reklama


Recenze

Psychobolos (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Fluence 1,6 16V 110 k

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Fluence, foto 1 Renault Fluence, foto 2 Renault Fluence, foto 3 Renault Fluence, foto 4 Renault Fluence, foto 5 Renault Fluence, foto 6 Renault Fluence, foto 7 Renault Fluence, foto 8
Renault Fluence, foto 9 Renault Fluence, foto 10 Renault Fluence, foto 11 Renault Fluence, foto 12 Renault Fluence, foto 13 Renault Fluence, foto 14 Renault Fluence, foto 15 Renault Fluence, foto 16 Renault Fluence, foto 17 Renault Fluence, foto 18 Renault Fluence, foto 19 Renault Fluence, foto 20 Renault Fluence, foto 21 Renault Fluence, foto 22 Renault Fluence, foto 23 Renault Fluence, foto 24 Renault Fluence, foto 25 Renault Fluence, foto 26 Renault Fluence, foto 27 Renault Fluence, foto 28 Renault Fluence, foto 29 Renault Fluence, foto 30 Renault Fluence, foto 31 Renault Fluence, foto 32 Renault Fluence, foto 33 Renault Fluence, foto 34 Renault Fluence, foto 35 Renault Fluence, foto 36 Renault Fluence, foto 37 Renault Fluence, foto 38 Renault Fluence, foto 39 Renault Fluence, foto 40 Renault Fluence, foto 41 Renault Fluence, foto 42 Renault Fluence, foto 43 Renault Fluence, foto 44 Renault Fluence, foto 45 Renault Fluence, foto 46 Renault Fluence, foto 47 Renault Fluence, foto 48 Renault Fluence, foto 49 Renault Fluence, foto 50 Renault Fluence, foto 51 Renault Fluence, foto 52 Renault Fluence, foto 53 Renault Fluence, foto 54 Renault Fluence, foto 55 Renault Fluence, foto 56 Renault Fluence, foto 57 Renault Fluence, foto 58 Renault Fluence, foto 59 Renault Fluence, foto 60 Renault Fluence, foto 61 Renault Fluence, foto 62 Renault Fluence, foto 63 Renault Fluence, foto 64 Renault Fluence, foto 65 Renault Fluence, foto 66 Renault Fluence, foto 67 Renault Fluence, foto 68 Renault Fluence, foto 69 Renault Fluence, foto 70 Renault Fluence, foto 71 Renault Fluence, foto 72 Renault Fluence, foto 73 Renault Fluence, foto 74 Renault Fluence, foto 75 Renault Fluence, foto 76 Renault Fluence, foto 77 Renault Fluence, foto 78 Renault Fluence, foto 79 Renault Fluence, foto 80 Renault Fluence, foto 81 Renault Fluence, foto 82 Renault Fluence, foto 83 Renault Fluence, foto 84 Renault Fluence, foto 85 Renault Fluence, foto 86 Renault Fluence, foto 87 Renault Fluence, foto 88 Renault Fluence, foto 89 Renault Fluence, foto 90 Renault Fluence, foto 91 Renault Fluence, foto 92 Renault Fluence, foto 93 Renault Fluence, foto 94 Renault Fluence, foto 95 Renault Fluence, foto 96
 

Technické info

Přezdívka auta Jonáš Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 496 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Auto jako kráva! :oD

Po zimě 2009/2010 jsem se rozhodl, že potřebuji nový vůz - pohodlný a bezpečný. Nejsem sice příznivec elektroniky ve vozech, uznávám však, že tam některé pomocné vychytávky nejsou zbytečné a svou úlohu plní. Přes Fiaty Bravo a Lineu jsem se s malým škobrtnutím o Kiu cee'd, nějakou tu Hondu, Mazdu a Toyotu a také několik kousků od Citroënu pomalu dostával k vozům, které bych skutečně chtěl. Především jsem chtěl tvarově dospělé vozidlo, tedy sedan, a to takový, aby byl prostorný především uvnitř, ale také v zavazadelníku. Nakonec jsem všechny možné tipy zredukoval na tři vozítka - Renault Fluence 1,6, Chevrolet Cruze 1,8 a Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6. Z této trojice však k mému překvapení velmi rychle vypadlo Mitsubishi. Čímž se začal dlouhý a náročný duševní zápas při výběru mezi zbylými dvěma kandidáty...

