reklama


Recenze

Psychobolos (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Favorit 135 L

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: 86× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7 Škoda Favorit, foto 8
Škoda Favorit, foto 9 Škoda Favorit, foto 10 Škoda Favorit, foto 11 Škoda Favorit, foto 12 Škoda Favorit, foto 13 Škoda Favorit, foto 14 Škoda Favorit, foto 15 Škoda Favorit, foto 16 Škoda Favorit, foto 17 Škoda Favorit, foto 18 Škoda Favorit, foto 19 Škoda Favorit, foto 20 Škoda Favorit, foto 21 Škoda Favorit, foto 22 Škoda Favorit, foto 23 Škoda Favorit, foto 24 Škoda Favorit, foto 25 Škoda Favorit, foto 26 Škoda Favorit, foto 27 Škoda Favorit, foto 28 Škoda Favorit, foto 29 Škoda Favorit, foto 30 Škoda Favorit, foto 31 Škoda Favorit, foto 32 Škoda Favorit, foto 33 Škoda Favorit, foto 34 Škoda Favorit, foto 35 Škoda Favorit, foto 36 Škoda Favorit, foto 37 Škoda Favorit, foto 38 Škoda Favorit, foto 39 Škoda Favorit, foto 40 Škoda Favorit, foto 41 Škoda Favorit, foto 42 Škoda Favorit, foto 43 Škoda Favorit, foto 44 Škoda Favorit, foto 45 Škoda Favorit, foto 46 Škoda Favorit, foto 47 Škoda Favorit, foto 48 Škoda Favorit, foto 49 Škoda Favorit, foto 50 Škoda Favorit, foto 51 Škoda Favorit, foto 52 Škoda Favorit, foto 53 Škoda Favorit, foto 54 Škoda Favorit, foto 55 Škoda Favorit, foto 56 Škoda Favorit, foto 57 Škoda Favorit, foto 58 Škoda Favorit, foto 59 Škoda Favorit, foto 60 Škoda Favorit, foto 61 Škoda Favorit, foto 62 Škoda Favorit, foto 63 Škoda Favorit, foto 64 Škoda Favorit, foto 65 Škoda Favorit, foto 66 Škoda Favorit, foto 67 Škoda Favorit, foto 68 Škoda Favorit, foto 69 Škoda Favorit, foto 70 Škoda Favorit, foto 71 Škoda Favorit, foto 72 Škoda Favorit, foto 73 Škoda Favorit, foto 74 Škoda Favorit, foto 75 Škoda Favorit, foto 76 Škoda Favorit, foto 77 Škoda Favorit, foto 78 Škoda Favorit, foto 79 Škoda Favorit, foto 80 Škoda Favorit, foto 81 Škoda Favorit, foto 82 Škoda Favorit, foto 83 Škoda Favorit, foto 84 Škoda Favorit, foto 85 Škoda Favorit, foto 86 Škoda Favorit, foto 87 Škoda Favorit, foto 88 Škoda Favorit, foto 89 Škoda Favorit, foto 90 Škoda Favorit, foto 91 Škoda Favorit, foto 93 Škoda Favorit, foto 95 Škoda Favorit, foto 96 Škoda Favorit, foto 97 Škoda Favorit, foto 98 Škoda Favorit, foto 99 Škoda Favorit, foto 100 Škoda Favorit, foto 101 Škoda Favorit, foto 102 Škoda Favorit, foto 103 Škoda Favorit, foto 104 Škoda Favorit, foto 105 Škoda Favorit, foto 106 Škoda Favorit, foto 107 Škoda Favorit, foto 108 Škoda Favorit, foto 109 Škoda Favorit, foto 110 Škoda Favorit, foto 111 Škoda Favorit, foto 112 Škoda Favorit, foto 113 Škoda Favorit, foto 114 Škoda Favorit, foto 115 Škoda Favorit, foto 116 Škoda Favorit, foto 117 Škoda Favorit, foto 118 Škoda Favorit, foto 119
 

Technické info

Přezdívka auta Bartík Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:76000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Je to můj první vůz a vlastně jsem ho vůbec neměl mít. Jo jo! :o)

Od začátku mi bylo jasné, že při své finanční situaci a navíc s malými zkušenostmi s údržbou si Tatru 603, po které léta prahnu a považuju ji za to nejlepší, co český automobilový průmysl kdy zplodil, nikdy nekoupím a že tak (možná navždy) zůstane skutečně "autem snů", jak je tu v profilu hezky uvedeno. Proto jsem uvědoměle svoji touhu po tomto voze přesměroval na dravý výplod socialistické éry naší Škodovky, kterým byla Škoda 136 Rapid. Dělala se i Škoda 130 Rapid, ale ta údajně trpěla některými nedostatky, jimiž bratříček s vyšším číslem netrpěl.

