Recenze

KubikCv (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Trabant 601 Trabant 601

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Trabant 601, foto 1 Trabant 601, foto 2 Trabant 601, foto 3 Trabant 601, foto 4 Trabant 601, foto 5 Trabant 601, foto 6 Trabant 601, foto 7 Trabant 601, foto 8
Trabant 601, foto 9 Trabant 601, foto 10 Trabant 601, foto 11 Trabant 601, foto 12 Trabant 601, foto 13 Trabant 601, foto 14 Trabant 601, foto 15 Trabant 601, foto 16 Trabant 601, foto 17 Trabant 601, foto 18 Trabant 601, foto 19 Trabant 601, foto 20 Trabant 601, foto 21 Trabant 601, foto 22 Trabant 601, foto 23 Trabant 601, foto 24 Trabant 601, foto 25 Trabant 601, foto 26 Trabant 601, foto 27 Trabant 601, foto 28 Trabant 601, foto 29 Trabant 601, foto 30 Trabant 601, foto 31 Trabant 601, foto 32 Trabant 601, foto 33 Trabant 601, foto 34 Trabant 601, foto 35 Trabant 601, foto 36 Trabant 601, foto 37 Trabant 601, foto 38 Trabant 601, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Mazel Rok výroby 1988 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 2 objem [cm3]: 595 výkon [kW]: 19 kroutící moment [Nm]: 54 zrychlení 0-100 km/h [s]: 30 maximální rychlost [km/h]: 128 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Klasický Trabant 601, vpředu i vzadu příčné listové pero (jeden z posledních před nástupem vinutých pružin) široký B sloupek.Motor o obsahu 595 kubických cm výkon 26 koní 19.1 kW
Auto jsem koupil cca před dvěma lety,byla to přestavbová karoserie kompletně bez koroze,s novým lakem , starým typem nápravy (homokinetické klouby) a 6V elektroinstalací.

Nyní je z 98% hotový..pouze čeká na silnější brzdy z Wartburga a jiná kola

Silné stránky

Je to auto,které budí pozornost všude.

Silné stránky každého Trabanta
- strmý převod řízení
- i po letech přesné řazení
- volnoběžka na 4.rychl. stupni
- nenáročnost,minimum mechanických a elektronických částí (menší riziko poruchy)
- nízké provozní náklady (pouze benzín+olej, žádná výměna oleje po 10tisících, nemrznoucí směs , seřizování vůle ventilů , výměna rozvodů apod.
- nízká hmotnost - v případě poruchy je řidič schopen auto odtlačit ( i do kopce)
- na svoje rozměry velký zavazadelník..u tudora s horším přístupem
- neklesá na ceně, naopak
- i za sériovým autem se každý otočí
- menší zájem zlodějů
- bezpečnost - v porovnání se stejně starými vozy má Trabant téměř vždy zachovalé deformační zóny (viz.crashtest na youtube a studie prof.Dannera od Allianz)

- zimní provoz, ideální a o mnoho lepší oproti Škodovkám řady 100/120, výborné startování,absence chladící kapaliny,úzké pneu s vysokým profilem 145/80/13,kamkoliv zapadne...vytáhne ho i lidská síla :)


Jelikož jsem Trabantem začal jezdit jako student,byl autem na kterém jsem se "vyjezdil" a děkuji za to.
Díky němu si člověk uvědomí,že rychlost 100km/h může být smrtelná..rozdíl je jen v tom,že u moderního auta si člověk rychlost ani neuvědomí,ale fyzikální zákony platí stejně pro Trabanta i pro ostatní.Stačí se podívat jak dopadne auto při 64 km/h při NCAP testu a uvědomit si,že člověk běžně jezdí na hranici 100/150 km/h
Díky Trabantu jsem se naučil "hospodařit" s minimem výkonu..není umění podřadit a se stádem 100koní (dnes běžná hodnota u 1,4ek) předjíždět...s 26koňmi pod kapotou člověk musí vždy myslet o dva kroky dopředu,aby mohl bezpečně předjet a hlavně dojet.Když jsem potom sedlal silnější auta už jsem přeci jen nabyl víc zkušeností.
Proto mě zaráží politika vydávání řidičských průkazů,kde silnou motorku s maximálkou 300 km/h může sedlat starší (zkušenější) řidič,ale auto které má 800kg a 130koní může řídit kluk s čerstvým řidičákem

Slabé stránky

- vysoký zájem vandalů a opilců o tento typ vozidla
- nutnost míchání oleje do benzínu
- brzdy pouze bubnové (není problém se zástavbou kotoučů Favorit/Felicia)
- menší prostor pro posádku
- novější modely s vinutými pružinami se více kroutí
- kratší životnost motoru (v dobách prodeje to nikoho netrápilo,motory se prodávaly jako náhradní díl za pár Kčs)
- dražší náhradní díly
- nemožnost zamknout se z vnitřku auta,nahrazeno funkcí autoalarmu,pár vteřin po rozjetí se sám zamkne,bohužel se odemkne až při vypnutí motoru,takže když vylezu z nastartovaného auta a nechám zavřená okna,tak jsem v .... :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jelikož auto neslouží k dennímu ježdění,neobjevují se poruchy.
Pouze jednou defekt pneumatiky.
Servisní zázemí mám u stejně "postiženého" člověka s kompletně vybavenou dílnou.