Rovnou přiznávám, že motoricky mě zprvu zaujal Cruze, který měl opravdu chuť točit, i nezaběhaný. U surového Fluence působí rozjezdy trochu nejistě. Ve vozech jsem jel několikrát a poměrně brzy se začalo ukazovat, kudy se asi budu v dalším výběru ubírat. Chevrolet Cruze je krásné vozidlo, které mě oslovilo motorem, tichem a bezpečností. Má také velice vydařený vzhled a parádní palubní desku. Když jsem však poprvé usedl do Fluence, přišlo mi, že rozdíl mezi oběma auty je opravdu obrovský. V pojetí i zaměření, následně i v jednotlivých vlastnostech.

Fluence je jako stvořený pro pohodlné křižování krajiny bez většího ohledu na stav vozovky - působí komfortně, svého řidiče přímo hýčká, ulehčuje mu mnoho práce (tím narážím na kartu hands-free), motor je tichý, má ekonomický provoz (podobné tratě s nezaběhanými motory vedou ke spotřebě u Cruze kolem 9 l/100 km a u Fluence k 7 l/100 km) a pro pohodlnou jízdu je plně postačující (nezdá se to, ale umí s tím "tankem" hnout). Libůstkou je pak 3D Sound by Arkamys, doplněný vstupy AUX a USB a bezdrátovou technologií Bluetooth. Po několika projížďkách bylo rozhodnuto - Fluence vítězí na plné čáře.

Jedna starost ubyla a přibylo hned několik dalších. Předně motorizace, ale tam to bylo celkem jasné, benzínové motory a jejich chování mi vyhovují. Pak interiér - luxusní světlý, nebo elegantní a uklidňující tmavý, v němž lépe vyniknou chromované doplňky? Nakonec rozhodly kromě jiných hledisek dva detaily - na světlém provedení se mi nelíbilo množství černých doplňků, které tam jakoby ani nepatří (jako už by se s jejich převedením do světlé barvy nechtěl výrobce zabývat), a nemožnost koupit auto bez navigace, kterou po stránce vzhledové navrhoval patrně nějaký psychotik, kterému nedošlo, že k oblým tvarům celého vozu se takové monstrum nehodí, a který asi neměl ani ponětí, že po většinu času člověk navigaci nepotřebuje a vadí mu tedy, v nesklopném provedení, že ho toto zařízení neustále ozařuje. Navíc vlastním garminovskou přenosnou navigaci, kterou mohu použít v autě, na kole i při pěších túrách. Zvolil jsem tedy černý interiér a k němu začal vybírat barvu, aby auto hezky ladilo. Po měsíci a půl jsem nakonec ke svému údivu došel k popelavě béžové barvě, která autu "naozaj pristane" a nyní mi ji každý s vážným pokyvováním hlavou pochvaluje. Z toho mám radost, že se to tak povedlo.

Pak už jsem si pouze vybral různé doplňky - s těžkým srdcem se rozloučil se střešním okénkem, které v tomto voze trochu ztrácí smysl a je jen dalším zbytečným otvorem dovnitř, ale naopak si nakonec proti svému původnímu rozhodnutí přece jen objednal xenony, za něž jsem nyní opravdu rád.

Po tomto "porodu" jsem nechal auto zadat do výroby a na dva a půl měsíce upadl do nepříjemné čekací letargie... kořeněné jen nekončící nejistotou, jestli jsem se rozhodl pro dobrou barvu.

Rozhodl. :o) Když jsem auto viděl poprvé, srdce mi zaplesalo a z dospělého člověka se stal "malej Jarda", který ani nemohl dospat chvíle, kdy bude moci auto převzít a KONEČNĚ se v něm svézt. Ta chvíle nastala o týden dřív, než bylo plánováno, a mně tak byl ušetřen týden těžkých horeček a agonických stavů, protože déle už bych to se zdravým rozumem neustál.

Koncem září jsem se sešel s prodejcem, stručně jsme si popovídali, několikrát si povyměňovali podpisy, protože u nového vozu je jistá pravděpodobnost, že se s prodejcem dlouho neuvidíme, a pak přišla ta velká chvíle. Usedl jsem do vozu, dotkl se startovacího tlačíka a "vyplul"...

