 28 Trabant 601, foto 29 Trabant 601, foto 30 Trabant 601, foto 31 Trabant 601, foto 32 Trabant 601, foto 33 Trabant 601, foto 34 Trabant 601, foto 35 Trabant 601, foto 36 Trabant 601, foto 37 Trabant 601, foto 38 Trabant 601, foto 39 Trabant 601, foto 40 Trabant 601, foto 41 Trabant 601, foto 42 Trabant 601, foto 43 Trabant 601, foto 44 Trabant 601, foto 45 Trabant 601, foto 46 Trabant 601, foto 47 Trabant 601, foto 48 Trabant 601, foto 49 Trabant 601, foto 50 Trabant 601, foto 51 Trabant 601, foto 52 Trabant 601, foto 53 Trabant 601, foto 54 Trabant 601, foto 55 Trabant 601, foto 56 Trabant 601, foto 57 Trabant 601, foto 58 Trabant 601, foto 59 Trabant 601, foto 60 Trabant 601, foto 61 Trabant 601, foto 62 Trabant 601, foto 63 Trabant 601, foto 64 Trabant 601, foto 65 Trabant 601, foto 66 Trabant 601, foto 67 Trabant 601, foto 68 Trabant 601, foto 69
 

Technické info

Přezdívka auta Sáva Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:52000 palivo: benzin počet válců: 2 objem [cm3]: 595 výkon [kW]: 19 kroutící moment [Nm]: 54 zrychlení 0-100 km/h [s]: 39 maximální rychlost [km/h]: 110 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 1400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Vždycky jsem si chtěl ozkoušet automobil s dvoudobým motorem a nakonec se mi to za pět minut dvanáct (před zavedením poměrně diskriminačního ekologického poplatku) povedlo. :o)

Je to jeden z posledních modelů se všemi jeho vymoženostmi: 12 V, navíjecí pásy, střešní okno (VW Polo - je tam už z výroby a těsní dokonale), opěrky hlavy u předních sedaček, dvě plynové vzpěry zadních dveří, zadní vinuťáky (což však mnozí považují naopak za nevýhodu vinou možného proreznutí) a dvouokruhový brzdový systém.

Jezdí "jako drak" :oD a v pohodě zvládá delší trasy. Jízda (mimo Prahu) je v něm kupodivu poměrně pohodlná. Jen to chce naučit se nebrzdit motorem a vyvarovat se tak buď nepříjemnému a skotačivě skákavému hn, hn, nebo v horším případě zadření až shoření motoru, ne-li celého samohybu.

Moje první jízda s ním byla opravdovou zkouškou ohněm. Do té doby v podstatě netknutý tímhle vozítkem jsem do něj měl najednou vsednout a zcela sám si ho dovézt 90 km domů. :oD No, prvních 40 km to byl skutečný porod ježka, navíc mi asi odumřelo několik neuronů v centrále, ale naštěstí se nic nestalo a ostatní účastníci provozu měli až nezvyklé pochopení. Snad až na jednoho řidiče, který mi svým předkem málem spolkl tažné... (no jo, no - stane se) On mi vlastně lezl do...zadu hned dvakrát. Jednou, když jsem to nakonec před křižovatkou ubrzdil s hrubým flekováním, a podruhé, když si myslel, že vystartuji stejně rychle a svižně jako on. Blázen... :oD Zbylých 50 km už se ale neslo ve znamení až nadpozemské pohody a cesta byla příjemná. Tedy - až do chvíle, než jsem otevřel víko motoru a jen pro jistotu zkontroloval stav motoru a zbylých částí. Sice tam té brzdovky ještě trochu bylo, ale jet o 20 km dál, už bych jel možná daleko větším a mnohem tmavším autem. Sáva tedy musel okamžitě do servisu.