Uchvacoval mě a dodnes uchvacuje interiér v béžovém provedení, navíc se stylovým volantem a moderní palubní deskou, vše doplněno parádními a skvěle tvarovanými sedačkami. Tvar vozu je prostě dokonalý, motoricky na tom je dobře a navíc je to zadokolka, což má vzhledem k zážitku z jízdy své nesporné výhody. Prostě dravec! ;o)

Ale protože člověk žije ve velikém světě, jehož zákonitosti jsou člověku nadřazeny, dopadlo to nakonec úplně jinak. S ohledem k jiným osobám, které se původně měly dělit o řízení Bartíka (nyní tedy pouze a cele MÉHO miláčka :o), jsem nakonec zvolil Škodu Favorit. Má osobitý vzhled, který moderním škodovkám bohužel chybí (ne že by třeba neměly výrazný chladič ap., ale už to prostě není ono - ta výrazná osobitost škodovek je ta tam), tluče v něm české srdíčko a navíc je v něm téměř všechno dobře přístupné a opravitelné. Náhradní díly jsou za pakatel a až na výjimky všechno seženete velmi snadně.

Nechal jsem si však poradit (a DOBŘE jsem udělal!!!) a volil ke koupi moravské regiony, příplatkové barvy a motory s obchodním značením 135, které mají levnější provoz a jsou oproti starším 136 trochu doladěny.

Když jsem "toho favorita" poprvé viděl na vlastní oči, byl jsem trochu rozladěný a moc se mi nelíbil. Všechno mi přišlo tak nějak zastaralé a opotřebované, všechny vady jsem viděl čtyřikrát větší, než byly. Ale pak to přišlo - rozhodující chvíle v mém vztahu k tomuhle vozu, jakési zásnuby. A víte, co to bylo? Poprvé jsem se ho dotkl, otevřel dveře u řidiče a sedl si do něj...

Co vám budu povídat - mráz mi šel po zádech a já cítil, že to tak hrozné nebude. Najednou mě něco jakoby nutilo: "Nastartuj, tak neseď tu jen tak, projedeme se!" A tak jsem poslechl, vsunul klíč a nahodil motor. Naposledy jsem zaváhal, protože jsem měl v tu chvíli pocit, že se proti mně řítí hromada starého šrotu (ten hluk, na který jsem nebyl zvyklý, mě opravdu vyvedl z míry). Ale nic mě nerozdrtilo, tak jsem šlápl na plyn a vůz rozjel.

A od té chvíle jsme se stali nerozlučitelnými přáteli - já a můj nový kamarád, Bartík.

Možná se divíte, proč mu tak říkám, když je v obci favoriťáků slyšet spíše jiná jména. Ale to víte, za prvé jsem tehdy ještě v obci favoriťáků nebyl ;o) a za druhé to bylo na den sv. Bartoloměje podle církevního kalendáře. A tak bylo rozhodnuto! :oP

Bartíka čekala zkouška ohněm - zatěžkávací test v podobě šestihodinové cesty domů. Měl jsem trochu strach a navíc jsem nebyl na Bartíka a jeho chování zvyklý. Po cestě se také projevily některé mušky, na které mě předchozí majitel jistě pouze zapomněl upozornit. :o) Ale vesměs šlo jen o nevracející se páčku levé směrovky, zlobivou ručku palivoměru nějakou chvíli po dotankování plné nádrže ap. Všechno včetně topení běželo na jedničku, jen osvit topení se kamsi vytratil, řazení nebylo oproti novým vozidlům nejpřesnější a navíc jsem chudáčkovi musel dotáhnout šroubky v palubce, protože nás ten koncert oba trochu vysiloval.