Nebudu to dlouze rozvádět. Prostě jsem se až po uši zamiloval a z Jonáše mám opravdu velkou radost. A nejen já - dobře slouží i zbytku rodiny. Kurnik šopa, lidi, to je opravdu pořádný kus auta!

Mohl bych o něm psát ještě dlouho, ale musím se omluvit. Venku je hezky a Jonáš tam jen tak nečinně postává... (a mně se v kapse nervózně chvěje karta) :oD

Někdy na viděnou, já vyrážím!

Silné stránky

Pohodlí - to je něco, co si plně uvědomuji při každém otevření či zavření vozu, při každém vsednutí, při každé jízdě, ani po dlouhé cestě skoro nevím, že jsem řídil; prostornost - zcela jasná výhoda tohohle vozu; komfort - dýchá na vás v mnou zvolené verzi ze všech koutů; velmi povedené řazení - rychlosti krásně a s jistotou zapadají; automatická klimatizace - je opravdu velmi dobrá; 3D Sound by Arkamys - tohle se někomu opravdu povedlo; hands-free karta Renault - slintám blahem, je to přece jen dobrý vynález, ačkoli jsem měl za to, že mi klasický klíček možná bude chybět; celkový vzhled - svým omamným dojmem si získává mnoho obdivovatelů.

Slabé stránky

Středové výdechy klimatizace na palubní desce nemají manuální zavírání. Nejsem si jistý, jestli jde ZCELA zavřít průduch do schránky před spolujezdcem. Přerušované rozjezdy (jednička - plyn: táhne v pořádku - ubrání - znovu plyn: v tuhle chvíli táhne velmi slabě, jako by ho najednou něco brzdilo), což zatím přisuzuji surovému motoru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Šlo o maličkost - nehřál mi jeden proužek výhřevu zadního skla. Auto si nechali u Freiberga přes noc a opravili pomocí opravné sady. Ode mne jim stačil jen podpis. Od té doby vše pracuje, jak má.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Freiberg, Radimova, Praha 6 - zkušenosti zatím velmi dobré.

Dojmy, zkušenosti známých, zajímavosti aj.

Mám to auto rád...

Zatím každý, koho jsem vezl, si svezení velice pochvaloval a téměř všichni, kteří auto viděli naživo, mi chválí i barevnou kombinaci, což mě neobyčejně těší, protože jsem nad tím strávil skoro čtvrt roku, než jsem se s konečnou platností rozhodl.

Arkamys srdnatě a bez zardění oblažuje všechny lidské pasažéry. :oD

Automatický režim stěračů mě proti očekávání neobyčejně mile překvapil - paráda. Ale v zimě by si to mohlo odpustit dodatečné jedno setření skla po chvilce klidu (to už je to totiž bez vody a pouze to rozmaže špínu).

Umístění zvedáku a především klíče na kola je dost nelogické, před jeho vyndáním je třeba odšroubovat a vyjmout i rezervu. práce se zvedákem nevyžaduje Bivojovy svaly, ale trvá velmi dlouho.

Ačkoli je to opravdu velký vůz, zvládám s ním už i podélné parkování. :o) Při rozhlížení na křižovatkách mi občas vadí béčkový sloupek.

Ticho a prostornost - to jsou dvě synonyma pro fluence.

DLOUHODOBĚJŠÍ PRŮMĚRNÁ ZIMNÍ SPOTŘEBA:
7,4 l/100 km při poměru 1:1:3 (město, okreska, dálnice)
To je skvělé!

* * * * * * *

26. V. 2011 - Dodržuji sice předpisy, což znamená, že se po ČR pohybuji do tachometrových 140 km/h, ale autíčko už nijak nešetřím. Motor je velice živý (asi i živější než u mnou testovaného vozu Chevrolet Cruze) a jsem s ním spokojený, občas ho při dálničním rozjezdu pořádně protočím (až po omezovač). A při tom všem stále zůstává spotřeba se sedmnáctipalcovými koly a permanentně zapnutou klimatizací a poměrem tras město : okresky : dálnice 25 : 20 : 55 pod 7,4 l/100 km.

* * * * * * *

Studené starty v mrazech:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=88&t=41932&p=556882#p556882

* * * * * * *

Snímky z prvního českého srazu fluenců:
http://geolka.rajce.idnes.cz/1._SRAZ_RENAULT_Fluence/

 
reklama

Novinky v recenzi

14.6.2012 10:55

30 000 km

S naprostou spokojeností a s velkým pohodlím najeto prvních 30 000 km. To auto miluju!