Druhý, velmi vtipný, ale zdánlivě "totální" a maximálně frustrující problém zavinil právě člověk, který brzdy opravoval. Byl to jeho první opravovaný trabant a neměl tedy zkušenosti s používám sytiče. S lehkou myslí tedy v zimě proháněl trabíka s plným plynem i sytičem současně, což jsem si v posledku "slíznul" jen já, pač mě to ani ve snu nenapadlo. :o) Už ze servisu se Sávovi moc nechtělo, ale přičítal jsem to jen prázdné nádrži. Když to však na třetí křižovatce a přímo na ní "chcíplo", byl jsem velmi rozladěn. Auto jsem dostrkal (jaká ironie!) na plácek s popelnicemi a šel domů pro kanystr s benzínem. Dolil jsem, nahodil motor (nechtělo se mu, ale nakonec jsem ho přesvědčil), ale neustále to zhasínalo a mělo to divný zvuk. Pod palbou plného proudu paliva to nakonec s mohutným řevem a strašlivým dýmem odlepilo zadek od asfaltu a vydalo se to se mnou na domluvenou STK. Po cestě do prvního kopce už jsem začínal bezmocí trochu šílet - maximálních třicet v hodině bylo tristních. Na STK mě hned velmi nehezky okřikli, ať to vypnu a příště prý ať lépe namíchám palivo. Z STK mě vytlačili, zavřeli rychle bránu a přes dveře zavolali, že už "můžu". :oD Vesele jsem odkuckal a pod prvním kopcem, který jsem už nevyjel, jsem to musel přes Vánoce nechat a po svátcích si pro to dojet. Registrace vozu se tedy přesunula na mnohem adrenalínovější termín - 30. prosince 2008.

A v čem tedy byla ta strašlivá potíž? Zaolejované svíčky - alfa a omega dvoutaktu. Auto jelo jen na jeden válec a ani to nebylo příliš sebejisté. Lidé z blízkého okolí se sešli k výměně svíček a slavnostnímu nahození motoru, načež se ozvalo všemi očekávané drn drn a já s pocitem opravdového heroa zmizel v typickém obláčku.

Od té doby je vše bez potíží, motor má kultivovaný projev, a protože sice mažu, ale ne jako šílenec, tak kromě studených startů Sáva nesmrdí ani nedýmí. Naučil jsem se už i tankovat přímo do motoru a pán z "mé" benzínové stanice mi vždycky s nadšeným pohledem říká, že narozdíl od nových strojů aspoň přesně vím, co tam leju. ;o)

A úsměvy lidí, když se kolem nich se Sávou proháním, jsou k nezaplacení...

Silné stránky

Duše (rozumějte: "osobnost"), prostornost, svým způsobem nezničitelnost a při troše běžné péče naprostá nenáročnost (žádné potíže s čerpadlem a žádné výměny chladicí směsi, pač nic z toho v tomhle vozítku není). Navíc se z něj s veteránským či skoroveteránským věkem stává poměrně exkluzívní záležitost. V létě s lehkou nohou a mozkem v hlavě velmi dobrá spotřeba.

(Ještě taková zajímavost: zahřátý dvoutakt chytá daleko lépe než čtyřtakt, doslova na drcnutí; radost z takového startu a někdy i z udivených pohledů z "nepřátelského tábora" je nepopsatelná.)

Slabé stránky

Narozdíl od starších škodovek či wartburgů (abych zůstal u něčeho srovnatelného) už dnes mimo město opravdu nestíhá, ale pořád ještě má na to, aby se s ním dalo jet po dálnici. Malá bezpečnost. Hlučnost.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kdo ví co s tím, opraví to dobře. Kdo neví, tak si to pořádně prohlédne, zasměje se a pak to až na maličkosti opraví také. :oD

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré. Vozidlo jsem koupil v listopadu 2008 od nadšence do trabantů, který se prý v raném mládí nadýchal trabantího dýmu a už mu to zůstalo. ;o)

Úpravy

Kromě vyhození zcela neřádně a "beze smyslu" se rozsvěcující žárovky vnitřního osvětlení (způsobující vybíjení baterie a přitom nedávající téměř žádné světlo), opravy brzd a přípravy na výhřev zadního skla žádné. Je to klasický šedý kombíček a tak asi i zůstane. Mám rád veterány v jejich pravé podobě.