Cestu jsme oba zvládli na jedničku a rádi si po novém zážitku a dlouhé cestě odpočinuli. Spalo se nám jako dřevorubcům! :oD

Od té doby tvoříme spokojený pár, který si vytvořil užší vztah; jeden druhému si rozumíme a umíme vycítit, co ten druhý zrovna potřebuje. Mám ho rád a on mě za to těší jedinečným řidičským zážitkem, který z nových aut (mám zkušenosti s oktávkou a meganem po úpravě, obojí kolem roku 2000) neznám. A když je mi někdy těžko a nemám zrovna po ruce našeho psa, který umí přece jen ještě trochu více potěšit, jdu za Bartíkem, sednu do něj :o) a jedeme se projet po okreskách.

Děkuji vám všem za přečtení, bylo mi velice příjemné vám Bartíka a své seznámení s ním představit! :o)

Silné stránky

Startuje bez potíží, dobře zabírá, na dálnici ostudu neudělá, zvládne i těžší terén (nové oktávky a podobné vozy mohou při přejíždění větších nerovností jen tiše závidět; případně to zvládnou také, ale pak ztrácejí kousky nárazníků ap.), opravy jsou buď snadné, nebo levné, velmi kvalitní je lak ještě s původní lesklostí (příplatková tmavě červená 8302), vůz zásobuje řidiče během jízdy dostatkem informací (výhoda nepřítomnosti posilovače), na výsost si pochvaluji zavírání kufru a palivové nádrže (jen zacvaknu, a je zamčeno ;o) a naprostým vrcholem výhod je obrovský vnitřní prostor a pohodlí (s výjimkou prudších zatáček - sedačkám chybí boční vedení). Zvládá i velmi dlouhé tratě a vždy dojede, kam má. Jízda v něm je příjemný zážitek. :o)

Slabé stránky

Rez (ačkoli v mém případě jen minimální) - ODSTRANĚNA, typické potíže (těsnění pod hlavou - OPRAVENO, hydrokorektor naklápění předních světel - VYMĚNĚN ZA FUNKČNÍ), některé nedomyšlené věci (spousta míst, kde se drží voda; kufr, pokud člověk používá jen jeden klíč k vozu a kufr zamyká, jde otevřít až po vypnutí motoru; osvětlení kufru - pokud tedy je, já sám ho nemám - je možné jen při zaplých světlometech) a ne zrovna nejkvalitněji provedený interiér. Navíc, nechá-li člověk původní náby, které jsou hodně praktické, nemůže příliš počítat s dozdobením kol poklicemi ap., prostě se tam nevejdou. :oD

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned po koupi jsem nechal opravit těsnění pod hlavou, vyměnit náplně a seřídit motor. Současně jsem nechal opravit výše uvedené mušky. Všechno bylo neuvěřitelně levné (za to všechno jsem zaplatil asi jako za světlomet u dražšího vozu)! :o)

Brzy po koupi jsem si (na doporučení) sehnal velmi dobrého člověka, který se mi o vůz stará. Pasoval jsem ho do role "dvorního mechanika" a jsem s ním velice spokojený. Má Bartíka rád, je pečlivý, rychlý a levný a ještě je s ním dobrá řeč. (Je-li někdo z okolí mého bydliště a svého servisáka na větší zásahy ještě nemá /ono taky dneska někomu věřit!/, klidně mi napište SZ, rád tomu svému udělám reklamu.)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromá osoba, první majitel. Zkušenosti v podstatě dobré - vůz je hodně zachovalý a s nějakou tou zámlkou musí člověk při koupi počítat.

Úpravy

Tohle už je složitější a taky mnohdy finančně náročnější. Určitě si chci Bartíka upravit k obrazu svému, ale také mu chci zachovat punc původnosti. Složitě tedy musím rozmýšlet, co ho zvelebí tak, aby vypadal lépe a více odpovídal mé povaze, ale současně také abych mu nevzal jeho už v popisu zmiňovaný osobitý ráz. To by si můj Bartík nezasloužil... :o)

Klub Škoda Favorit: můj profil a další snímky, hlavně motor (dole na stránce ještě odkaz na galerii Psychobolovo).

http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=profil&id=2515

-------
SRAZY:

1) Místní, Liberec
jaro 2008
http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=galery&album=731&PHPSESSID=
050c63c82925a260b202ef5766649bea

2) Celoklubový, Horka II u Zruče nad Sázavou
léto 2008
Bartík vyhrál pohár za "NEJ sériovku" roku 2008. :o)
http://concionator.rajce.idnes.cz/Celostatni_sraz_klubu_Skoda_Favorit_-_Horka_II_1.-3._VIII._2008/