(potvrzuji, že je vhodné i k rodinnému cestování, bez potíží odveze tři dospělé lidi a dva menší psy se všemi příslušnými zavazadly a velkou kovovou skládací klecí na světovou výstavu do dalekého Salcburku a zase zpátky, navíc s vynikající spotřebou 7,1 l/100 km)

14.6.2012 10:50

13. VI. 2012 - první garanční prohlídka

Absolvoval jsem první garanční prohlídku doplněnou o mytí vozu a čištění interiéru. Vůz je samozřejmě v pořádku. Cena byla celkem vysoká a hodně nad tím přemýšlím, poněvadž kromě výměny oleje (nyní tam mám patrně velmi dobrý Castrol 5W-40) podle mne skoro nic neudělali. Na druhou stranu je to ale jediný výdaj kromě benzínu a ostřikovačů za dva roky provozu. Byl jsem na Praze 6 a stálo mě to 6300,- Kč, do kterých se počítá i základní mytí vozu (nikoli interiér). Celkově jsem ale spokojený, i s přístupem.

1.7.2011 01:15

10 000 km

Dnes jsme s Jonášem oslavili prvních 10 000 km. Auto mi dělá jen radost - jsem rád, že jsem ho koupil.

4.4.2011 16:54

2. IV. 2011

Jonáš dostal zpátky své krásné letní botky. A také je to znát - na pohled i při jízdě. Po koupi jsem je měl na voze jen asi měsíc a téměř jsem nejezdil, tudíž jsem přehazoval opět svépomocí, bez nutnosti vyvažování.

S autem jsem velice spokojený. Už ani při parkování příliš nepřemýšlím (zvykl jsem si na rozměry vozu), městské popojíždění už nás také nezlobí jako dřív a spotřeba je velmi příjemná.

Pohodlné svezení...

5.1.2011 17:49

ZKUŠENOSTI S ZIMNÍM PROVOZEM

KLADY:
Krásně startuje i za velkého mrazu, což se ostatně u benzínového motoru očekává. --- Neuvěřitelně rychle "odmrazuje". --- ESP pracuje, jak má, a hodně toho vychytá. --- ABS na sněhu pracuje velmi dobře. --- Automatické stírání je dobře nastavené.

VLASTNOST BEZ PŘÍVLASTKU:
Stěrače. Stírání je opravdu zvláštní kapitola. Automatika je velice dobře nastavená a má možnost korekce. Za deště je vše skvělé, až nečekaně skvělé, za sněhu také, jen někdy se to nechá zmást, ale za mrazu stěrač typu AERO v horní části skla trochu hůř stírá (jako by dobře nepřiléhal ke sklu); a když jede člověk dlouho mrazivou nocí... usazuje se na nich a mrzne voda stékající po skle. A k tomu má ostřikovač mírné zpoždění a továrně je tryskami nastavený na výšku asi 2 cm od spodního okraje skla, tudíž je nutno si ho upravit. Ostřikovače předních světel pracují o poznání lépe.

ZÁPORY:
Umístění nádobky pro ostřikovače a odečítání množství kapaliny. Je to trochu jako s palivovou nádrží u trabantu a obrazně "nevíte dne, ani hodiny". V nádobce je trubička sloužící coby odměřovací pipeta - musíte nahoře ucpat dírku, vytáhnout trubičku a odečíst množství kapaliny. Ale zkuste si to opakovaně při -22 °C. :oD Doplňování kapaliny je ještě obtížnější - otvor je příliš zapuštěný do motoru a kolem není žádné místo, tak musíte lít kapalinu z výšky. Pomáhá jen lití po již zmíněné trubičce. Než jsem na to přišel, pěkně jsem si zaneřádil motorový prostor.

CELKOVĚ jsem ale s zimním provozem velice spokojený a až na tu nádobku a případně stírání předního skla za mrazu je zimní provoz velice pohodlný a bezpotížný.

30.11.2010 13:13

20. XI. 2010

Poprvé přezuto do zimních botek (zatím bez nutnosti vyvážení, tudíž svépomocí). V souvislosti s tím vyzkoušen zvedák a jeho umístění ve voze. Auto je v podstatě zaběhané, už mohu zkoušet, co umí motor ve vyšších otáčkách. Olej v motoru je zatím zcela průzračný.