-------

SRAZY:

1)
Trabi Show Jívka 2009
Jívka - Vernéřovice
14.-16. VIII. 2009

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Trabant 601


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Jede furt.

praktičnost
10

Neobyčejná!

prostornost
9

Prostor vpředu a kufr jsou nadprůměrné.

jízdní vlastnosti
8

Kupodivu velmi obstojné. Po dálnici či pěknější cestě si to vyloženě užívám, řízení je extrémně přesné, řazení neobyčejně rychlé a pohodlné, brzdy jsou také dobré, ale mají jiný charakter než u čtyřtaktu, zatáčky v rychlosti to chce umět a město drncá.

jízdní komfort
8

Vepředu pohodička, lidé vzadu ale vyloženě trpí. Na běžných cestách je to ale velmi dobré a díry polyká určitě lépe než supersporty. :oD V zatáčkách se houpe méně než podvozkově komfortní favorit. Z kombíku je trochu hůř vidět dozadu přes vnitřní zpětné.

provozní náklady
8

Kromě náhodných maličkostí vůbec žádné. Kromě paliva se do toho nic neleje.

náhradní díly
9

Sice za hubičku, ale favorit je na tom o poznání lépe.

výkon motoru
3

Cože?

spotřeba
8

S lehkou nohou, využitím volnoběžky a souzněním s ekonometrem velmi přijatelné (na veterána).

hlučnost motoru
7

Hlu... co? Není rozumět! :-D Ale ne - zvuk uvnitř je mimo vysokého vytáčení motoru velmi snesitelný. Spíš to v tom duroplastu tak temně duní...

kvalita sedadel
7

Přední jsou úžasná, takové boční vedení ani staré škodovky neměly. A vzadu? Vzadu??? Ale jistě - ona je to vlastně sedačka! ;o)

brzdy
7

Na dvoutakt perfektní a navíc samoseřizovací! Chovají se sice jinak a s cihlou u nohy je to jednodušší, ale v případě nutnosti to umí i slušně zaflekovat. Současně je ale pravda, že právě s myšlenkou na ně nejezdívám víc než devadesát.

zavazadlový prostor
10

Hotový stěhovák!!!


Více o modeluTrabant 601
Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale…

Video: Když se hasiči nudí... Létají s trabantem! Video: Když se hasiči nudí... Létají s trabantem!

Létající automobil je sen mnoha konstruktérů. Němečtí…

 

reklama





Blesk.cz

Vrhač cihel ze skladu Národního divadla půjde na rok do vězení: Zaplatit musí 34 tisíc

Vrhač cihel ze skladu Národního divadla půjde na rok…

Šestadvacetiletý cizinec, který letos v červnu házel cihly z věžičky skladu Národního divadla v Praze 2, stráví…

Mapy.cz přidávají červený kříž. Volají, navigují a pomohou s První pomocí

Mapy.cz přidávají červený kříž. Volají, navigují a…

V menu mobilní aplikace Mapy.cz se po nejnovější aktualizaci objevila nová položka První pomoc. Umožní zavolat…

 

iSport.cz

Škorpil v Evropě vydělal Liberci na světla, teď bude i u stého zápasu

Škorpil v Evropě vydělal Liberci na světla, teď bude…

PŘÍMO Z ŘECKA | Šestnáct let, sto zápasů. V roce 2000 byl u premiéry Liberce v evropských pohárech jako trenér,…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Osobností roku časopisu Time se stal Donald Trump

Osobností roku časopisu Time se stal Donald Trump

Osobností letošního roku se podle amerického časopisu Time stal nově zvolený prezident Spojených států Donald…

28 vlivných. Babiš je na seznamu těch, kdo nejvíc formují Evropu

28 vlivných. Babiš je na seznamu těch, kdo nejvíc…

Český vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš se ocitl na letošním seznamu 28 osobností, které podle názoru…

 
 
reklama