Přezdívka auta Mazel Rok výroby 1988 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 2 objem [cm3]: 595 výkon [kW]: 19 kroutící moment [Nm]: 54 zrychlení 0-100 km/h [s]: 30 maximální rychlost [km/h]: 128 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Klasický Trabant 601, vpředu i vzadu příčné listové pero (jeden z posledních před nástupem vinutých pružin) široký B sloupek.Motor o obsahu 595 kubických cm výkon 26 koní 19.1 kW
Auto jsem koupil cca před dvěma lety,byla to přestavbová karoserie kompletně bez koroze,s novým lakem , starým typem nápravy (homokinetické klouby) a 6V elektroinstalací.
Nyní je z 98% hotový..pouze čeká na silnější brzdy z Wartburga a jiná kola
Je to auto,které budí pozornost všude.
Silné stránky každého Trabanta
- strmý převod řízení
- i po letech přesné řazení
- volnoběžka na 4.rychl. stupni
- nenáročnost,minimum mechanických a elektronických částí (menší riziko poruchy)
- nízké provozní náklady (pouze benzín+olej, žádná výměna oleje po 10tisících, nemrznoucí směs , seřizování vůle ventilů , výměna rozvodů apod.
- nízká hmotnost - v případě poruchy je řidič schopen auto odtlačit ( i do kopce)
- na svoje rozměry velký zavazadelník..u tudora s horším přístupem
- neklesá na ceně, naopak
- i za sériovým autem se každý otočí
- menší zájem zlodějů
- bezpečnost - v porovnání se stejně starými vozy má Trabant téměř vždy zachovalé deformační zóny (viz.crashtest na youtube a studie prof.Dannera od Allianz)
- zimní provoz, ideální a o mnoho lepší oproti Škodovkám řady 100/120, výborné startování,absence chladící kapaliny,úzké pneu s vysokým profilem 145/80/13,kamkoliv zapadne...vytáhne ho i lidská síla :)
Jelikož jsem Trabantem začal jezdit jako student,byl autem na kterém jsem se "vyjezdil" a děkuji za to.
Díky němu si člověk uvědomí,že rychlost 100km/h může být smrtelná..rozdíl je jen v tom,že u moderního auta si člověk rychlost ani neuvědomí,ale fyzikální zákony platí stejně pro Trabanta i pro ostatní.Stačí se podívat jak dopadne auto při 64 km/h při NCAP testu a uvědomit si,že člověk běžně jezdí na hranici 100/150 km/h
Díky Trabantu jsem se naučil "hospodařit" s minimem výkonu..není umění podřadit a se stádem 100koní (dnes běžná hodnota u 1,4ek) předjíždět...s 26koňmi pod kapotou člověk musí vždy myslet o dva kroky dopředu,aby mohl bezpečně předjet a hlavně dojet.Když jsem potom sedlal silnější auta už jsem přeci jen nabyl víc zkušeností.
Proto mě zaráží politika vydávání řidičských průkazů,kde silnou motorku s maximálkou 300 km/h může sedlat starší (zkušenější) řidič,ale auto které má 800kg a 130koní může řídit kluk s čerstvým řidičákem
- vysoký zájem vandalů a opilců o tento typ vozidla
- nutnost míchání oleje do benzínu
- brzdy pouze bubnové (není problém se zástavbou kotoučů Favorit/Felicia)
- menší prostor pro posádku
- novější modely s vinutými pružinami se více kroutí
- kratší životnost motoru (v dobách prodeje to nikoho netrápilo,motory se prodávaly jako náhradní díl za pár Kčs)
- dražší náhradní díly
- nemožnost zamknout se z vnitřku auta,nahrazeno funkcí autoalarmu,pár vteřin po rozjetí se sám zamkne,bohužel se odemkne až při vypnutí motoru,takže když vylezu z nastartovaného auta a nechám zavřená okna,tak jsem v .... :)
Jelikož auto neslouží k dennímu ježdění,neobjevují se poruchy.
Pouze jednou defekt pneumatiky.
Servisní zázemí mám u stejně "postiženého" člověka s kompletně vybavenou dílnou.
Jedna oprava by se našla...po malém ťukanci v Německu se muselo vyměnit zadní čelo.