(Renault mi nebyl schopný sehnat originální plechová kola, pneumatiky a kryty, proto jsem si vše včetně šroubů pro plechová kola /jiný kónus/ pořídil u společnosti PNEUnet.cz, jejíž jednání bylo tak nezvykle seriózní, že mě to až zarazilo. Vřele doporučuji!)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Fluence 1,6 16V 110 k

Další vozy Renault Fluence


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Bez komentáře.

praktičnost
8

Pro mne a mé příbuzné maximální.

prostornost
10

Jedna z největších předností tohohle vozu.

jízdní vlastnosti
9

Koráb plující po cestách - vyžehlí téměř vše a přitom se v zatáčkách nijak přehnaně nenaklání. Posilovač je silný, ale k tomuhle typu vozu mi přijde přiměřený.

jízdní komfort
10

Pohodlí, ticho a klid. Motor skoro není slyšet. Skvělý Arkamys s osmi reproduktory, vstupy AUX a USB, modrý zub, bezproblémové párování s mobily, pohodlné ovládání palubního počítače i rádia od volantu, intuitivně vyřešený tempomat, digiklima, záclonky.

provozní náklady
10

Zatím jen palivo.

náhradní díly
7

Celkem drahé, jako je tomu ostatně i u jiných automobilek. Přezutí přímo u Renaultu příliš nepotěší. Zvažuji, zda jejich nabídky vůbec "využít".

výkon motoru
9

Plně dostačující. Není to závoďák, ale pro potřeby sedanu s danou vahou a velikostí je 110 koní dobrá hodnota. Např. Chevrolet Cruze 1,8 jezdí o poznání svižněji. Jenže Renault Fluence nabízí mnoho jiných vlastností, kterými lecco předčí. Jsem spokojen.

spotřeba
10

Opravdu velmi dobrá, jsem s ní nadmíru spokojen (60 % dálnice, 25 % mimo město, 15 % město, z toho téměř dvě třetiny Praha).

hlučnost motoru
10

A jo - ono to vlastně musí mít motor! :oD

kvalita sedadel
9

Přijde mi velmi dobrá.

brzdy
9

Zatím mám auto jen chvíli a teprve si na sebe zvykáme, ale myslím, že jsou plně postačující (přijdou mi velmi účinné, ale nemám příliš s čím porovnávat).

zavazadlový prostor
10

Bomba...


Více o modeluRenault Fluence
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 

reklama





Blesk.cz

Perkausová v živém vysílání Top Staru: Přehání gesta!

Perkausová v živém vysílání Top Staru: Přehání gesta!

Přechod z týdenního Top Staru do denního, který se navíc vysílá živě, si Eva Perkausová (22) a její parťák Petr…

Skandál neskandál. Zeman dál věří, že Forejt půjde do Vatikánu jako velvyslanec

Skandál neskandál. Zeman dál věří, že Forejt půjde…

I po přešlapech Jindřicha Forejta, který v úterý rezignoval na funkci hradního protokoláře, věří prezident Miloš…

 

iSport.cz

Nože i baseballové pálky. Po obří bitce před LM v Kyjevě zůstalo 10 pobodaných

Nože i baseballové pálky. Po obří bitce před LM v…

Po střetech fanoušků Dynama Kyjev a Besiktase Istanbul před úterním utkáním fotbalové Ligy mistrů bylo deset…

Machačkala popřála Vrbovi k narozeninám, ten jednal se Spartou

Machačkala popřála Vrbovi k narozeninám, ten jednal…

Konec v reprezentaci, úprk do Ruska a pak rychlý návrat do české ligy, navíc k týmu největšího rivala „jeho“…

 

Reflex.cz

Kouzelná příroda, nebo pohřebiště vraků? Podívejte se na místa, kde 2. světová válka stále žije

Kouzelná příroda, nebo pohřebiště vraků? Podívejte…

Na tuto fázi 2. světové války se často zapomíná, přesto válka v Tichomoří probíhala ve stejných intencích jako v…

Blíží se Armageddon? Vědci řeší, jak odvrátit srážku s asteroidem

Blíží se Armageddon? Vědci řeší, jak odvrátit srážku…

V historii planety Země to zatím odnesli pouze dinosauři, podle vědců je ale jen otázkou času, kdy podobný osud…

 
 
reklama