3) Místní, severočeské Trojmezí - Hrádek nad Nisou (Čechy), Zittau/Žitava (Německo), Bogatynia/Bohatyně (Polsko), Albrechtice u Frýdlantu (Čechy), s bohatou "přespolní" účastí
podzim 2008
http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=galery&album=857

4) Mimoklubový, Praha, vysokoškolská kolej Větrník
podzim 2008
Bartík a Fanouš

5) Místní, Podještědí, "Ve stínu Ještědu" - Stráž pod Ralskem, Hamr na Jezeře, Sychrov (s procházkou v zámeckém parku), s bohatou "přespolní" účastí
jaro 2009
http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=galery&album=1005

6) Celoklubový, Horka II u Zruče nad Sázavou
léto 2009
Bartík vyhrál pohár za "NEJ sériovku" roku 2009. :o)
(na závěr se část klubu Škoda Favorit spojila s částí klubu Škoda Techweb a společně jsme s necelou dvacítkou naleštěných vozů navštívili depozitář prototypů ve škodováckém muzeu v Mladé Boleslavi)

-------

Další srazy:
http://concionator.rajce.idnes.cz/

 
reklama

Novinky v recenzi

15.6.2015 21:45

Sraz škodovek vyrobených do roku 1985

ODKAZ:
http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB3/viewtopic.php?f=106&t=7361&sid=01bbd4238efb3a9196327b56b67e887e

BLIŽŠÍ INFORMACE:
jahudicka@email.cz

2.10.2011 20:12

Podzimní fávosraz 2011

Vizte:
http://concionator.rajce.idnes.cz/2011-10-01_Podzimni_favosraz_nazvany_Krajem_muz_a_rozervanych_srdci

21.4.2009 18:58

18. IV. 2009 proběhl severočeský sraz klubu Škoda Favorit nazvaný "Ve stínu Ještědu". Sjeli se nejen Severočeši, ale i pražští a hradečtí a společně jsme projeli zajímavou a prudce se klikatící cestu vedoucí velkou částí podještědského kraje s cílem u sychrovského zámku, kde jsme se pokochali krásou zámeckého parku. Snímky jsou v galerii.

3.11.2008 00:00

31. X. 2008 - malý, ale dlouho očekávaný pražský srázek Bartíka a Fanouše (Fanouš je sice o poznání starší, ale skotačit a dovádět rozhodně nezapomněl a stále mu to velice sluší). Jeho páníček má svůj profil tady: http://moje.auto.cz/marozKO/fanous.html (nakoukněte!). ;o)

30.9.2008 00:00

27. IX. 2008 proběhl severočeský sraz klubu Škoda Favorit (i s mimoklubovou účastí). Sjeli se nejen Severočeši, ale i pražští a přípražští a společně jsme projeli zajímavou krajinou severočeského Trojmezí. Snímky (a snad i video) se připravují.

3.8.2008 00:00

Šťastně jsme se dnes odpoledne vrátili s Bartíkem z celorepublikového srazu. A protože jsme se po cestě domů zastavili s několika "seveřany" ve škodováckém muzeu, je pořízeno hodně nových a zajímavých snímků... Pokusím se je dodat co nejdříve (ale dnes už půjdeme spinkat, zažili jsme toho spolu opravdu hodně).

20.7.2008 00:00

Bartík se mi vrátil z nemocnice!!! Brzy dodám snímky...

7.7.2008 00:00

Bartík mi dnes dopoledne odjel do nemocnice... (pan doktor ho zbaví všech nepěkných vřídků a jizev, trochu mu protáhne cévky a odstraní vrzání kloubů; za odměnu prý Bartík dostane nové hodinky)

21.4.2008 00:00

19. IV. 2008: liberecký sraz a spanilá jízda z Liberce do Kryštofova Údolí se zastávkou u místního orloje (jen podotýkám, že pro mne i pro Bartíka to byl sraz historicky první).
Odkaz: viz sekci ÚPRAVY!