Kupoval jsem jej od známého,za cenu 15.000 jsem koupil auto po laku a bez koroze.V původním stavu
Ne že bych nebyl příznivcem "přetváření" aut k obrazu svému,ale tuning v českém podání nevyhledávám. (viz www.Tuzing.com )
Auto od doby kdy jsem jej jako polotovar koupil ušlo velikou cestu,na začátku byla vize které jsem se držel.Zachovat co nejvíc originálních Trabantích dílů a poskládat je do (doufám) vkusného celku.Auto je rok výroby 1988 ale stylisticky na úrovni let sedmdesátých,takže tak trochu RETRO.Sedačky jsou původní Trabantí,pouze přečalouněné kůží a prošité,volant je výrobek Nástrojáren Kolín s.p. Jedinou "netrabantí" věcí jsou kola a světlomety původem z VW Golf první generace
Na autě oproti původnímu stavu přibyly tyto věci:
- snížená přední náprava, změna odklonu zadních kol, zvětšení zadních podběhů a rozšíření blatníků
- třídílné chromované nárazníky vpředu a vzadu
- vyklápěcí boční okna, knoflíky z duralu
- nová přední náprava Tripode, 12V elektroinstalace
- starší typ palubní desky,nalakován bíle a doplněn o 1DIN otvor na autorádio
- zpětné zrcátko starší typ
- chromované obroučky předních a zadních světel
- retro blinkry
- celooranžové lampy vzadu
- chromovaná ramínka stěračů
- hliníkové kliky
- dobová zahrádka (Eska NDR)
- kšilt nad přední okno
- retro klakson
- některé části s šachovnicovým motivem
- podložky RZ Trabant
- koberce s výšivkou Trabant
- drátěná kola s adaptéry OG Wire wheels
- interiér původní,pouze přečalouněn světlou kůží,včetně výplní dveří a volantu
- přední světla čirá s křížem VW Golf
- motorový prostor v krémové barvě
- alarm s centrálním zamykáním a ultrazvukovými čidly
- sportovní výfuk s upraveným potrubím s mezitlumičem a doutníkem z Wartburga
- snížené hlavy
- nově poskládaná převodovka s novou volnoběžkou
- v plánu jsou silnější brzdy Wartburg a jiná kola
Můj názor na "tuning" v Čechách vyjadřují samolepky na dveřích auta,po vzoru českých "tunerů" kteří si tam s oblibou lepí OZ racing, Recaro , Momo - ve skutečnosti vlastní kola Stilauto,Sedačky noname a volant SimoniRacing....já jsem si tam nalepil reklamní loga firem z NDR
Pár novinek (viz. galerie)
Konečně jsem se dostal k poslední úchylnosti která Trabíkovi chyběla... RZ na přání. A na sraze ve Zwickau dostal menšího plyšového brášku. Do galerie přidáno pár fotek z loňské sezóny. I letos se Trabík několikrát objeví na Autodromu Most. 1.5.2018 na akci The Most Trabant 2018 a když to dobře dopadne tak stejně jako loni i na Czech Truck Prix 2018
Dovolená u Baltu 2016
Trabant bez zaváhání dojel k Baltu a zpět...celkem 1150km během 4 dní
Montáž faltdachu
Pro letošní sezónu jediná změna...střecha z Renaultu Twingo
Nové fotky
Tak Tráboš má za sebou polovinu sezóny 2010..přidal jsem nové foto a nový odkaz na video
Novinky
Dnes dostal Trabík novou zahrádku,dečku na motor a zástěrky... tady malé video http://www.youtube.com/watch?v=82L2BedOY_s
Přímý odkaz na video.
Trabant 601 (1990)
Majitel: Psychobolos
Přidáno: 13.7.2009
24
9 Majitel 9,92 Uživatelé
Trabant 601 (1988)
Majitel: Trábošík
Přidáno: 14.5.2010
47
10 Majitel 9,91 Uživatelé
Trabant 601 (1990)
Majitel: Francesco
Přidáno: 4.5.2009
27
8 Majitel 9,77 Uživatelé
Trabant 601 (1982)
Majitel: marozKO
Přidáno: 23.10.2007
207
10 Majitel 9,52 Uživatelé
Trabant 601 (1971)
Majitel: secmazec
Přidáno: 8.11.2009
3
10 Majitel 9,14 Uživatelé
Vzhledem ke stáří vozu,nadprůměrně spolehlivý.Minimum částí,které by se mohly rozbít či porouchat.
praktičnostTudor má objem zavazadelníku 415litrů avšak obtížně přístupný,kombík je praktičtější.
prostornostotypováno jako 2+2 v nouzi se dozadu vejdou dva dospělí
jízdní vlastnostiJízda Trabantem se dá srovnat jen s Kaipanem...máte bezprostřední kontakt s autem
jízdní komfortV rámci možností je Trabant komfortní...pro vyšší postavy málo místa na nohy...vykoupeno absencí středového tunelu
provozní nákladyVyšší náklady na příměs oleje se vrátí v absenci výměny oleje a chladící kapaliny
náhradní dílynedostatek nových důležitých ND..popřípadě vysoká cena
výkon motoruakorát :)
spotřebapodle stylu jízdy..běžně 6-7 litrů
hlučnost motorubez komentáře
kvalita sedadelpo očalounění kůží výborná
brzdyslabší stránka
zavazadlový prostoradekvátní
Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale…
Trabant 601 s dvoudobým dvouválcem a duroplastovou…
Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…
Kanadský idol dívčích srdcí, zpěvák Shawn Mendes (20), nafotil sérii žhavých snímků ve spodním prádle pro značku…
Kuriózní moment viděla ve 22. kole polská nejvyšší fotbalová liga v zápase mezi Legií Varšava a Cracovií Krakov.…
Původní plán byl, že mladý hráč se bude muset rvát o místo, i když byla jeho pozice velmi těžká. Jenže změna,…
Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…
Pakliže by český člověk usuzoval dle programu našich TV stanic, tak druhá světová válka musela skončit maximálně…