Jedna oprava by se našla...po malém ťukanci v Německu se muselo vyměnit zadní čelo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem jej od známého,za cenu 15.000 jsem koupil auto po laku a bez koroze.V původním stavu

Tuning? To snad ani ne

Ne že bych nebyl příznivcem "přetváření" aut k obrazu svému,ale tuning v českém podání nevyhledávám. (viz www.Tuzing.com )

Auto od doby kdy jsem jej jako polotovar koupil ušlo velikou cestu,na začátku byla vize které jsem se držel.Zachovat co nejvíc originálních Trabantích dílů a poskládat je do (doufám) vkusného celku.Auto je rok výroby 1988 ale stylisticky na úrovni let sedmdesátých,takže tak trochu RETRO.Sedačky jsou původní Trabantí,pouze přečalouněné kůží a prošité,volant je výrobek Nástrojáren Kolín s.p. Jedinou "netrabantí" věcí jsou kola a světlomety původem z VW Golf první generace


Na autě oproti původnímu stavu přibyly tyto věci:
- snížená přední náprava, změna odklonu zadních kol, zvětšení zadních podběhů a rozšíření blatníků
- třídílné chromované nárazníky vpředu a vzadu
- vyklápěcí boční okna, knoflíky z duralu
- nová přední náprava Tripode, 12V elektroinstalace
- starší typ palubní desky,nalakován bíle a doplněn o 1DIN otvor na autorádio
- zpětné zrcátko starší typ
- chromované obroučky předních a zadních světel
- retro blinkry
- celooranžové lampy vzadu
- chromovaná ramínka stěračů
- hliníkové kliky
- dobová zahrádka (Eska NDR)
- kšilt nad přední okno
- retro klakson
- některé části s šachovnicovým motivem
- podložky RZ Trabant
- koberce s výšivkou Trabant
- drátěná kola s adaptéry OG Wire wheels
- interiér původní,pouze přečalouněn světlou kůží,včetně výplní dveří a volantu
- přední světla čirá s křížem VW Golf
- motorový prostor v krémové barvě
- alarm s centrálním zamykáním a ultrazvukovými čidly
- sportovní výfuk s upraveným potrubím s mezitlumičem a doutníkem z Wartburga
- snížené hlavy
- nově poskládaná převodovka s novou volnoběžkou
- v plánu jsou silnější brzdy Wartburg a jiná kola

Můj názor na "tuning" v Čechách vyjadřují samolepky na dveřích auta,po vzoru českých "tunerů" kteří si tam s oblibou lepí OZ racing, Recaro , Momo - ve skutečnosti vlastní kola Stilauto,Sedačky noname a volant SimoniRacing....já jsem si tam nalepil reklamní loga firem z NDR

 

Novinky v recenzi

2.4.2018 20:29

Pár novinek (viz. galerie)

Konečně jsem se dostal k poslední úchylnosti která Trabíkovi chyběla... RZ na přání. A na sraze ve Zwickau dostal menšího plyšového brášku. Do galerie přidáno pár fotek z loňské sezóny. I letos se Trabík několikrát objeví na Autodromu Most. 1.5.2018 na akci The Most Trabant 2018 a když to dobře dopadne tak stejně jako loni i na Czech Truck Prix 2018

30.6.2017 23:18

Dovolená u Baltu 2016

Trabant bez zaváhání dojel k Baltu a zpět...celkem 1150km během 4 dní

30.4.2011 16:33

Montáž faltdachu

Pro letošní sezónu jediná změna...střecha z Renaultu Twingo

29.6.2010 18:13

Nové fotky

Tak Tráboš má za sebou polovinu sezóny 2010..přidal jsem nové foto a nový odkaz na video

8.10.2009 21:55

Novinky

Dnes dostal Trabík novou zahrádku,dečku na motor a zástěrky... tady malé video http://www.youtube.com/watch?v=82L2BedOY_s

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Trabant 601



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vzhledem ke stáří vozu,nadprůměrně spolehlivý.Minimum částí,které by se mohly rozbít či porouchat.

praktičnost
7

Tudor má objem zavazadelníku 415litrů avšak obtížně přístupný,kombík je praktičtější.

prostornost
7

otypováno jako 2+2 v nouzi se dozadu vejdou dva dospělí

jízdní vlastnosti
10

Jízda Trabantem se dá srovnat jen s Kaipanem...máte bezprostřední kontakt s autem

jízdní komfort
7

V rámci možností je Trabant komfortní...pro vyšší postavy málo místa na nohy...vykoupeno absencí středového tunelu

provozní náklady
10

Vyšší náklady na příměs oleje se vrátí v absenci výměny oleje a chladící kapaliny

náhradní díly
3

nedostatek nových důležitých ND..popřípadě vysoká cena

výkon motoru
8

akorát :)

spotřeba
8

podle stylu jízdy..běžně 6-7 litrů

hlučnost motoru
1

bez komentáře

kvalita sedadel
10

po očalounění kůží výborná

brzdy
4

slabší stránka

zavazadlový prostor
7

adekvátní






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…