17.4.2008 00:00

16. IV. 2008 - Bartík dostal nové botky na léto (o číslo širší).

26.3.2008 00:00

O Velikonocích jsem Bartíkovi dokoupil litá kola a mlhovky.
Vykoledoval si je i bez pomlázky... :oD

6.1.2008 00:00

Na Tři krále si Bartík vykoledoval nové víčko rozdělovače - průhledné. ;o)
(spokojenost na obou stranách)

9.12.2007 00:00

Přidal jsem pro vás nové snímky. Samozřejmě s novými "botkami" od firmy Dębica. Věřím, že se Bartík nemá za co stydět! ;o)

5.12.2007 00:00

Konečně mám přezuto! Docela se mi ulevilo... Bartík dostal nové pneumatiky Frigo Directional od firmy Dębica. Takže - před zimou všechno hotovo. :o) Bohužel však pořád nemůžu vystavit nové snímky, protože nebyla příležitost pořídit takové, aby za to stály. Snad už vás nebudu dlouho napínat! ;o)

13.11.2007 00:00

Tak se mi Bartík vrátil. Cítí se daleko lépe a je to na něm ve všech ohledech znát. V podstatě mu nic nebylo, ale je to, jako když se člověk vrátí z lázní... Všechno pracuje, jak má, a jen si tak spokojeně přede. Až se u nás udělá lepší počasí (třeba vysvitne sluníčko), tak pořídím nějaké ty snímky.

1.11.2007 00:00

2. XI. 2007 - Bartík jde k panu doktorovi, protože po prvním majiteli trpí v podstatě jediným větším neduhem (favoriťáci už možná tuší): těsnění pod hlavou (potíž je naštěstí v začátku). U tohohle vozidla je to však záležitost vcelku levná. A hned, jak se vrátí, ho přezuju a vystavím čerstvé snímky. Nové botky mu budou slušet! :o)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 135 L

Další vozy Škoda Favorit


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Ale vážně, prostě je na něj spoleh, to je bez diskuse.

praktičnost
9

Když jedeme plně obsazeni, začne být kufr takový menší a menší a motor v kopcích trochu línější a línější... :o) Ale jinak naprosto vyhovuje!

prostornost
10

Co se té vnitřní týká (pro osoby), dávám jedenáct, ačkoli tady taková možnost není. Mám malé auto, ale přitom pojízdný obývák! :oD

jízdní vlastnosti
9

Možná je trochu línější, ale já to zase nehoním, ať jedu čímkoli. Přesně vím, co se děje a jak se Bartík zachová.

jízdní komfort
8

Plně postačující, ale už jsem zažil i lepší. Promiň, Bartíku!

provozní náklady
10

Nádhera! (Kromě benzínu to papká jen moje pochvaly a spokojené pohledy.)

náhradní díly
10

Pohoda! (Oprava brzd a hydrokorektorů /naklápění předních světel/ vyšla na půlku předního světlometu do nového vozu.)

výkon motoru
8

Na svoji třídu a dobu vynikající (ačkoli rapidy na tom možná byly lépe). Dnes tomu občas nějaká ta kobylka chybí.

spotřeba
9

Tak je to tu. Zatím to sice stále sleduji, ale vypadá to na příjemných 6,5-7,5 litru. :o)

hlučnost motoru
7

No, na odhlučnění si páni inženýři mnoho práce nedali. :-( (nevadí mi to, ale šlo by to vyřešit líp)

kvalita sedadel
9

Ta v Bartíkovi nemají boční vedení, což je škoda. Ale jinak jsou velice pohodlná a navíc z praktické látky, která dobře vypadá a něco vydrží.

brzdy
9

Jsou po opravě (VI. 2008). Ačkoli je Bartíkovi sladkých 16 let... jsou jeho brzdy velmi dobré a k vozu postačující. I v plném obsazení je možné zaznamenat jemnou jedovatost brzd po prudším sešlápnutí. Kotouče i bubny se chovají, jak mají.

zavazadlový prostor
7

V podstatě jsem velice spokojený, ale když je Bartík plný a jedeme dál, je v kufru trochu těsno. Na větší věci je nutno sklopit sedačky, ale pak je to malý náklaďák! :oD


Více o modeluŠkoda Favorit
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 

reklama





Blesk.cz

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na svatbě: Zemřela, protože odmítla tanec s opilcem

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na…

Byla to veselá indická svatba až do chvíle, kdy jeden z opilých hostů vystřelil po tanečnici Kulvinder Kaur…

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

 

iSport.cz

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat sklo, říká jeden z nich

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat…

Už je to týden ode dne, co Florida vyhodila trenéra Gerarda Gallanta a nahradila ho Tomem Rowem. To on je teď…

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak vidí Rosického návrat

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak…

Zatím netuší, zda na jaře povede Spartu jako hlavní trenér nebo asistent, ale minimálně na podzim jí v roli…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama